Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 871
8 897
113
X-69 csapás van majdnem naponta, azt meg a Szu-57 hajigálja. Orosz szerint AA légigyőzelmet is húztak be vele.
A gép hivatalosan csapatszolgálatban van, valahol az amerikai IOC fölött. A gép képességei nem full teljesek, de AA és AG (CM és SEAD) képességei jórészt élnek és használatban vannak. De mivel a konfliktus aktív, titkos minden. Azonban pl. a Sz-70 eset kapcsán szabad szemmel látható módon bebizonyosodott az AA IR képessége, illetve, hogy berepülhet ellenséges légtérbe. És mivel ezt más orosz gép nem igazán meri megtenni, így elmondhatjuk, hogy a gép képességei jelentős részben realizálódtak.
Amit én kihámoztam, hogy a gép valami olyasmi állapotban lehet, mint az F-35 - azzal az eltéréssel, hogy míg az amerikai nem vehet részt high intensity konfliktusban, addig az orosz naponta abban repül.
Ne feledjük, most ömlik a pénz a haderőbe, és olyankor baromi gyors a catch up.


Na az biztos, de szerintem az sem technikailag bukott el eddig sem, hanem a pénzhiányon.
A sors fintora, hogy most pénz már lenne - csak éppen a körülmények iszonyatos nagy kanyarokat vettek. Ma már nem tank-tank fölényt vár el a haderő, hanem APS-t ATGM és drón ellen egyaránt, hálózatos EW-t, illetve gyanítom az aknák elleni aktív védelem lesz a következő nagy újitás szárazföldi fronton (keleten és nyugaton egyaránt).
Ukrajna egy II.Vh szintű innovációt indít el a haditechnikában úgy érzem.
Köszönöm a választ,
A T-14- ben teljesen egyetértek veled. Érdekes és szerintem előremutató koncepció, a személyzet elhelyezése például kifejezetten jó irány szerintem. De az a fránya orosz megvalósítás….
Nem zárom ki, hogy más országok ( nyugati vagy esetleg Kína lenyúlják a koncepciót és meg is csinálják rendesen).

A SzU-57-et én biztos nem merném a F-35-hőt hasonlítani, azért az amerikai gép egész más szint, a nyilvánvaló szoftveres nehézségek ellenére is. Az USA ebben jóval előrébb jár. És mostmár talán Kína is. Ne feledjük, a kínai már a 2. ötödik generációs gépet hozza ki, Pakisztán meg is rendelte.

A Kh-69-est pedig elég sok orosz gép hordozhatja: ”Capable of being launched from a variety of Russian combat aircraft, including the Su-30MK, Su-34, Su-35, Su-57, MiG-29K, and MiG-35, the Kh-69 adds significant strike capability to these platforms.”
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 492
16 456
113
Köszönöm a választ,
A T-14- ben teljesen egyetértek veled. Érdekes és szerintem előremutató koncepció, a személyzet elhelyezése például kifejezetten jó irány szerintem. De az a fránya orosz megvalósítás….
Nem zárom ki, hogy más országok ( nyugati vagy esetleg Kína lenyúlják a koncepciót és meg is csinálják rendesen).
Egyrészt kell nekik majd tank, mert most az állomány eléggé megcsappant, így gyártanak majd mindent, amit lehet.
Másrészt a drón/ATGM APS meg az aknavédelem top prió, mivel a veszteségek döntő részét ez okozza.
A SzU-57-et én biztos nem merném a F-35-hőt hasonlítani, azért az amerikai gép egész más szint, a nyilvánvaló szoftveres nehézségek ellenére is. Az USA ebben jóval előrébb jár. És mostmár talán Kína is. Ne feledjük, a kínai már a 2. ötödik generációs gépet hozza ki, Pakisztán meg is rendelte.
Akkor félreérthető voltam.
Természetes, hogy előrébb jár, csakhogy az USAF deklarálta, hogy high end konfliktusra nem alkalmas. Ennek oka, hogy az amerikai terminológiában sokkal magasabb az a szint, ahol elfogadják full mission capable szinten, mint mondjuk egy európai vagy egy orosz gyártónál. Az amerikai IOC is sokkal magasabb képességcsomag.

