Szállítógépek váltása a MH-nél

Olyan kis ország vagyunk, hogy ennek a gyakorlatban szerintem nem sok előnye van. Én inkább vennék még több KC-t...
Az a szörnyű helyzet van, hogy a KC drágább, mint egy használt A330. :(
Igen persze, hogy jó lenne 3. KC, de látom, hogy mi vezérelte a pénztelenségben a tervezésért felelősöket.
 
  • Vicces
Reactions: fitom
Ember szállításra ott a 320 meg a falcon
319
Már kb csak a balkánon vagyon jelen nagy létszámban hova akarsz te szállítani, kínába ?
Gondolj a covidra! Igen, Kínába. Akkor és azért vettük a 330-at...
Feltéve, ha fel tud szállni és el tud repülni mielőtt az ellenség lelőné...
A hátországból felszálló gépet?
Olyan kis ország vagyunk, hogy ennek a gyakorlatban szerintem nem sok előnye van. Én inkább vennék még több KC-t...
Csak nem jó semmire. Ez a két KC is jobbára a reptéren fog állni
Amúgy az MRTT tudtommal csak légi utántöltő képesség, attól nem lesz belőle lég kórház meg a rakterét is elfoglalják a tartályok
Előbb tájékozódj miről beszélünk! ;)

Két alsó és egy felső árutér:
screenshotatuploadcc_1516697182190.png

7nFGv.jpg

364f9e443f0c414f4ce2d0c8948d945f--lower-airbus-a.jpg
 
Abban egyetértek, hogy ez a két gép lehetne bizony erdeti A330 MRTT.
Gondolj a covidra! Igen, Kínába. Akkor és azért vettük a 330-at...
A civil lajstrom előnye és a cargo specifikusság volt az előny...szükség hozta az alkalmat.
Csak nem jó semmire. Ez a két KC is jobbára a reptéren fog állni
Marhaság, már ne is haragudj! Azért mert az Ancsákkal kiesett a katonai légiszállitási képesség és részben megoldották a mezei személyszállitó Airbusokkal az nem azt jelenti, hogy a szállitani/repülnivaló kevesebb lett...
 
vele én erről elég komoly vitákat folytattam még réges rég, Ő amellett érvelt hogy ez a képesség kb a legfontosabb és elengedhetetlen FŐLEG ilyen kicsi országnak, én meg azt mondtam mint Te, hogy én inkább vennék több (akkor még Herky pártján voltam :D) Herky nagyságbeli gépet
Én nem azt mondom, hogy nem fontos ez a képesség, csak én ezért nem vennék még MRTT-t, hanem inkább még több KC-t ami uygan ezt tudja, csak kisebb hatótávval.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Abban egyetértek, hogy ez a két gép lehetne bizony erdeti A330 MRTT.
Kellene.
A civil lajstrom előnye és a cargo specifikusság volt az előny...szükség hozta az alkalmat.
Az MRTT-nek is lehet civil lajstroma. A külügy alakít egy céget, mondjuk HunCargo és ennyi. De még gebinbe is kiadhatja SzíjLacinak, ha full civilt szeretne!

Etc...
Marhaság, már ne is haragudj! Azért mert az Ancsákkal kiesett a katonai légiszállitási képesség és részben megoldották a mezei személyszállitó Airbusokkal az nem azt jelenti, hogy a szállitani/repülnivaló kevesebb lett...
Igen, de hektikus lesz. Mondjuk, hogy épp elég kapacitás szerintem.
 
A BWR rakéták, A2AD rendszerek korában?
Magyarországon, a Kárpát-medencében?
Majd föld közelben repülnek és dobják ki az ellátmányt. :)
Elvileg lesz rajtuk komolyabb önvédelmi rendszer - DIRCM meg ilyesmi...

Illetve NATO és balkáni missziók támogatására hasznos lesz. Személy szerint nem tartom fontosnak egy harmadik gép vásárlását, mert olyan sok szállítási igény nincsen mióta ott hagytuk Afganisztánt.
Szerintem leggyakrabban a légi tankolás gyakorlására fogják őket használni...
 
Most csak viccelsz?
Remèlem.

Ejtőernyősök?
Utánpótlás?
Sebesültek elszállítása?

Ez mèg mindíg haditechnikai fórum?
Ööö az a vicces, hogy ez nem vicc!
A USAF folyamatosan kisérletezik azzal, hogy a tehergépeit aktív támadó műveletekben is alkalmazza, és nem csak tevekergetésre.
Hazai hadszintéri körülmények között egy szállítógépnek nem sok lapot osztanak. Alapvetően egy
szállító gép már annak is örülhet, ha egy hazai konfliktust nem a betonon hamuként füstölve kezdi. Egy aktív légvédelmi körzetbe berepülni egy szállító géppel öngyilkosság.
A mélységi műveleteknél egy alacsonyan magasságú helikopteres kijuttatás sokkal hatékonyabb, mert ott nem csak egyirányú a menetjegy. Ha baj van, akkor a helikopterrel ki is tudod vonni az erőket. A Kárpát-medencében pedig nincsenek távolságok. Amik meg vannak, azzal elboldogul a H225M.
Utánpótlás szállítása hazai viszonylatban saját vonalak mögött továbbra is a szárazföldön a leghatékonyabb (közút, vasút). Mélységben pedig a fentebb említett helikopteres megoldás jobb lehet. A sebesültek esetén ugyan ez.
Szóval a szállítógép hazai katonai működése korlátozott lesz a missziókra, meg a békeidős szállításokra. Ha esetleg egy raktérből indított támadófegyver program sikeres lesz, akkor az még lehet egy lehetséges opció, de a szállító géppek nálunk nem nagyon fognak aktív zónába repkedni.
Egy konfliktusveszélyes helyzetbe ezeket a gépeket sürgősen szövetséges légtérbe kell menekíteni, hogy később a hazai fegyverutánpótlást tudják majd intézni. Ebben az esetben a gépek külföldről operálnak. Nagyjából az ukrán szállító flotta is ezt kell, hogy csinálja.
 
Egy konfliktusveszélyes helyzetbe ezeket a gépeket sürgősen szövetséges légtérbe kell menekíteni, hogy később a hazai fegyverutánpótlást tudják majd intézn
Tehát.


Szóval ha pár száz darab páncèltörő rakètát tudnak a föld másik vègèről ideszállítani, ami sorsdöntő lehet, máris rèsztvettek a konfliktusban.

A kèrdès pedig ez volt. Hogyan vehetnek benne rèszt.
 
Ember szállításra ott a 320 meg a falcon

Már kb csak a balkánon vagyon jelen nagy létszámban hova akarsz te szállítani, kínába ?

Feltéve, ha fel tud szállni és el tud repülni mielőtt az ellenség lelőné...

Olyan kis ország vagyunk, hogy ennek a gyakorlatban szerintem nem sok előnye van. Én inkább vennék még több KC-t...


Amúgy az MRTT tudtommal csak légi utántöltő képesség, attól nem lesz belőle lég kórház meg a rakterét is elfoglalják a tartályok
Falcon?