Ott van fentebb, hogy hány problémára derült fény csak ezzel az egy teszttel.
A tesztelési időszakban nincs költséghatékonyabb egy állatorvosi lónak minősülő indításnál.
Az, hogy az FAA kiakad, és Musk vérét követeli egy alapos vizsgálattal, az borítékolható volt. Ezen nem kell kárörvendően meglepődni. Van már előéletük.
Ne feledjük az FAA adott engedélyt az indításra, holott "mindenki mondta, hogy baj lesz".
A beton szétcsapásáról egy esetleges full gázon végrehajtott indítási teszt kapcsán hogyan tervezel real time adatot gyűjteni? Ott semmilyen szenzor, kamera nem marad meg. Meg ugye a portól nem is lát semmit.
Erről az erozióról csak utólag lehet bármilyen infót szerezni.
Mellesleg nagyon érdekes az is, amit a srácok boncolgattak a videójukban, hogy bár a raptorok indítási szekvenciái miatt tovább kell az indító platformnak bírnia, de eddig (8mp) egészen biztosan nem kell majd, mint a mostani indításnál.
Hja és ne feledjük el, a SpaceX jelenleg nem csak a rakéta komplexumot fejleszti, hanem minden mást is. Köztük az inditási platformot is.
Jelzem a Superheavy koncepciónak egyik fontos eleme az is, hogy ne legyen egyetlen indítóhoz, egyetlen lokációhoz kötve.
Tehát nem lehet azt gondolni, hogy minden helyszínen Bajkonurhoz, Cape Canaveralhoz hasonló infrastruktúrat építsenek fel.
Más még csak hasonlót sem próbált csinálni. Tudtommal, már csak azzal is hatalmas újítást csinálnak, hogy magát a 2 fokozatot az indítóálláson rakják össze. Ekkora méretben biztosan!
Kezdjük azzal, hogy a hibák java részéhez teszt se nagyon kellett volna.
Mezei kommentelők jelezték két éve, hogy a tesztpad kevés lessz.
De legroszabb esethen egy Full trottle statikus Booster tesztnél is kiderült volna, és nem kell hozzá lenullázni a Boostert meg a hajót.
A hajtóművék egy ilyen teszt után ellenőrizhetőek maradtak volna.
Az se világos miért vizionálsz 2-3 Stack elvesztését, amikor a statikus booster teszthez eleve nem kell a hajó.
Ami pedig konkrétan a tesztet illeti, az elején kiesett hajtóművek nagyon visszavetették a teljesítményt, így sebességben is nagyon alul teljesített a cucc. A gyorsulási profil normálisan egy majdnem exponenciális ívet kellene mutasson, hisz ahogy ürülnek a tankok javul a tolóerő arány, ezzel szemben..
Az induló 3m/sec után nem sokkal 7m/sec kellett volna legyen a gyorsulás.
MaxQ előtt kicsit visszavesznek de utánna 10m/sec és ez emelkedne egészen 30m/sec re ezzel szemben éppen csak elérte a 7-et a végén.
38km helyett valahol 70-80at kellett volna tudni. A legnagyobb sebesség 2100km/h ( az F9 booster 3x többet ér el 7300km/h)
Ezzel csak az mondom, hogy a kapott adatok se feltétlen annyira mérvadóak. Pláne, hogy terheletlen volt a szerkezet (üres) Ezért gondolom, hogy értelmesebb lett volna egy statikus teszt, +normális pad, és utánna jönnének a valid adatok...
Ami ebből a tesztből érdemben kiderül, strukturálisan a szerkezet valószínűleg rendben van. (Bár ugye nem volt tömeg szimulátor a fedélzeten) és az se teljesen világos, hogy egyes szivárgások minek voltak köszönhetőek..
A önmegsemmisítő rendszer nem elégséges.
A stagings szeparatorok nem müködtek.
Amik nem derültek ki, a hajtóművektorálást, és magát az egyes hajtóművek meghibásodását érintő mehanikai problemák.
Az alkalmazott hővédőpajzs hogy teljesít.
valódi gyorsulási/terhelési eröknél, hogy viselkedik a szerkezet.
Én is osztom
@gafzhu azon véleményét...
Szerintem volt egy teszt a médiának, mert már régen robbantottak fel valamit. És igen, kaptak tesztadatokat is.