A Szu-57 viszont jár éles bevetésre contested airspace-ben, láttuk élőben ukrán légtérben. Oda meg csak az megy, ami erre alkalmas, tekintve, hogy random Patriot vagy NASAMS bármikor indíthat rá. Tesztgép nem.
Na most nekem ebből az jön le, hogy AA és SEAD feladatkörben a gép hozza azt, amit kell.
A Kh-69-est pedig elég sok orosz gép hordozhatja: ”Capable of being launched from a variety of Russian combat aircraft, including the Su-30MK, Su-34, Su-35, Su-57, MiG-29K, and MiG-35, the Kh-69 adds significant strike capability to these platforms.”
Ja, csak a Su-57 közelebbről tudja indítani az Ukrán légtérhez, ergo messzebbre repül. Többnyire erről indiítják, mert így jobb útvonalakat tudnak vele lerepülni, illetve mivel ez egy LO cucc, a legjobb légi indítású SEAD eszközük.
Amit összeszedtem erről, abban az van, hogy mivel a Szu-57-et hülyeség lenne FAB-ozásra használni (arra ott a Szu-34), arról ezeket indítják, többnyire SEAD feladatkörben, mert arra ez a gépük a legalkalmasabb.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 854
10 947
113
Ezt a röhejt.....
Su57 nullszériás szinten van,F35 meg már rég sorozatgyártásban.
Orosz dupladigit légvédelmi rendszereket lőttek szét vele.......
Su57 egy gyönyörű gép,és a Gripennek olyan,mint a "Végső visszaszámlálásban a Zeronak a Kandúr.
De egy már 1000db-os sorozatban legyártott valódi 5G géphez hasonlitani.....Hááát....

Igazábol sikerűlt feltalálni a kanálban a mélyedést.Mondjuk az orosz hk-k mindig is a rohamhk szerepre voltak kondicionálva,de a nyugatiak nem.70es évek végén mentek el egy hk vs hk specializálás irányba az amcsik (németek elötte is elsősorban arra gyúrtak,bár a Leo 2 protoján még volt egy 20milis gá is).
Érdekes mód a korszakban valóban sokat háborúzó zsidók és búrok nem feledkeztek meg a hk általános szerepköréről.Mig a jenki és a germán csak a pct lövedékekre összpontositott 73 után,az IDF végig szolgálatban tartotta a kartácsot,fejlesztett légvédelmi hk lőszert,és gyalogsági célokra,meg multifelhasználású löszereket.Merkava és az Olphan kaptak aknavédő feneket.Ők kezdét el fejleszteni az Iron Fist-Mongoose APS rendszert már a 80as évek végén,amik alkalmasak akár dronok elleni védelemre (és érdekes mód a búrok mentek el olyan irányba,hogy a Mongoose-3(B) már inkább egy mini C-RAM rendszer,mint sima APS).És bizony ők kezdtek el fejleszteni hk fedélzeti REH rendszereket,aktiv aknakereső és elektronikus aknagyújtó zavaró rendszereket (búr oldal félbemaradt,de az IDF rendszerbe is állitotta őket már a 90es években).
De gyorsan tegyük azt is hozzá,hogy az első rendszeresitett APS szovjetorosz.84ben rendszeresitették a Drozdot.(elvitték afgánba kipróbálni,és nem vált be.Az,hogy utána az orosz sereg sokáig elzárkózott az APS rendszeresitéstől,nem csak a pénzhiánynak köszönhető,hanem a harci tapasztalatnak is.Drozd annyira csapnivaló hatékonyságú volt,annyira nem érte meg az árát,hogy úgy itélték meg,sokkal hatékonyabb az ERA fejlesztésekre és rendszeresitésekre költeni a pénzt,mint APSre)
Dron fejlesztések se akkora újdonságok.Ha 90ben nem lett volna vége a HH-nak,már a 90es években megjelent volna ez a dronsűrűség.Shahed/Geran (de az izraeli Harpy is) egy 1987ben (!) már repült Kentron/Dornier dron liszenszei....

