Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Részben saját tulajdonú azeri kőolajmezőből a pozsonyi finomitoba. Kíváncsi vagyok évente hány hajót tudnak küldeni, fogadni. Pozsony kapacitása 5 - 6 millió tonna. 1 hajó 90.000 tonna. 10-20 hajó évente már vmi.
az-azeri-olaj-utja-590468.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 487
14 276
113
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 603
113
A műanyag tökéletesen lebomlik, ha a polimerizációnal éterkötés helyett észterkötéssel hozzuk létre. Természetes, hogy így van, hiszen a növények is lebomlanak.
A gond, hogy drága. Ez is az lesz, mert gyakorlatilag 40 évvel az után, hogy ez már létezik ezt eladjuk startupnak.
Miközben a kávékapszulát akarjuk kiváltani, ami fontos, mert nagyon kúl, és sokkal jobb mint a szemes kávé.
És megy a fejvakarás, hogy mi a baj, a modern zöld mozgalommal.
Nehogy Véletlenül magadra vedd, érdekes a hír, releváns a hír, csak pontosan az az álszent fasság, ami szokott lenni.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
ezt hívják folyamatos gyártási minőség ellenőrzésnek..... aluminium konkrétan: MINDEN legyártott tételből (1-1 db aluminium előtermék tekercs tömege 4-10 tonna, amiből egyféle készanyag lesz) kötelező roncsolásos anyagvizsgálati teszt készül, amit a cégnek MINDEN esetben műbizonylatolni is kell..... az ehhez felhasznált öntött aluminium tuskók (ebből hengerlődik le a késztermék) MINDEN, cca 50tonnás folyékony betétjéről elemzés készül 0,05%-os összetevőkig ledokumentálva, amit a cégnek szintén műbizonylatolni kell a kiszállított késztemék esetéban..... ráadásul a kiszállított késztermék amennyiben gépjármű, egészségügyi célú, esetleg nyomástartó edény lesz majd belőle, akkor a mi műbizonylatainkra kötelező 15 év megőrzés van..... rep.gép ipari felhasználás esetében ez még szigorúbb!! összefoglalva elég homályosak az elképzeléseid a nagyipari gyártás esetében.... nálunk 200 000tonna/év öntött előtermék készül, az cca 4000 adag..... MIND elemezve műbizonylatolva..... a hengerelt részen 60 000 tonna készenyag, amiről 10 000 nél több műbizonylat születik...... jó reggelt, köszönt az ipari minőség biztosítás !!!
Persze előfordul, hogy megèrkeznek az alumínium lemezek a nagy győri autógyártó multiba.

Ránèzèsre olyan mint a 14 èves kamasz arca. :D A szèp sima lemezek helyett , egy pattanásos kamasz arca.

Ezèrt le kellene selejtezni. Hiszen alapáron 50 millás kocsi így nem nèzhet ki.

De az üzlet(borítèk karácsonykor a pezsgő mellè:D)az üzlet.:rolleyes:

Így bár a gyártás szintjèn mindenki(près/lèzer/zsb/finish/qm)jelzi ez nem lessz jó, azèrt csak használjuk fel.:D

Mikor a nèmet odakint szembesül vele, hogy 2 napnyi termelèse megy a kukába, a sor meg leáll, azèrt szól.:rolleyes:
Ès mivel látja mèg 30 napnyi ilyet legyártott a magyar, a culágernek 15 percet adnak eldönteni másnap indul e nèmetbe.:D

Szóval utánna hetekig fèltucat magyar csiszolja kèzzel 2 műszakban az alkatrèszeket, hogy mehessen a gyártás.:oops:

Gondolom itt aludt az ipari minősègbiztosítás.;)
 

szasa30

Well-Known Member
2013. augusztus 9.
232
790
93
Persze előfordul, hogy megèrkeznek az alumínium lemezek a nagy győri autógyártó multiba.

Ránèzèsre olyan mint a 14 èves kamasz arca. :D A szèp sima lemezek helyett , egy pattanásos kamasz arca.

Ezèrt le kellene selejtezni. Hiszen alapáron 50 millás kocsi így nem nèzhet ki.

De az üzlet(borítèk karácsonykor a pezsgő mellè:D)az üzlet.:rolleyes:

Így bár a gyártás szintjèn mindenki(près/lèzer/zsb/finish/qm)jelzi ez nem lessz jó, azèrt csak használjuk fel.:D

Mikor a nèmet odakint szembesül vele, hogy 2 napnyi termelèse megy a kukába, a sor meg leáll, azèrt szól.:rolleyes:
Ès mivel látja mèg 30 napnyi ilyet legyártott a magyar, a culágernek 15 percet adnak eldönteni másnap indul e nèmetbe.:D

Szóval utánna hetekig fèltucat magyar csiszolja kèzzel 2 műszakban az alkatrèszeket, hogy mehessen a gyártás.:oops:

Gondolom itt aludt az ipari minősègbiztosítás.;)
Idézném az általad említett “nagy győri autógyártó multi” járműgyári szerelde vezetőjét: “Te se láttál még működő gyárat belülről!”
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Persze előfordul, hogy megèrkeznek az alumínium lemezek a nagy győri autógyártó multiba.

