Gumikerekes gyártása nem zalába van tervezve hanem kaposvárra.
Mindegy,
@Vogon pontja ugyanugy ervenyes, semmi ertelme ujabb gyarat grundolni, van mar eleg.
Abszolút! Nem csökken a Magyarországra -és nem csekély jelentőséggel hangsúlyoznám állami tulajdonban- kiépült gyártói kapacitásod azzal, hogy egy-egy projektet egyik vagy a másik műhelyben gyártod le.
De hogy Szittyának is válaszoljak, eredetileg Kaposvárt mondták, hogy ott lesz "a kerekes gyártó üzemünk", majd mondtak kb mindent minden variációba, de leginkább azt, hogy Kaposváron a tervezés marad, a gyártás Zalában valósul meg. Ami számomra teljesen elfogadható verzió volt.
De ebből a szempontból nem látok túl nagy különbséget a két város között. Jelenleg Zalán is a Lynxeket ki kell pörgetni, Kaposváron szintén az új gyárcsarnokot várjuk, hogy ott meg Gidránt és Nomádot pörgessük ki. Ezek jelenleg a releváns gyártó kapacitásaink a kérdésben, Győrt csak távlatosan lehet megemlíteni, hogy ott volt tehergépjármű gyártás katonai célra, de az megszűnt, illetve a Curust tudjuk még szintén a margón megemlíteni. De ezeket tényleg csak a teljesség kedvéért, jelenleg teljesen elhanyagolható az ő szerepük.
De a két fő helyszín, mert ezek termelő kapacitásával ténylegesen számolhatunk, az Zala és Kaposvár. Nem tudnád Kaposváron sem azonnal megkezdeni a Patria gyártását, vagy ha török hozna tervrajzot azt sem, mert van egy futó rendelés. (És mind a kettő körülbelül annyi idő, mire egy felépítesz egy új gyárat annyira a nulláról, hogy még most szerződésed és engedélyezési terveid sincsenek.) Ha a Lynx meg a Gidrán rendelések kifutnak, utána meg mind a kettőnek kell valami, amit dolgozzanak. Ha nincs tolongás, hogy a III. vh előtt még Rodéziának kell 1200 terepjáró és nem tudod berakni Kaposvárra az APC-t, mert különben csúszik a projekt, akkor van értele arról beszélni, hogy Zalába kell a gyártás, mert ott van szabad hely.
Más egyéb!
Ahogy Xpert Patria fan, úgy tudom, hogy Szittya kedveli a török cuccokat az áruk és az elfogadható minőség miatt. A magam részéről azt sem tartanám rossznak, ha házon belül megversenyeztetnénk akár a törököket és a németeket, hogy akkor a 6*6-ból és a 8*8-ból melyik legyen. Nyelnének az RM-nél jó nagyokat, ha a törökök az áraikkal ugyan úgy játszanának. És nem kéne Show műsort csinálni hozzá, csak házon belül a színfalak mögött. De le lehetne meccselni, hogy melyiknek mennyi a hozadéka, meg ki mit ígér. Ezt a lehetőséget mellékesen megemlítettem, mert igazából lényegtelen abból az általam mindig szajkózott őrültség mellett, hogy ha van egy gyárad, akkor annak termelnie kell. Mert ha a budapesti kormány tulajdonosként sem tudja, hogy az évtized végén mit akar ott dolgoztatni, akkor abból a szél süvít a falak között szokott lenni.
Egyedül annak nincs értelme, hogy akár a Hitronra, akár Patriára vagy más APC-re felhúzzunk még egy gyárépületet, miközben örülni fogunk, ha ezt a két gyárat etetni tudjuk. Zalának 2000 jármű a kapacitása. Ennyit termel, mire az első Lynxek kiöregednek majd. Ennek jó, ha a felét le tudja kötni a Magyar Honvédség. Kaposváron is ez a cég volt már minden, csak akasztott ember még nem. Volt ott már busz tömeggyártás, tűzoltókocsi sorozatgyártás, szóval azzal az egész várossal kapcsolatban is
-és konkrétan ez a cég- egyszer letenne az asztalra egy tervet, hogy én kérem szépen évi 100 terepjáró gyártás képességét 15 éven keresztül hogy képzelem el kihasználni...
Megint más kérdés! A Hitron a motort itt nálunk gyártaná a gépekhez? Gondolom még nincs kiépülve nagy gyártó kapacitás erre az új csoda hidrogén technológiára, hogy azt fixen máshonnan kelljen rendelni.