[HUN] Lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszerzése

Fél információk közt tátongó szakadékokat töltetek ki hittel aztán megy nagy mellénnyel a hülyeségek puffogtatása....

Amilyen faszán tájékoztatjátok a lakosságot ezen ne csodálkozz szerintem ;)

Mármint mi az hogy mire megyünk technológiával és szabadalmakkal?
A törökök szerinted mivel építették a hadiiparukat?

Mióta vagyunk 80 milliós középhatalom?
Lemaradtam valamiről és 1000-s tételben fogunk gyártani?
Esetleg 0 külpolitikai és gazdasági súlyunkkal készülünk töretlenül az export sikerekre? o_O
Szívesen meghallgatnám, hogy mik a hosszú távú tervek, ha már részben én is fizetem ezt az egészet.
És akkor vissza térünk oda, hogy mi fizessük, ti meg elköltitek a pénzt valahogyan, azt szerintetek semmi közünk hozzá, hogyan.
Ha meg spekulálunk/következtetünk akkor mi vagyunk a hülyék....
 
Amilyen faszán tájékoztatjátok a lakosságot ezen ne csodálkozz szerintem ;)



Mióta vagyunk 80 milliós középhatalom?
Lemaradtam valamiről és 1000-s tételben fogunk gyártani?
Esetleg 0 külpolitikai és gazdasági súlyunkkal készülünk töretlenül az export sikerekre? o_O
Szívesen meghallgatnám, hogy mik a hosszú távú tervek, ha már részben én is fizetem ezt az egészet.
És akkor vissza térünk oda, hogy mi fizessük, ti meg elköltitek a pénzt valahogyan, azt szerintetek semmi közünk hozzá, hogyan.
Ha meg spekulálunk/következtetünk akkor mi vagyunk a hülyék....
Úgy érzed, hogy itt beszélgetnék veled hogy ha úgy gondolnám hogy semmi közöd hozzá?
 
A lynx topikban nagyjából 200x előjött az elmúlt majd 3 évben.
Melyiknek mi az előnye hátránya az valóban sokat volt "elemezve" és logisztikai okokból lett a 30-as, mert elterjedtebb. Az nem rémlik, hogy a korai szakaszban (amiről most írsz) egyáltalán felmerült-e komolyan a 35mm vagy az előbb írtak miatt már alapból 30mm-esre indult a "keresés"...
 
Én a 35 mm-est savallom meg inkább az iron fistet preferálnám.
Van amiben jobb a lynx van amiben nem. Van ami előny van ami hátrány.
Ahogy az ausztráloknak nekünk is megfelelt az alapvető követelményeinknek 2 gép.

Köszönöm a diplomatikus, de értékes választ!
(Nem irónia!)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Úgy érzed, hogy itt beszélgetnék veled hogy ha úgy gondolnám hogy semmi közöd hozzá?

Én úgy gondolom, hogy te rendes csávó vagy, és nem rajtad múlik az, hogy az MH egy szarkupac.
Én így látom.
Az ilyen zárt intézményeket pont azért nem lehet gatyába rázni, mert belterjesek és a titoktartásra hivatkozva elfedik minden szarjukat.
Aztán a nagyfőnök is pislog, hogy papíron minden rendben azt nincs kit a határra küldeni. Aztán le is váltják a "Hanta Csaba" minisztert....
Hidd el, értem én, hogy ez milyen, jobban, mint gondolnád.
És még mindig nem ellenetek duzzogok hanem értetek ;)
Nekünk ennyi nyílvánosság jutott ami itt van...
 
Mármint mi az hogy mire megyünk technológiával és szabadalmakkal?
A törökök szerinted mivel építették a hadiiparukat?

Asszem' a török először-is vett haditechnikát és nem "letolt-gatyaával" koncentráltak elsődlehesen/kizárólagosan az ipari-gazdasági háttér kiépítésére!

Asszem' a törökök --amikor előre-látták, és lehetett--:
  • vettek másodvonalas haditechnikákat is, jééé: Mennyiségben, :oops:
  • több lábon álltak (milyen meglepőőő => :eek: ),
  • olyannyira, hogy inkább voltak és vannak a mai napig a "Támadni-is-tudok-akár" képesség birtokában,
  • mint a Magyarországnak egyedül lehetséges: "Védekezni-vagyok-kénytelen(de-nem tudok-mivel)" => "letol-gatya" helyzetben!

A 12+ 16+ év kétharmadai után --amikor majd mindenki a környéken megkapja amit tervezett (ez kb. egy időben lesz)--, akkor rosszabb helyzetben leszünk --az össz-Kárpát-medence/Európa képet nézve--, mint a Zrínyi 10(+) €-milliárdjainak elköltése előtt!
B+, B+, B+ ... :mad: :mad: :mad:

.
 
