Szu-25 , -28, -39 / Su-25 , -28, -39 Frogfoot (Szuhoj, Szovjetunió)

A magyar nyelvben UB-blokknak szoktuk hívni.
;)


Definitíve azért van akkora kraft az ülésben, hogy bármilyen helyzetben a függőleges vezérsík fölé tudja emelni a dolgozót.
Nekem pont emiatt a „bugos” függőleges vezérsík miatt tűnt / tűnik ámítógépes játékból kiszedett videónak a cucc (meg az idétlen lángok miatt, meg az elrepülő fülketető is elég fura, de mind1).
Nekem életszerűtlennek tűnik még ilyesmivel is bonyolítani a sárkányt, plusz időnként ki-be kell pirózni, miközben az ülés megoldja egymaga a problémát...

Nem hinném, hogy videójátékból lenne, persze ahogyan leírtad a fegyverzet vészoldását, abból látszik, hogy te sokkal jobban értesz hozzá mint én(nem kötekedésből írtam, tényleg így gondolom). Ahogyan a "kijev szelleme" kamu Szu-35 lelövéséről azonnal látható volt, hogy nem valódi, hanem DCS (egyes magukat nagyon sokra tartó emberek itt is beszopták, úgyis, hogy a felvételt elsőnek feltöltő ember ráadásul oda is írta a videó leírásába, hogy ő készítette DCS-ben...),ennél ilyesmit nem látok. Csak egy dolgot, hogy a felvétel vízszintesen tükrözve van, mert a Szu-25SzM egyetlen LCD monitora az a műszerfal bal oldalán van. Ebben a videóban, pedig a jobb oldalon láthatjuk. A kabintető esetében viszont ne feledkezzünk meg arról, hogy nem csak az van a hajózó feje felett. Az alap Szu-25-ösöktől kezdve ugyanis ebben a típuscsaládban, eltérően mondjuk a Szu-27-es vagy a MiG-29-es családtól, itt a Zvezda K-36-os ülés fejtámláját egy nagy,szürke, héjszerű páncéllemez alá rejtették el. Az is távozik a katapultálási folyamat során, lehet, hogy az tűnt olyan furcsának (még fel is pattant a földről) és nem a kabintető.
A páncéllemezt ebben a videóban 0:42-nél láthatod a legjobban, rá van írva a 08066-os szám, és egy figyelmeztető felirat piros betűkkel.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and cirqle
Orosz Szu-25 leszállása futóművek nélkül:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nagyon szépen letette a pilótája.




Ilyen esetekre ez a protokoll?
Nem lenne biztonságosabb eldobni egy mezőn,a pilóta meg kattintana időben?
 
Ilyen esetekre ez a protokoll?
Nem lenne biztonságosabb eldobni egy mezőn,a pilóta meg kattintana időben?
Gondolom, megvárják míg szinte száraz lesz a tank, és ugye eleve nincs olyan őrült nagy leszálló sebessége ennek a gépnek. De ha valami gáz van még mindíg pattinthat a pilóta a Földön is. Így meg jó eséllyel nem kell kukázni a teljes gépet.
 
Gondolom, megvárják míg szinte száraz lesz a tank, és ugye eleve nincs olyan őrült nagy leszálló sebessége ennek a gépnek. De ha valami gáz van még mindíg pattinthat a pilóta a Földön is. Így meg jó eséllyel nem kell kukázni a teljes gépet.
Főleg, hogy most hadban állnak, akár csak donorként is értékes lehet, mert a gépek napi szinten kapják mind az üzemórát, mind a pofozást.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
E5AqrQV.jpg
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A magyar nyelvben UB-blokknak szoktuk hívni.
;)


Az első állításod megmosolyogtató... Láthatóan igencsak virgoncak mindkét oldal Szuhojai, eléggé agresszíven repülik őket.

Természetesen minden függesztményt le lehet oldani vészdobással. A bombazár elejében van egy átlag SR-hez hasonló csatlakozó (csak nincs rajta a külső „hollanderes” rész). Függesztéskor azt a csatlakozót bele kell nyomni a blokkban lévő párjába. Vészdobáskor a zár horgai kinyitnak és leesik a blokk, illetve esés közben kihúzza kissé az SR-t a bombazárból. Amikor az SR kábelje megfeszül, akkor húzódik ki az is a Blokkból. (Ha bomba-vészoldásról van szó akkor ott létezik éles/vak vészoldás. Ha élesben van eldobva, akkor a repülőn marad a huzal, ha „vak”=„невзрыв” oldás van, akkor megy a bombával)

Definitíve azért van akkora kraft az ülésben, hogy bármilyen helyzetben a függőleges vezérsík fölé tudja emelni a dolgozót.
Nekem pont emiatt a „bugos” függőleges vezérsík miatt tűnt / tűnik ámítógépes játékból kiszedett videónak a cucc (meg az idétlen lángok miatt, meg az elrepülő fülketető is elég fura, de mind1).
Nekem életszerűtlennek tűnik még ilyesmivel is bonyolítani a sárkányt, plusz időnként ki-be kell pirózni, miközben az ülés megoldja egymaga a problémát...