EjfAWqrWAAkaqVR.jpg

Kentron ARD-10 cirkálódron,amit antiradar és vadász dronnak terveztek.Már akkor tervezték EFP töltetes felülről támadó pc-vadász kivitelét is (máig nem készült el,de teljesen logikus,hogy a közeljövőben lesz most már ilyen hk vadász kamikaze dron).És erősen gyanitom,hogy pont ilyen irányú saját fejlesztéseik miatt is követeltek meg a Mongoose APStől már mini C-RAM képességeket a búrok.
Szóval igazábol SEMMI újdonságot nem hozott az ukrajnai háború haditechnikai és hadművészeti téren.Már a 80as években tudták,hogy ez az irány,és fejlesztették hozzá az eszközöket.A gyakorlati elterjedés késett a HH vége miatt 30 évet.A most Ukrajnában bevetett "új" fegyverrendszerek döntő többsége már legalább prototipus szinten már a 80as években is megvolt.
Su57 képesség szintű gépet is már fejlesztett a 80as években a Szu
510px-Russian_Air_Force%2C_144%2C_Mig-1.44_Flatpack_%2849580576543%29.jpg
600px-MiG144_left_side.jpg

Persze 30 évnyi orosz technikai fejlődéskülönbség van a két gép közöt,de alapvetően a MiG 1.44 ugyan azt tudta (volna,ha elkészül),mint ma a Su57.Még a gyenge pontjuk is ugyan az volt,a lopakodó képesség hiánya (Su57 azért e téren is fejletebb,mint a régi MiG gép)
Szóval nem,semmiféle innovációt,újdonságot nem hozott az ukrán háború.30+ évvel ezelött félbehagyott fejlesztések elővételét,elterjedését hozza csak.(persze mai technikai szintre frissitve)

Tényleg nem bántásból, csak azért, mert én láttam 5 éve a MiG-1.44-et, elég közelről. Nagy valószínűséggel köze nincs az olyan szintű "lopakodáshoz", mint, amit egy szériaváltozatú Szu-57-es tud. Valószínűleg még annyit sem tud, mint a "körberöhögött", Kínában bemutatót repülő 054-es számú T-50-es prototípus. Nem véletlenül találták ki hozzá a plazmagenerátorokat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 714
85 678
113
Ugye a SzU-57 az az orosz repülőgép, amit elvittek a kínai védelmi ipari kiállításra, és a kínaiak körberöhögték…

Minden légi bemutatón a 4. prototípus , aT-50-4 ( 054 oldalszámú) szerepel. A 2. prototípus , a 052-es pedig a repülő laboratórium,amelyen az új hajtómüveket,fúvócsöveket tesztelik. Mindegyik protónak megvan a maga feladata.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 653
34 412
113
Tényleg nem bántásból, csak azért, mert én láttam 5 éve a MiG-1.44-et, elég közelről. Nagy valószínűséggel köze nincs az olyan szintű "lopakodáshoz", mint, amit egy szériaváltozatú Szu-57-es tud. Valószínűleg még annyit sem tud, mint a "körberöhögött", Kínában bemutatót repülő 054-es számú T-50-es prototípus. Nem véletlenül találták ki hozzá a plazmagenerátorokat.
Erre irtam,hogy van 30 évnyi orosz fejlődés a két gép között.És a MiG is protó szinten megrekedt,később még fejlődhetett volna az is.
Szuhoj különben 1972ben előállt a T4MS200 tervel,ami egy lopakodó,3M sebességre és mélyrepülésben való behatolásra egyaránt képes stratégiai bombázó gép lett volna (arra a pályázatra csinálták,ami végül a Tu160ast eredményezte-ami eredetileg különben nem Tupoljev fejlesztés).Az egy még ma is igen pontens terv volt.(Szuhoj különben a Tu22M ellenterveként is egy lopakodó bombázó tervet nyújtott be.B2 szintjét ugyan nem érték volna el ezek a tervek,de 70 körűl nagyon,és még ma is elég jónak számitanának).Az orosz mérnökök jók.
De ezen terv sorsa mutatja Oo rögvalóságát is.Légierő elutasitotta,mert a Szovjetunió 20 évnyi eröltetett és összpontositott repiparfejlesztés után se biztos,hogy meg tudta volna épiteni.....Kifizetni a gép és a szükséges iparfejlesztés árát meg semmiképpen nem tudta volna.....T4MS200hoz képest jóval hagyományosabb Tu160 megépitéséhez is alaposan fel kellett kötni a gatyájukat,illetve a gatyájuk ráment...
 