Asszem' a török először-is vett haditechnikát és nem "letolt-gatyaával" koncentráltak elsődlehesen/kizárólagosan az ipari-gazdasági háttér kiépítésére!
Szerintem azt mindig mondtam, hogy a hadiipar túlerőltetése a haderővel szemben komoly hiba. Ahogy azt is, hogy pl a hidrogénhajtású álomszekerek helyett valami értelmes áron lévő eszköz kell.
(Meg azt is, hogy K2 jobban feküdne nekünk)
 
És még mindig nem ellenetek duzzogok hanem értetek ;)
Csak néha túl tolod, nem kicsit, nagyon! Ráadásul olyan témán minek pörögni ennyit, ami el van döntve?
A Lynxet akkor is végig fogják verni (30-as löveggel :p ), ha k. sokat csúszik, meg drágább lesz mint várták összességében.
"Too big to fail" - ha egy ekkora projekt elindul, akkor onnan már nincs vissza! A világon csak a Pentagon engedheti meg magának, hogy milliárd dollárokat öl egy projektbe aztán dobja és csinál rá utána két hasonlóan "sikereset" ugyan ennyiért.
Szóval fölöslegesen strapálod magad a német technika fikázással: nálunk ezek lesznek és kész!
Inkább drukkoljunk hogy jól sikerüljenek!
 
Szerintem azt mindig mondtam, hogy a hadiipar túlerőltetése a haderővel szemben komoly hiba. Ahogy azt is, hogy pl a hidrogénhajtású álomszekerek helyett valami értelmes áron lévő eszköz kell.
Egyreszt ez eros csusztatas, mert semmi ilyesmirol nincs szo, hanem diesel-electric, avagy diesel-FC hibrid lesz.

Masreszt az uj amerikai IFV kirteriuma is, a diesel-electric hibrid hajtas - persze lehetne 30 eves Katranyt krealni azzal, hogy nem tervezunk elore, de talan ezt a 'merjunk mindig lemaradni' szlogent el kellene engedni, es inkabb annak orulni, hogy a HM tervezoi is elengedtek, es kepesek 30 evre elore gondolkodni, plane, amikor a long-range hibrid FC hajtas egyik legpotensebb fejlesztoje a partneruk.


(Meg azt is, hogy K2 jobban feküdne nekünk)
Jah, lengyel gyartassal, nem?

Ez pontosan a 'merjunk kicsik maradni', mar megbocsass (es igen, tudom, tgk kellene ezrevel meg minden is, de a ketto nem mutually exclusive, hanem szimplan prioritasok kerdese. Ha vegre beesik 5000 milliard forint, es abbol csak a 10 szazaleka megy a HM-nek a normal budgeten feluli fejlesztesre, akkor az maris extra ~$1.5B budget, ami kb egyedul megoldana a Gripen E szazadot, avagy a teljes MLRS es tuzersegi problemat ES a tgk szuksegletet).
 
Melyiknek mi az előnye hátránya az valóban sokat volt "elemezve" és logisztikai okokból lett a 30-as, mert elterjedtebb. Az nem rémlik, hogy a korai szakaszban (amiről most írsz) egyáltalán felmerült-e komolyan a 35mm vagy az előbb írtak miatt már alapból 30mm-esre indult a "keresés"...
A lenyeg, hogy a RM megmondta, nem kulonosebben problemas lecserelni 35-osre a toronyfegyvert, ami meg mar tudja a 50 SSot is. Azaz hibatlan most a 30-as, mert nem orokre valasztottuk, es nem kellett ra varni es amugy is kvazi-standard. Ha meg a gyengebb 30-ast fel lehet hekkelni a H225-re majd, avagy az AW249 is azzal jon majd, akkor plane jol jartak, mert mindenhova ugyanakkor hely kell a loszernek stb.
 
Itt nem volt tender. Az nem verseny amikor egyedül indulsz XD



Dánia, Észtország, Hollandia 35 mm-st használ.
Finnek, Norvégok és a Svájciak használnak 30 mm-st.
Csak a svédek 40 mm-st.
Jármű darabszámban igazad lehet, de felhasználó országokat tekintve azért eddig döntetlenre állt a 30-35 mm.
A többiek meg mit vesznek én megvárnám. Biztos lesz még 30 és 35 mm-s felhasználó is. (Pl. Szlovákia 35 mm azt hiszem)

A felhasználó országoknál azért érdemes megjegyezni, hogy az észtek 44db letárolt holland használt IFV példányt vettek, 2014 decemberében. Nyilván az oroszok okozta fosásból kifolyólag.

Nem azért lett ott is 35mm-es ágyús CV90, mert mindenáron azt akartak, tendereztették, kiválasztották, majd megvették újonnan.

Hanem azért, mert a hollandoktól tudtak gyorsan beszerezni valami potens, de az ő pénztárcájukhoz mérten viszonylag olcsó IFV-t. Hollandokkal amúgy is jók a kapcsolataik, vásároltak tőlük korábban Patria Pasi-t, teherautókat miegymást, kaptak egyéb felszerelést...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
A lenyeg, hogy a RM megmondta, nem kulonosebben problemas lecserelni 35-osre a toronyfegyvert, ami meg mar tudja a 50 SSot is. Azaz hibatlan most a 30-as, mert nem orokre valasztottuk, es nem kellett ra varni es amugy is kvazi-standard. Ha meg a gyengebb 30-ast fel lehet hekkelni a H225-re majd, avagy az AW249 is azzal jon majd, akkor plane jol jartak, mert mindenhova ugyanakkor hely kell a loszernek stb.
AW249-esen elsütsz egy 30x173mm-es gépágyú az kirepül a stratoszférába! :D
20mm-es M197-essel tervezik - nem is bír többet ez a "Mini-Apache".

