[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Ha nem lesz érdeklődő, akkor a magyar állam besegít! :p
48 gépes frontbombázó légierő L-39-esekből! :D
.
.
Párat futárrepülőgépnek?
Postajárat? Két zsák levél a pilóta mögé a hátsó ülés helyére?
Vagy nem kellene egy agresszor század? A legdurvább ellenfeleket is élethűen szimulálná!
Vontathatna célzsákot is néhány külön erre gyártott darab!
 
.
.
Párat futárrepülőgépnek?
Postajárat? Két zsák levél a pilóta mögé a hátsó ülés helyére?
Vagy nem kellene egy agresszor század? A legdurvább ellenfeleket is élethűen szimulálná!
Vontathatna célzsákot is néhány külön erre gyártott darab!
ugye még mindig csak viccelünk? :rolleyes:
 
Amire talán tényleg jó lehet az L-39NG hogy kisebb siklóbombákat mint pl. a SDB vagy Spice 250 felvigyen pár ezer méter magasra és kellő távolságból (100+ km) útjára engedje őket. Ezekből négyet-ötöt el is bírna, "bomb-truck" feladat, amikkel nem kell a Gripent terhelni akkor.
 
Amire talán tényleg jó lehet az L-39NG hogy kisebb siklóbombákat mint pl. a SDB vagy Spice 250 felvigyen pár ezer méter magasra és kellő távolságból (100+ km) útjára engedje őket. Ezekből négyet-ötöt el is bírna, "bomb-truck" feladat, amikkel nem kell a Gripent terhelni akkor.
.
.
Mi lenne, ha magát az L-39NG-t épitenék át siklóbombává?? :) Akkor nagyon sokat lehetne rendelni belőle!
SDB-39NG
 
.
.
Mi lenne, ha magát az L-39NG-t épitenék át siklóbombává?? :) Akkor nagyon sokat lehetne rendelni belőle!
SDB-39NG


1: Plágiumért beperellek ha ezt még egyszer le mered írni!
2: Ha komolyan vetted, "megérdemled"!

.

Poénkodtam --nyilván ;) --, így utalva a már kb. egy éve írt, szinte ugyanilyen tartalmú --és komolyan gondolt-- hozzászólásomra, mikor az akkor még friss/ropogós Aero Vodochody lehetséges közeljövőbeli termékeire dobáltuk "páran" a javaslatokat.


.

Annyi + még, hogy "gombokért" javítható nagyságrendileg az "áttörő képessége" egy ilyen képzelet-beli támadó-eszköznek --a légvédelmen--:
az egyébként raktárakban porosodó MiG-21 védelmi eszközökkel, amik ugyan nem teszik lelőhetetlenné, DE: pont elegek ahhoz, hogy egy ilyen öngyilkos-drón/cirkáló(robot-)repülőgép lelövése bőven többe kerüljön, mint ez a megsemmisíteni tervezett támadó eszköz!!!
... + sőt: egyúttal kénytelen felfedni --és ezzel megsemmisíthetővé tenni-- az ehhez a megsemmisítési folyamathoz alkalmazni szükséges radar-rendszereket és rakéta-kilövőket.
Ezeknek a rendszereknek az értéke nagyságrendekkel nagyobb a támadó eszköznél és konfliktus-helyzetben alig pótolható(Lásd: Ukrán-Orosz háború), ugyanez igaz a kiképzett, tapasztalt személyzetre is.

...vagyis, mivel --QRVA----lenne--, ezért nekünk NEM LESZ, mert sértené a (hiper-)érzékeny Trianon-i hiénáink/szövetségeseink biztonság-érzetét.

Éééérted, akik körben, körülöttünk vannak, és mind a 6-7-ét! Tehát Ők érzik magukat fenyegetve.


U.I.: A (keserű) Irónia-kapcsoló "kicsit" megjáratva az On/OFF között ebben a hozzászólásban is. Bocsssi! :oops:

.
 
