M1 Abrams (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 338
54 934
113

Huha. Ennél azért jobbra gondoltam. 700 óra volt az üzemideje? o_O
Jó, az 1400 óra már elfogadható.
Összehasonlítás képen, az 1980-as évek végén, a T-80U-ban lévő GTD-1250-es 500 órás köztes és 1000 órás teljes üzemidővel bírt.
Sajnos azt nem írja a gyártó, hogy ma mennyit tud egy ilyen. Meglepne ha megmaradtak volna ezen a szinten.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 387
8 591
113
Én ezt találtam (2006-os írás):


"However, the time between AGT1500 depot-level overhauls has declined from 2,000 operating hours for a brand-new engine to 700 hours for one returned to stock from the depot."
...
"Ultimate savings from the TIGER program are difficult to quantify, but the effort aims to cut depot visits in half. The intent is to extend time between depot repairs to at least 1,400 hours with improved durability, a standard engine configuration, efficient supply-chain management, fact-based maintenance and expanded field support."
...
"The time between AGT1500 depot repairs varies with the engine configuration. Engines repaired under an earlier engine improvement program have about 200 of their 800 parts replaced and typically run 1,000 hours before their next depot cycle. Engines with more common return-to-stock repairs receive 25 parts and last just 700 hours.

TIGER engines will get 400 to 500 new parts and phase-in engineering improvements to stretch their depot intervals to at least 1,400 hours or a hoped-for 1,600 hours. "
 

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
751
1 180
93
Valóban fellelhető a manual a neten, de kva hosszú és nincs kedvem csak azért végigböngészni, hogy kiderüljn mi a valós szám. Szóval inkább nem alkotok véleményt, ha már lusta vagyok utánajárni :)
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Ezt a cikket azért teszem be, mert vannak benne jó képek végre egy amerikai nagy tömegű tank gyárról, ahol igazi nagy tételben jönnek ki a gyárkapun a modern MBT-k. Érdemes megnézni a futószalagot. Ez nem a Zala szintje. Nem pöcsölnek, mint az európaiak.


Ha volt már, akkor elnézést az ismétlésért. Ez a világ egyetlen helye ma már, ahol Abramseket készítenek, azt írja a cikk.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 072
31 007
113
Én ezt találtam (2006-os írás):


"Azonban az AGT1500 raktárszintű nagyjavítások közötti idő a vadonatúj motorok 2000 üzemórájáról 700 órára csökkent a raktárból raktárra visszavitt motorok esetében."
...
"A TIGER programból származó végső megtakarítást nehéz számszerűsíteni, de az erőfeszítés célja a depólátogatások felére csökkentése. A cél az, hogy a raktárjavítások közötti időt legalább 1400 órára meghosszabbítsák, jobb tartósság, szabványos motorkonfiguráció és hatékony ellátási lánc mellett. menedzsment, tényeken alapuló karbantartás és kibővített terepi támogatás."
...
"Az AGT1500 raktárban végzett javítások közötti idő a motor konfigurációjától függően változik. A korábbi motorjavítási program keretében megjavított motorok 800 alkatrészéből körülbelül 200-at kicserélnek, és általában 1000 órával járnak a következő raktározási ciklusuk előtt. Azoknál a motoroknál, amelyeknél gyakoribb a raktárba történő visszaszállítás 25 alkatrészt kap, és mindössze 700 órát bír.

A TIGER motorok 400-500 új alkatrészt és bevezetett műszaki fejlesztést kapnak, hogy a raktározási időközöket legalább 1400 órára vagy a remélt 1600 órára növeljék. "
Csapat szintű "nagyjavitás".Ezt nem a gyári nagyjavitás szintje,ezt elvileg a ho/hts szintű műhely is el tudja végezni (azért elvileg,mert afgánban,Irakban nem feltétlen volt ott a hozzá szükséges felszerelés).Gyári nagyjavitás szintje már más (ezt nálunk a Gödöllő csinálta,ma KárosRT gányolja)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 651
55 287
113
Ezt a cikket azért teszem be, mert vannak benne jó képek végre egy amerikai nagy tömegű tank gyárról, ahol igazi nagy tételben jönnek ki a gyárkapun a modern MBT-k. Érdemes megnézni a futószalagot. Ez nem a Zala szintje. Nem pöcsölnek, mint az európaiak.


