Szállítógépek váltása a MH-nél

Te már csak tudod. Ezt is, és csuklobol, mint mindig. :D
Az eladások száma engem igazol.
2005 óta 4 gépet adtak el - tényleg nagyon pörög ez a típus! :D
Az egyik vevő az önmagában Európa méretű Kazahsztan meg az ezer szigetből álló Indonézia. Nekik lehet indokolt, másnak nem nagyon. Kb. csak a fejlesztő országok vettek belőle, azon kívül alig volt export.
 
Az eladások száma engem igazol.
2005 óta 4 gépet adtak el - tényleg nagyon pörög ez a típus! :D
Ez mitől is igazol téged? Én írtam, hogy az Atlas qrva draga, te arról okoskodsz, hogy túl nagy és hasonlók.
Ha valami, hát az enyém biztosan egyértelműbb magyarázat.
 
Ez mitől is igazol téged? Én írtam, hogy az Atlas qrva draga, te arról okoskodsz, hogy túl nagy és hasonlók.
Ha valami, hát az enyém biztosan egyértelműbb magyarázat.
Ezek összefüggő dolgok. A legtöbb országnak nincs akkora szállítási igénye, ezért akkor sem kellene neki ekkora gép ha olcsóbb lenne! Négy hajtómű karbantartását és üzemanyagát fizeted akkor is ha alig van megpakolva a gép.
A németek is 10 gépet közös üzemeltetésbe akarnak tenni, mert nem tudnak nekik elég "munkát adni".
 
Ezek összefüggő dolgok. A legtöbb országnak nincs akkora szállítási igénye, ezért akkor sem kellene neki ekkora gép ha olcsóbb lenne!
Ezt megint a levegőből állítod, és totál homályosan fogalmazva. :cool:

A "legtöbb" országnak a Hercules kicsi ma már, ez kb mind, ami elmondható.

Ha az Atlas €120-150M körül megállt volna mint ahogy eredetileg szánták, akkor dögivel adnának el, mert inkább nagyobbat veszel, mint kisebbet, és a mostani Hercules is $120M körül jár (ami a pofátlanság teteje szerintem, de ilyen a piaci túlsúly), és az is négy turbopropos, ráadásul teljesem amerikai, semmit nem gyarthatsz hozzá.

Négy hajtómű karbantartását és üzemanyagát fizeted akkor is ha alig van megpakolva a gép.
A németek is 10 gépet közös üzemeltetésbe akarnak tenni, mert nem tudnak nekik elég "munkát adni".
Meg1x: ezek mind az idióta európai beszerzési rendszer következményei.

Az Atlas aranyarban egy szuper gép. Ezt a legtöbb ország ma már egyszerűen nem engedheti meg magának, ill. nem éri meg nekik, pláne, hogy az Embraer ilyen ügyesen beelozott jobbról.
 
Ezek összefüggő dolgok. A legtöbb országnak nincs akkora szállítási igénye, ezért akkor sem kellene neki ekkora gép ha olcsóbb lenne! Négy hajtómű karbantartását és üzemanyagát fizeted akkor is ha alig van megpakolva a gép.
A németek is 10 gépet közös üzemeltetésbe akarnak tenni, mert nem tudnak nekik elég "munkát adni".
Ha 3 helyen van a hadsereg kiküldetésben vagy ha háború van akkor munkájuk is van. Békében a hadseregnek úgy általában nincs munkája, legfeljebb árvíznél.
 
Ha 3 helyen van a hadsereg kiküldetésben vagy ha háború van akkor munkájuk is van. Békében a hadseregnek úgy általában nincs munkája, legfeljebb árvíznél.
A 3x szorzó az mission-critical rendszerek esetén standard minden iparágban, így a defense industryban is: így legrosszabb esetben is 1 szolgáltatot ad, egy tartalék, egy pedig maintenance alatt van, ha egy ledoglik-kiesik, akkor még mindig marad az aktiv plusz még egy. Mas szoval, ha két gépet akarsz mindig szolgálatban, akkor hat gépet veszel - no, ezt szokás ma már a modern, jól ellenőrzött és tervezhető elektronikai rendszerek miatt ötre lesporolni...
 
A vilagon, de a normalis hadseregeket fenntartoak jo resze kozepes. FYI Magyarország Európában közepes méretű ország, a vilagban kicsi - és mégis optimalisan 3-4 Millenium kellene, ideálisan meg 5 (lasd hollandok), úgy valoban kihuznak vagy 30-40 évig.

