M1 Abrams (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 492
59 946
113
Ezt a cikket azért teszem be, mert vannak benne jó képek végre egy amerikai nagy tömegű tank gyárról, ahol igazi nagy tételben jönnek ki a gyárkapun a modern MBT-k. Érdemes megnézni a futószalagot. Ez nem a Zala szintje. Nem pöcsölnek, mint az európaiak.


Ha volt már, akkor elnézést az ismétlésért. Ez a világ egyetlen helye ma már, ahol Abramseket készítenek, azt írja a cikk.
Eddig azt hittem, hogy az amik a régi gépeket újjitják fel teljesen és modernizálják. Tekintettel, hogy pár ezer gépûk van tartalék an, ilyen tempójú termelésnek szerintem nincs értelme. Nem is tudok nagyszámú rendelésről.
Ez a kép régebbi lehet. Szerintem.
Meg aztàn ukrán forràs…. :confused:
 

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
725
1 132
93
Eddig azt hittem, hogy az amik a régi gépeket újjitják fel teljesen és modernizálják. Tekintettel, hogy pár ezer gépûk van tartalék an, ilyen tempójú termelésnek szerintem nincs értelme. Nem is tudok nagyszámú rendelésről.
Ez a kép régebbi lehet. Szerintem.
Meg aztàn ukrán forràs…. :confused:
A cikk azért árnyaltabb, mint a hozzászólás. Azt írja, hogy havi 12 db új tankot tud kinyomni magából Lima, a többi felújított és mindkettő csoporthoz a depóban lévő tankokat is használják alkatrészdonorként. Szóval PONTOSAN UGYANAZ a kannibalizálás megy, mint az orosz tankdepókban, esetleg azzal a különbséggel, hogy itt digitalizálva és ellenőrizve van az eszközpark, ergo kevesebb a lopás.
De vicces, hogy annak ellenére, hogy nyilvánvalóan fogynak a tárolt tankok, a hivatalos statisztika ugyanúgy nem változik, mint ahogy az orosz sem változott 10 éven keresztül, annak ellenére, hogy bárki aki végignézte a műholdfelvételeket, tisztában volt vele, hogy a 10k tank az egy mese, és ennek a töredéke az ami használható állapotba hozható valaha is. Nem meglepő módon kiderült, hogy jenkiéknél is ez a helyzet, kérdés, hogy milyen mértékben. Jó lenne a depókról műhold felvétel és akkor össze lehetne számlálni, hogy mi a valós tárolt állomány.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Eddig azt hittem, hogy az amik a régi gépeket újjitják fel teljesen és modernizálják. Tekintettel, hogy pár ezer gépûk van tartalék an, ilyen tempójú termelésnek szerintem nincs értelme. Nem is tudok nagyszámú rendelésről.
Ez a kép régebbi lehet. Szerintem.
Meg aztàn ukrán forràs…. :confused:

Egy Negan veszett el benned azzal, hogy mit is nevezünk gyártásnak. :) Igen, az amcsik ezt nevezik tömeg gyártásnak. Már legyártott kasznikat vesznek ki és én is úgy tudom, hogy ma már több alkatrész gyártója meg is szűnt. Így teljesen új gépet nem is tudnak ma produkálni, csak ahogy mondod, ha kapnak hosszú távon olyan megrendeléseket, amire anyagilag megéri ezt az elvesztett képességet újra pótolni. De ez nem a lengyel megrendelés, és én sem tudok több ezer darabos eladások kilátásba kerüléséről. És csak a meglévők felújítása megy végtelen ideig.