Ha volt már, akkor elnézést az ismétlésért. Ez a világ egyetlen helye ma már, ahol Abramseket készítenek, azt írja a cikk.
Eddig azt hittem, hogy az amik a régi gépeket újjitják fel teljesen és modernizálják. Tekintettel, hogy pár ezer gépûk van tartalék an, ilyen tempójú termelésnek szerintem nincs értelme. Nem is tudok nagyszámú rendelésről.
Ez a kép régebbi lehet. Szerintem.
Meg aztàn ukrán forràs…. :confused:
 

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
751
1 180
93
Eddig azt hittem, hogy az amik a régi gépeket újjitják fel teljesen és modernizálják. Tekintettel, hogy pár ezer gépûk van tartalék an, ilyen tempójú termelésnek szerintem nincs értelme. Nem is tudok nagyszámú rendelésről.
Ez a kép régebbi lehet. Szerintem.
Meg aztàn ukrán forràs…. :confused:
A cikk azért árnyaltabb, mint a hozzászólás. Azt írja, hogy havi 12 db új tankot tud kinyomni magából Lima, a többi felújított és mindkettő csoporthoz a depóban lévő tankokat is használják alkatrészdonorként. Szóval PONTOSAN UGYANAZ a kannibalizálás megy, mint az orosz tankdepókban, esetleg azzal a különbséggel, hogy itt digitalizálva és ellenőrizve van az eszközpark, ergo kevesebb a lopás.
De vicces, hogy annak ellenére, hogy nyilvánvalóan fogynak a tárolt tankok, a hivatalos statisztika ugyanúgy nem változik, mint ahogy az orosz sem változott 10 éven keresztül, annak ellenére, hogy bárki aki végignézte a műholdfelvételeket, tisztában volt vele, hogy a 10k tank az egy mese, és ennek a töredéke az ami használható állapotba hozható valaha is. Nem meglepő módon kiderült, hogy jenkiéknél is ez a helyzet, kérdés, hogy milyen mértékben. Jó lenne a depókról műhold felvétel és akkor össze lehetne számlálni, hogy mi a valós tárolt állomány.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Eddig azt hittem, hogy az amik a régi gépeket újjitják fel teljesen és modernizálják. Tekintettel, hogy pár ezer gépûk van tartalék an, ilyen tempójú termelésnek szerintem nincs értelme. Nem is tudok nagyszámú rendelésről.
Ez a kép régebbi lehet. Szerintem.
Meg aztàn ukrán forràs…. :confused:

Egy Negan veszett el benned azzal, hogy mit is nevezünk gyártásnak. :) Igen, az amcsik ezt nevezik tömeg gyártásnak. Már legyártott kasznikat vesznek ki és én is úgy tudom, hogy ma már több alkatrész gyártója meg is szűnt. Így teljesen új gépet nem is tudnak ma produkálni, csak ahogy mondod, ha kapnak hosszú távon olyan megrendeléseket, amire anyagilag megéri ezt az elvesztett képességet újra pótolni. De ez nem a lengyel megrendelés, és én sem tudok több ezer darabos eladások kilátásba kerüléséről. És csak a meglévők felújítása megy végtelen ideig.

A cikk azért árnyaltabb, mint a hozzászólás. Azt írja, hogy havi 12 db új tankot tud kinyomni magából Lima, a többi felújított és mindkettő csoporthoz a depóban lévő tankokat is használják alkatrészdonorként. Szóval PONTOSAN UGYANAZ a kannibalizálás megy, mint az orosz tankdepókban, esetleg azzal a különbséggel, hogy itt digitalizálva és ellenőrizve van az eszközpark, ergo kevesebb a lopás.
De vicces, hogy annak ellenére, hogy nyilvánvalóan fogynak a tárolt tankok, a hivatalos statisztika ugyanúgy nem változik, mint ahogy az orosz sem változott 10 éven keresztül, annak ellenére, hogy bárki aki végignézte a műholdfelvételeket, tisztában volt vele, hogy a 10k tank az egy mese, és ennek a töredéke az ami használható állapotba hozható valaha is. Nem meglepő módon kiderült, hogy jenkiéknél is ez a helyzet, kérdés, hogy milyen mértékben. Jó lenne a depókról műhold felvétel és akkor össze lehetne számlálni, hogy mi a valós tárolt állomány.

Igen. Csak gondolom te is olvastad az elmúlt években a vég nélküli vitát, hogy amíg Zala csak évi 50 járművet tud gyártani, addig ez nem tömeg gyártás, csupán manufakturás termelés. Amíg nem látok a mi gyárunk képein futószalagokat, meg nem Zalában készítik az összes alkatrész 50%-át.
Itt sem látod azt, hogy az oldalt futó másik futószalagról pakolnák át a szenzorokat meg a meghajtást. Sőt, igazából még csak maguk a Tábornok sem futószalagon mennek a gyár egyik kapujától a másikig.

