Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Akinek 5.gen. gépe van az nem annyira hülye, hogy ilyen helyekre a "harci" RCS-s konfigot engedje vizslatni. Nem véletlen találták ki a nem tudom milyen lencsét a gépekre.
 
Ez a puska gyerekek!
India elfogadná a szu-57 de saját AESA radart rakna bele !

 
Ma két új gépet adtak át !

GoL9d81XIAEbFQo

GoL9fX1XEAA2nkG
 
Ezzel együtt hány széria gép lehet átadva ?
Tippelek, mivel egyszerű magyar civilként egyebet nem tudhatok a program állásáról. Szerintem 26 szériagép épülhetett eddig, amiből 25-öt tudtak átadni. Az első szériagép a vörös 01-es oldalszámú volt. Az "eredeti" vörös 01-es bonyolult helyzetbe került a gyári berepülés során, abból a KNAAZ gyár berepülőpilótája sem tudta kivezetni, így leszállás helyett katapultálni kényszerült. A 01-es pedig lezuhant és megsemmisült. Így azt a 01-est értelemszerűren nem tudták átadni a légierőnek. Viszont az első átadott szériagép a fotók alapján így is a vörös 01-es volt. Ez úgy fordulhatott elő, hogy a sorban utána jövő 02-est átszámozták 01-esre, hogy mégse 2-től induljon a sor. Így a második szériagép, a "második" vörös 01-es nyitotta az átadott Szu-57 szériagépek sorát. Ezt követően nem történt sem baleset, sem katasztrófa a típussal. A legyártott gépek mindegyikét gond nélkül át tudták adni a légierőnek. Ezek alapján pedig a vörös 26-os oldalszám azt jelzi, hogy ez volt a 25-ik átadott szériagyártású gép. Miért csak 25? Mert vörös 13-as biztosan nem volt. A pilóták, repülőműszakiak babonás emberek, nem szeretik a 13-as számot. Még a Magyar Légierőben sem repült 13-as oldalszámú MiG-29-es és tudtommal más típus sem, ezzel az oldalszámmal. Az oroszoknál is ugyanez lehet a helyzet. Tudom, hogy a Szojuz programban voltak 13-as számú űrhajók, de az inkább kivétel.
Az egyébként nagyon meglep, hogy kikerülhetett ilyen fotó az internetre. Ráadásul nem csak az oldalszáma látszik a gépnek, hanem az RF-el induló lajstormjele/lajstromszáma is. (ez az orosz Légi és Űr Erők gépeinél "RF"=Romeo Foxtrot, az orosz civil gépek lajstromjele "RA"-val indul, amit Romeo Alfa- nak kell mondani, a magyar lajstromban repülő civil gépeké pedig "HA" vagyis Hotel Alfa, de befejeztem itt a fórum közönségének a további fárasztását a repülési fóniaábécével, mert gondolom senkinek sem újdonság).
Ezt a két azonosítót, de főleg a lajstomszámot az SZVO kezdete óta az oroszok minden egyes videónál és fotónál hétpecsétes titokként kezelve kitakarták. Nem értem, hogy most ez miért maradt el.
 
Tippelek, mivel egyszerű magyar civilként egyebet nem tudhatok a program állásáról. Szerintem 26 szériagép épülhetett eddig, amiből 25-öt tudtak átadni. Az első szériagép a vörös 01-es oldalszámú volt. Az "eredeti" vörös 01-es bonyolult helyzetbe került a gyári berepülés során, abból a KNAAZ gyár berepülőpilótája sem tudta kivezetni, így leszállás helyett katapultálni kényszerült. A 01-es pedig lezuhant és megsemmisült. Így azt a 01-est értelemszerűren nem tudták átadni a légierőnek. Viszont az első átadott szériagép a fotók alapján így is a vörös 01-es volt. Ez úgy fordulhatott elő, hogy a sorban utána jövő 02-est átszámozták 01-esre, hogy mégse 2-től induljon a sor. Így a második szériagép, a "második" vörös 01-es nyitotta az átadott Szu-57 szériagépek sorát. Ezt követően nem történt sem baleset, sem katasztrófa a típussal. A legyártott gépek mindegyikét gond nélkül át tudták adni a légierőnek. Ezek alapján pedig a vörös 26-os oldalszám azt jelzi, hogy ez volt a 25-ik átadott szériagyártású gép. Miért csak 25? Mert vörös 13-as biztosan nem volt. A pilóták, repülőműszakiak babonás emberek, nem szeretik a 13-as számot. Még a Magyar Légierőben sem repült 13-as oldalszámú MiG-29-es és tudtommal más típus sem, ezzel az oldalszámmal. Az oroszoknál is ugyanez lehet a helyzet. Tudom, hogy a Szojuz programban voltak 13-as számú űrhajók, de az inkább kivétel.
Az egyébként nagyon meglep, hogy kikerülhetett ilyen fotó az internetre. Ráadásul nem csak az oldalszáma látszik a gépnek, hanem az RF-el induló lajstormjele/lajstromszáma is. (ez az orosz Légi és Űr Erők gépeinél "RF"=Romeo Foxtrot, az orosz civil gépek lajstromjele "RA"-val indul, amit Romeo Alfa- nak kell mondani, a magyar lajstromban repülő civil gépeké pedig "HA" vagyis Hotel Alfa, de befejeztem itt a fórum közönségének a további fárasztását a repülési fóniaábécével, mert gondolom senkinek sem újdonság).
Ezt a két azonosítót, de főleg a lajstomszámot az SZVO kezdete óta az oroszok minden egyes videónál és fotónál hétpecsétes titokként kezelve kitakarták. Nem értem, hogy most ez miért maradt el.
Ez n̈em repülős ABC, hanem a NATO fonetikus ABC.
 
