Gondolom a MAN-nál és a Caterpillarnál is van páncéllemez gyártás ESR-től a különleges hűtött hengersorig, meg elektronsugaras ipari hegesztés, Korund gyár, hőkamerákhoz lézergiroszkóphoz precíziós alkatrészek stb....
Vannak olyan régi tankok, amiket le lehet gyártani egy mai civil gyárban, de a mostaniak nem tartoznak közéjük. Ahhoz komoly előkészítés kell. Szerintem.
Ez nettó marhaság. Korund, ami hű, hát az nagyon kell a modern páncélhoz, nos nálam, idehaza is van. Nem tudom, neked milyen szerszámaid vannak oda haza, de az én flexem azzal dolgozik. Iparilag ez egy tömegesen előállított anyag, ugyanis
kopó alkatrész. Vízzel vágás, szalagcsiszoló, bakköszörű szintén ezzel dolgozik. Negannal pont erről beszélünk, ha át kell állni, akkor kell egy idő az átszervezésre, hogy a felesleges civil felhasználását például ennek az anyagnak letiltsák és az a nagyon nem tud gyártani nehéz gépeket Caterpilla kapjon viszont flex korongot is a munkához, meg páncél lemezt is.
Az ipari hegesztésed meg túl van misztifikálva. Zalánál is ment a nagy duma, hogy általános hegesztő és lángvágó végzettséggel csak nem képzeljük, hogy tud ebben az országban bárki is
páncélt hegeszteni! Hát ez teljesen más technológia, ide 20 év páncélgyártásban szakmai tapasztalat kell, hogy valaki egyáltalán elkezdje tanulni. Aztán kiderült pillanatok alatt, hogy a teljes kasznit alváztól a toronyig magyar hegesztők fogják összevarrni. Ja, de ne képzeljük, hogy ez a magyar civil gyárakban megtalálható eszközparkkal! El kell keserítenem téged, de nekem idehaza olyan hegesztő gépem van, ami két típusát is tudja annak a nagyon speciális és polgári életben elérhetetlen gépnek, amit te itt megfogalmaztál. Ez a gép nem való ipari tömegtermelésre, mert a technológia egy házi használatra szánt gyengébb változata. És nem vagyok normális, hogy ilyenekre költök, de úgy voltam vele, hogy ha már csinálok valamit magamnak, akkor az már szép legyen! Bőven elég egy átlag embernek oda haza egy olcsó pálcás, csak az nem ad a végén olyan esztétikus munkát. Nonszensz a lista, amit felsorolsz.
És nem. Bármennyire is szeretnéd ezt hinni, ha ma beviszel egy T-72-es tervrajzot a Caterpillarhoz Gödöllőre, akkor nem tudják neked ott helyben legyártani. Ez megint egy bullshit, ami terjed a fejekben, hogy a régi tankot le lehetett, a mostanit nem. Negannak tökéletesen igaza van a fenti válaszában. Abba a tankba egy fémipari műhelyben sem optikád, éjszakai infrád, de még egy motor blokkot sem fognak neked szenvedni összerakni. Azt fogják mondani, hogy ahol alu öntéssel foglalkoznak, ott kezdjék el kiönteni a motor blokkot. Amelyik cég meg elektronikával foglalkozik, az meg a szenzorokat kezdje el. Őneki arra van szüksége, hogy ide hordják azokat az alkatrészeket, amikkel el sem akar kezdeni foglalkozni, hogy legyártsa.
Terjed a fejekben megint a sötétség. Magyarországon több hely is van, ahol többtíz tonna mozgatásához fel van szerelve híddaru. Amit Zalában is láttatok, az nem egy katonai/hadipari használatra készült eszközpark. Nem becsmérelni akarom ezzel, mert nincs mire. Csak az a gyár nem egy spéci. Bármennyire is ment itt eddig is a duma, hogy ott olyan gépek vannak, hogy megnyomsz egy gombot, az egyik oldalon bemegy a szögvas és a lemez, a másik oldalon meg kijön a Lynx. És nem is tudna szerintetek más gyártani... Civil életben is teljesen használható felszerelés.
Aki azt hiszi, hogy egy modern autógyárban futószalagon lehet harckocsikat gyártani, az csalódni fog.
Nem 1940-50-et írunk.
Akkor sem tudtak. Negannak igaza van abban, hogy nem a Ford gumi kerekét rakták a Schermanra. Átszervezték a termelést. Csak vissza kéne már térni az eredeti cikkhez és az eredeti témához.
Az a telephely, ami az ukrán cikkben le volt fotózva, az teljesen alkalmatlan évi 1000 Abrams előállítására. Ott ma sem, 3 év múlva sem tudnák megoldani. De van egy csomó jó helyük, ahol háború esetén be tudják rendezni és az iparuk képes előállítani ennyi modern MBT-t, csak akkor nem házi riasztókba gyártanak majd ifra érzékelőket, hanem más üzemek is átállnak, hogy azt csinálják, ami éppen kell. Szervezés kérdése csupán, ha égető szükség van rá. Addig amíg nincs, addig megy a havi 10-15 darab mennyiség.