Sz-125 Nyeva,Pecsora / S-125 Neva,Pechora / SA-3 Goa (Szovjetunió)

Molni....Tisztelettel adozok amit technikai alapon kozelitesz meg mert annak vannak alapjai!viszont haboruban a hajadra kenheted a statisztikadat,amikor haboru van es losz mindenre ami nem barat...!
Ez ebben a formban bődületesen ostoba kiejlentés. Az arabok is lőttek mindenre, oszt majdnem 100 saját gépet lőttek le. Még vicc is van róla, hogy mi az arab légvédelem mottója.

"Lődd le mind, a földön majd szétválogatjuk". Több saját gépet lőttek le, mint izraelit, vagy kb. ugyanannyit...
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider and fip7
gyerunk mar...hagyuk a kocsma elotti reszeges vadaszsztorikat. nekem valahol van egy ujsag cimlapja (tan nem dobtam el) azokbol az idokbol (bombazas 99), ahol azt alitjak hogy a szerbek 78 gepet lotek le.
es ez nem valami tranya media hanem komoly ujsag volt.

abba az idoben mindenfele dumat halottam osszevissza, de a tenyek a kovetkezok...egy f16 lelove lent szerbiaban, egy f117 meg itt vajdasagban. meg asszem egy vagy ketto a10 eltalalva koszovo felet (vannak kepek a netten egy macedon repterrol)
ennyi...
meg alitolag, ahogy en ertetem, az f117 nem lokatoral vettek eszre hanem a debil minden este ugyan ott repult, napokig, eszrevettek valahogy es megvartak.
A szerbek elég sok drónt lelőttek(egy részük ha jól tudom pont csaliként funkcionált) szóval nem elképzelhetetlen a 78-as szám.
 
A szerbek elég sok drónt lelőttek(egy részük ha jól tudom pont csaliként funkcionált) szóval nem elképzelhetetlen a 78-as szám.
azt irta 75 repulo (avion) dron az bespilotna letelica szerbul.
na majd egyszer amikor folmek a padlasra megkeresem lefenykepezem es beposztolom ide
 
Molni mérnök, ezzel a rendszerszintű látásmóddal. Ő a humán faktort kevésbé vizsgálja. (ez most nem bántás).
Nem először írod le ezt és korábban is kijavítottalak, hogy ez nem igaz. Nem értem, hogy miért ismétled meg ezt a hibát...

A B2 "láthatatlansága" egyébként szintén urbánus legenda. Néhány éve a GEC Marconi és az USAF között volt egy nyilatkozatháború amikor repülőnapra érkezett Faifordra az egyik denevérszárnyú. A britek megszellőztették, hogy a lopakodót, nagy távolságból (ha jól emlékszem 70 mérföld+) észlelte a GEC Marconi egyik földi telepítésű lokátora (melyik nem tudom).
Egyik stealth gép sem az, oldalról és hátulról mág egész decens RCS értékekkel bírnak a matematikai modellek szerint. Erről is lesz szó a HT összefoglalóban..

Az amcsik visszavágtak, hogy a B-2 a szokásos RCS növelő eszközök voltak felszerelve (az a kis kocka alakú cucc, amit látható az F-22-n, és a 35-ön is), és a B-2 baráti látogatásra és nem bombázni repült Angliába.
Ebben semmi visszavágás nincs. Jó reggelt, az F-22 alján is ott a RCS növelő eszköz. Vagy szerinted a jenki annyira kertén, hogy az F-22 esetén "ok, RCS maszkolás", de B-2 esetén meg "szarunk bele", módon repül...? Jaj...


Nos saját álláspontom szerint amit ZG blogján olvasottak is megerősítenek, az F-117-nek kisebb RCS-je van, mint a nála jóval nagyobb B-2-nek, még akkor is, ha utóbbi fejlesztésekor már több ismeret, állt a tervezők rendelkezésére. Az is biztos, hogy %-os arányba a két gép méreteihez képest, nagyobb mértékű RCS csökkentést értek el a B-2nél, mint az F117-nél.
A B-2 repülési magassága miatt a ferde lőtávolság minimum 1,5-szeres, ez önmagában elég sok minden ellehetetlenít...