Tippelek, mivel egyszerű magyar civilként egyebet nem tudhatok a program állásáról. Szerintem 26 szériagép épülhetett eddig, amiből 25-öt tudtak átadni. Az első szériagép a vörös 01-es oldalszámú volt. Az "eredeti" vörös 01-es bonyolult helyzetbe került a gyári berepülés során, abból a KNAAZ gyár berepülőpilótája sem tudta kivezetni, így leszállás helyett katapultálni kényszerült. A 01-es pedig lezuhant és megsemmisült. Így azt a 01-est értelemszerűren nem tudták átadni a légierőnek. Viszont az első átadott szériagép a fotók alapján így is a vörös 01-es volt. Ez úgy fordulhatott elő, hogy a sorban utána jövő 02-est átszámozták 01-esre, hogy mégse 2-től induljon a sor. Így a második szériagép, a "második" vörös 01-es nyitotta az átadott Szu-57 szériagépek sorát. Ezt követően nem történt sem baleset, sem katasztrófa a típussal. A legyártott gépek mindegyikét gond nélkül át tudták adni a légierőnek. Ezek alapján pedig a vörös 26-os oldalszám azt jelzi, hogy ez volt a 25-ik átadott szériagyártású gép. Miért csak 25? Mert vörös 13-as biztosan nem volt. A pilóták, repülőműszakiak babonás emberek, nem szeretik a 13-as számot. Még a Magyar Légierőben sem repült 13-as oldalszámú MiG-29-es és tudtommal más típus sem, ezzel az oldalszámmal. Az oroszoknál is ugyanez lehet a helyzet. Tudom, hogy a Szojuz programban voltak 13-as számú űrhajók, de az inkább kivétel.
Az egyébként nagyon meglep, hogy kikerülhetett ilyen fotó az internetre. Ráadásul nem csak az oldalszáma látszik a gépnek, hanem az RF-el induló lajstormjele/lajstromszáma is. (ez az orosz Légi és Űr Erők gépeinél "RF"=Romeo Foxtrot, az orosz civil gépek lajstromjele "RA"-val indul, amit Romeo Alfa- nak kell mondani, a magyar lajstromban repülő civil gépeké pedig "HA" vagyis Hotel Alfa, de befejeztem itt a fórum közönségének a további fárasztását a repülési fóniaábécével, mert gondolom senkinek sem újdonság).
Ezt a két azonosítót, de főleg a lajstomszámot az SZVO kezdete óta az oroszok minden egyes videónál és fotónál hétpecsétes titokként kezelve kitakarták. Nem értem, hogy most ez miért maradt el.
A bevetésre küldött gépeken van inkább kitakarva nem ? Mivel 1 évig nem.voltam a fórumon hianyomolom ennek gépnek reklámját az ukrán háborúban ! Pl olyan felvételt ahol tolják alájuk a kh62 rakétát amiből elvisz 4 db ! És a levegőben eregetik őket. Amolyan jó reklám fogás lenne a géphez.
 
Ez n̈em repülős ABC, hanem a NATO fonetikus ABC.
Vitorlázórepülők tankönyve, első évfolyam. Repülési (angol) fónia ABC a teljes neve. A földi irányítás és a repülőgép közti "rádiólevelezésekben" (rádiókommunikációban) használják egymás azonosítására a kommunikációban részt vevő felek. A hajózásból lett átvéve. Ott van a könyvben az utolsó oldalon az összes betűje kifejtve. Ez a repülési fónia ABC már akkor is létezett, amikor a NATO még gondolat szintjén sem. Lásd például a régi magyar repülőgépeket. Bánhídi Antal repülőgépének a lajstroma HA-AAI- volt. Vagyis Hotel Alfa- Alfa Alfa India. Pedig akkor még a fasorban sem volt a NATO, amikor Bánhídi Antal a Gerle 13-assal végrehajtotta az emlékezetes repülését.
Bármilyen hihetetlen is, de nem minden azonosítási rendszert NATO talált ki...
 