A cikk azért árnyaltabb, mint a hozzászólás. Azt írja, hogy havi 12 db új tankot tud kinyomni magából Lima, a többi felújított és mindkettő csoporthoz a depóban lévő tankokat is használják alkatrészdonorként. Szóval PONTOSAN UGYANAZ a kannibalizálás megy, mint az orosz tankdepókban, esetleg azzal a különbséggel, hogy itt digitalizálva és ellenőrizve van az eszközpark, ergo kevesebb a lopás.
De vicces, hogy annak ellenére, hogy nyilvánvalóan fogynak a tárolt tankok, a hivatalos statisztika ugyanúgy nem változik, mint ahogy az orosz sem változott 10 éven keresztül, annak ellenére, hogy bárki aki végignézte a műholdfelvételeket, tisztában volt vele, hogy a 10k tank az egy mese, és ennek a töredéke az ami használható állapotba hozható valaha is. Nem meglepő módon kiderült, hogy jenkiéknél is ez a helyzet, kérdés, hogy milyen mértékben. Jó lenne a depókról műhold felvétel és akkor össze lehetne számlálni, hogy mi a valós tárolt állomány.

Igen. Csak gondolom te is olvastad az elmúlt években a vég nélküli vitát, hogy amíg Zala csak évi 50 járművet tud gyártani, addig ez nem tömeg gyártás, csupán manufakturás termelés. Amíg nem látok a mi gyárunk képein futószalagokat, meg nem Zalában készítik az összes alkatrész 50%-át.
Itt sem látod azt, hogy az oldalt futó másik futószalagról pakolnák át a szenzorokat meg a meghajtást. Sőt, igazából még csak maguk a Tábornok sem futószalagon mennek a gyár egyik kapujától a másikig.

Gondoltam akit érdekel a téma, és elolvassa a cikket, annak teljesen nyilván való, hogy amit leírsz, az igaz. Semmivel nem másabb ez, mint amit az orosz csinál. Ez egy 5-6ezres járműpark fenntartására méretezett telephely a maga 12 "új gyártás" vagy régi felújítása, nagy generálja kapacitással. És ez durván meg is felel az USA aktív állományának lábon tartásának. Évi durván 144 db termelés.
Őszinte leszek. Nem is terveztem a cikkhez árnyalt kommentet. Ahogy Aquarellel is beszélgettük, felőlem ha valaki ezt amerikai tömeggyártásnak nevezi, az nevezheti annak. Zalát meg nevezheti manufakturális kis üzemnek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 338
113
Egy Negan veszett el benned azzal, hogy mit is nevezünk gyártásnak. :) Igen, az amcsik ezt nevezik tömeg gyártásnak. Már legyártott kasznikat vesznek ki és én is úgy tudom, hogy ma már több alkatrész gyártója meg is szűnt. Így teljesen új gépet nem is tudnak ma produkálni, csak ahogy mondod, ha kapnak hosszú távon olyan megrendeléseket, amire anyagilag megéri ezt az elvesztett képességet újra pótolni. De ez nem a lengyel megrendelés, és én sem tudok több ezer darabos eladások kilátásba kerüléséről. És csak a meglévők felújítása megy végtelen ideig.



Igen. Csak gondolom te is olvastad az elmúlt években a vég nélküli vitát, hogy amíg Zala csak évi 50 járművet tud gyártani, addig ez nem tömeg gyártás, csupán manufakturás termelés. Amíg nem látok a mi gyárunk képein futószalagokat, meg nem Zalában készítik az összes alkatrész 50%-át.
Itt sem látod azt, hogy az oldalt futó másik futószalagról pakolnák át a szenzorokat meg a meghajtást. Sőt, igazából még csak maguk a Tábornok sem futószalagon mennek a gyár egyik kapujától a másikig.