Ránèzèsre olyan mint a 14 èves kamasz arca. :D A szèp sima lemezek helyett , egy pattanásos kamasz arca.

Ezèrt le kellene selejtezni. Hiszen alapáron 50 millás kocsi így nem nèzhet ki.

De az üzlet(borítèk karácsonykor a pezsgő mellè:D)az üzlet.:rolleyes:

Így bár a gyártás szintjèn mindenki(près/lèzer/zsb/finish/qm)jelzi ez nem lessz jó, azèrt csak használjuk fel.:D

Mikor a nèmet odakint szembesül vele, hogy 2 napnyi termelèse megy a kukába, a sor meg leáll, azèrt szól.:rolleyes:
Ès mivel látja mèg 30 napnyi ilyet legyártott a magyar, a culágernek 15 percet adnak eldönteni másnap indul e nèmetbe.:D

Szóval utánna hetekig fèltucat magyar csiszolja kèzzel 2 műszakban az alkatrèszeket, hogy mehessen a gyártás.:oops:

Gondolom itt aludt az ipari minősègbiztosítás.;)
kérdezd meg annak a lemeznek a gyártójától, Győrbe nem szállítunk be..... Egyébbként meg hiába fölényeskedsz, ez a standard eljárás amit leírtam, ennek kell megfelelni.... az aláírt műbizonylatokért pedig a minőség ügyi vezető tartozik teljes körű felelősséget vállalni, tehát ha az előtermékünk minőségéből kifolyólag halálos kimenetelű baleset van, akár börtön is, teljes körű a büntető jogi felelőssége.... amúgy meg olyanról írsz, ami nem az adott anyag mechanikai tulajdonságaihoz tartozik, hanem a felületi minőségéhez, amire pedig tök más kávéház.... mivel mi az Európában készülő kamion alu lemez üzemanyag tankok kb 1/3-hoz szállítunk be lemez előterméket , így egy hangyányit azzal is tisztában vagyok, mik a felületi minőségi követelmények (a leg háklisabb a Mercedes és a Scania végfelhasználók).... poénkodhatsz kedved szerint, csak fingod se nagyon van a folyamatról, az azzal szemben támasztott minőségi követelményekről..... hogy konkrét legyek: a "példád" alapján az Audi szara valamilyen lemez előtermék alapján készül(ne), ennek technológiája: tuskóöntés-tuskó előmelegítés (ha kell annak homogenizálása is)-meleghengerlés (melegalakítás)-hideghengerlés- ha a technológiája megkívánja, akkor közbenső lágyítás-kész méretre hengerlés-felületi minőség szükségében zsírtalanitás-végső hőkezelés-darabolás automata soron..... egy 5-11 tonnás szalag tekercsből több száz db lemeztábla is készülhet vastagság és lemez tábla hosszúság függvényében.... az adott helyzetben soha nincs 100%-os felületi minőség ellenőrzés.... a kamion üza tankok esetében az adott hibát úgy próbáljuk elkerülni, hogy közvetlenül a darabolási művelet előtt egy öntapadós műanyag fólia bevonatot kap a lemez egyik oldala, ami részben megakadályozza a szállítás során felléphető sérüléseket karcolódásokat, és védi a felületet..... oly annyira, hogy ezt az öntapadós fóliát kizárólag akkor veszik le a felületről, amikor a tank már készre van hegesztve.... van még kérdésed?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 114
45 413
113
ezt hívják folyamatos gyártási minőség ellenőrzésnek..... aluminium konkrétan: MINDEN legyártott tételből (1-1 db aluminium előtermék tekercs tömege 4-10 tonna, amiből egyféle készanyag lesz) kötelező roncsolásos anyagvizsgálati teszt készül, amit a cégnek MINDEN esetben műbizonylatolni is kell..... az ehhez felhasznált öntött aluminium tuskók (ebből hengerlődik le a késztermék) MINDEN, cca 50tonnás folyékony betétjéről elemzés készül 0,05%-os összetevőkig ledokumentálva, amit a cégnek szintén műbizonylatolni kell a kiszállított késztemék esetéban..... ráadásul a kiszállított késztermék amennyiben gépjármű, egészségügyi célú, esetleg nyomástartó edény lesz majd belőle, akkor a mi műbizonylatainkra kötelező 15 év megőrzés van..... rep.gép ipari felhasználás esetében ez még szigorúbb!! összefoglalva elég homályosak az elképzeléseid a nagyipari gyártás esetében.... nálunk 200 000tonna/év öntött előtermék készül, az cca 4000 adag..... MIND elemezve műbizonylatolva..... a hengerelt részen 60 000 tonna készenyag, amiről 10 000 nél több műbizonylat születik...... jó reggelt, köszönt az ipari minőség biztosítás !!!
Nem akarok beleugatni, de ha elolvasod még egyszer értelmezőn, akkor rájössz, hogy @kamm ugyan azt írta le, amit te is leírtál, hogy a gyártás során folyamatos a kontroll.
 
  • Tetszik
Reactions: honved