Gondoltam akit érdekel a téma, és elolvassa a cikket, annak teljesen nyilván való, hogy amit leírsz, az igaz. Semmivel nem másabb ez, mint amit az orosz csinál. Ez egy 5-6ezres járműpark fenntartására méretezett telephely a maga 12 "új gyártás" vagy régi felújítása, nagy generálja kapacitással. És ez durván meg is felel az USA aktív állományának lábon tartásának. Évi durván 144 db termelés.
Őszinte leszek. Nem is terveztem a cikkhez árnyalt kommentet. Ahogy Aquarellel is beszélgettük, felőlem ha valaki ezt amerikai tömeggyártásnak nevezi, az nevezheti annak. Zalát meg nevezheti manufakturális kis üzemnek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 344
77 002
113
Egy Negan veszett el benned azzal, hogy mit is nevezünk gyártásnak. :) Igen, az amcsik ezt nevezik tömeg gyártásnak. Már legyártott kasznikat vesznek ki és én is úgy tudom, hogy ma már több alkatrész gyártója meg is szűnt. Így teljesen új gépet nem is tudnak ma produkálni, csak ahogy mondod, ha kapnak hosszú távon olyan megrendeléseket, amire anyagilag megéri ezt az elvesztett képességet újra pótolni. De ez nem a lengyel megrendelés, és én sem tudok több ezer darabos eladások kilátásba kerüléséről. És csak a meglévők felújítása megy végtelen ideig.



Igen. Csak gondolom te is olvastad az elmúlt években a vég nélküli vitát, hogy amíg Zala csak évi 50 járművet tud gyártani, addig ez nem tömeg gyártás, csupán manufakturás termelés. Amíg nem látok a mi gyárunk képein futószalagokat, meg nem Zalában készítik az összes alkatrész 50%-át.
Itt sem látod azt, hogy az oldalt futó másik futószalagról pakolnák át a szenzorokat meg a meghajtást. Sőt, igazából még csak maguk a Tábornok sem futószalagon mennek a gyár egyik kapujától a másikig.

Gondoltam akit érdekel a téma, és elolvassa a cikket, annak teljesen nyilván való, hogy amit leírsz, az igaz. Semmivel nem másabb ez, mint amit az orosz csinál. Ez egy 5-6ezres járműpark fenntartására méretezett telephely a maga 12 "új gyártás" vagy régi felújítása, nagy generálja kapacitással. És ez durván meg is felel az USA aktív állományának lábon tartásának. Évi durván 144 db termelés.
Őszinte leszek. Nem is terveztem a cikkhez árnyalt kommentet. Ahogy Aquarellel is beszélgettük, felőlem ha valaki ezt amerikai tömeggyártásnak nevezi, az nevezheti annak. Zalát meg nevezheti manufakturális kis üzemnek.
Már csak 1 kérdés van. Meddig tart ki a kb 8000db legyártott Abrams? Mert itt bizony kőkemény kannibalizálásról beszélünk nagyon sok részegység tekintetében. Mert mondhatjuk, hogy Zalában vagy a KMV-nél manufakturális módszerekkel gyártanak/fognak gyártani, de pl német harckocsiparkot nem fenyegeti az a veszély, hogy kifogynak a donorjárművekből és akkoir nincs tovább minből fenntartani a flottát, hisz képesek gyártani a semmiből harckocsit.
 

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
751
1 180
93
Már csak 1 kérdés van. Meddig tart ki a kb 8000db legyártott Abrams? Mert itt bizony kőkemény kannibalizálásról beszélünk nagyon sok részegység tekintetében. Mert mondhatjuk, hogy Zalában vagy a KMV-nél manufakturális módszerekkel gyártanak/fognak gyártani, de pl német harckocsiparkot nem fenyegeti az a veszély, hogy kifogynak a donorjárművekből és akkoir nincs tovább minből fenntartani a flottát, hisz képesek gyártani a semmiből harckocsit.
Nem mindegyik alkatrész gyártása szűnt meg, illetve egy csomó alkatrészből jóval több készült, mint amennyi tank. Pl AGT 1500 egy jó példa erre. Ehhez tegyük hozzá még, hogy most úgy néz ki egy csomó dolog újra fog indulni, mert a balhé ráébresztette a jenkiket, hogy muszáj fenntartani egy többletkapacitást.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Nem mindegyik alkatrész gyártása szűnt meg, illetve egy csomó alkatrészből jóval több készült, mint amennyi tank. Pl AGT 1500 egy jó példa erre. Ehhez tegyük hozzá még, hogy most úgy néz ki egy csomó dolog újra fog indulni, mert a balhé ráébresztette a jenkiket, hogy muszáj fenntartani egy többletkapacitást.