  • Vicces
Reactions: Öregtankos

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 871
8 897
113

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 883
85 443
113
Egyrészt kell nekik majd tank, mert most az állomány eléggé megcsappant, így gyártanak majd mindent, amit lehet.
Másrészt a drón/ATGM APS meg az aknavédelem top prió, mivel a veszteségek döntő részét ez okozza.

Akkor félreérthető voltam.
Természetes, hogy előrébb jár, csakhogy az USAF deklarálta, hogy high end konfliktusra nem alkalmas. Ennek oka, hogy az amerikai terminológiában sokkal magasabb az a szint, ahol elfogadják full mission capable szinten, mint mondjuk egy európai vagy egy orosz gyártónál. Az amerikai IOC is sokkal magasabb képességcsomag.

A Szu-57 viszont jár éles bevetésre contested airspace-ben, láttuk élőben ukrán légtérben. Oda meg csak az megy, ami erre alkalmas, tekintve, hogy random Patriot vagy NASAMS bármikor indíthat rá. Tesztgép nem.
Na most nekem ebből az jön le, hogy AA és SEAD feladatkörben a gép hozza azt, amit kell.

Ja, csak a Su-57 közelebbről tudja indítani az Ukrán légtérhez, ergo messzebbre repül. Többnyire erről indiítják, mert így jobb útvonalakat tudnak vele lerepülni, illetve mivel ez egy LO cucc, a legjobb légi indítású SEAD eszközük.
Amit összeszedtem erről, abban az van, hogy mivel a Szu-57-et hülyeség lenne FAB-ozásra használni (arra ott a Szu-34), arról ezeket indítják, többnyire SEAD feladatkörben, mert arra ez a gépük a legalkalmasabb.
Azt ne rójuk fel az F-35-nek, hogy az amerikaiak sokkal magasabb követelményeket támasztanak a vele szemben mint az oroszok a SZU-57-tel szemben.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
850
2 299
93
Ennek az a feladata, hogy a kínai körberöhögje :D
Néztem a videót a bemutatóról felszállástól leszállásig, állóhelyre gurulásig. Lehetet hallani a nézöket is közben, ott nem hallani röhögést... inkább azt, hogy a végén euforikus állapotban beszélnek róla. Mint mi a barátaimmal mikor kint vagyunk repnapon egy egy zseniális bemutató után.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 871
8 897
113
Néztem a videót a bemutatóról felszállástól leszállásig, állóhelyre gurulásig. Lehetet hallani a nézöket is közben, ott nem hallani röhögést... inkább azt, hogy a végén euforikus állapotban beszélnek róla. Mint mi a barátaimmal mikor kint vagyunk repnapon egy egy zseniális bemutató után.
Az megvan, hogy háborúban nem figurákat kell főleg repülni, hanem elektronikára meg lopakodó képességeire tamaszkodva nyerni? Nem műrepülésben kell jónak lenni, mert a Meteor rakéta kiröhög.

Közben az izraeli F-35 meg IRÁN, Teherán fölött parádézik. Szerintem ez nagy különbség.
 
  • Vicces
Reactions: Öregtankos

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
850
2 299
93
Az megvan, hogy háborúban nem figurákat kell főleg repülni, hanem elektronikára meg lopakodó képességeire tamaszkodva nyerni? Nem műrepülésben kell jónak lenni, mert a Meteor rakéta kiröhög.

Közben az izraeli F-35 meg IRÁN, Teherán fölött parádézik. Szerintem ez nagy különbség.
Egy lopakodó vs lopakodó közötti légiharc esetén mekkora távolságból érzékeli a radar, s egyébb érzékelő a másik gépet?

Ha nincs távolság már, és vizuális kapcsolat van a gépek között, ergó klasszikus dogfight gá-val, melyik gép éli túl?
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 871
8 897
113
Egy lopakodó vs lopakodó közötti légiharc esetén mekkora távolságból érzékeli a radar, s egyébb érzékelő a másik gépet?

Ha nincs távolság már, és vizuális kapcsolat van a gépek között, ergó klasszikus dogfight gá-val, melyik gép éli túl?
Ezek jó messziről lőnek egymásra, rakétával.
Ha jól tudom, a kínai gépben talán már gépágyú sincs.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 942
10 714
113
Az megvan, hogy háborúban nem figurákat kell főleg repülni, hanem elektronikára meg lopakodó képességeire tamaszkodva nyerni? Nem műrepülésben kell jónak lenni, mert a Meteor rakéta kiröhög.