Viszont, DZ észlelte az F117-est, akkor valószínűleg a B2-öt is. Ha a Marconi lokátor észlelte a B2-öt, és a régebbi orosz lokátor az F117-et és B2-öt is akkor miért ne észlelné akár nagyobb távolságból az S300 vagy 400 stb.
Itt most zseniálisan összemosol mindent. Az SzNR-125 vs. B-2-őt ne akard már hirtelen igazolni az Sz-400-gyal. Az F-35-ön szerinted miért van 12 db (!) vonatott csali, mikor steath? Hm...? Eszméletlen, hogy senkinek nem tűnik fel, hogy az F-35 micsoda, hogy hogyan működik. A B-2-es is vontatott csalira fog szorulni, ha az orosz radarok tényleg annyi tudnak, mint amit állítanajk róluk. (A Nebo-t egyelőre még ne is keverjük ide.)
 
A szerbek elég sok drónt lelőttek(egy részük ha jól tudom pont csaliként funkcionált) szóval nem elképzelhetetlen a 78-as szám.
De, az. Összesen nem volt akkor annyi drónja a jenkiknek. Tényleg sok UAV-t lőttek le, de a balesetben együtt + lelőtt mennyiség volt kb. 25 gép. Nézd már meg az Predator rendszeresítési évét és azt, hogy az AF-ig hány év telt el. Ma szemmel nézve az UAV-k akkor gyerekcipőben jártak.
Q-1 stat. A repórákból látszik, hogy nem volt nekik sok..
http://www.safety.af.mil/Portals/71/documents/Aviation/Aircraft Statistics/Q-1.pdf

Q-4? Mutatóba volt.
http://www.safety.af.mil/Portals/71/documents/Aviation/Aircraft Statistics/Q-4.pdf

Wikiről UAV veszteségek.
  • One aircraft (serial 95-3017) was lost on 18 April 1999, following fuel system problems and icing.[46]
  • A second aircraft (serial 95-3019) was lost on 13 May, when it was shot down by a Serbian Strela-1M surface-to-air missile over the village of Biba. A Serbian TV crew videotaped this incident.[47]
  • A third aircraft (serial number 95-3021) crashed on 20 May near the town of Talinovci, and Serbian news reported that this, too, was the result of anti-aircraft fire

Hogy a fennmaradó kb,. 22 milyen UAV volt arról lövésem sincs.
 
Azt hiszem Molni nem értetted amit írok. A britek illetve a GEC Marconi lenyilatkozta, hogy kb. 70 mérföldről érzékelte a lokátoruk a B-2-t. Az USAF válaszolta, hogy volt rajta RCS növelő. (Persze, hogy volt rajta, minden gépükön hurcolják, természetes). Nos ezután csend lett mindkét oldalon. Egyértelmű, számomra, hogy ha DZ osztálya észlelte az F-117-est, és a B-2est, valamint a britek lokátorai is, mindkét "lopakodót", akkor az újabb orosz lokátorok is, különösen azok amelyeket a jugo konfliktus után moderinzáltak, állítottak rendszerbe.
Senki sem vonta kétségbe, hogy lesz/van vontatott csali, meg ott van akár infracsapda, akár a radarzavaró csíkok..
ebben semmi összemosás nincs.
Az Nyeva lőtávolságát, meg HMZ-jét emlegetni azért technokrata dolog, mert ZG meg többen is azt írták, hogy miért vagy meggyőződve, hogy a B-2 csak azon a magasságon repül(t) amely szinte a szolgálati csúcsmagassága. sok-sok ok lehet, hogy a személyzet lejjebb ereszkedik. (nincs bizonyiték a tényleges repült magasságra, nem hozta az USAF a bevetés karakterisztikáját.
Dudi és közted lévő eszmecserében Én nagyon nem vagyok benne biztos, az AIM-120 orrába lévő lokátor egyáltalán képes alacsony érzékelhető repülőgép befogására (tudom, nem a pálya elején) de én még 1-2 km-re sem vagyok benne biztos, a mérete, és az jeladó viszonylagos gyengesége miatt. Alacsony érzékelhetőségű gép ellen a SARH irányítást (akár kombinálva a végén infravörös közelségi gyújtóval) léraknál és légiharc rakétánál is biztosabbnak érzem 5. gen gép ellen. Más kérdés, hogy L-L-ben, halott úgy SARH irányítású rakétával harcolni, mikor be kell folyamatosan sugárzni az 5. gen gépet.. Igen az L UHF/VHF hullámhosszok valamint a infravörös és ultraibolya tartomány is fontos lesz szerintem mert ezekre nem terjed ki a Stealth felépítés.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Itt a nagy kérdés pont emiatt legalább annyira az alulról mekkora. Egy B-2 ami pl mindig baromi magasan megy kb fő cél lehetett az alacsony RCS alulról-előröl, alulról, oldalról.

