6. generációsnak mondott vadászbombázók

Egy jó összefoglaló az amerikai NGAD programról, annak állásáról...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
The US has begun discussing collaboration on next-gen air superiority technologies with Australia, Japan and the United Kingdom...

“There may be some international partnerships associated with NGAD,” said Air Force Secretary Frank Kendall last month at the Defense News conference. Kendall added that international cooperation will be “very limited” to the United States’ closest allies and partners, but early discussions have begun to take shape - particularly on potential collaboration on the Collaborative Combat Aircraft (CCA) program.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and Vogon
Mit gondoltok ?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az emelőhajtómű a fő beömlők elől szívja el a levegőt, a fő beömlők teljesen le vannak árnyékolva, de egy a gép gerincéből induló rakéta lőporgázaitól rögvest leállnak a hajtóművek. A pillangó vezérsíkok csúnyán belevernek a szögletes fúvócsövekből kijövő gázsugárba.
Építeni egy VTOL gépet, ami amúgy normálisan is fel tudna szállni, indokolatlan, de legalább jó kevés kerozin fér bele.
 
The US has begun discussing collaboration on next-gen air superiority technologies with Australia, Japan and the United Kingdom...

“There may be some international partnerships associated with NGAD,” said Air Force Secretary Frank Kendall last month at the Defense News conference. Kendall added that international cooperation will be “very limited” to the United States’ closest allies and partners, but early discussions have begun to take shape - particularly on potential collaboration on the Collaborative Combat Aircraft (CCA) program.

Ez semmi másról sem szól, csak ezen országok megmaradt harci gép fejlesztési potenciáljának elsorvasztásáról. Csinálhatnának az amerikai gépre pár alkatrészt max (de az R&D az fix USA tulajdon), cserébe semmi pénzük és lehetőségük nem maradna saját fejlesztésekre, mert ezt vennék úgyis.
 
Egy részletes elemzés Peruntól:

The Race for 6th Generation Fighters - Drones, Lasers & Future Air Dominance​


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Nekem "Az" egy új-generációs eszköz, amelyik az alkalmazott technológiák összességeként (szinte) az összes előző generációs eszköz ellen tud győzni, és összességében-egyértelműen jobb azoknál.


Ebből a szempontból nézve például: egy, az AI/MI miatt diadalmaskodó 5. generációs gép 5+ -os vagy 6. generációs lesz? :eek:

Amilyen "kiforduló" világ kezd lenni, nem a műszakiak/szakértők döntik majd el ezt kérdést, hanem a marketingesek?

.
 
NGAD?
Northrop-Grumman-Future-NGAD.jpg


New Views Of Northrop Grumman’s Totally Notional Long-Range Stealth Fighter...

Northrop-Grumman-NGAD-concept.jpg
 
Hivatalos közlemény:
The Department of the Air Force released a classified solicitation to industry for an engineering and manufacturing development contract for the Next Generation Air Dominance Platform with the intent to award a contract in 2024...

Média:
 
A Northrop Grumman kiszáll az NGAD fejlesztéséért folyó versenyből, helyette inkább a US Navy saját 6. gen programjára kíván fókuszálni

A DEEP STATE leosztotta a lapokat? :cool:

------------------------------------------

Még mindig az a véleményem, hogy a 6. generációt az előző generációs képességek mellé (Game-Changer-)többletként integrált AI/MI ( ami minden előző gen.-ellen: "Mindent-visz"/és-szinte-mindent--átvesz) fogja megkülönböztetni az 5. generációtól, ami "csak": csökkentett észlelhetőség, + szenzor-fúzió a beépülő hálózatos infós döntés-előkészítéssel(AI/MI részterületeken) kiegészülve.

.
 
A DEEP STATE leosztotta a lapokat? :cool:

------------------------------------------
Nem, az ipari optimalizáció miatt.
Az NG már megnyerte a nehézbombázó programot, a B-21-ből pedig fog készülni 100, de már most úgy tűnik 130+ darab. Szóval ők el vannak látva rendeléssel (gyártás+ évtizedes support).
Emellett a haditengerészeti repülés közelebb áll hozzájuk, elég csak a Hellcat-Tomcat örökségre gondolni... az F/A-XX ennek a következő családtagja lesz.
Ez a kettő pedig bőségesen eltartja a céget a következő évtizedekre.

Az LM ellenben jobban optimalizálódott a szárazföldi üzemeltetésű vonalhoz, emellett az ő apparátusuk a legjobban felkészült a topvadász kategória megalkotásához. Szóval teljesen logikus, hogy ők kapják, kérdés nélkül - mivel a jelenlegi állás szerint a cég saját konstrukciókat fog versenyeztetni 5-10 évenként.
A tendereztetésnek így kevesebb az értelme, hiszen a vesztes úgyis bedolgozna - ehelyett a késztermékek fognak egymással párhuzamosan fejlesztés alá kerülni (pl hajtómű, fegyverzet közös lesz, stb...).
Még mindig az a véleményem, hogy a 6. generációt az előző generációs képességek mellé (Game-Changer-)többletként integrált AI/MI ( ami minden előző gen.-ellen: "Mindent-visz"/és-szinte-mindent--átvesz) fogja megkülönböztetni az 5. generációtól, ami "csak": csökkentett észlelhetőség, + szenzor-fúzió a beépülő hálózatos infós döntés-előkészítéssel(AI/MI részterületeken) kiegészülve.

.
Megfejelve valami 3 áramú hajtóművel (ADVENT vagy más), aktív rakétavédelmi rendszerrel, irányított energiájú eszközökkel és olyan fejlesztőkörnyezettel, ami késztermék helyett egy görgetett fejlesztés/gyártásra összpontosít megcélozva egy folyamatosan adatptálható airframe koncepciót.
Legalábbis ez a terv, de már az USAF is úgy datálja, hogy 2030-ra csak mindezek egy része lesz üzemkész.
 
Nem, az ipari optimalizáció miatt.
Az NG már megnyerte a nehézbombázó programot, a B-21-ből pedig fog készülni 100, de már most úgy tűnik 130+ darab. Szóval ők el vannak látva rendeléssel (gyártás+ évtizedes support).
Emellett a haditengerészeti repülés közelebb áll hozzájuk, elég csak a Hellcat-Tomcat örökségre gondolni... az F/A-XX ennek a következő családtagja lesz.
Ez a kettő pedig bőségesen eltartja a céget a következő évtizedekre.

Az LM ellenben jobban optimalizálódott a szárazföldi üzemeltetésű vonalhoz, emellett az ő apparátusuk a legjobban felkészült a topvadász kategória megalkotásához. Szóval teljesen logikus, hogy ők kapják, kérdés nélkül - mivel a jelenlegi állás szerint a cég saját konstrukciókat fog versenyeztetni 5-10 évenként.
A tendereztetésnek így kevesebb az értelme, hiszen a vesztes úgyis bedolgozna - ehelyett a késztermékek fognak egymással párhuzamosan fejlesztés alá kerülni (pl hajtómű, fegyverzet közös lesz, stb...).

Megfejelve valami 3 áramú hajtóművel (ADVENT vagy más), aktív rakétavédelmi rendszerrel, irányított energiájú eszközökkel és olyan fejlesztőkörnyezettel, ami késztermék helyett egy görgetett fejlesztés/gyártásra összpontosít megcélozva egy folyamatosan adatptálható airframe koncepciót.
Legalábbis ez a terv, de már az USAF is úgy datálja, hogy 2030-ra csak mindezek egy része lesz üzemkész.
Jó lesz az 2040-re is...