Közben az izraeli F-35 meg IRÁN, Teherán fölött parádézik. Szerintem ez nagy különbség.
Angelsoul pont neked magyarázta el pár hsz-el ezelőtt, hogy a Felon rendszeresen repül ukrajnai bevetéseket. Erre bedobsz egy ilyen "okosságot".
Tipikus esete vagy annak, hogy csak az amerikai a jó. Minden más szar.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 871
8 897
113
Angelsoul pont neked magyarázta el pár hsz-el ezelőtt, hogy a Felon rendszeresen repül ukrajnai bevetéseket. Erre bedobsz egy ilyen "okosságot".
Tipikus esete vagy annak, hogy csak az amerikai a jó. Minden más szar.
Tévedsz, ő ezt csak bemondta.
De nem bizonyította semmilyen forrással.
Az ukrán légvédelem hatókörén kívül eresztgetnek rakétákat, ennyit tudunk biztosra. Bizonyítsd be, ha másképp tudod.
A ruszki helyében egy kiforratlan vadászgéppel én is ezt tenném, mert ciki lenne elveszteni a lenézett ukránok ellen a csodamasinát.

Én nemcsak a jenki gépekre mondom azt, hogy jobb, de szerintem a kínai J-sorozatú gépek is előrébb tartanak már. Most már se orosz radarra, se hajtóműre nincs szükségük. Elektronikaban, szenzorokban meg jobbak.
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
850
2 299
93
Ezek jó messziről lőnek egymásra, rakétával.
Ha jól tudom, a kínai gépben talán már gépágyú sincs.
Kína:

A J-20 nem rendelkezik klasszikus fegyverrel, csak rakétával.
A J-35 még protó, arról nem találtam ilyen infót.

USA:

Az F-35A rendelkezik egy 25mm gá-val, az F-35B és az F-35C nem rendelkezik beépítet gá-val.
Az F-22A rendelkezik egy 20mm gá-val.

Oroszország:

A Su-57 rendelkezik egy 30mm gá-val.

A kínai gép inkább távolságira van belőve, amig a többi gép rendelkezik gá-val.

Az F-4 Phantom korai változatai se rendelkeztek gá-val, csak rakétával.
Aztán jött a vietnámi háború és a késői F-4-ek kaptak egy gá-t.

Szóval, soha nem mond, hogy soha és készülj a legrosszabra. :)

Bármikor lehet klasszikus légiharc, és ott az nyer aki jobban manőverezik.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 871
8 897
113
Kína:

A J-20 nem rendelkezik klasszikus fegyverrel, csak rakétával.
A J-35 még protó, arról nem találtam ilyen infót.

USA:

Az F-35A rendelkezik egy 25mm gá-val, az F-35B és az F-35C nem rendelkezik beépítet gá-val.
Az F-22A rendelkezik egy 20mm gá-val.

Oroszország:

A Su-57 rendelkezik egy 30mm gá-val.

A kínai gép inkább távolságira van belőve, amig a többi gép rendelkezik gá-val.

Az F-4 Phantom korai változatai se rendelkeztek gá-val, csak rakétával.
Aztán jött a vietnámi háború és a késői F-4-ek kaptak egy gá-t.

Szóval, soha nem mond, hogy soha és készülj a legrosszabra. :)

Bármikor lehet klasszikus légiharc, és ott az nyer aki jobban manőverezik.
Ki tudod azt is keresni, hogy mikor volt a vietnami háború?
Figyelj, én megértem, hogy az orosz rajongók ebbe kapaszkodnak. Hogy milyen szépen repül az a gép….

Ha műrepülést akarsz nyerni, vehetsz orosz gépet. Ha háborút, válassz mást. Akár kínait. Lassan dél-koreait is.

Ha a helikoptereket nézzük, a Ka-52-es is micsoda ásznak volt eladva. Most meg hullanak, mint a legyek. A csodaelektronika nem tudja azt, Ami a katalógusban szerepel. Pedig milyen szép gép.

Bevallom, nekem az orosz eddig egyedül a Lancet-3-as drónokkal bizonyított az ukrajnai háborúban.