Nagyjavitás közti üzemidő a 19k.Két nagyjavitás között azonban vannak köztes karbantartási idők is. (és persze erősen függ a használati körülményektől is)
Armypublishról le lehet tölteni az Abrams kezelési kézikönyvét.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Nagyjavitás közti üzemidő a 19k.Két nagyjavitás között azonban vannak köztes karbantartási idők is. (és persze erősen függ a használati körülményektől is)
Tudsz linket küldeni?Nagyjavitás közti üzemidő a 19k.Két nagyjavitás között azonban vannak köztes karbantartási idők is. (és persze erősen függ a használati körülményektől is)
Armypublishról le lehet tölteni az Abrams kezelési kézikönyvét.
Azthiszem a könyvespolc rovatba betettem a honlap linkjét.Egy rakat US Army kézikönyvet le lehet tölteni onnan szabadon.Kezelési,karbantartási,harcászati utasitásokat,mindent ami nincs titkositva.Tudsz linket küldeni?
Csapat szintű "nagyjavitás".Ezt nem a gyári nagyjavitás szintje,ezt elvileg a ho/hts szintű műhely is el tudja végezni (azért elvileg,mert afgánban,Irakban nem feltétlen volt ott a hozzá szükséges felszerelés).Gyári nagyjavitás szintje már más (ezt nálunk a Gödöllő csinálta,ma KárosRT gányolja)Én ezt találtam (2006-os írás):
Overhaul under way for Abrams tank engine
Overhaul under way for Abrams tank enginewww.nationaldefensemagazine.org
"Azonban az AGT1500 raktárszintű nagyjavítások közötti idő a vadonatúj motorok 2000 üzemórájáról 700 órára csökkent a raktárból raktárra visszavitt motorok esetében."
...
"A TIGER programból származó végső megtakarítást nehéz számszerűsíteni, de az erőfeszítés célja a depólátogatások felére csökkentése. A cél az, hogy a raktárjavítások közötti időt legalább 1400 órára meghosszabbítsák, jobb tartósság, szabványos motorkonfiguráció és hatékony ellátási lánc mellett. menedzsment, tényeken alapuló karbantartás és kibővített terepi támogatás."
...
"Az AGT1500 raktárban végzett javítások közötti idő a motor konfigurációjától függően változik. A korábbi motorjavítási program keretében megjavított motorok 800 alkatrészéből körülbelül 200-at kicserélnek, és általában 1000 órával járnak a következő raktározási ciklusuk előtt. Azoknál a motoroknál, amelyeknél gyakoribb a raktárba történő visszaszállítás 25 alkatrészt kap, és mindössze 700 órát bír.
A TIGER motorok 400-500 új alkatrészt és bevezetett műszaki fejlesztést kapnak, hogy a raktározási időközöket legalább 1400 órára vagy a remélt 1600 órára növeljék. "
Eddig azt hittem, hogy az amik a régi gépeket újjitják fel teljesen és modernizálják. Tekintettel, hogy pár ezer gépûk van tartalék an, ilyen tempójú termelésnek szerintem nincs értelme. Nem is tudok nagyszámú rendelésről.Ezt a cikket azért teszem be, mert vannak benne jó képek végre egy amerikai nagy tömegű tank gyárról, ahol igazi nagy tételben jönnek ki a gyárkapun a modern MBT-k. Érdemes megnézni a futószalagot. Ez nem a Zala szintje. Nem pöcsölnek, mint az európaiak.
Скільки Abrams за місяць можуть виготовити США, і куди "зникли" танки із запасів Корпусу морської піхоти | Defense Express
Ці фактори можуть пояснити, чому Україні доведеться так довго чекати на свої M1A2 Abramsdefence-ua.com
Ha volt már, akkor elnézést az ismétlésért. Ez a világ egyetlen helye ma már, ahol Abramseket készítenek, azt írja a cikk.
A cikk azért árnyaltabb, mint a hozzászólás. Azt írja, hogy havi 12 db új tankot tud kinyomni magából Lima, a többi felújított és mindkettő csoporthoz a depóban lévő tankokat is használják alkatrészdonorként. Szóval PONTOSAN UGYANAZ a kannibalizálás megy, mint az orosz tankdepókban, esetleg azzal a különbséggel, hogy itt digitalizálva és ellenőrizve van az eszközpark, ergo kevesebb a lopás.Eddig azt hittem, hogy az amik a régi gépeket újjitják fel teljesen és modernizálják. Tekintettel, hogy pár ezer gépûk van tartalék an, ilyen tempójú termelésnek szerintem nincs értelme. Nem is tudok nagyszámú rendelésről.