Gondoltam akit érdekel a téma, és elolvassa a cikket, annak teljesen nyilván való, hogy amit leírsz, az igaz. Semmivel nem másabb ez, mint amit az orosz csinál. Ez egy 5-6ezres járműpark fenntartására méretezett telephely a maga 12 "új gyártás" vagy régi felújítása, nagy generálja kapacitással. És ez durván meg is felel az USA aktív állományának lábon tartásának. Évi durván 144 db termelés.
Őszinte leszek. Nem is terveztem a cikkhez árnyalt kommentet. Ahogy Aquarellel is beszélgettük, felőlem ha valaki ezt amerikai tömeggyártásnak nevezi, az nevezheti annak. Zalát meg nevezheti manufakturális kis üzemnek.
Már csak 1 kérdés van. Meddig tart ki a kb 8000db legyártott Abrams? Mert itt bizony kőkemény kannibalizálásról beszélünk nagyon sok részegység tekintetében. Mert mondhatjuk, hogy Zalában vagy a KMV-nél manufakturális módszerekkel gyártanak/fognak gyártani, de pl német harckocsiparkot nem fenyegeti az a veszély, hogy kifogynak a donorjárművekből és akkoir nincs tovább minből fenntartani a flottát, hisz képesek gyártani a semmiből harckocsit.
 

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
725
1 132
93
Már csak 1 kérdés van. Meddig tart ki a kb 8000db legyártott Abrams? Mert itt bizony kőkemény kannibalizálásról beszélünk nagyon sok részegység tekintetében. Mert mondhatjuk, hogy Zalában vagy a KMV-nél manufakturális módszerekkel gyártanak/fognak gyártani, de pl német harckocsiparkot nem fenyegeti az a veszély, hogy kifogynak a donorjárművekből és akkoir nincs tovább minből fenntartani a flottát, hisz képesek gyártani a semmiből harckocsit.
Nem mindegyik alkatrész gyártása szűnt meg, illetve egy csomó alkatrészből jóval több készült, mint amennyi tank. Pl AGT 1500 egy jó példa erre. Ehhez tegyük hozzá még, hogy most úgy néz ki egy csomó dolog újra fog indulni, mert a balhé ráébresztette a jenkiket, hogy muszáj fenntartani egy többletkapacitást.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Nem mindegyik alkatrész gyártása szűnt meg, illetve egy csomó alkatrészből jóval több készült, mint amennyi tank. Pl AGT 1500 egy jó példa erre. Ehhez tegyük hozzá még, hogy most úgy néz ki egy csomó dolog újra fog indulni, mert a balhé ráébresztette a jenkiket, hogy muszáj fenntartani egy többletkapacitást.

Dudi sem, senki sem írta, hogy minden alkatrésznél ez megszűnt volna. Csupán annyit mondott, hogy van, ami megszűnt. Ha jól értem, arra próbált rávilágítani, hogy ezek a készletek csak fogyni tudnak. És ez egy intenzív háború esetén még elképzelhető forgatókönyv is.
Robi C. Castel ahogy mindig fogalmazott, látjuk az oroszok problémáit, de ha benéznénk a német vagy amerikai hadigép motorházteteje alá, hasonló problémákat látnánk.

Ha komolyan gondolják, hogy Kínával erősködni akarnak, akkor lesz munkájuk bőven.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
A gondolat menethez pár gondolat lehet hogy furán hangzik de az egyiptomi gyártási "összeszerelés" az milyen mértékben valósult meg? Úgy tudom hogy az elektronikán, löveg, és motor/hajtás kívül a tornyot és a teknőt le tudják maguknak gyártani. Az utóbbi tíz évben több száz db ot "gyártottak" legoztak le. Ehhez a mennyiséghez is az USA ban valamilyen szinten le kellett bizonyos mennyiségű alkatrészt gyártani. Még ha el is térnek kisebb nagyobb mértékben az eredeti minőségtől pl export szabvány stb.....
 

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
725
1 132
93
Dudi sem, senki sem írta, hogy minden alkatrésznél ez megszűnt volna. Csupán annyit mondott, hogy van, ami megszűnt. Ha jól értem, arra próbált rávilágítani, hogy ezek a készletek csak fogyni tudnak. És ez egy intenzív háború esetén még elképzelhető forgatókönyv is.
Robi C. Castel ahogy mindig fogalmazott, látjuk az oroszok problémáit, de ha benéznénk a német vagy amerikai hadigép motorházteteje alá, hasonló problémákat látnánk.