Az Atlas $250M körül van valahol. Az tényleg abszurdum.
...amíg meg nem nézed a C-130 aktuális árát! :rolleyes: :D
Jelenleg szerintem drasztikusan csökkent a légiszállítási igény.
Persze felbolydult az Európán belüli forgalom, de a tengerentúli viszonylat csökkenése ezt túlkompenzálta.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
...amíg meg nem nézed a C-130 aktuális árát! :rolleyes: :D
Persze, de azt irtam is, hogy abszurdum, hogy ugyanannyi, mint a szinte mindenben jobb Millenium.

Az Atlas realisan $150-$170M kozott egy elfogadhato aron lenne, de ennyiert egy vicc.

Jelenleg szerintem drasztikusan csökkent a légiszállítási igény.
Persze felbolydult az Európán belüli forgalom, de a tengerentúli viszonylat csökkenése ezt túlkompenzálta.
Viszont egyertelmuen kiderult, hogy kell sajat akapcitas, mert sorban jonnek a rendkivuli helyzetek, es akkor nincs kihez szaladnod.
Lasd a sogorokat (vagy kiket?), akik most kapkodnak Izraelben, mert meg civil gepuk sincs hirtelen keznel, nemhogy katonai.
 
A 3x szorzó az mission-critical rendszerek esetén standard minden iparágban, így a defense industryban is: így legrosszabb esetben is 1 szolgáltatot ad, egy tartalék, egy pedig maintenance alatt van, ha egy ledoglik-kiesik, akkor még mindig marad az aktiv plusz még egy. Mas szoval, ha két gépet akarsz mindig szolgálatban, akkor hat gépet veszel - no, ezt szokás ma már a modern, jól ellenőrzött és tervezhető elektronikai rendszerek miatt ötre lesporolni...
3 gép elég lenne , nem kell több , sõt más típus sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Nem, ezt sem érted igazán. Az alacsony sorozat már csak következmény.
Minden ilyen rendszer azért lesz drága, mert Európában nincs semmiféle versenyeztetés, hanem egy committee-design mindent is akar bele, ami qrva dragava teszi, majd egy politikailag kivalasztott gyártó csinálja meg, patikamérlegen osztva el a munkát az államok között, még sokkal drágábbá téve az eleve drága designt.

Izé, biztos nem az F-35-ről van szó? :D
 
  • Tetszik
Reactions: Hortator
Amerikaban versenyeztetnek. Az F-35 kapcsan olvass utana a JSF programnak, X-35 vs X-32 stb.

Tudom, nem arra gondoltam. Hanem már a döntés utánra, illetve a döntés körülményei az USA-ban is sokszor inkább politikaiak. Régen pl. amikor még sok versenyző volt, sokszor az volt a valódi indpk, hogy "x már megkapta a-t, ezért b-t vigye y" stb.
 
Tudom, nem arra gondoltam. Hanem már a döntés utánra, illetve a döntés körülményei az USA-ban is sokszor inkább politikaiak. Régen pl. amikor még sok versenyző volt, sokszor az volt a valódi indpk, hogy "x már megkapta a-t, ezért b-t vigye y" stb.
Vannak strategiai erdekek is, persze. De pl next-gen fightert a vilagon nem sok ceg tud nullarol tervezni es gyartani, Amerikaban is max 3-4 van, ezeket azert erdemes eletben tartani, a kepesseg es a verseny miatt is.
 
Ezt most hallom először - szóval hiszem ha látom! :D
látni nem nagyon fogod ha csak nem dolgozól rajta vagy nem vagy a nemzetbiztonsági tanács tagja. de az elég meggyőző hogy Vadai sem hitte aztán megmutatták neki és nem volt kifogása miközben elötte verte az asztalt hogy hülyeség mert semmi nem látszik a gépen. (amúgy mindegyik átalakítható ha van elég készlet.) viszonylag egyszerű megoldásokkal lett megoldva de mi nem az usa vagyunk hogy komolyabbra legyen szükségünk. egyenlőre. (kb mint neves titkoszolgálati szervek és egyéb 3 betűs intézmények által használt eszközök kerültek bele nem állandó jellegel)
 
látni nem nagyon fogod ha csak nem dolgozól rajta vagy nem vagy a nemzetbiztonsági tanács tagja. de az elég meggyőző hogy Vadai sem hitte aztán megmutatták neki és nem volt kifogása miközben elötte verte az asztalt hogy hülyeség mert semmi nem látszik a gépen. (amúgy mindegyik átalakítható ha van elég készlet.) viszonylag egyszerű megoldásokkal lett megoldva de mi nem az usa vagyunk hogy komolyabbra legyen szükségünk. egyenlőre. (kb mint neves titkoszolgálati szervek és egyéb 3 betűs intézmények által használt eszközök kerültek bele)
Ha van rajta egy beépített SAR radar az igenis látszik egy Falconon - ha az nincs rajta, akkor az komoly hiányosság.
Ha ELINT felderítő akkor meg teli van késantennákkal meg hasonlókkal - szintén látványos.