Még néhány gondolat a témához:Amit tudni akartál a Delta tudományos-technikai műsor főcíméről:
A deltaszárnyú gép egy Avro 698 Vulcan VX777 prototipus az '57-es brit Farnborough International Air Show-ról.
Az alacsonyan elhúzó gép egy MIG 19-es, a Szovjet Hadsereg valamelyik 50-es évek vége felé megrendezett tushinói légiparádéjáról.
A havas hegység a Himalája az 1953-as The Conquest of Everest című dokumentumfilmből való (Edmund Hillary, Tenzing Norgay).
A szánhúzó emberek az 1948-as 'Scott Of The Antarctic' című játékfilmből valók. A visszanéző szánhúzó Bowers Hadnagy (Reginald Beckwith), Scott kapitánynak (John Mills) mondja, hogy "Aye-aye, Sir"(értettem uram).
A lánctalpas - ami egy 1955-ös Tucker 743 Double-drive Sno-cat - és a hóviharban vontatott teher szállítmány az 1959-es Antarctic Crossing című dokumentumfilmből valók, ami az 1955-58-as brit-új zélandi déli sarki expedíciót (Commonwealth Trans-Antarctic Expedition) mutatja be Edmund Hillary-vel és Vivian Fuchs-szal.
A vulkánkitörés a Vezúvé.
Az űrfelvételek a Rosette és a Helix nebulákat mutatják.
Zene: Tom Dissevelt és Kid Baltan (Dick Raaijmakers): Song Of The Second Moon (2. változat), 1957-ből.
"Aki a 70-es és 80-as években követte a Delta tudományos hiradót, annak a fülében még ott motoszkálhat a műsor kezdetén felcsendülő dallam. Mindig is fúrta az oldalamat, hogy kik is a szerzői e furcsa, nem evilági zenének. Nos, a tettesek TOM DISSEVELT & KID BALTAN, akik a Philips gyár villamosmérnökei voltak. Ne felejtsük el, az 1950-es évek vége felé járunk! Csak azt kell elképzelni, hogy akkor még szintetizátorok nélkül zenéltek. Az első nem polifonikus és csak két oktáv hangterjedelmu Moog szintetizátorokat tömegesen 1968-ban kezdték alkalmazni.
Amit Dissevelték használtak az az ún. Mellotron. Maga a hangszer hasonlít egy masszív orgonára csak a működési elve teljesen más. Ha egy
billentyűt lenyomtak, akkor beindult egy magnó, majd lejátszotta az előre rögzített és a lenyomott billentyűnek megfelelő hangot - ahány billentyű, annyi magnó! Ha a lenyomott billentyűnek megfelelő szalag a végére ért, akkor gyorsan visszacsévélődött és máris készen állt az újbóli megszólaltatásra. Ez nagyon hasonlít a mai szemplerek működéséhez - persze ma a hangminták a memóriában helyezkednek el és nem magnószalagon. De még ma is hangról hangra vesznek fel egy hangszert (legyen az vonós, fúvós vagy pengetős), majd ezután MIDI billentyűzet segítségével hegedülhetünk, gitározhatunk, vagy éppen oboázhatunk... "