Ha komolyan gondolják, hogy Kínával erősködni akarnak, akkor lesz munkájuk bőven.
Erre vonatkozik az utolsó mondatom. Tudják, hogy fel kell pörögni.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 169
33 392
113
A gondolat menethez pár gondolat lehet hogy furán hangzik de az egyiptomi gyártási "összeszerelés" az milyen mértékben valósult meg? Úgy tudom hogy az elektronikán, löveg, és motor/hajtás kívül a tornyot és a teknőt le tudják maguknak gyártani. Az utóbbi tíz évben több száz db ot "gyártottak" legoztak le. Ehhez a mennyiséghez is az USA ban valamilyen szinten le kellett bizonyos mennyiségű alkatrészt gyártani. Még ha el is térnek kisebb nagyobb mértékben az eredeti minőségtől pl export szabvány stb.....
Az alkatrészek elenyésző részét gyártották maguk,lényegében végszerelést csináltak.Az alkatrészbázist az USA ipara adta.
Az USA bármikor ujra tudná inditani a hk gyártást,csak nincsenek rászorulva.Ha az AbramsX kiforrja magát,és rendszeresitésre kerül,akkor újra is fog indulni a gyártás.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Az alkatrészek elenyésző részét gyártották maguk,lényegében végszerelést csináltak.Az alkatrészbázist az USA ipara adta.
Az USA bármikor ujra tudná inditani a hk gyártást,csak nincsenek rászorulva.Ha az AbramsX kiforrja magát,és rendszeresitésre kerül,akkor újra is fog indulni a gyártás.

Az X mennyire új? Nem régieket alakítanak át, mégha elég alaposan is?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 338
113
Az alkatrészek elenyésző részét gyártották maguk,lényegében végszerelést csináltak.Az alkatrészbázist az USA ipara adta.
Az USA bármikor ujra tudná inditani a hk gyártást,csak nincsenek rászorulva.Ha az AbramsX kiforrja magát,és rendszeresitésre kerül,akkor újra is fog indulni a gyártás.
Igen ha ma eldöntik akkor jóesetben egy év múlva ilyenkor el is kezdhetik a sorozatgyártást.
 

