Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Ha nem is teljes a fegyverzet itt, de, hogy fel van fegyverezve, az biztos.

Minden esetre egy jó 50 évnyi koncepció révbe érése az, amit itt látunk, mert anno a T-10 első verziója esetében még komolyan számoltak az R-33-assal, ami a képen látható R-37M "jogelődje". Csak aztán másképp alakultak a dolgok, mind a sárkány, mind a radar, illetve a fegyverzet terén.
De gondoljunk bele, hogy az F-15A ellenpárjaként megjelenő Szu-27-es az F-14A-hoz hasonlóan rövid-közepes-nagy hatótávolságú légiharc fegyverzettel és az RP-31 Zaszlon PESA lokátor egy saját verziójával egyaránt felszerelve lépett volna a színre.
Ez volt az a terv, ami végül sokszoros evolúciót követően a fenti képen látszik megvalósulni.
Nekem is elég potensnek tűnik ezna fegyverzet, pont azt néztem hogy van rajta R-73,R-77,R-37, + némi lokátor romboló kapacitás, dedikált EW podok szárnyvégen, 0és póttartály nélkül is kirepül a világból, igen jó repteljesítménnyel maga a platform.

Időbe telt mint a Rafinak is, de csak egy szép komplett csomag lett a Szu-35 is a végére!
Gyönyörű,impozáns (egyébként szerintem a Su27 tényleg egy gyönyörű gép)-csak éppen 30 évet elkésett.....
F22/35 páros ellen mennyit ér?Kb,semmit.
Ugyanúgy elavult az 5G gépek mellett,mint az eurokacsák.
Rafale,EF,Gripen E,vagy a Su35 1984ben iszonyat nagyot szoltak volna.94ben még mindig nagyot szoltak volna.
De 2024et irunk.
 
6 db Szu-35 csoportos kobraja Szurgut felett.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Az orosz Szu-27P elfogott egy dán F-16-os vadászgépet a Balti-tenger felett, Kalinyingrád közelében.

A „Sushka” nemcsak megelőzi az F-16-ot, hanem jellegzetes mozgást is végez a szárnyaival. Ez a manőver azt jelent: menj el, különben rakétákat használok.

Arra használják, hogy az ellenséges repülőgépeket biztonságos távolságra tereljék a határ átlépésekor, szó szerint és átvitt értelemben is. Ebben a manőverben az orosz elfogó oldalirányban közelíti meg a behatolót, és arra kényszeríti, hogy irányt váltson.

 
Az orosz Szu-27P elfogott egy dán F-16-os vadászgépet a Balti-tenger felett, Kalinyingrád közelében.

A „Sushka” nemcsak megelőzi az F-16-ot, hanem jellegzetes mozgást is végez a szárnyaival. Ez a manőver azt jelent: menj el, különben rakétákat használok.

Arra használják, hogy az ellenséges repülőgépeket biztonságos távolságra tereljék a határ átlépésekor, szó szerint és átvitt értelemben is. Ebben a manőverben az orosz elfogó oldalirányban közelíti meg a behatolót, és arra kényszeríti, hogy irányt váltson.




A banditák nem (gép)párban sértenek légteret jellemzően?
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Zseniális videó. Ilyenkor azért irigylem a Szu-35Sz pilótákat. Megint mutatott valami újat ez a gép. A jobb felső,apró, valószínűleg tartalékot is jelentő kijelzőn ott van minden fontos repülési adat. Sebesség, magasság, állásszög, bedöntés, repülési irányszög. Plusz alatta ott a kis csúszásjelző golyó is, analóg formában,ami eddig fel sem tűnt. A két nagy monitor közül a bal oldalinak az egyik fele ugyanezt jeleníti meg nagyjából, a másik felére pedig a TVC rendszer adatait hozta be a pilóta. Ezek szerint ő dönti el, hogy mit hol szeretne látni, és oda rakja, ahol neki kényelmes. Eddig bármikor ha fotót láttam a Szu-35Sz műszerfaláról, akkor mindig a jobb monitoron voltak a TVC adatai. Klassz vas.
 