Ez a kép régebbi lehet. Szerintem.
Meg aztàn ukrán forràs….
Eddig azt hittem, hogy az amik a régi gépeket újjitják fel teljesen és modernizálják. Tekintettel, hogy pár ezer gépûk van tartalék an, ilyen tempójú termelésnek szerintem nincs értelme. Nem is tudok nagyszámú rendelésről.
Ez a kép régebbi lehet. Szerintem.
Meg aztàn ukrán forràs….
A cikk azért árnyaltabb, mint a hozzászólás. Azt írja, hogy havi 12 db új tankot tud kinyomni magából Lima, a többi felújított és mindkettő csoporthoz a depóban lévő tankokat is használják alkatrészdonorként. Szóval PONTOSAN UGYANAZ a kannibalizálás megy, mint az orosz tankdepókban, esetleg azzal a különbséggel, hogy itt digitalizálva és ellenőrizve van az eszközpark, ergo kevesebb a lopás.
De vicces, hogy annak ellenére, hogy nyilvánvalóan fogynak a tárolt tankok, a hivatalos statisztika ugyanúgy nem változik, mint ahogy az orosz sem változott 10 éven keresztül, annak ellenére, hogy bárki aki végignézte a műholdfelvételeket, tisztában volt vele, hogy a 10k tank az egy mese, és ennek a töredéke az ami használható állapotba hozható valaha is. Nem meglepő módon kiderült, hogy jenkiéknél is ez a helyzet, kérdés, hogy milyen mértékben. Jó lenne a depókról műhold felvétel és akkor össze lehetne számlálni, hogy mi a valós tárolt állomány.
Már csak 1 kérdés van. Meddig tart ki a kb 8000db legyártott Abrams? Mert itt bizony kőkemény kannibalizálásról beszélünk nagyon sok részegység tekintetében. Mert mondhatjuk, hogy Zalában vagy a KMV-nél manufakturális módszerekkel gyártanak/fognak gyártani, de pl német harckocsiparkot nem fenyegeti az a veszély, hogy kifogynak a donorjárművekből és akkoir nincs tovább minből fenntartani a flottát, hisz képesek gyártani a semmiből harckocsit.Egy Negan veszett el benned azzal, hogy mit is nevezünk gyártásnak. Igen, az amcsik ezt nevezik tömeg gyártásnak. Már legyártott kasznikat vesznek ki és én is úgy tudom, hogy ma már több alkatrész gyártója meg is szűnt. Így teljesen új gépet nem is tudnak ma produkálni, csak ahogy mondod, ha kapnak hosszú távon olyan megrendeléseket, amire anyagilag megéri ezt az elvesztett képességet újra pótolni. De ez nem a lengyel megrendelés, és én sem tudok több ezer darabos eladások kilátásba kerüléséről. És csak a meglévők felújítása megy végtelen ideig.
Igen. Csak gondolom te is olvastad az elmúlt években a vég nélküli vitát, hogy amíg Zala csak évi 50 járművet tud gyártani, addig ez nem tömeg gyártás, csupán manufakturás termelés. Amíg nem látok a mi gyárunk képein futószalagokat, meg nem Zalában készítik az összes alkatrész 50%-át.
Itt sem látod azt, hogy az oldalt futó másik futószalagról pakolnák át a szenzorokat meg a meghajtást. Sőt, igazából még csak maguk a Tábornok sem futószalagon mennek a gyár egyik kapujától a másikig.
Gondoltam akit érdekel a téma, és elolvassa a cikket, annak teljesen nyilván való, hogy amit leírsz, az igaz. Semmivel nem másabb ez, mint amit az orosz csinál. Ez egy 5-6ezres járműpark fenntartására méretezett telephely a maga 12 "új gyártás" vagy régi felújítása, nagy generálja kapacitással. És ez durván meg is felel az USA aktív állományának lábon tartásának. Évi durván 144 db termelés.
Őszinte leszek. Nem is terveztem a cikkhez árnyalt kommentet. Ahogy Aquarellel is beszélgettük, felőlem ha valaki ezt amerikai tömeggyártásnak nevezi, az nevezheti annak. Zalát meg nevezheti manufakturális kis üzemnek.