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
725
1 132
93
Igen ha ma eldöntik akkor jóesetben egy év múlva ilyenkor el is kezdhetik a sorozatgyártást.
Az USA egyik tanulmánya havi 200 körüli hk veszteséggel számol egy intenzív konfliktus esetén. Pár évig még pont talán ki is tart ez a készlet. Az egy másik kérdés, hogy utána mi lenne, mert felpörgetni havi 200-ra, na az egy elég nagy erőfeszítés még a jenkiknek is. De ha halgatsz bármilyen mai think-thank podcastot, akkor Ukrajna miatt mindehol ezt ecsetelik. Nem véletlenül van tervbe véve tüzérségi lőszertől kezdve LRASM-ig bezárólag minden gyártásának a felpörgetése.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 169
33 392
113
Az USA egyik tanulmánya havi 200 körüli hk veszteséggel számol egy intenzív konfliktus esetén. Pár évig még pont talán ki is tart ez a készlet. Az egy másik kérdés, hogy utána mi lenne, mert felpörgetni havi 200-ra, na az egy elég nagy erőfeszítés még a jenkiknek is. De ha halgatsz bármilyen mai think-thank podcastot, akkor Ukrajna miatt mindehol ezt ecsetelik. Nem véletlenül van tervbe véve tüzérségi lőszertől kezdve LRASM-ig bezárólag minden gyártásának a felpörgetése.
1939ben az USA alig gyártott hadfelszerelést.Hitler szabályosan kiröhögte,hogy mit akar az USA az évi 10db-os hk gyártásával?41december 8 után viszont felpörgették a gyártást.43ban meg óránként gyártottak 10db hk-t.45ben megint leállitották a hk gyártást.Aztán Korea alatt elösször a letárolt Shermanok modernizálását pörgették fel,majd az új hk gyártást.Érdemes utánanézni,hogy az M47ből mennyit gyártottak,mennyi idő alat,a koreai háború hatására.
Német iparral ugyan ez a helyzet.Egyszerűen leszerelték az üzemeket,átépitették másra.Ha kapnak megfelelő megrendelést,akkor 1-2 év alatt vissza tudnák állitani a hajdani gyártó kapacitásokat.
És az oroszok sincsennek másképp.A Szu hajdani hk gyártási kapacitása már nincs sehol.Csak nekik nincs erőforrásuk rá (pénzük,egyszerűen),hogy újra tömeggyártásra álljanak vissza.(persze,sztálini hadikommunista módszerekkel lehetne-több orosz halt meg a hadiüzemekben,mint a fronton....Hááát,ezt a mai viszonyok között azért már elég érdekes lenne,a nép elöbb fellázadna a vezetés ellen,külső valódi támadás nélkül.Az meg valójában nem fenyegeti Oo-ot,bármit konteoznak ide a taplógomba oroszfanok)
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 338
113
1939ben az USA alig gyártott hadfelszerelést.Hitler szabályosan kiröhögte,hogy mit akar az USA az évi 10db-os hk gyártásával?41december 8 után viszont felpörgették a gyártást.43ban meg óránként gyártottak 10db hk-t.45ben megint leállitották a hk gyártást.Aztán Korea alatt elösször a letárolt Shermanok modernizálását pörgették fel,majd az új hk gyártást.Érdemes utánanézni,hogy az M47ből mennyit gyártottak,mennyi idő alat,a koreai háború hatására.
Német iparral ugyan ez a helyzet.Egyszerűen leszerelték az üzemeket,átépitették másra.Ha kapnak megfelelő megrendelést,akkor 1-2 év alatt vissza tudnák állitani a hajdani gyártó kapacitásokat.
És az oroszok sincsennek másképp.A Szu hajdani hk gyártási kapacitása már nincs sehol.Csak nekik nincs erőforrásuk rá (pénzük,egyszerűen),hogy újra tömeggyártásra álljanak vissza.(persze,sztálini hadikommunista módszerekkel lehetne-több orosz halt meg a hadiüzemekben,mint a fronton....Hááát,ezt a mai viszonyok között azért már elég érdekes lenne,a nép elöbb fellázadna a vezetés ellen,külső valódi támadás nélkül.Az meg valójában nem fenyegeti Oo-ot,bármit konteoznak ide a taplógomba oroszfanok)
Az ugye megvan, hogy Shermant gyártani vagy a gyártását megszervezni egy cseppet egyszerűbb mint Abrams-et?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 169
33 392
113
Az ugye megvan, hogy Shermant gyártani vagy a gyártását megszervezni egy cseppet egyszerűbb mint Abrams-et?
Mai szemmel.No de akkoriban?Nem voltak CNC gépek,automatizált gépsorok,robotok.Nem csak a hk volt mai szemmel jóval egyszerűbb,hanem a gyártási technológia is.Az akkori gyártástechnológiai lehetőségekkel egyáltalán nem volt az olyan kis teljesitmény
 
  • Tetszik
Reactions: senki

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 338
113
Mai szemmel.No de akkoriban?Nem voltak CNC gépek,automatizált gépsorok,robotok.Nem csak a hk volt mai szemmel jóval egyszerűbb,hanem a gyártási technológia is.Az akkori gyártástechnológiai lehetőségekkel egyáltalán nem volt az olyan kis teljesitmény
Ma is sokkal nehezebb Abrams-et gyártani, mint akkor Shermant.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Mai szemmel.No de akkoriban?Nem voltak CNC gépek,automatizált gépsorok,robotok.Nem csak a hk volt mai szemmel jóval egyszerűbb,hanem a gyártási technológia is.Az akkori gyártástechnológiai lehetőségekkel egyáltalán nem volt az olyan kis teljesitmény

