T
Törölt tag
Guest
Ez most komoly?Gondoltam sikerül végre a házi feladat...
1 000+ 31 000 * 0,03M = 1930 M USD.
- 48 db gépre írtak alá 3.5 mrd dollárral Akkor ez 12 db gépre kb. 1 mrd dollár a beszerzés.
- Legyen 30 ezer USD/óra a lengyel F-16 és csak 14 db gép.
- Repüljenek évi 160 órát a gépek és legyen 70% a hadrafoghatóság. 20 év alatt ez 31 ezer óra.
A magyar Gripenek 20 éve meg 0,1635 * 20 * 14 = 3260M USD
Ez hol olcsó?
Ekkora különbséggel nem magyarázol ki semmit.
Még a lengyel hitelt sem, mert akkor is csak 1500 + 31 000 * 0,03M = 2430M USD lenne 14 géppel. Ez nem vonalvastagságnyi difi.
Az, hogy az EBS HU mit tud használni és a lengyel Block 50+ szerintem meg ne firtassuk, mert elfog a röhögés.
Ja, és 160 órával számoltam a Vipert és nem 120-szal...
Mégegyszer összehasonlítottad a lengyel gépek költségeit a hitel nélkül, miközben a Gripenek esetén meg beleszámoltad a finanszírozást is???

Te most kezdesz nagyon kétségbeesetten kapálózni.
Mégegyszer a lengyel F-16-os flotta ugyan szerződésileg lehet, hogy 3,5Mrd USD-be került, de ténylegesen mindennel együtt 5,74Mrd volt.
Továbbá!
Hogy jön a repült óra költséghez a hadrafoghatósági szám?
Az a gép, amelyik nem tud felszállni, mennyi repült óra költséggel rendelkezik???


Ezzel az apró

De ne álljunk meg itt.
A Gripen lízingjében a teljes flottára 10 évre (!) 20.800 óra szerepelt. Ez húsz évre (te ennyire számoltál 31000 órát a lengyel F-16-osra) ugye 41.600 repült órára jön ki. Ugye nem baj, ha ezt nem mondanám elhanyagolható különbségnek?
De különben minden stimmel.
