BTR-60, -70, -80, -90, -94

Mi van a BTR-ek tetején? Igazából szinte minden jármű kapott valami extrát, megszakérthetné valaki.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Vitalij Kuzmin felvételei.

BPDM "Tajfun" BTR 80 alvázon
 
BTR-60 motortér.
BTR60_4-L.jpg


Hű,ez kedvelheti a benzint rendesen,nemesküdnék meg rá,hogy ua,de hasonló sorhat volt a Molotov 5t tartgoncájukban,alulvezérelt őskövület,de kibírt 30évet.
 
szerintem 2 generátor. Így első ránézésre hasonló elrendezés mint a Volvo turistabuszok motorjánál, csak ott a két genyó egymás alatt kapott helyet. Gondolom rendszerkettőzés, meg a fedélzeti rendszerek sem épp keveset fogyasztanak, meg az állóhelyzetben való üzemhez lehet extra akkuk kellenek.
 
Hű,ez kedvelheti a benzint rendesen,nemesküdnék meg rá,hogy ua,de hasonló sorhat volt a Molotov 5t tartgoncájukban,alulvezérelt őskövület,de kibírt 30évet.
Ez egy rakat xar, kegyetlen hülye egy megoldás. Volt szerencsém hozzá, csoda volt ha működtek. A két motor általában különböző fordulatszámon pörgött, már ha beindult. Az egyik a szervót is hajtotta, szóval ha az kiesett akkor gyakorlatilag vége volt. Raktunk fel trélerre párat egyszer amit vittek M zárolni vagy hová de 5 ből 4 xar volt, vagy csak 1 motorja vagy egy se működött. Üvöltött a motor de alig ment csak erőlködött. A kormányzás szervó nélkül úgy működött hogy a vezető ráállt a kormányra és hol a jobb oldalán hol a bal oldalán ugrált a kormánynak. Gaz-66 motor van bennük ha jól emlékszem, és ezzel kb minden érthető is.
 
Ez egy rakat xar, kegyetlen hülye egy megoldás. Volt szerencsém hozzá, csoda volt ha működtek. A két motor általában különböző fordulatszámon pörgött, már ha beindult. Az egyik a szervót is hajtotta, szóval ha az kiesett akkor gyakorlatilag vége volt. Raktunk fel trélerre párat egyszer amit vittek M zárolni vagy hová de 5 ből 4 xar volt, vagy csak 1 motorja vagy egy se működött. Üvöltött a motor de alig ment csak erőlködött. A kormányzás szervó nélkül úgy működött hogy a vezető ráállt a kormányra és hol a jobb oldalán hol a bal oldalán ugrált a kormánynak. Gaz-66 motor van bennük ha jól emlékszem, és ezzel kb minden érthető is.


Hát,nekünk működött megbízhatóan a targoncában,tök egyszerű technika,ha nem működik,az user error,ami ettől egyszerűbb,az már azért nem működik.:D
Az,hogy lehet,hogy nem egyszerre működnek a motorok?
Gondolom van egy közbenső áttétel,és a két motor együtt hajtja a váltót onnan.Úgy látom külön kuplungjuk van,meg váltó,de a váltó rudazatja egybe van kötve,vagyis egyszerre rakja a sofőr mindkét váltót ugyanabba a sebességbe,értelemszerűen a gázrudazat is össze kell kötve legyen.
 
Hűha,kicsit rágugliztam az anyanyelvén,hát ez volt 2x sorhattal,majd 2x v8-cal,majd egy dízel v8-cal,mondjuk a hajtásképletet elnézve volt agymenés Grísáéknál rendesen,ezt a kócmókot,ennyi kardánt,már akkor is voltak duplahúzós teherautók,ahol a b tengely difijén átmegy a hajtás a c tengelyhez,ugye itt kellett volna 3 darab olyan amin átmegy a hajtás,meg egy amin nem,no ehhez képest ezt sikerült összehozni:
:eek:

A kétmotoros verzió

3454563.jpg



Ez meg az egy motoros.

67eg7as-960.jpg



Itt a 2x v8 benzinessel,ez szívhatja a benyát szépen:

BTR-70_engine.jpg



Ez egy dízel v8,nem kis darab,ebben már lehet nyomaték,2 turbó is van rajta:

1076275_800.jpg



A 2x sorhat már volt,de sebaj:

BTR60_4-L.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Hát,nekünk működött megbízhatóan a targoncában,tök egyszerű technika,ha nem működik,az user error,ami ettől egyszerűbb,az már azért nem működik.:D
Az,hogy lehet,hogy nem egyszerre működnek a motorok?
Gondolom van egy közbenső áttétel,és a két motor együtt hajtja a váltót onnan.Úgy látom külön kuplungjuk van,meg váltó,de a váltó rudazatja egybe van kötve,vagyis egyszerre rakja a sofőr mindkét váltót ugyanabba a sebességbe,értelemszerűen a gázrudazat is össze kell kötve legyen.
Nem tudom, de még most is emlékszem Szabó Z mennyire szentségelt miatta. Az egyik motor pörgött mint atom,a másik meg alapjáraton pöfögött. De ha elkapta mindkettő akkor azért ment egy darabig,kb az első kanyarig, kuplungig,fékig.
 
Nekem elsőre a BTR-60 ugrik be róla.

Mert picit magasabb.

Kis képen elsőre én is annak néztemm, de aztán a kerekek miatt egyértelmű lett. Amúgy jobban hasonlít a román SAUR1-re, ami meg BTR70 hasonló átépítése. Lehet onnan vették az 5letet. Úgy tűnik az úszóképességet megtartották, szóval a tömeg nem sokkal növekedhetett,bár a BTR90 is 20 tonna, szóval ha jobb lett a motor, akár 5-6 tonnát is rápakolhattak.

Nem tudom mennyire érné meg a magyar BTR-ek ilyen átépítése. Ha érdemben jobb a páncélzat, akkor talán, ha stabilizált a gépágyú, akkor biztosan.

szerk:

Na, időközben egy kép alapján ez is 19tonna valahány kiló, szóval rátoltak van +5 tonna páncélt.
 
oké ezt a képet nem látta itt.

Tehát: kb faék egyszerűségű pótpámcéllemez készlet BTR-re. Ukrán cucc.
189956_900.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Az oroszok hadsereg november 20-ig 20 db BTR-82a páncélozott járművet kap.

Legutóbb júniusban kaptak akkor 12 db adtak át .
btr-82a_2.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Mert picit magasabb.

Kis képen elsőre én is annak néztemm, de aztán a kerekek miatt egyértelmű lett. Amúgy jobban hasonlít a román SAUR1-re, ami meg BTR70 hasonló átépítése. Lehet onnan vették az 5letet. Úgy tűnik az úszóképességet megtartották, szóval a tömeg nem sokkal növekedhetett,bár a BTR90 is 20 tonna, szóval ha jobb lett a motor, akár 5-6 tonnát is rápakolhattak.

Nem tudom mennyire érné meg a magyar BTR-ek ilyen átépítése. Ha érdemben jobb a páncélzat, akkor talán, ha stabilizált a gépágyú, akkor biztosan.

szerk:

Na, időközben egy kép alapján ez is 19tonna valahány kiló, szóval rátoltak van +5 tonna páncélt.
A magyar BTR re nem tudsz pakolni SEMMIT. Olyan szinten van a futomuvel mar leterhelve hogy nem mehet ra extra suly maximum jelkepes 1-300 kg vagy csokkented a szalitando szemelyek szamat.