Dudi sem, senki sem írta, hogy minden alkatrésznél ez megszűnt volna. Csupán annyit mondott, hogy van, ami megszűnt. Ha jól értem, arra próbált rávilágítani, hogy ezek a készletek csak fogyni tudnak. És ez egy intenzív háború esetén még elképzelhető forgatókönyv is.
Robi C. Castel ahogy mindig fogalmazott, látjuk az oroszok problémáit, de ha benéznénk a német vagy amerikai hadigép motorházteteje alá, hasonló problémákat látnánk.

Ha komolyan gondolják, hogy Kínával erősködni akarnak, akkor lesz munkájuk bőven.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 376
7 860
113
A gondolat menethez pár gondolat lehet hogy furán hangzik de az egyiptomi gyártási "összeszerelés" az milyen mértékben valósult meg? Úgy tudom hogy az elektronikán, löveg, és motor/hajtás kívül a tornyot és a teknőt le tudják maguknak gyártani. Az utóbbi tíz évben több száz db ot "gyártottak" legoztak le. Ehhez a mennyiséghez is az USA ban valamilyen szinten le kellett bizonyos mennyiségű alkatrészt gyártani. Még ha el is térnek kisebb nagyobb mértékben az eredeti minőségtől pl export szabvány stb.....
 

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
751
1 180
93
Dudi sem, senki sem írta, hogy minden alkatrésznél ez megszűnt volna. Csupán annyit mondott, hogy van, ami megszűnt. Ha jól értem, arra próbált rávilágítani, hogy ezek a készletek csak fogyni tudnak. És ez egy intenzív háború esetén még elképzelhető forgatókönyv is.
Robi C. Castel ahogy mindig fogalmazott, látjuk az oroszok problémáit, de ha benéznénk a német vagy amerikai hadigép motorházteteje alá, hasonló problémákat látnánk.

Ha komolyan gondolják, hogy Kínával erősködni akarnak, akkor lesz munkájuk bőven.
Erre vonatkozik az utolsó mondatom. Tudják, hogy fel kell pörögni.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 072
31 007
113
A gondolat menethez pár gondolat lehet hogy furán hangzik de az egyiptomi gyártási "összeszerelés" az milyen mértékben valósult meg? Úgy tudom hogy az elektronikán, löveg, és motor/hajtás kívül a tornyot és a teknőt le tudják maguknak gyártani. Az utóbbi tíz évben több száz db ot "gyártottak" legoztak le. Ehhez a mennyiséghez is az USA ban valamilyen szinten le kellett bizonyos mennyiségű alkatrészt gyártani. Még ha el is térnek kisebb nagyobb mértékben az eredeti minőségtől pl export szabvány stb.....
Az alkatrészek elenyésző részét gyártották maguk,lényegében végszerelést csináltak.Az alkatrészbázist az USA ipara adta.
Az USA bármikor ujra tudná inditani a hk gyártást,csak nincsenek rászorulva.Ha az AbramsX kiforrja magát,és rendszeresitésre kerül,akkor újra is fog indulni a gyártás.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 387
8 591
113
Az alkatrészek elenyésző részét gyártották maguk,lényegében végszerelést csináltak.Az alkatrészbázist az USA ipara adta.
Az USA bármikor ujra tudná inditani a hk gyártást,csak nincsenek rászorulva.Ha az AbramsX kiforrja magát,és rendszeresitésre kerül,akkor újra is fog indulni a gyártás.

Az X mennyire új? Nem régieket alakítanak át, mégha elég alaposan is?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 344
77 002
113
Az alkatrészek elenyésző részét gyártották maguk,lényegében végszerelést csináltak.Az alkatrészbázist az USA ipara adta.
Az USA bármikor ujra tudná inditani a hk gyártást,csak nincsenek rászorulva.Ha az AbramsX kiforrja magát,és rendszeresitésre kerül,akkor újra is fog indulni a gyártás.
Igen ha ma eldöntik akkor jóesetben egy év múlva ilyenkor el is kezdhetik a sorozatgyártást.
 

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
751
1 180
93
Igen ha ma eldöntik akkor jóesetben egy év múlva ilyenkor el is kezdhetik a sorozatgyártást.
Az USA egyik tanulmánya havi 200 körüli hk veszteséggel számol egy intenzív konfliktus esetén. Pár évig még pont talán ki is tart ez a készlet. Az egy másik kérdés, hogy utána mi lenne, mert felpörgetni havi 200-ra, na az egy elég nagy erőfeszítés még a jenkiknek is. De ha halgatsz bármilyen mai think-thank podcastot, akkor Ukrajna miatt mindehol ezt ecsetelik. Nem véletlenül van tervbe véve tüzérségi lőszertől kezdve LRASM-ig bezárólag minden gyártásának a felpörgetése.
 
  • Tetszik
Reactions: bel