Zseniális videó. Ilyenkor azért irigylem a Szu-35Sz pilótákat. Megint mutatott valami újat ez a gép. A jobb felső,apró, valószínűleg tartalékot is jelentő kijelzőn ott van minden fontos repülési adat. Sebesség, magasság, állásszög, bedöntés, repülési irányszög. Plusz alatta ott a kis csúszásjelző golyó is, analóg formában,ami eddig fel sem tűnt. A két nagy monitor közül a bal oldalinak az egyik fele ugyanezt jeleníti meg nagyjából, a másik felére pedig a TVC rendszer adatait hozta be a pilóta. Ezek szerint ő dönti el, hogy mit hol szeretne látni, és oda rakja, ahol neki kényelmes. Eddig bármikor ha fotót láttam a Szu-35Sz műszerfaláról, akkor mindig a jobb monitoron voltak a TVC adatai. Klassz vas.
Azért ettől ne essünk már hasra, nyugaton ez már 20 éve is minimum elvárás volt.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: G__G and fip7
Azért ettől ne essünk már hasra, nyugaton ez már 20 éve is minimum elvárás volt.
Ők meg 20 éve kb. talán már kezdtek levegőt kapni és kilábalni a nyomorból. Az ilyen tények láthatóan nem szoktak zavarni, ezredszerre is belinkelhetném a Kvocsur-interjút az orosz civil és polgári repülés 90-es évekbeli helyzetéről, nagy eséllyel akkor sem értenéd meg a benne elhangzottakat, és nem azért mert oroszul mondja, hanem mert nem akarod megérteni.
 
Ők meg 20 éve kb. talán már kezdtek levegőt kapni és kilábalni a nyomorból. Az ilyen tények láthatóan nem szoktak zavarni, ezredszerre is belinkelhetném a Kvocsur-interjút az orosz civil és polgári repülés 90-es évekbeli helyzetéről, nagy eséllyel akkor sem értenéd meg a benne elhangzottakat, és nem azért mert oroszul mondja, hanem mert nem akarod megérteni.
A tényen, hogy ez már 20 éve is alap volt nem változtat semmit.
 
Ami pénze volt 20 éve az orosz tervezőknek,repülőgép,helikopter, fedélzeti elektronika fejlesztésre, abból a nyugati társaik talán összehoztak volna egy közepes mountain bike-ot. Lehet hogy lett volna rajta monochrome kijelzős, állítható menüs sebességmérő is, csak, hogy a témánál maradjunk.
 
Ami pénze volt 20 éve az orosz tervezőknek,repülőgép,helikopter, fedélzeti elektronika fejlesztésre, abból a nyugati társaik talán összehoztak volna egy közepes mountain bike-ot. Lehet hogy lett volna rajta monochrome kijelzős, állítható menüs sebességmérő is, csak, hogy a témánál maradjunk.
Ha fateromnak áramszedője lett volna akkor villamos lennék...
 
Azért ettől ne essünk már hasra, nyugaton ez már 20 éve is minimum elvárás volt.
Nem feltétlen. A Szu-35BM program már több, mint húsz éves, 2003-ban indult, amikor már az oroszoknak is világos volt, hogy ilyen nagy MFD-kkel kell megoldani a kabinbeli informatikát. Hozzájuk képest talán a pár évvel korábban hadrendbe állatott F-22-es rendelkezett ilyen kijelzőkkel, igaz kisebbekkel. Az F-35-ös pedig még ennél is komolyabb volt, igaz, az még ekkor nagyon messze volt a rendszeresítéstől.

A tetszőlegesen konfigurálható kijelzők egyik első megjelenése az ezen a téren a maga korában forrdalminak tartott F/A-18A-n jelent meg, majd ezt örökölte meg az F-15E.
Másban nemigen volt csak és kizárólag tetszőlegesen konfigurálható kijelzőkre alapozott kabinstruktúra, de legyünk korrektek, ezek se azok voltak teljesen.
Ugyanis ezek a 40 plusszos példák egytől egyig monochrom CRT-kkel és mellette hagyományos kiegészítő műszerekkel rendelkeztek.
És ekkoriban a szovjetek is hasonló fejlesztések voltak, melyek a Szovjetúnió széthullása következtében nem értek révbe. Ezen nem kell csodálkozni.
Szigorúan véve tehát a Szu-35Sz kabinrendszere igazából semmiben sem marad el időrendben a hozzá hasonló kaliberű nyugati rendszerektől, illetve maga az alapvető "dark cockpit" elv, amit az Airbus-tól vettek át, szintén elég új volt még Nyugaton is.

Nem kell tényleg hasra esni, mert ez csak szimpla technika, de azt azért lássuk be, húsz év ide vagy oda, a Szu-35Sz kabinbelsője semmiben sem marad el technológiailag egy nyugati géptől, sőt, jópárat még meg is előz. Láttad te már egy EF Typhoon vagy egy block 60-as F-16E Desert Falcon műszerfalát?
 