Más:

Nekem kicsit kisebbnek tűnik a baj, mint amennyire verik itt magukat a népek a földhöz a GPS-vevő miatt.
Igazából én se raktam volna bele még egy tévét +vevőantennát + csatolóblokkot + display meghajtó unitot csak azért, hogy mutassa teljes időtartam alatt, hogy merre vagy a térképen. A másik lehetőség, hogy zongoráznod kelljen, hogy a már meglévő tévén előhozd a GPS-es térképet... az meg kényelmetlen.
Ezzel szemben megveszed ezt az izét fillérekért + kb egy ötezresért felrakod a tartóját és nem kell kapcsolgatnod semmit, szinte semmi helyet nem foglal (nem zavar a kilátásban sem), folyton megy rajta a műsor és ha épp kedved tartja, akkor felnézel kb. kellemes szemmagasságba és látod is, hogy hol a vérbe' vagy éppen.
(és szerintem plusz előnye, hogy ha esetleg beokádik, akkor nem kell belenyúlnia műszerésznek / avionikusnak a repülőbe, hanem kiveszed a tartójából, belerakod helyette a másikat és kb. 3 perc múlva újra hadrafogható a repülőd [amellett, hogy a régi rádiónavigációs cuccok érintetlenek és azzal is elengedhető lenne]).
A videó alatti kommentekben egyik kommentelő megemlítette, hogy a baleset Belgorodtól nem messze Korocsa körzet, település közelében történt. Ha ez igaz, akkor nem hadműveleti területen történt az eset, és nem lelövés volt. A hozzászóló megjegyezte azt is, hogy a baleset, és a függőleges vezérsík sérülése olyan, mintha felsővezetékkel ütközött volna a gép.

Szerintem ennek ellentmond, hogy a gép a felsővezetékeknél kissé magasabban volt, és a katapultálás utáni felvételeken sem látszik a környéken nagyobb felsővezetéktartó oszlop...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Érdekes közelmúltbeli kép, a kilencvenes években a csecsen háborúban is tesztelt Szu-25TM, másképp Szu-39-es az etióp légierő színeiben:

143473_119454060_FlJphNEXoAAHTGy.jpg
Helló! Igen tavaly júniusban pakolták ki a régi/új gépeiket egy bemutatóra. Ezek az etióp példányok és a két Csecsenföldön bevetett orosz tesztgépek még nem Szu-39-esek (Szu-25TM) voltak, csak alap Szu-25T-k a szovjet időkből.

A gruziai TAM nyolc Szu-25T előszéria példányt adott át 1990 és 1991 között. Ezek közül hét az állami tesztközponthoz került, míg egy a Szuhoj tervezőiroda bemutató gépe lett. A kilencvenes években, az állami tesztközpontból hat Szu-25T került át az Orosz Légierő lipetszki teszt központjába. Ezek közül kettő Szu-25T-t eladtak Etiópiának, míg kettő teszt/promó céllal repült 39 bevetést Csecsenföldön 1999-től. (Az Orosz Légierő sohasem állította ezeket hadrendbe!)

Etiópia két Szu-25UB-t és a fentiek közül két Szu-25T-t kapott 1999-ben, hogy a Badmei Háborúban bevethesse azokat.
  • Egy lezuhant,
  • egy a reptéren megsérült-selejtezték,
  • míg egy Szu-25UB-t és egy Szu-25T-t tárolnak.
Ez a megmaradt két etióp gép közel húsz éve nem repül!

Eth01.jpg

Fotó: Az etióp Szu-25T-k első bevetése 2000. januárjában volt. A háború után a Szu-25-ösöket leállították, majd a jóval nagyobb mennyiségben rendelkezésre álló MiG-23BN bombázókat repülték tovább az elmúlt húsz évben Etiópiában.

Eth02.jpg

Fotó: A badmei háborúban a két etióp Szu-25T a meglévő MiG-23BN-eket egészítették ki, precíziós csapásmérő képességgel. A képen a megmaradt, kétüléses UB látható.