Amúgy kb ezért tartom ulnek az S-125, B2 esetet. S-125 rakéták még kopp karcsinál se mászik fel olyan magasra. S-75 esetén más lenne a helyzet ott megvan az elvi lehetősége.
 
Itt a nagy kérdés pont emiatt legalább annyira az alulról mekkora. Egy B-2 ami pl mindig baromi magasan megy kb fő cél lehetett az alacsony RCS alulról-előröl, alulról, oldalról.

Amúgy kb ezért tartom ulnek az S-125, B2 esetet. S-125 rakéták még kopp karcsinál se mászik fel olyan magasra. S-75 esetén más lenne a helyzet ott megvan az elvi lehetősége.
Fade, posztoltam a Nyeva HMZ-t. A rakéta tudja kinematikailag az 50 ezer lábat még utánlövéssel a cél után fordulva is nagy paraméterrel. A probléma az, hogy ekkora távolságon a ferde lőtáv akkora, hogy az SzNR-125-nél az F-117-hez hasonló RCS esetén nincs ideje dolgozni, de talán még észlelni sem nagyon tudja a célt. Egyszerűen olyan kicsi elmleti lehetőség van a követésre hogy a lottó 5-ös esélye nagyobb. Nézd meg a diagramon, hogy 10 km-es paraméter estén mennyi ideig van belül a 17-18 km-es ferde lőtávban. Ennyi idő alatt kellene követésbe venni, indítani és rávezetni is. A B-2 egyszerűen kirepül ennyi idő alatt. Akkor kezd igazán nagy lenni az RCS mikor már kezd az osztály mellett elrepülni a cél.
 
Mármint mit modellezni le?

B2 max repülési magasságát. Forma adott, súly, teljesítmény... nagyjából adott. Innen elvileg lehet.

"Az F-35-nél ott van purely reflective = 100%-ban visszaver."

ne viccelj már, semmi még az alu se ver vissza 100%ban. Az erre kialakított kompozitok akár egyírányba szórják mindha síkfelületek lennének, elnyelik... és erre jön a festés...
 
B2 max repülési magasságát. Forma adott, súly, teljesítmény... nagyjából adott. Innen elvileg lehet.

"Az F-35-nél ott van purely reflective = 100%-ban visszaver."

ne viccelj már, semmi még az alu se ver vissza 100%ban. Az erre kialakított kompozitok akár egyírányba szórják mindha síkfelületek lennének, elnyelik... és erre jön a festés...
De a modell ezzel dolozott. Elkerülte a figyelmedet az, amit a modellről írtam, hogy emiatt és a RAM hiánya miatt felfelé csal, tehát nagyobb RCS-t számol? Mindig csak volt egyetemi tanáromat tudom idézni ilyenkor. A gyenge modell is fényévellek jobb, mint a semmilyen modell. Anélkül legfeljebb szájkaratézni lehet...
 