Akkoriban nem voltak futószalagok?
Még mindig nem világos, hogy mit hasonlítunk össze mivel. A II. vh. alatt nem azok az általad említett 10 hk évente gyárak kapták össze magukat és termeltek hirtelen óránként 10-et. A Liberty hajókat nem egy családi kisvállalat építette, aki a háború előtt nem kapott elég rendelést. Azokat a teherszállítókat minden egyes száraz dokk rakta össze, aki erre képes volt. Ahol előtte Ford személygépjárműveket gyártottak, azokban a csarnokokban kezdték el a repülők és tankok összerakását zsinórban.

Vagyis jó lenne tudni, hogy miről beszélünk. Gyárat hasonlítunk össze gyárral vagy egyik ország polgári termelését a másik ország polgári termelésével? Igen, a III. vh-ban nem a RajnaiFém állna szemben az UralVagonnal, hanem az a MAN kapacitás, ami most évi 30ezer civil teherautót képes leszarni a futószalagról, az hirtelen a BW-nek kezdené az utánpótlás járműveit gyártani (a teljes igényét legyártaná egy év alatt ma is, ami a német hadseregnek jelenleg 40 évre kell), elhiheted nekem, hogy a Caterpillar magyarországi telephelye sem Jóska cégének pakolná össze a markológépet, hanem a Honvédségnek csinálna pár buldózert az utászoknak, utána állna át a Leo2-esekre.
Ha kitörne egy hagyományos fegyverekkel vívott háború Moszkva és Washington között, Hazánkban is leszarná mindenki, hogy melyik cégnél van a Leo2 szabadalmi joga, meg melyiknél a Lynxé. Ahogy Papi mondta az orosz offenzíva után első negyedéves értékelés utolsó mondatában. Nem szabad hagyni, hogy a NATO belesodródjon a háborúba, mert az egy nagyon más helyzet lesz... (És az én gyönyörű szép tájképemhez hozzá tenném, hogy amint nem akarna ez a háború megállni a régi határoknál, azonnal indulnának a rakéták az atommal. És az tragédia lenne.)
 

senki

Well-Known Member
2018. július 27.
347
291
63
Ez ettől függetlenül azt jelenti, hogy harctéri sérülések következtében 600 darabos veszteséget tud felmutatni, tehát ködösítés.
Abban az időben divat volt a netre feltenni egy megrobbantást. Van is néhány, talán 10 Abramsos is felvétel. Ha egy HMMWnek kilőtték a kerekét, már fenn is volt a youtube-on, mint megváltó gyözelem. Nyílván a több száz M1 kilövését nem tatották akkor fontosnak.
 
  • Imádom
Reactions: waterloo

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 169
33 392
113
A II. vh. alatt nem azok az általad említett 10 hk évente gyárak kapták össze magukat és termeltek hirtelen óránként 10-et
Nem bizony,hanem új gyárakat húztak fel (Ford autóüzemei meg Willys Jeep gyártására álltak át,meg katonai teherautókéra).Ez ma sem lenne másképpen,azért is nem megy 1 évnél rövidebb idő alatt (meg a végszerelde mellett a beszállitóknak is fel kellene készülnie a tömeggyártásra),de már az is igen nagy erőfeszitéseket követelne (lényegében hadigazdaságra való azonnali átállással menne az 1 év alatt,polgári viszonyok megtartásával inkább több kéne)
A gond az ukrán szemponbol,hogy a nyugatiak számára ez a hadiipari kapacitás bővités/visszaállitás egyáltalán nem olyan égető kérdés.Oo nem elég erős a Nyugat tényleges megtámadásához,amit az atomfegyverek amúgy is lehetetlenné tesznek hagyományos katonai módszerekkel.Forditva dettó,az atomfegyverzet miatt lehetetlen,de a Nyugat nem is akarja megtámadni az oroszokat.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and waterloo