A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 391
14 405
113
Szerintem biztosan volt utánrendelés már belőle. Asszem, ezt korábban @krisss is megerősítette.
Hogy miből gondolom? A HM korábbi költségvetési tervezeteiből. Ott az éveken áthúzódó tételek között 'asszem úgy szerepelt, hogy kézi páncéltörő képesség. Namost abban az első alkalommal mikor megjelent ez a tétel, még csak 3 évre leosztva, és a 3. év után 0-ra redukálódott ezen képesség fejlesztésébe beletolandó összeg.
Később ez további évek tervezeteiben is megjelent. Azaz az eredeti beszerzést kiegészítették egy továbbival. És emiatt tolódott ki a beszerzési program vége.
Lehet.
Bár èn remèlem álványos spikeot is veszünk.
Nem akarnak megállni egy cg-nèl.
Bőven van mèg annak is helye, szerepe.
Ès ha vègre valami lenne a dnd gyárból akkor onnan RGW-t.

Emlèkszem èn is a 3 èvre. Amit már akkor keveseltem.

Nemtudom a + zászlóaljak terve mikor alakult ki.
Lehet már volt tervben csak kèsöbbre.
Így nekik lehet cg-sincs.

Vagy keletebbre pillantva áthelyeztèk a prioritást a páncèloselhárításra.

Na nem konteózom.:D
Igen, mindkettő hasznos, de ez egy repülő eszköznél flottára vonatkoztatva kiegyenlíthető, vagy rugalmasabban kezelhető, mivel nem csak években van megadva az eszköz hadrafoghatósága, hanem üzemidőben is. A rakéták esetén elsősorban a naptár határozza meg a hadrafoghatóságot.
Hát pont ez az.
A gránát lejár. Nem lehet tologatni az időt.
Ezèrt minden èvben pótolni kellene.
Így èvekre leosztva nem annyira megterhelő anyagilag.

Ami lejár annak meg egy rèszèt ellőni.
De gondolom az mèg jóval odèbb van.

ontosan ugyan ezt használták ki a csehek is. Ahhoz, hogy elkezdjenek áttérni a Mi-24-ről a AH-1Z-re, elegendő a 4 darab gép is. Amikor végleg le kell adni a Mi-24-eseket, akkorra lesz annyi pilóta, hogy addigra csak be kell érkeznie a végül szükséges mennyiségnek.
Mi is - látszólag teljesen jogosan - ki vagyunk röhögve amiatt, hogy csak egy zl./osztály A7-est, meg PZH-t rendeltünk. Viszont esetünkben is anélkül tudunk áttérni a NATO standard eszközökre, hogy egyszerre az egész szükségletet egyben megrendeljük. Megyikből sem 1 zl./osztály a szükséges mennyiség, ebben gondolom megegyezhetünk
Ezt èrtem. :D Leesett

Csak a cg A4 párhuzam nem pontos szerintem.

A cg-t azèrt vettünk mert cg lessz hadrendben.
Az hogy nem 1 èv alatt lett leszállítva az meg lehet anyagi megfontolás vagy a gyár kapacitása.

A4-et meg azèrt amit írsz a cobrákra. Csak nem volt A7 a sufniban legyártva.


A csehek meg nem tudom akkortájt hogy álltak anyagilag,de a több mint 50milla per gèp, nekem sok.
Persze a pontos szerződès ismerete sem ártana,hogy normálisan vèlemènyt alkothassak.:rolleyes:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 545
46 529
113
Csak a cg A4 párhuzam nem pontos szerintem.

A cg-t azèrt vettünk mert cg lessz hadrendben.
Az hogy nem 1 èv alatt lett leszállítva az meg lehet anyagi megfontolás vagy a gyár kapacitása.
Hja a CG4-A4(A7+) példák csak abban egyeznek, hogy mindkettő egy elnyújtott képesség beszerzése.
A csehek meg nem tudom akkortájt hogy álltak anyagilag,de a több mint 50milla per gèp, nekem sok.
Persze a pontos szerződès ismerete sem ártana,hogy normálisan vèlemènyt alkothassak.:rolleyes:
Úúú az 50M/gép nagyon nem sok!
Ebben már benne van egy kezdő készlet lőszer, plusz támogatás, kiképzés, sisakcélzó, miegymás.
A pakik pl. Egy igen bő csomagot kértek. Ott a 15 géphez engedélyt kértek 1000db Hellfire II-re is.
Ott a 950M-ós beszerzési keretből olyan 100-150M csak ez volt.
Szerintem egy teljesen felszerelt tűztámogató H145M is bőven 40 felett van.
EDA programba bevonva (a csehek, pakik sima FMS eljárásba rendelték) meg még lehetne rajta tovább is spórolni.
Ha mást nem is nézünk összehasonlításban, elég csak azt nézni, hogy a Marines ragaszkodik hozzá. Nekik meg minden centet nagyon az élére kell állítani.
 