Amúgy szerintem is 50-esre lesz majd egyszer upgradelve a Lynx valamikor 2040-es években. Ha a 35x228-ast bírja a torony, akkor a 50x228-as is bele rakható egy kis átalakítással.
 
Egyreszt ez eros csusztatas, mert semmi ilyesmirol nincs szo, hanem diesel-electric, avagy diesel-FC hibrid lesz.

Masreszt az uj amerikai IFV kirteriuma is, a diesel-electric hibrid hajtas - persze lehetne 30 eves Katranyt krealni azzal, hogy nem tervezunk elore, de talan ezt a 'merjunk mindig lemaradni' szlogent el kellene engedni, es inkabb annak orulni, hogy a HM tervezoi is elengedtek, es kepesek 30 evre elore gondolkodni, plane, amikor a long-range hibrid FC hajtas egyik legpotensebb fejlesztoje a partneruk.



Jah, lengyel gyartassal, nem?

Ez pontosan a 'merjunk kicsik maradni', mar megbocsass (es igen, tudom, tgk kellene ezrevel meg minden is, de a ketto nem mutually exclusive, hanem szimplan prioritasok kerdese. Ha vegre beesik 5000 milliard forint, es abbol csak a 10 szazaleka megy a HM-nek a normal budgeten feluli fejlesztesre, akkor az maris extra ~$1.5B budget, ami kb egyedul megoldana a Gripen E szazadot, avagy a teljes MLRS es tuzersegi problemat ES a tgk szuksegletet).
A prioritások el van bannak baszva nekem ez a fő problémám.
A K2 simán a 3 fős személyzet és az olcsóság és az egyszerűbb üzemeltetés miatt lett volna jobb választás K9-el együtt (ezt a véleményt én amúgy 2018 óta fenntartom és akkor a mesében se volt lengyel gyártás)

A merjünk kicsik maradni helyett a józan belátás és az értelmes rétegzett képességek kialakítása lenne a cél amit ország elbír. Több RM papírprojektet nem tudunk finanszírozni (főleg olyat nem amire minden elemzésünk buktát ígér)
Ebben sosem fogok egyetérteni veled (főleg, hogy a számok ebben engem igazolnak mint ahogy azt már korábban beszéltük) pont mint lmzekkel a BTR berhelésben. Ez két szélsőérték és mindkettő értelmezhetetlen.
ÉN álomra és reményre nem alapozhatom az ország védelmét, meg arra, hogy majd TALÁN iparilag jót szakítunk vele 15 év múlva.
 
AW249-esen elsütsz egy 30x173mm-es gépágyú az kirepül a stratoszférába! :D
20mm-es M197-essel tervezik - nem is bír többet ez a "Mini-Apache".
Te, olvasd már el, mit írtam... :rolleyes:

Amúgy szerintem is 50-esre lesz majd egyszer upgradelve a Lynx valamikor 2040-es években. Ha a 35x228-ast bírja a torony, akkor a 50x228-as is bele rakható egy kis átalakítással.
Te már csak tudod, hiszen rengeteg harcjárműbe terveztél fegyvertornyot, gondolom...?

(Ha valami biztos, akoor az az, hogy egy 50mm fegyver biztosan nem menne bele attervezes nélkül, no meg sokszorsa lenne az ammo tárolásának helyigenye stb.)
 
Mármint hogy gondolod? A 30x113 meg a 30x173 nagyon nem egy kávézház.
Helyigenyre ill. kiszabatra. Logisztikailag a gyengitett 30x113 ugyanott, akar ugyanabban a rakaszban-dobozban stb elfér, mint a 30x173, ami nagyban leegyszerűsíti a logisztikát és a supply chain tervezést szerintem, és kiszabatot tekintve is ugyanazzal lehet számolni.

Ezek nem hatalmas előnyök, de minden ilyen 30 év alatt rengeteg pénzt spórol meg.
 
Elég sikeresnek nevezhetjük a típust úgy gondolom.
  1. A szlovák tenderen egy ugyanúgy csak papíron és protó szintjén létező variáns indult,...hamár...egy csomó technikai megoldás és képesség ugyanúgy ígéret volt csak, mint a Lynx-nél ;)
  2. Az Leopárdoknál oldalak teltek meg a kiégett ukrán Leo2-ről értekezve és egyenesen következtetve, hogy "na ezért szar" . Az Ukrajnában szarrá lőtt CV90-ből valahogy nem tudsz levonni ilyen prózai következtetéseket. :oops:
A CV90-t jó kis cuccnak tartom, elterjedt az alapjármű, de az érveléseid nagy része a német 'tekknikával' szemben jellemzően harmatgyengék. Térjünk rá vissza majd ha lesz a mostani beszerzésekből mindenhol valami tapasztalat, CV is meg Lynx...