A +4 gép várhatóan bérelve lesz 10-15 évre. A 30-as években meg jön a váltó típus - ha jól meg gazadasáf akkor abból már 2 század.Nekem még mindig az a problémám, hogy amikor megjön a plusz 4 gép, akkor a meglévő 14 éppen félidős lesz.
Amikor pedig a 14 kiöregszik, akkor lesz 4 félidős gépünk, ami kevés hadrendben tartani és nem lehet eladni se, mert kinek kellene 4 gép.
Nekem ez csak akkor lenne logikus, ha:
- Vagy félidős, használt gépeket kapunk.
- Vagy 4 db új D-t kapunk. Egyrészt a mostani két D nagyon ki van hajtva, másrészt tudomásom szerint a Gripen NG-hez a svédek is Jas-39D-ket akarnak kiképző gépnek (nem F-et, mint a brazilok), tehát egy esetleges Gripen NG vételhez lenne 4 db kiképző D-nk.
K. sok pénz kell a nagyon lerohadt szárazföld fejlesztéséhez, de annak fejlesztése 28-30-ig nagyjából befejeződik. Után lehet nagyobb pénzt költeni ismét a légierőre.
Igazából a légierő nem áll rosszul, mondhatni eddig ők voltak fókuszban: tök új helikopter flotta, új szállító gépek, új földi légvédéselem. 10 éve még senki nem hitte volna hogy a Gripen lesz a legrégebbi eszköze a légierőnek (még pár évig repülő Mil helikopterekt leszámítva).
Upgraddel még 10 évig jók lesznek a Gripen C-k, aztán kell nézni valami mást. Ha továbbra sem akarnak F-35-öst mert drága és amerikai, akkkor az évtized végére már elérhető lesz a koreai KF-21 belső fegyver térrel. A lengyelek is várhatóan rendszeresítítik, sőt licenc gyártják a tervek szerint, szóval lenne szervízbázis viszonylag közel. Képességeiben mennyire lesz az F-35-tel egyenrangú azt egyelőre nehéz megítélni...