alter ego

Well-Known Member
2022. március 22.
522
1 457
93
Mi is - látszólag teljesen jogosan - ki vagyunk röhögve amiatt, hogy csak egy zl./osztály A7-est, meg PZH-t rendeltünk. Viszont esetünkben is anélkül tudunk áttérni a NATO standard eszközökre, hogy egyszerre az egész szükségletet egyben megrendeljük. Megyikből sem 1 zl./osztály a szükséges mennyiség, ebben gondolom megegyezhetünk! ;)
Viszont ennek ellenére egyikből sem lesz több. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 916
91 537
113
x636d1dba27e52091412890.jpg.pagespeed.ic.vEP4JBJGeo.webp
Nah, akkor az én fejemben összeállt egy konteo.
Nem paki tank, nem orosz-amcsi heli csere.

L-39NG-t adunk el.
Legalábbis ez ugrott be ezt a hírt elolvasva.



Tehát a nigériai légierőnek felújítottunk (AV), 3 db L-39ZA Albatrost.

De miért is???

A nigériai repülőgépek új EFIS rendszerrel rendelkeznek, amely digitálisan jeleníti meg a repülési információkat a pilótafülkében. Head-up kijelzőt kínál. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a pilóták egy teljesen digitális pilótafülkében gyakorolhatnak, mielőtt még a JF-17 Thunder vadászrepülőgépek pilótafülkéjébe ülnének.

Oké, mi is ez a vadászgép??
Egy negyedik generációs, egy hajtóműves, könnyű többcélú vadászrepülőgép, melyet a 2000-es évekre fejlesztettek ki Kínában és Pakisztán. Gyártása kínai-pakisztáni kooperációban történik, A pakisztáni "JF-17" megjelölés a "Joint Fighter-17" rövidítése, a "-17" pedig azt jelzi, hogy a PAF elképzelése szerint ez az F-16 utódja . A JF-17 a PAF gerince és igáslova, amely kiegészíti a Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon -t hozzávetőlegesen a költségek felével, [4] a blokk II-es változata pedig 25 millió dollárba kerül. A JF-17-es repülőgépváz 58 százalékát, beleértve az első törzset, szárnyakat és függőleges stabilizátort, Pakisztánban gyártják, míg 42 százalékát Kínában gyártják, a végső összeszerelés és a sorozatgyártás Pakisztánban történik.

Pakisztán 7 JF-17 Thunder vadászgépszázadot üzemeltet.
Rajta kívül Myanmar.
2021 óta Nigéria, akik L-39-esekkel szeretnék képezni a JF-17-es pilótákat. Egyébként részben helyi összeszereléssel akarnak25-40 gépet beszerezni.
Érdekes hogy tavaly Irak is rendelt, aki szintén AV ügyfél, ugye L-159-et üzemeltet és érdeklődőtt már, sőt meg is nézték az L-39NG-t.


Jár a csoki???
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 391
14 405
113
Nah, akkor az én fejemben összeállt egy konteo.
Nem paki tank, nem orosz-amcsi heli csere.

L-39NG-t adunk el.
Legalábbis ez ugrott be ezt a hírt elolvasva.



Tehát a nigériai légierőnek felújítottunk (AV), 3 db L-39ZA Albatrost.

De miért is???

A nigériai repülőgépek új EFIS rendszerrel rendelkeznek, amely digitálisan jeleníti meg a repülési információkat a pilótafülkében. Head-up kijelzőt kínál. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a pilóták egy teljesen digitális pilótafülkében gyakorolhatnak, mielőtt még a JF-17 Thunder vadászrepülőgépek pilótafülkéjébe ülnének.