B2 max repülési magasságát. Forma adott, súly, teljesítmény... nagyjából adott. Innen elvileg lehet.

"Az F-35-nél ott van purely reflective = 100%-ban visszaver."

ne viccelj már, semmi még az alu se ver vissza 100%ban. Az erre kialakított kompozitok akár egyírányba szórják mindha síkfelületek lennének, elnyelik... és erre jön a festés...
Egyébként van együtthatód erről? 30 sec kereséssel és csak olyan találtam, hogy mikronos hullmáhosszaban a fémeknél ez 99% táján van. A radarok meg cm-m tartományban dolgoznak...
 
Egyébként van együtthatód erről?

Ha ez nem hétpecsétes titok akkor semmi. Festésnél olvastam olyat, hogy 1 max 1.5 dimenziót képes csökkenteni. Hogy a szerkezeti elemek, mennyit képesek elnyelni, vagy tényleg képesek annyira pontosn gyártani őket, hogy bár görbék de egyirányba képesek radarhullámokat visszaverni, mindha egyenesek lennének... hát erre még tippre se emlékeztem.

Persze kutakodni lehet, wiki historikusan érdekes. https://en.wikipedia.org/wiki/Radiation-absorbent_material meg sok mindent talál az ember 30sec után. http://www.materialstoday.com/composite-applications/features/going-stealthy-with-composites/
 
Ha ez nem hétpecsétes titok akkor semmi. Festésnél olvastam olyat, hogy 1 max 1.5 dimenziót képes csökkenteni. Hogy a szerkezeti elemek, mennyit képesek elnyelni, vagy tényleg képesek annyira pontosn gyártani őket, hogy bár görbék de egyirányba képesek radarhullámokat visszaverni, mindha egyenesek lennének... hát erre még tippre se emlékeztem.

Persze kutakodni lehet, wiki historikusan érdekes. https://en.wikipedia.org/wiki/Radiation-absorbent_material meg sok mindent talál az ember 30sec után. http://www.materialstoday.com/composite-applications/features/going-stealthy-with-composites/
Nem a festékre értettem. Az anyagéra. Az tutira nem az, kb. annyira lehet titkos, mint egy anyag törésmutatója...
 
Én mondjuk simán kinézem a B2-ből, hogy ha berepeszeli egy Nyeva attól még haza repül :)
Egy régebbi B2-es dokuban nyilatkozta egy amerikai fazon hogy ezek a csupaszárny gépek rendkívül instabilak, és hogy gyakorlatilag a számítógépek segítsége nélkül elég bajos volna velük repülni. Így repeszekkel valószínűleg még inkább feladná leckét, feltéve ha túléli a találat lökéshullámát.
 
Egy régebbi B2-es dokuban nyilatkozta egy amerikai fazon hogy ezek a csupaszárny gépek rendkívül instabilak, és hogy gyakorlatilag a számítógépek segítsége nélkül elég bajos volna velük repülni. Így repeszekkel valószínűleg még inkább feladná leckét, feltéve ha túléli a találat lökéshullámát.
Az F-117 meg pont ellenkezőjét bizonyította. Volt, hogy leszakadt a gépről egy elem a teszt alatt (vagy F-16 volt?) és a pilóta semmit nem vett észre belőle. Amíg a FCS és a mögötte levő számítógép üzemel és a gép aerodinamikailag képes rá, akkor a rendszer megpróbálja stabilan tartani.

A B-52-ők közül több hazarepült Dvina találat után. Számomra ez meglepő, de megtörtént, számottevő arányban. Részletek a HT összefoglalóban.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust
Az SR-71esbe is belelőttek a Vietek, és csak otthon vették észre. Gondolom, a rakéta ott is találatot jelzett.