A radarral is felszerelt, "mindenidős" Szu-39-esból (Szu-25TM) Oroszországban három (két repülőképes) épült a kilencvenes években, (plusz két átalakított prototípus), de ezek csak az állami tesztközpontig jutottak. Sem Csecsenföldön, sem Etiópiában nem jártak.

Érdekesség:
A grúz TAM-ban maradt 12 darab Szu-25T sárkányból, tízet átalakították kétülésesre és Szu-25U néven adták át a grúz, türkmén és azeri légierők számára.

Lásd:
https://forum.htka.hu/threads/szu-25-28-39-su-25-28-39-frogfoot-szuhoj-szovjetunio.225/post-756422
 
Helló! Igen tavaly júniusban pakolták ki a régi/új gépeiket egy bemutatóra. Ezek az etióp példányok és a két Csecsenföldön bevetett orosz tesztgépek még nem Szu-39-esek (Szu-25TM) voltak, csak alap Szu-25T-k a szovjet időkből.

A gruziai TAM nyolc Szu-25T előszéria példányt adott át 1990 és 1991 között. Ezek közül hét az állami tesztközponthoz került, míg egy a Szuhoj tervezőiroda bemutató gépe lett. A kilencvenes években, az állami tesztközpontból hat Szu-25T került át az Orosz Légierő lipetszki teszt központjába. Ezek közül kettő Szu-25T-t eladtak Etiópiának, míg kettő teszt/promó céllal repült 39 bevetést Csecsenföldön 1999-től. (Az Orosz Légierő sohasem állította ezeket hadrendbe!)

Etiópia két Szu-25UB-t és a fentiek közül két Szu-25T-t kapott 1999-ben, hogy a Badmei Háborúban bevethesse azokat.
  • Egy lezuhant,
  • egy a reptéren megsérült-selejtezték,
  • míg egy Szu-25UB-t és egy Szu-25T-t tárolnak.
Ez a megmaradt két etióp gép közel húsz éve nem repül!

Eth01.jpg

Fotó: Az etióp Szu-25T-k első bevetése 2000. januárjában volt. A háború után a Szu-25-ösöket leállították, majd a jóval nagyobb mennyiségben rendelkezésre álló MiG-23BN bombázókat repülték tovább az elmúlt húsz évben Etiópiában.

Eth02.jpg

Fotó: A badmei háborúban a két etióp Szu-25T a meglévő MiG-23BN-eket egészítették ki, precíziós csapásmérő képességgel. A képen a megmaradt, kétüléses UB látható.

A radarral is felszerelt, "mindenidős" Szu-39-esból (Szu-25TM) Oroszországban három (két repülőképes) épült a kilencvenes években, (plusz két átalakított prototípus), de ezek csak az állami tesztközpontig jutottak. Sem Csecsenföldön, sem Etiópiában nem jártak.

Érdekesség:
A grúz TAM-ban maradt 12 darab Szu-25T sárkányból, tízet átalakították kétülésesre és Szu-25U néven adták át a grúz, türkmén és azeri légierők számára.

Lásd:
https://forum.htka.hu/threads/szu-25-28-39-su-25-28-39-frogfoot-szuhoj-szovjetunio.225/post-756422
Azt gondolná az ember, olcsóbb repülni őket, mint a MiG-23asokat. A Szu-39esnek a szárnya alatt volt a radarja?
 
  • Vicces
Reactions: vilmoci
Azt gondolná az ember, olcsóbb repülni őket, mint a MiG-23asokat. A Szu-39esnek a szárnya alatt volt a radarja?
A Szu-39-re úgy tudom, hogy pilonra lógatott radart lehetett "volna" integrálni. Nem láttam vele képet. Elvileg akkor már R-27/R-77?? Shooter is lett volna.. De nem lett belőle semmi..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Azt gondolná az ember, olcsóbb repülni őket, mint a MiG-23asokat.
Elég valószínűtlen, hogy pénzügyi kérdésről van szó.
Mivel esélyes, hogy csak a kerót meg az olajat veszik hozzá, egyébként kb. 0 eurót költenek bármelyik típusra.
Afrikáról beszélsz, ember. :rolleyes:
Arra viszont még ők is rájöttek elég hamar (amire te nem, de te régen is gyengén bútorozott darab voltál), hogy 3 Szuhojból nagyon gyorsan nulla szuhojra kannibalizálnának, a több 23-asból meg addig is van idejük, míg eljutnak háromig.