Oké, mi is ez a vadászgép??
Egy negyedik generációs, egy hajtóműves, könnyű többcélú vadászrepülőgép, melyet a 2000-es évekre fejlesztettek ki Kínában és Pakisztán. Gyártása kínai-pakisztáni kooperációban történik, A pakisztáni "JF-17" megjelölés a "Joint Fighter-17" rövidítése, a "-17" pedig azt jelzi, hogy a PAF elképzelése szerint ez az F-16 utódja . A JF-17 a PAF gerince és igáslova, amely kiegészíti a Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon -t hozzávetőlegesen a költségek felével, [4] a blokk II-es változata pedig 25 millió dollárba kerül. A JF-17-es repülőgépváz 58 százalékát, beleértve az első törzset, szárnyakat és függőleges stabilizátort, Pakisztánban gyártják, míg 42 százalékát Kínában gyártják, a végső összeszerelés és a sorozatgyártás Pakisztánban történik.

Pakisztán 7 JF-17 Thunder vadászgépszázadot üzemeltet.
Rajta kívül Myanmar.
2021 óta Nigéria, akik L-39-esekkel szeretnék képezni a JF-17-es pilótákat. Egyébként részben helyi összeszereléssel akarnak25-40 gépet beszerezni.
Érdekes hogy tavaly Irak is rendelt, aki szintén AV ügyfél, ugye L-159-et üzemeltet és érdeklődőtt már, sőt meg is nézték az L-39NG-t.


Jár a csoki???
Nem veszünk atombombát? :eek:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 916
91 537
113
Nah, akkor az én fejemben összeállt egy konteo.
Nem paki tank, nem orosz-amcsi heli csere.

L-39NG-t adunk el.
Legalábbis ez ugrott be ezt a hírt elolvasva.



Tehát a nigériai légierőnek felújítottunk (AV), 3 db L-39ZA Albatrost.

De miért is???

A nigériai repülőgépek új EFIS rendszerrel rendelkeznek, amely digitálisan jeleníti meg a repülési információkat a pilótafülkében. Head-up kijelzőt kínál. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a pilóták egy teljesen digitális pilótafülkében gyakorolhatnak, mielőtt még a JF-17 Thunder vadászrepülőgépek pilótafülkéjébe ülnének.

Oké, mi is ez a vadászgép??
Egy negyedik generációs, egy hajtóműves, könnyű többcélú vadászrepülőgép, melyet a 2000-es évekre fejlesztettek ki Kínában és Pakisztán. Gyártása kínai-pakisztáni kooperációban történik, A pakisztáni "JF-17" megjelölés a "Joint Fighter-17" rövidítése, a "-17" pedig azt jelzi, hogy a PAF elképzelése szerint ez az F-16 utódja . A JF-17 a PAF gerince és igáslova, amely kiegészíti a Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon -t hozzávetőlegesen a költségek felével, [4] a blokk II-es változata pedig 25 millió dollárba kerül. A JF-17-es repülőgépváz 58 százalékát, beleértve az első törzset, szárnyakat és függőleges stabilizátort, Pakisztánban gyártják, míg 42 százalékát Kínában gyártják, a végső összeszerelés és a sorozatgyártás Pakisztánban történik.

Pakisztán 7 JF-17 Thunder vadászgépszázadot üzemeltet.
Rajta kívül Myanmar.
2021 óta Nigéria, akik L-39-esekkel szeretnék képezni a JF-17-es pilótákat. Egyébként részben helyi összeszereléssel akarnak25-40 gépet beszerezni.
Érdekes hogy tavaly Irak is rendelt, aki szintén AV ügyfél, ugye L-159-et üzemeltet és érdeklődőtt már, sőt meg is nézték az L-39NG-t.


Jár a csoki???
Annyi gyenge pontja van a konteonak, hogy a pakisztáni vadászgép mellett kínai kooprodukcioban üzemeltetnek a régi L-39-nek megfelelő kínai -paki sugárhajtású kiképzőgépet. De bizonyára nem akarnak ennyire egyoldalúan függeni Kínától ezért keresnek a régi kiképzőgépeik helyett európai alternatívát. :cool:
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 975
36 306
113
Annyi gyenge pontja van a konteonak, hogy a pakisztáni vadászgép mellett kínai kooprodukcioban üzemeltetnek a régi L-39-nek megfelelő kínai -paki sugárhajtású kiképzőgépet. De bizonyára nem akarnak ennyire egyoldalúan függeni Kínától ezért keresnek a régi kiképzőgépeik helyett európai alternatívát. :cool:
Szerintem csak pogácsát enni és városnézni jöttek a paki tábornokok... :rolleyes:
Az ilyen udvariassági látogatásoknak ritkán van mélyebb tartalma.