.
.
Mi lenne, ha magát az L-39NG-t épitenék át siklóbombává?? :) Akkor nagyon sokat lehetne rendelni belőle!
SDB-39NG
obunfdh.png
 
  • Vicces
Reactions: arcas and LMzek 2.0
Ha ennek van légi üzzemmódja, akkor jöhet, mert akkor ez egy kicsi awacs. De ha nincs rajta ilyen, akkor felejtős.
Földi célpontok felderítésére szánják. Mi a fenének légi célok ellen radar?!?
Jelenleg komoly probléma szerintem hogy vettünk tüzérséget csak nem tudunk céladatokat beiztosítani a mélyebben lévő célpontokról. Nincs ISTAR képességünk! Ha egyszer végre lesz rakéta tüzérség akkor ez még égetőbb probléma lesz!
Az más kérdés hogy ez a repülőgép mennyire alkalmas erre (EOS toronnyal nem igazán - ezzel a SAR konténrrel meg talán valamennyire), de maga képesség kulcsfontosságú. A legjobb megoldás erre HERMES vagy HERON lenne, esetleg egy biznisz-jetből kialakított ISTAR gép...

Szóval kevered a dolgokat, hogy mi mire van...ekkora méretű gépre nem is tudnál olyan teljesítmányű radart tenni a mi AWACS ként működhet!
 
Földi célpontok felderítésére szánják. Mi a fenének légi célok ellen radar?!?
Jelenleg komoly probléma szerintem hogy vettünk tüzérséget csak nem tudunk céladatokat beiztosítani a mélyebben lévő célpontokról. Nincs ISTAR képességünk! Ha egyszer végre lesz rakéta tüzérség akkor ez még égetőbb probléma lesz!
Az más kérdés hogy ez a repülőgép mennyire alkalmas erre (EOS toronnyal nem igazán - ezzel a SAR konténrrel meg talán valamennyire), de maga képesség kulcsfontosságú. A legjobb megoldás erre HERMES vagy HERON lenne, esetleg egy biznisz-jetből kialakított ISTAR gép...

Szóval kevered a dolgokat, hogy mi mire van...ekkora méretű gépre nem is tudnál olyan teljesítmányű radart tenni a mi AWACS ként működhet!
Én nem arra szánnám, mint itt a többség. Arra tényleg drón kell, jó sok 100.
Awacs kell, mint egy falat kenyér, ami nem egy 4 hajtóműves monstrum. Egy 1 vadász radarja is jó 100-150-200 km re. Egy ekkora pod is tudhatna annyit.
 
Én nem arra szánnám, mint itt a többség. Arra tényleg drón kell, jó sok 100.
Awacs kell, mint egy falat kenyér, ami nem egy 4 hajtóműves monstrum. Egy 1 vadász radarja is jó 100-150-200 km re. Egy ekkora pod is tudhatna annyit.
.
.
Ha AWACS kell, akkor se vicceljunk mar, a svedekkel Erieye ER vagy valami hasonlo ebben az esetben, ugyis szivesen ajanljak a Gripennel csomagban.
.
Ha barmit AWACS-nak nevezunk, amin radar van, akkor a MiG-21 is az? :)
 
.
.
Ha AWACS kell, akkor se vicceljunk mar, a svedekkel Erieye ER vagy valami hasonlo ebben az esetben, ugyis szivesen ajanljak a Gripennel csomagban.
.
Ha barmit AWACS-nak nevezunk, amin radar van, akkor a MiG-21 is az? :)
A kormány által kedvelt izraeli vonalon is vannak jó gépek AWACS feladatra: ráadásul EMBRAER alapon ahová a magyarított AERO is vihet pár csavart...


Mondjuk, mivel a NATO egy komplett AWACS flottá tart fent és megosztja az adatokat minden tagállammal, így nem hiszem, hogy egy ilyen légtérellenőrző gép a magyar bevásárló lista elején lenne...
SIGINT és ISTAR repülőt vagy drónt inkább kellene venni...
 
December 22-éb repül az első sorozatgyártásvan elkészült gép

És ír egy negyedik vevőről

A cégnek jelenleg 34 megrendelése van az új repülőgépekre. 12 gép fejlesztése folyik, és további tucatokhoz gyártanak alkatrészeket. Az első ügyfelek között van a LOM Cseh Légiközlekedési Kiképző Központ, Vietnam, Magyarország és Ghána.

34 megrendelt gép
12 Vietnám
12 Magyarország
4 Csehország (+4 opció)
6 Ghána