Nem feltétlen. A Szu-35BM program már több, mint húsz éves, 2003-ban indult, amikor már az oroszoknak is világos volt, hogy ilyen nagy MFD-kkel kell megoldani a kabinbeli informatikát. Hozzájuk képest talán a pár évvel korábban hadrendbe állatott F-22-es rendelkezett ilyen kijelzőkkel, igaz kisebbekkel. Az F-35-ös pedig még ennél is komolyabb volt, igaz, az még ekkor nagyon messze volt a rendszeresítéstől.

A tetszőlegesen konfigurálható kijelzők egyik első megjelenése az ezen a téren a maga korában forrdalminak tartott F/A-18A-n jelent meg, majd ezt örökölte meg az F-15E.
Másban nemigen volt csak és kizárólag tetszőlegesen konfigurálható kijelzőkre alapozott kabinstruktúra, de legyünk korrektek, ezek se azok voltak teljesen.
Ugyanis ezek a 40 plusszos példák egytől egyig monochrom CRT-kkel és mellette hagyományos kiegészítő műszerekkel rendelkeztek.
És ekkoriban a szovjetek is hasonló fejlesztések voltak, melyek a Szovjetúnió széthullása következtében nem értek révbe. Ezen nem kell csodálkozni.
Szigorúan véve tehát a Szu-35Sz kabinrendszere igazából semmiben sem marad el időrendben a hozzá hasonló kaliberű nyugati rendszerektől, illetve maga az alapvető "dark cockpit" elv, amit az Airbus-tól vettek át, szintén elég új volt még Nyugaton is.

Nem kell tényleg hasra esni, mert ez csak szimpla technika, de azt azért lássuk be, húsz év ide vagy oda, a Szu-35Sz kabinbelsője semmiben sem marad el technológiailag egy nyugati géptől, sőt, jópárat még meg is előz. Láttad te már egy EF Typhoon vagy egy block 60-as F-16E Desert Falcon műszerfalát?
Én 20 évről beszéltem ami a 2000-es évek eleje nem a 90-es vagy a 80-as evek eleje. Ha 2004-ben rendszeresítettél egy modern nyugati típust akkor annak nem monochrom CRT kijelzői voltak, hanem színes folyadékkrstályos kijelzők amiken tetszőlegesen variálhattad, hogy mi hol jelenjen meg.

Igen, semmivel sem marad el a SZU-35Sz kabinbelseje bármelyik nyugati kortársétól (nem is állítottam, hogy elmarad). Pusztán azt állítottam, hogy attól ne essünk hasra, hogy variálható, hogy mi hol jelenjen meg, mert ez már 20 éve sem volt nagy trúvály.
 
Nem feltétlen. A Szu-35BM program már több, mint húsz éves, 2003-ban indult, amikor már az oroszoknak is világos volt, hogy ilyen nagy MFD-kkel kell megoldani a kabinbeli informatikát. Hozzájuk képest talán a pár évvel korábban hadrendbe állatott F-22-es rendelkezett ilyen kijelzőkkel, igaz kisebbekkel. Az F-35-ös pedig még ennél is komolyabb volt, igaz, az még ekkor nagyon messze volt a rendszeresítéstől.

A tetszőlegesen konfigurálható kijelzők egyik első megjelenése az ezen a téren a maga korában forrdalminak tartott F/A-18A-n jelent meg, majd ezt örökölte meg az F-15E.
Másban nemigen volt csak és kizárólag tetszőlegesen konfigurálható kijelzőkre alapozott kabinstruktúra, de legyünk korrektek, ezek se azok voltak teljesen.
Ugyanis ezek a 40 plusszos példák egytől egyig monochrom CRT-kkel és mellette hagyományos kiegészítő műszerekkel rendelkeztek.
És ekkoriban a szovjetek is hasonló fejlesztések voltak, melyek a Szovjetúnió széthullása következtében nem értek révbe. Ezen nem kell csodálkozni.
Szigorúan véve tehát a Szu-35Sz kabinrendszere igazából semmiben sem marad el időrendben a hozzá hasonló kaliberű nyugati rendszerektől, illetve maga az alapvető "dark cockpit" elv, amit az Airbus-tól vettek át, szintén elég új volt még Nyugaton is.

Nem kell tényleg hasra esni, mert ez csak szimpla technika, de azt azért lássuk be, húsz év ide vagy oda, a Szu-35Sz kabinbelsője semmiben sem marad el technológiailag egy nyugati géptől, sőt, jópárat még meg is előz. Láttad te már egy EF Typhoon vagy egy block 60-as F-16E Desert Falcon műszerfalát?
Hát igen, elérte azt a szintet, amit nyugaton már bőszen cserélnek le, ezért nem korszerűsítették jobbra. Szerintem.