He gépet akarnak venni azt a kínaiaktól teszik szerintem, mert oda a saját iparuk is bedolgozhat. Amúgy is nagy részt Kína tartja el őket hitelekkel...
Picit többet költenek az utóbbi időben mint amennyi bejön és Xi bácsi adja a pénzt, amiért cserébe illik Kínától vásárolni cuccokat.

 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 916
91 537
113
Szerintem csak pogácsát enni és városnézni jöttek a paki tábornokok... :rolleyes:
Az ilyen udvariassági látogatásoknak ritkán van mélyebb tartalma.

He gépet akarnak venni azt a kínaiaktól teszik szerintem, mert oda a saját iparuk is bedolgozhat. Amúgy is nagy részt Kína tartja el őket hitelekkel...
Picit többet költenek az utóbbi időben mint amennyi bejön és Xi bácsi adja a pénzt, amiért cserébe illik Kínától vásárolni cuccokat.

A vietnamiak is keverik az L-39-et és a YAK-okat.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 559
77 394
113
Nah, akkor az én fejemben összeállt egy konteo.
Nem paki tank, nem orosz-amcsi heli csere.

L-39NG-t adunk el.
Legalábbis ez ugrott be ezt a hírt elolvasva.



Tehát a nigériai légierőnek felújítottunk (AV), 3 db L-39ZA Albatrost.

De miért is???

A nigériai repülőgépek új EFIS rendszerrel rendelkeznek, amely digitálisan jeleníti meg a repülési információkat a pilótafülkében. Head-up kijelzőt kínál. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a pilóták egy teljesen digitális pilótafülkében gyakorolhatnak, mielőtt még a JF-17 Thunder vadászrepülőgépek pilótafülkéjébe ülnének.

Oké, mi is ez a vadászgép??
Egy negyedik generációs, egy hajtóműves, könnyű többcélú vadászrepülőgép, melyet a 2000-es évekre fejlesztettek ki Kínában és Pakisztán. Gyártása kínai-pakisztáni kooperációban történik, A pakisztáni "JF-17" megjelölés a "Joint Fighter-17" rövidítése, a "-17" pedig azt jelzi, hogy a PAF elképzelése szerint ez az F-16 utódja . A JF-17 a PAF gerince és igáslova, amely kiegészíti a Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon -t hozzávetőlegesen a költségek felével, [4] a blokk II-es változata pedig 25 millió dollárba kerül. A JF-17-es repülőgépváz 58 százalékát, beleértve az első törzset, szárnyakat és függőleges stabilizátort, Pakisztánban gyártják, míg 42 százalékát Kínában gyártják, a végső összeszerelés és a sorozatgyártás Pakisztánban történik.

Pakisztán 7 JF-17 Thunder vadászgépszázadot üzemeltet.
Rajta kívül Myanmar.
2021 óta Nigéria, akik L-39-esekkel szeretnék képezni a JF-17-es pilótákat. Egyébként részben helyi összeszereléssel akarnak25-40 gépet beszerezni.
Érdekes hogy tavaly Irak is rendelt, aki szintén AV ügyfél, ugye L-159-et üzemeltet és érdeklődőtt már, sőt meg is nézték az L-39NG-t.


Jár a csoki???
Most esett az IQ-m 1000-et. ;)
Amúgy a legértelmesebb a lenne, ha vennénk tőlük 15M egyenruhát és mellényt. Ezt le tudják gyárteni kiváló minőségben és óriási darabszámban nagyon gyorsan.
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 559
18 710
113
Most esett az IQ-m 1000-et. ;)
Amúgy a legértelmesebb a lenne, ha vennénk tőlük 15M egyenruhát és mellényt. Ezt le tudják gyárteni kiváló minőségben és óriási darabszámban nagyon gyorsan.
Erre nem is gondoltam' igen! Meg jelenlegi anyagi helyzetben csak erre lenne pénzünk!
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
3 000
5 330
113
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 955
18 449
113
Most esett az IQ-m 1000-et. ;)
Amúgy a legértelmesebb a lenne, ha vennénk tőlük 15M egyenruhát és mellényt. Ezt le tudják gyárteni kiváló minőségben és óriási darabszámban nagyon gyorsan.

Már a 90-es években akartunk Pakisztánból egyenruhát importálni, de akkor az is, mint minden honvédsági dolog, kútba esett.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 648
5 395
113

Tavaly volt az oda-vissza egyiptomi vizit, a vasúti kocsi gyártást meg 4 éve nyerte el a TMH, (csak sokáig tartott, mire megszülték az első darabokat) szóval a kettő nem függhet össze
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator