M1 Abrams (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 072
31 007
113
Az USA egyik tanulmánya havi 200 körüli hk veszteséggel számol egy intenzív konfliktus esetén. Pár évig még pont talán ki is tart ez a készlet. Az egy másik kérdés, hogy utána mi lenne, mert felpörgetni havi 200-ra, na az egy elég nagy erőfeszítés még a jenkiknek is. De ha halgatsz bármilyen mai think-thank podcastot, akkor Ukrajna miatt mindehol ezt ecsetelik. Nem véletlenül van tervbe véve tüzérségi lőszertől kezdve LRASM-ig bezárólag minden gyártásának a felpörgetése.
1939ben az USA alig gyártott hadfelszerelést.Hitler szabályosan kiröhögte,hogy mit akar az USA az évi 10db-os hk gyártásával?41december 8 után viszont felpörgették a gyártást.43ban meg óránként gyártottak 10db hk-t.45ben megint leállitották a hk gyártást.Aztán Korea alatt elösször a letárolt Shermanok modernizálását pörgették fel,majd az új hk gyártást.Érdemes utánanézni,hogy az M47ből mennyit gyártottak,mennyi idő alat,a koreai háború hatására.
Német iparral ugyan ez a helyzet.Egyszerűen leszerelték az üzemeket,átépitették másra.Ha kapnak megfelelő megrendelést,akkor 1-2 év alatt vissza tudnák állitani a hajdani gyártó kapacitásokat.
És az oroszok sincsennek másképp.A Szu hajdani hk gyártási kapacitása már nincs sehol.Csak nekik nincs erőforrásuk rá (pénzük,egyszerűen),hogy újra tömeggyártásra álljanak vissza.(persze,sztálini hadikommunista módszerekkel lehetne-több orosz halt meg a hadiüzemekben,mint a fronton....Hááát,ezt a mai viszonyok között azért már elég érdekes lenne,a nép elöbb fellázadna a vezetés ellen,külső valódi támadás nélkül.Az meg valójában nem fenyegeti Oo-ot,bármit konteoznak ide a taplógomba oroszfanok)
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 344
77 002
113
1939ben az USA alig gyártott hadfelszerelést.Hitler szabályosan kiröhögte,hogy mit akar az USA az évi 10db-os hk gyártásával?41december 8 után viszont felpörgették a gyártást.43ban meg óránként gyártottak 10db hk-t.45ben megint leállitották a hk gyártást.Aztán Korea alatt elösször a letárolt Shermanok modernizálását pörgették fel,majd az új hk gyártást.Érdemes utánanézni,hogy az M47ből mennyit gyártottak,mennyi idő alat,a koreai háború hatására.
Német iparral ugyan ez a helyzet.Egyszerűen leszerelték az üzemeket,átépitették másra.Ha kapnak megfelelő megrendelést,akkor 1-2 év alatt vissza tudnák állitani a hajdani gyártó kapacitásokat.
És az oroszok sincsennek másképp.A Szu hajdani hk gyártási kapacitása már nincs sehol.Csak nekik nincs erőforrásuk rá (pénzük,egyszerűen),hogy újra tömeggyártásra álljanak vissza.(persze,sztálini hadikommunista módszerekkel lehetne-több orosz halt meg a hadiüzemekben,mint a fronton....Hááát,ezt a mai viszonyok között azért már elég érdekes lenne,a nép elöbb fellázadna a vezetés ellen,külső valódi támadás nélkül.Az meg valójában nem fenyegeti Oo-ot,bármit konteoznak ide a taplógomba oroszfanok)
Az ugye megvan, hogy Shermant gyártani vagy a gyártását megszervezni egy cseppet egyszerűbb mint Abrams-et?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 072
31 007
113
Az ugye megvan, hogy Shermant gyártani vagy a gyártását megszervezni egy cseppet egyszerűbb mint Abrams-et?
Mai szemmel.No de akkoriban?Nem voltak CNC gépek,automatizált gépsorok,robotok.Nem csak a hk volt mai szemmel jóval egyszerűbb,hanem a gyártási technológia is.Az akkori gyártástechnológiai lehetőségekkel egyáltalán nem volt az olyan kis teljesitmény
 
  • Tetszik
Reactions: senki

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 344
77 002
113
Mai szemmel.No de akkoriban?Nem voltak CNC gépek,automatizált gépsorok,robotok.Nem csak a hk volt mai szemmel jóval egyszerűbb,hanem a gyártási technológia is.Az akkori gyártástechnológiai lehetőségekkel egyáltalán nem volt az olyan kis teljesitmény
Ma is sokkal nehezebb Abrams-et gyártani, mint akkor Shermant.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Mai szemmel.No de akkoriban?Nem voltak CNC gépek,automatizált gépsorok,robotok.Nem csak a hk volt mai szemmel jóval egyszerűbb,hanem a gyártási technológia is.Az akkori gyártástechnológiai lehetőségekkel egyáltalán nem volt az olyan kis teljesitmény

Akkoriban nem voltak futószalagok?
Még mindig nem világos, hogy mit hasonlítunk össze mivel. A II. vh. alatt nem azok az általad említett 10 hk évente gyárak kapták össze magukat és termeltek hirtelen óránként 10-et. A Liberty hajókat nem egy családi kisvállalat építette, aki a háború előtt nem kapott elég rendelést. Azokat a teherszállítókat minden egyes száraz dokk rakta össze, aki erre képes volt. Ahol előtte Ford személygépjárműveket gyártottak, azokban a csarnokokban kezdték el a repülők és tankok összerakását zsinórban.

Vagyis jó lenne tudni, hogy miről beszélünk. Gyárat hasonlítunk össze gyárral vagy egyik ország polgári termelését a másik ország polgári termelésével? Igen, a III. vh-ban nem a RajnaiFém állna szemben az UralVagonnal, hanem az a MAN kapacitás, ami most évi 30ezer civil teherautót képes leszarni a futószalagról, az hirtelen a BW-nek kezdené az utánpótlás járműveit gyártani (a teljes igényét legyártaná egy év alatt ma is, ami a német hadseregnek jelenleg 40 évre kell), elhiheted nekem, hogy a Caterpillar magyarországi telephelye sem Jóska cégének pakolná össze a markológépet, hanem a Honvédségnek csinálna pár buldózert az utászoknak, utána állna át a Leo2-esekre.
Ha kitörne egy hagyományos fegyverekkel vívott háború Moszkva és Washington között, Hazánkban is leszarná mindenki, hogy melyik cégnél van a Leo2 szabadalmi joga, meg melyiknél a Lynxé. Ahogy Papi mondta az orosz offenzíva után első negyedéves értékelés utolsó mondatában. Nem szabad hagyni, hogy a NATO belesodródjon a háborúba, mert az egy nagyon más helyzet lesz... (És az én gyönyörű szép tájképemhez hozzá tenném, hogy amint nem akarna ez a háború megállni a régi határoknál, azonnal indulnának a rakéták az atommal. És az tragédia lenne.)
 

senki

Active Member
2018. július 27.
304
229
43
Ez ettől függetlenül azt jelenti, hogy harctéri sérülések következtében 600 darabos veszteséget tud felmutatni, tehát ködösítés.
Abban az időben divat volt a netre feltenni egy megrobbantást. Van is néhány, talán 10 Abramsos is felvétel. Ha egy HMMWnek kilőtték a kerekét, már fenn is volt a youtube-on, mint megváltó gyözelem. Nyílván a több száz M1 kilövését nem tatották akkor fontosnak.
 
  • Imádom
Reactions: waterloo

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 072
31 007
113
A II. vh. alatt nem azok az általad említett 10 hk évente gyárak kapták össze magukat és termeltek hirtelen óránként 10-et
Nem bizony,hanem új gyárakat húztak fel (Ford autóüzemei meg Willys Jeep gyártására álltak át,meg katonai teherautókéra).Ez ma sem lenne másképpen,azért is nem megy 1 évnél rövidebb idő alatt (meg a végszerelde mellett a beszállitóknak is fel kellene készülnie a tömeggyártásra),de már az is igen nagy erőfeszitéseket követelne (lényegében hadigazdaságra való azonnali átállással menne az 1 év alatt,polgári viszonyok megtartásával inkább több kéne)
A gond az ukrán szemponbol,hogy a nyugatiak számára ez a hadiipari kapacitás bővités/visszaállitás egyáltalán nem olyan égető kérdés.Oo nem elég erős a Nyugat tényleges megtámadásához,amit az atomfegyverek amúgy is lehetetlenné tesznek hagyományos katonai módszerekkel.Forditva dettó,az atomfegyverzet miatt lehetetlen,de a Nyugat nem is akarja megtámadni az oroszokat.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and waterloo

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 897
5 204
113
Az USA egyik tanulmánya havi 200 körüli hk veszteséggel számol egy intenzív konfliktus esetén. Pár évig még pont talán ki is tart ez a készlet. Az egy másik kérdés, hogy utána mi lenne, mert felpörgetni havi 200-ra, na az egy elég nagy erőfeszítés még a jenkiknek is. De ha halgatsz bármilyen mai think-thank podcastot, akkor Ukrajna miatt mindehol ezt ecsetelik. Nem véletlenül van tervbe véve tüzérségi lőszertől kezdve LRASM-ig bezárólag minden gyártásának a felpörgetése.
Az a pár év bőségesen elég lehet hogy felpörgessék a gyártást
 
  • Tetszik
Reactions: endre and waterloo

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Nem bizony,hanem új gyárakat húztak fel (Ford autóüzemei meg Willys Jeep gyártására álltak át,meg katonai teherautókéra).Ez ma sem lenne másképpen,azért is nem megy 1 évnél rövidebb idő alatt (meg a végszerelde mellett a beszállitóknak is fel kellene készülnie a tömeggyártásra),de már az is igen nagy erőfeszitéseket követelne (lényegében hadigazdaságra való azonnali átállással menne az 1 év alatt,polgári viszonyok megtartásával inkább több kéne)
A gond az ukrán szemponbol,hogy a nyugatiak számára ez a hadiipari kapacitás bővités/visszaállitás egyáltalán nem olyan égető kérdés.Oo nem elég erős a Nyugat tényleges megtámadásához,amit az atomfegyverek amúgy is lehetetlenné tesznek hagyományos katonai módszerekkel.Forditva dettó,az atomfegyverzet miatt lehetetlen,de a Nyugat nem is akarja megtámadni az oroszokat.

Ebben egyetértünk. A Ford nagyon sok mindent gyártott, repülőt, tankot, jeepet, kis kutyafülét. Ha kitörne a NATO-ruszki háború, akkor nem arról beszélnénk, hogy 30 Abramst ott lesz Főnök nyár végére. De ha kis késés, akkor is ígérem, hogy legkésőbb ősszel. És igen, kellene idő, de nem sok ahhoz, hogy a polgári termelés is átálljon. Az 1 év háborús viszonyok között abszolút elfogadható jóslat.
És igen, egyelőre ez el sem indult. Sehol sem. (Szerencsére.) Ha beindulna a történet, német cégek is lennének, akik nem kapnának Magyarországról alkatrészeket orvosi műszerekhez vagy hajógyárak alkatrészt. Hogy ne csak mindig arról beszéljünk, mennyi alkatrész jön be. Csak a környékemen tudok több céget is, aki fordított irányba szállít.
Nem akarom túldimenzionálni a lehetőségeinket, mert ha valaki ránéz a GDP-kre, az láthatja, hogy egy 10 milliós kis ország vagyunk Oroszország, Németország meg az USA egy kicsit nagyobbak. És itt már nem a hadiparról beszélünk, hanem a polgáriról is. (Igen, ne felejtsük el, hogy az agyonmaradott muszka is teljes termelésben messze lehagy egy Magyarországot vagy egy Belgiumot.)
Egyszerűen arról van szó, hogy akkor nem csak a gazdaság 2%-át fordítanánk háborús erőfeszítésekre. És más népek sem ennyit. És reménykedjünk, hogy ez a történet le fog menni anélkül, hogy ez bekövetkezne.

És igen, ha nincs háború, akkor az USA-nak is több időbe fog kerülni, hogy felpörögjön. Pont azért, mert a mostani esetben csak az LM-en meg a Boeingen, meg a többi gyártón van a súly, hogy építsél már magadnak egy új üzemet vagy bővítsen. Nálad van a szabadalom, nálad vannak a tervrajzok.
És bár igazad van abban, hogy az oroszoknál jóval nehézkesebben megy minden, de offolva megjegyzem, hogy őket sem szabad leírni. Tudják jól, hogy már lakosságszámban sem beszélünk paritásról. (EU 500millió fő, USA 300millió, Orosz Föderáció 140millió.) A gondolkodásuk meg tényleg merev. De a II. vh-ba szerintem Hitler úgy vágott neki, hogy ez egy földműves nép. Ezeknél nincs ipar, sem ipari kultúra, technológiai tudás. És hamarosan ott találta magát több tízezer T-34-gyel szemben, amit egyszerűen már nem tudott legyűrni a német hadsereg.

Zárásul egy japán bölcs meglátás. Aki kitalálta Pear Habort(Nagumo), ő maga szólt a császárnak, hogy 1-2 évük van akkor is, ha sikerül. Aki látta már Detroitot vagy Texast, annak nincs kétsége afelől, hogy a császári Japán nem háborúzhat sokáig az Egyesült Államok ellen.
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
549
1 369
93
Yama
Ebben egyetértünk. A Ford nagyon sok mindent gyártott, repülőt, tankot, jeepet, kis kutyafülét. Ha kitörne a NATO-ruszki háború, akkor nem arról beszélnénk, hogy 30 Abramst ott lesz Főnök nyár végére. De ha kis késés, akkor is ígérem, hogy legkésőbb ősszel. És igen, kellene idő, de nem sok ahhoz, hogy a polgári termelés is átálljon. Az 1 év háborús viszonyok között abszolút elfogadható jóslat.
És igen, egyelőre ez el sem indult. Sehol sem. (Szerencsére.) Ha beindulna a történet, német cégek is lennének, akik nem kapnának Magyarországról alkatrészeket orvosi műszerekhez vagy hajógyárak alkatrészt. Hogy ne csak mindig arról beszéljünk, mennyi alkatrész jön be. Csak a környékemen tudok több céget is, aki fordított irányba szállít.
Nem akarom túldimenzionálni a lehetőségeinket, mert ha valaki ránéz a GDP-kre, az láthatja, hogy egy 10 milliós kis ország vagyunk Oroszország, Németország meg az USA egy kicsit nagyobbak. És itt már nem a hadiparról beszélünk, hanem a polgáriról is. (Igen, ne felejtsük el, hogy az agyonmaradott muszka is teljes termelésben messze lehagy egy Magyarországot vagy egy Belgiumot.)
Egyszerűen arról van szó, hogy akkor nem csak a gazdaság 2%-át fordítanánk háborús erőfeszítésekre. És más népek sem ennyit. És reménykedjünk, hogy ez a történet le fog menni anélkül, hogy ez bekövetkezne.

És igen, ha nincs háború, akkor az USA-nak is több időbe fog kerülni, hogy felpörögjön. Pont azért, mert a mostani esetben csak az LM-en meg a Boeingen, meg a többi gyártón van a súly, hogy építsél már magadnak egy új üzemet vagy bővítsen. Nálad van a szabadalom, nálad vannak a tervrajzok.
És bár igazad van abban, hogy az oroszoknál jóval nehézkesebben megy minden, de offolva megjegyzem, hogy őket sem szabad leírni. Tudják jól, hogy már lakosságszámban sem beszélünk paritásról. (EU 500millió fő, USA 300millió, Orosz Föderáció 140millió.) A gondolkodásuk meg tényleg merev. De a II. vh-ba szerintem Hitler úgy vágott neki, hogy ez egy földműves nép. Ezeknél nincs ipar, sem ipari kultúra, technológiai tudás. És hamarosan ott találta magát több tízezer T-34-gyel szemben, amit egyszerűen már nem tudott legyűrni a német hadsereg.

Zárásul egy japán bölcs meglátás. Aki kitalálta Pear Habort(Nagumo), ő maga szólt a császárnak, hogy 1-2 évük van akkor is, ha sikerül. Aki látta már Detroitot vagy Texast, annak nincs kétsége afelől, hogy a császári Japán nem háborúzhat sokáig az Egyesült Államok ellen.
Yamamoto mondta, hogy van 1-2 évük max amíg az alvó óriás felébred. Aztán konyec filma
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 387
8 591
113
Nem bizony,hanem új gyárakat húztak fel (Ford autóüzemei meg Willys Jeep gyártására álltak át,meg katonai teherautókéra).Ez ma sem lenne másképpen,azért is nem megy 1 évnél rövidebb idő alatt (meg a végszerelde mellett a beszállitóknak is fel kellene készülnie a tömeggyártásra),de már az is igen nagy erőfeszitéseket követelne (lényegében hadigazdaságra való azonnali átállással menne az 1 év alatt,polgári viszonyok megtartásával inkább több kéne)
A gond az ukrán szemponbol,hogy a nyugatiak számára ez a hadiipari kapacitás bővités/visszaállitás egyáltalán nem olyan égető kérdés.Oo nem elég erős a Nyugat tényleges megtámadásához,amit az atomfegyverek amúgy is lehetetlenné tesznek hagyományos katonai módszerekkel.Forditva dettó,az atomfegyverzet miatt lehetetlen,de a Nyugat nem is akarja megtámadni az oroszokat.

Abramsot szerintem se olyan könnyű gyártani, meg költséges is amúgy, de az is igaz, hogy ha jobban felismernék a helyzetet, akkor jobban ráállnának a dolognak és sok mindent lehetne tenni. Főleg hogy nem a harckocsi lenne az elsődleges, hanem a tarack. Annak vannak híján az ukránok. Párezer 155 millis milliónyi lőszerrel. Szó szerint milliónyival. Arra kellett volna ráállniuk már mostanra.
 
  • Tetszik
Reactions: waterloo

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 312
17 432
113
Yama

Yamamoto mondta, hogy van 1-2 évük max amíg az alvó óriás felébred. Aztán konyec filma
Igazából ez kicsit legenda, ekkorra Amerika már felébredt, az 1938-as és '40-es tengerészeti fejlesztési programok ekkor már mozgásban voltak. 2 North-Carolina-osztályú csatahajó végszerelés alatt, 4 Soth Dakora építés alatt, az első 3 Iowa megrendelve, a Montana-osztály tervezés alatt, az első tíz Essex-osztályú hordozót megrendelték, 2-3 tucat cirkáló és közel 100 romboló mellett. A japánok tudták, hogy max akkor van még bármi esélyük, ha 1940 végén, legkésőbb 41 elején támadnak, mert 1943-tól már nem lesz esélyük.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 032
113
Igazából ez kicsit legenda, ekkorra Amerika már felébredt, az 1938-as és '40-es tengerészeti fejlesztési programok ekkor már mozgásban voltak. 2 North-Carolina-osztályú csatahajó végszerelés alatt, 4 Soth Dakora építés alatt, az első 3 Iowa megrendelve, a Montana-osztály tervezés alatt, az első tíz Essex-osztályú hordozót megrendelték, 2-3 tucat cirkáló és közel 100 romboló mellett. A japánok tudták, hogy max akkor van még bármi esélyük, ha 1940 végén, legkésőbb 41 elején támadnak, mert 1943-tól már nem lesz esélyük.


Ami felkészülés úgy viszonylag könnyen tervezhető az USA számára, hogy a Politika évekkel korábban eldöntötte, hogy elkezdi megfojtatni --a korlátlan a Csendes-Óceáni amerikai befolyást veszélyeztető-- Császári Japánt!
Lépésről lépésre szorították a "falig" Japánt, nem hagyva számára csak a katonai megoldást!

...jut eszembe: Ez olyan ismerős folyamat! Honnan/Miért is ??? :oops:

.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 823
81 185
113
Ahogy korábban is írtam csak átbaxás az amerikai M1A1 szállítás Ukrajnának. :)

A Washington Post azt írja, hogy az Egyesült Államok ígérete, hogy Abrams tankokat szállít Ukrajnának, csak azért adatott meg, hogy Scholz átadja a Leopardjait Kijevnek.

A cikk ugyanakkor nyíltan leszögezi, hogy Anthony Blinken amerikai külügyminiszter a "hosszú távú igényekre" megfogalmazással fejezte ki ezt az elképzelést – vagyis éveket csúsztathat a szállítás.

Az Egyesült Államok a végsőkig késlelteti tankjainak leszállítását. Ez tiszta üzlet és semmi több. Amikor a német leopárdok elkezdenek égni Ukrajnában, piaci áraik lefelé szállnak, és az Abrams piacra lép, mint Európa, sőt az egész világ egyetlen és vitathatatlan lehetősége. És ennek megfelelően a tankrendelések Amerikába mennek. Ahogy korábban írtam, „tiszta üzlet”, a jenkik csak átverték Scholzot.

y2Mtlc0eTlU.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 338
54 934
113
Azért azt se felejtsük el, hogy a az alapanyagok gyártása sokkal komolyabb felkészültséget igényel mint a Sherman hengerelt acélja.

Én úgy tudom, hogy azt a tankot öntötték. Még a páncél teknőt is. Ezért lehetett ilyen gyorsan gyártani.

Vagyis jó lenne tudni, hogy miről beszélünk. Gyárat hasonlítunk össze gyárral vagy egyik ország polgári termelését a másik ország polgári termelésével? Igen, a III. vh-ban nem a RajnaiFém állna szemben az UralVagonnal, hanem az a MAN kapacitás, ami most évi 30ezer civil teherautót képes leszarni a futószalagról, az hirtelen a BW-nek kezdené az utánpótlás járműveit gyártani (a teljes igényét legyártaná egy év alatt ma is, ami a német hadseregnek jelenleg 40 évre kell), elhiheted nekem, hogy a Caterpillar magyarországi telephelye sem Jóska cégének pakolná össze a markológépet, hanem a Honvédségnek csinálna pár buldózert az utászoknak, utána állna át a Leo2-esekre.

Gondolom a MAN-nál és a Caterpillarnál is van páncéllemez gyártás ESR-től a különleges hűtött hengersorig, meg elektronsugaras ipari hegesztés, Korund gyár, hőkamerákhoz lézergiroszkóphoz precíziós alkatrészek stb.... :rolleyes:
Vannak olyan régi tankok, amiket le lehet gyártani egy mai civil gyárban, de a mostaniak nem tartoznak közéjük. Ahhoz komoly előkészítés kell. Szerintem.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 072
31 007
113
Aki azt hiszi, hogy egy modern autógyárban futószalagon lehet harckocsikat gyártani, az csalódni fog.
Nem 1940-50-et írunk.
Akkor sem lehetett.Eleve egy 1-2 tonnás járműmozgatására tervezett szállitószallag nem tudott volna mit kezdeni akkor sem egy 20-30 tonnás tankkal.....
Többi technológiai folyamatról már ne is beszéljünk.
Én úgy tudom, hogy azt a tankot öntötték
Változattol függ.Volt amit hengerelt lemezből hegesztettek,de döntően öntött elemekből hegesztették,de amelyik gyár képes volt rá,az komplett részeket egyben öntötték ki.Meghajtáshoz is többféle hajtásláncot használtak,gyártónak mire volt lehetősége.Meg éppen hol tartott a fejlődése.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and endre

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Gondolom a MAN-nál és a Caterpillarnál is van páncéllemez gyártás ESR-től a különleges hűtött hengersorig, meg elektronsugaras ipari hegesztés, Korund gyár, hőkamerákhoz lézergiroszkóphoz precíziós alkatrészek stb.... :rolleyes:
Vannak olyan régi tankok, amiket le lehet gyártani egy mai civil gyárban, de a mostaniak nem tartoznak közéjük. Ahhoz komoly előkészítés kell. Szerintem.

Ez nettó marhaság. Korund, ami hű, hát az nagyon kell a modern páncélhoz, nos nálam, idehaza is van. Nem tudom, neked milyen szerszámaid vannak oda haza, de az én flexem azzal dolgozik. Iparilag ez egy tömegesen előállított anyag, ugyanis kopó alkatrész. Vízzel vágás, szalagcsiszoló, bakköszörű szintén ezzel dolgozik. Negannal pont erről beszélünk, ha át kell állni, akkor kell egy idő az átszervezésre, hogy a felesleges civil felhasználását például ennek az anyagnak letiltsák és az a nagyon nem tud gyártani nehéz gépeket Caterpilla kapjon viszont flex korongot is a munkához, meg páncél lemezt is.
Az ipari hegesztésed meg túl van misztifikálva. Zalánál is ment a nagy duma, hogy általános hegesztő és lángvágó végzettséggel csak nem képzeljük, hogy tud ebben az országban bárki is páncélt hegeszteni! Hát ez teljesen más technológia, ide 20 év páncélgyártásban szakmai tapasztalat kell, hogy valaki egyáltalán elkezdje tanulni. Aztán kiderült pillanatok alatt, hogy a teljes kasznit alváztól a toronyig magyar hegesztők fogják összevarrni. Ja, de ne képzeljük, hogy ez a magyar civil gyárakban megtalálható eszközparkkal! El kell keserítenem téged, de nekem idehaza olyan hegesztő gépem van, ami két típusát is tudja annak a nagyon speciális és polgári életben elérhetetlen gépnek, amit te itt megfogalmaztál. Ez a gép nem való ipari tömegtermelésre, mert a technológia egy házi használatra szánt gyengébb változata. És nem vagyok normális, hogy ilyenekre költök, de úgy voltam vele, hogy ha már csinálok valamit magamnak, akkor az már szép legyen! Bőven elég egy átlag embernek oda haza egy olcsó pálcás, csak az nem ad a végén olyan esztétikus munkát. Nonszensz a lista, amit felsorolsz.
És nem. Bármennyire is szeretnéd ezt hinni, ha ma beviszel egy T-72-es tervrajzot a Caterpillarhoz Gödöllőre, akkor nem tudják neked ott helyben legyártani. Ez megint egy bullshit, ami terjed a fejekben, hogy a régi tankot le lehetett, a mostanit nem. Negannak tökéletesen igaza van a fenti válaszában. Abba a tankba egy fémipari műhelyben sem optikád, éjszakai infrád, de még egy motor blokkot sem fognak neked szenvedni összerakni. Azt fogják mondani, hogy ahol alu öntéssel foglalkoznak, ott kezdjék el kiönteni a motor blokkot. Amelyik cég meg elektronikával foglalkozik, az meg a szenzorokat kezdje el. Őneki arra van szüksége, hogy ide hordják azokat az alkatrészeket, amikkel el sem akar kezdeni foglalkozni, hogy legyártsa.
Terjed a fejekben megint a sötétség. Magyarországon több hely is van, ahol többtíz tonna mozgatásához fel van szerelve híddaru. Amit Zalában is láttatok, az nem egy katonai/hadipari használatra készült eszközpark. Nem becsmérelni akarom ezzel, mert nincs mire. Csak az a gyár nem egy spéci. Bármennyire is ment itt eddig is a duma, hogy ott olyan gépek vannak, hogy megnyomsz egy gombot, az egyik oldalon bemegy a szögvas és a lemez, a másik oldalon meg kijön a Lynx. És nem is tudna szerintetek más gyártani... Civil életben is teljesen használható felszerelés.

Aki azt hiszi, hogy egy modern autógyárban futószalagon lehet harckocsikat gyártani, az csalódni fog.
Nem 1940-50-et írunk.

Akkor sem tudtak. Negannak igaza van abban, hogy nem a Ford gumi kerekét rakták a Schermanra. Átszervezték a termelést. Csak vissza kéne már térni az eredeti cikkhez és az eredeti témához.
Az a telephely, ami az ukrán cikkben le volt fotózva, az teljesen alkalmatlan évi 1000 Abrams előállítására. Ott ma sem, 3 év múlva sem tudnák megoldani. De van egy csomó jó helyük, ahol háború esetén be tudják rendezni és az iparuk képes előállítani ennyi modern MBT-t, csak akkor nem házi riasztókba gyártanak majd ifra érzékelőket, hanem más üzemek is átállnak, hogy azt csinálják, ami éppen kell. Szervezés kérdése csupán, ha égető szükség van rá. Addig amíg nincs, addig megy a havi 10-15 darab mennyiség.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 431
46 324
113
Már csak 1 kérdés van. Meddig tart ki a kb 8000db legyártott Abrams? Mert itt bizony kőkemény kannibalizálásról beszélünk nagyon sok részegység tekintetében. Mert mondhatjuk, hogy Zalában vagy a KMV-nél manufakturális módszerekkel gyártanak/fognak gyártani, de pl német harckocsiparkot nem fenyegeti az a veszély, hogy kifogynak a donorjárművekből és akkoir nincs tovább minből fenntartani a flottát, hisz képesek gyártani a semmiből harckocsit.
Tudtommal csak részbeni kanibalizálásról van szó.
Ugyanis ténylegesen a rendberakott gépek akár több harckocsi korábban szétszedett, és felújított darabjaiból kerül összeszerelésre, azonban a darabokra szedett alkatrészeket minden esetben megpróbálják helyrehozni. Ha nem sikerül, akkor nyúlnak csak az újragyártottakhoz.
Ez alkatrész szinten egy elég jól készletezhető folyamatot jelent. Ráadásul, mivel hatalmas mennyiség van aktív állományban, illetve nagyok a letárolt készletek is, így ha valamelyik alkatrészből fogytán vannak, akkor simán leadnak egy többezres megrendelést az újragyártásra.
A vázak (test és torony) azok, amelyeket nem gyártanak újat. Azokkal addig húzzák, amíg tudják.