Nem mindegyik alkatrész gyártása szűnt meg, illetve egy csomó alkatrészből jóval több készült, mint amennyi tank. Pl AGT 1500 egy jó példa erre. Ehhez tegyük hozzá még, hogy most úgy néz ki egy csomó dolog újra fog indulni, mert a balhé ráébresztette a jenkiket, hogy muszáj fenntartani egy többletkapacitást.Már csak 1 kérdés van. Meddig tart ki a kb 8000db legyártott Abrams? Mert itt bizony kőkemény kannibalizálásról beszélünk nagyon sok részegység tekintetében. Mert mondhatjuk, hogy Zalában vagy a KMV-nél manufakturális módszerekkel gyártanak/fognak gyártani, de pl német harckocsiparkot nem fenyegeti az a veszély, hogy kifogynak a donorjárművekből és akkoir nincs tovább minből fenntartani a flottát, hisz képesek gyártani a semmiből harckocsit.
Nem mindegyik alkatrész gyártása szűnt meg, illetve egy csomó alkatrészből jóval több készült, mint amennyi tank. Pl AGT 1500 egy jó példa erre. Ehhez tegyük hozzá még, hogy most úgy néz ki egy csomó dolog újra fog indulni, mert a balhé ráébresztette a jenkiket, hogy muszáj fenntartani egy többletkapacitást.
Erre vonatkozik az utolsó mondatom. Tudják, hogy fel kell pörögni.Dudi sem, senki sem írta, hogy minden alkatrésznél ez megszűnt volna. Csupán annyit mondott, hogy van, ami megszűnt. Ha jól értem, arra próbált rávilágítani, hogy ezek a készletek csak fogyni tudnak. És ez egy intenzív háború esetén még elképzelhető forgatókönyv is.
Robi C. Castel ahogy mindig fogalmazott, látjuk az oroszok problémáit, de ha benéznénk a német vagy amerikai hadigép motorházteteje alá, hasonló problémákat látnánk.
Ha komolyan gondolják, hogy Kínával erősködni akarnak, akkor lesz munkájuk bőven.
Az alkatrészek elenyésző részét gyártották maguk,lényegében végszerelést csináltak.Az alkatrészbázist az USA ipara adta.A gondolat menethez pár gondolat lehet hogy furán hangzik de az egyiptomi gyártási "összeszerelés" az milyen mértékben valósult meg? Úgy tudom hogy az elektronikán, löveg, és motor/hajtás kívül a tornyot és a teknőt le tudják maguknak gyártani. Az utóbbi tíz évben több száz db ot "gyártottak" legoztak le. Ehhez a mennyiséghez is az USA ban valamilyen szinten le kellett bizonyos mennyiségű alkatrészt gyártani. Még ha el is térnek kisebb nagyobb mértékben az eredeti minőségtől pl export szabvány stb.....
Az alkatrészek elenyésző részét gyártották maguk,lényegében végszerelést csináltak.Az alkatrészbázist az USA ipara adta.
Az USA bármikor ujra tudná inditani a hk gyártást,csak nincsenek rászorulva.Ha az AbramsX kiforrja magát,és rendszeresitésre kerül,akkor újra is fog indulni a gyártás.
Igen ha ma eldöntik akkor jóesetben egy év múlva ilyenkor el is kezdhetik a sorozatgyártást.Az alkatrészek elenyésző részét gyártották maguk,lényegében végszerelést csináltak.Az alkatrészbázist az USA ipara adta.
Az USA bármikor ujra tudná inditani a hk gyártást,csak nincsenek rászorulva.Ha az AbramsX kiforrja magát,és rendszeresitésre kerül,akkor újra is fog indulni a gyártás.
Az USA egyik tanulmánya havi 200 körüli hk veszteséggel számol egy intenzív konfliktus esetén. Pár évig még pont talán ki is tart ez a készlet. Az egy másik kérdés, hogy utána mi lenne, mert felpörgetni havi 200-ra, na az egy elég nagy erőfeszítés még a jenkiknek is. De ha halgatsz bármilyen mai think-thank podcastot, akkor Ukrajna miatt mindehol ezt ecsetelik. Nem véletlenül van tervbe véve tüzérségi lőszertől kezdve LRASM-ig bezárólag minden gyártásának a felpörgetése.Igen ha ma eldöntik akkor jóesetben egy év múlva ilyenkor el is kezdhetik a sorozatgyártást.