A bevetésre küldött gépeken van inkább kitakarva nem ? Mivel 1 évig nem.voltam a fórumon hianyomolom ennek gépnek reklámját az ukrán háborúban ! Pl olyan felvételt ahol tolják alájuk a kh62 rakétát amiből elvisz 4 db ! És a levegőben eregetik őket. Amolyan jó reklám fogás lenne a géphez.
Voltak átadási videók is, több típusból is. Minden átadási videóban az volt a közös elem, hogy típustól függetlenül kitakarták az átrepülést végző pilóták arcát, valamint a gép oldalszámát és lajstromjelét. Mindegy volt, hogy "Kacsa"(Szu-34), Szu-35Sz vagy éppen Szu-57 került átadásra. Írhatnám a MiG-et is, de azt nem adtak át. Az új katonai helikopterek átadásáról pedig nem voltak híradó felvételek.
 
Vitorlázórepülők tankönyve, első évfolyam. Repülési (angol) fónia ABC a teljes neve. A földi irányítás és a repülőgép közti "rádiólevelezésekben" (rádiókommunikációban) használják egymás azonosítására a kommunikációban részt vevő felek. A hajózásból lett átvéve. Ott van a könyvben az utolsó oldalon az összes betűje kifejtve. Ez a repülési fónia ABC már akkor is létezett, amikor a NATO még gondolat szintjén sem. Lásd például a régi magyar repülőgépeket. Bánhídi Antal repülőgépének a lajstroma HA-AAI- volt. Vagyis Hotel Alfa- Alfa Alfa India. Pedig akkor még a fasorban sem volt a NATO, amikor Bánhídi Antal a Gerle 13-assal végrehajtotta az emlékezetes repülését.
Bármilyen hihetetlen is, de nem minden azonosítási rendszert NATO talált ki...
Egy szóval nem mondtam, hogy a NATO előtt nem létezett, ezt te találtad ki. Azt mondtam, hogy ez a NATO fonetikus ABC-je.
 
Egy szóval nem mondtam, hogy a NATO előtt nem létezett, ezt te találtad ki. Azt mondtam, hogy ez a NATO fonetikus ABC-je.

De nem a NATO fonetikus ábécéje, hanem az egyetemes repülésé.
És így akkor a NATO-é is, de pont ezért nem volt helyes a fentebbi kiigazításod.
Mert minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár...
:)
 
Ezt a két azonosítót, de főleg a lajstomszámot az SZVO kezdete óta az oroszok minden egyes videónál és fotónál hétpecsétes titokként kezelve kitakarták. Nem értem, hogy most ez miért maradt el.
Mivel ezeket a képeket spotterek készítették Tolmacsevóban-Novoszibirszki reptér.Tehát nem hivatalos OAK képek. Egyébként hivatalosan az OAK(UAC) nem jelentette be új gépek átadását 2025-ben.
 
Integrálták már a szu-57-hez ? vagy ez is mutatóba van mint a mi-28nm sisakja elmúlt 10évben ?
su-57-helmet-mounted-display-v0-317o2r819f6e1.jpeg
 
A Vojennaja Prijomka ma reggeli adása:
Szu-57 vs F-35, AERO-India 2025

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Arról van valami infó, hogy a videó elején a SZU-57 amiről a közeli felvétel készült az széria vagy csak demó gép?
Nem akarom fikázni, de elég érdekes, hogy egy 5.generációs gépen a kabin körül kilátszanak a kereszthornyos csavarok hornyai 3:22-nél pedig konkrétan a csavarok kiállnak a lemezek síkjából és a tankolócső környékén a lemezek élei sincsenek egy síkban, ami növeli a radarhullám visszaverő felületet.
A kabin alatt az analóg szenzor (gondolom nyomásmérő) csövének megléte is érdekes.
Lehet, ez a gép pont azért ilyen, hogy ne lehessen valós infót fényképezni a gépről?

Elég vicces, hogy a videó elején az amerikai katona nő mutogat, hogy az oroszok ne filmezzék az F-35-öst.
 
Arról van valami infó, hogy a videó elején a SZU-57 amiről a közeli felvétel készült az széria vagy csak demó gép?
Nem akarom fikázni, de elég érdekes, hogy egy 5.generációs gépen a kabin körül kilátszanak a kereszthornyos csavarok hornyai 3:22-nél pedig konkrétan a csavarok kiállnak a lemezek síkjából és a tankolócső környékén a lemezek élei sincsenek egy síkban, ami növeli a radarhullám visszaverő felületet.
A kabin alatt az analóg szenzor (gondolom nyomásmérő) csövének megléte is érdekes.
Lehet, ez a gép pont azért ilyen, hogy ne lehessen valós infót fényképezni a gépről?

Elég vicces, hogy a videó elején az amerikai katona nő mutogat, hogy az oroszok ne filmezzék az F-35-öst.
Tippelj hol könnyebb szigorúbb tűréseket alkalmazni? A szériagyártásnál, vagy a kb manufaktúrális módon készülő (a világonmindenhol amúgy) prototípusoknál?