Mi van a BTR-ek tetején? Igazából szinte minden jármű kapott valami extrát, megszakérthetné valaki.
Vitalij Kuzmin felvételei.
BPDM "Tajfun" BTR 80 alvázon
Mi van a BTR-ek tetején? Igazából szinte minden jármű kapott valami extrát, megszakérthetné valaki.
Vitalij Kuzmin felvételei.
BTR-60 motortér.
![]()
Ez egy rakat xar, kegyetlen hülye egy megoldás. Volt szerencsém hozzá, csoda volt ha működtek. A két motor általában különböző fordulatszámon pörgött, már ha beindult. Az egyik a szervót is hajtotta, szóval ha az kiesett akkor gyakorlatilag vége volt. Raktunk fel trélerre párat egyszer amit vittek M zárolni vagy hová de 5 ből 4 xar volt, vagy csak 1 motorja vagy egy se működött. Üvöltött a motor de alig ment csak erőlködött. A kormányzás szervó nélkül úgy működött hogy a vezető ráállt a kormányra és hol a jobb oldalán hol a bal oldalán ugrált a kormánynak. Gaz-66 motor van bennük ha jól emlékszem, és ezzel kb minden érthető is.Hű,ez kedvelheti a benzint rendesen,nemesküdnék meg rá,hogy ua,de hasonló sorhat volt a Molotov 5t tartgoncájukban,alulvezérelt őskövület,de kibírt 30évet.
Ez egy rakat xar, kegyetlen hülye egy megoldás. Volt szerencsém hozzá, csoda volt ha működtek. A két motor általában különböző fordulatszámon pörgött, már ha beindult. Az egyik a szervót is hajtotta, szóval ha az kiesett akkor gyakorlatilag vége volt. Raktunk fel trélerre párat egyszer amit vittek M zárolni vagy hová de 5 ből 4 xar volt, vagy csak 1 motorja vagy egy se működött. Üvöltött a motor de alig ment csak erőlködött. A kormányzás szervó nélkül úgy működött hogy a vezető ráállt a kormányra és hol a jobb oldalán hol a bal oldalán ugrált a kormánynak. Gaz-66 motor van bennük ha jól emlékszem, és ezzel kb minden érthető is.


	
	
	
	
	Nem tudom, de még most is emlékszem Szabó Z mennyire szentségelt miatta. Az egyik motor pörgött mint atom,a másik meg alapjáraton pöfögött. De ha elkapta mindkettő akkor azért ment egy darabig,kb az első kanyarig, kuplungig,fékig.Hát,nekünk működött megbízhatóan a targoncában,tök egyszerű technika,ha nem működik,az user error,ami ettől egyszerűbb,az már azért nem működik.
Az,hogy lehet,hogy nem egyszerre működnek a motorok?
Gondolom van egy közbenső áttétel,és a két motor együtt hajtja a váltót onnan.Úgy látom külön kuplungjuk van,meg váltó,de a váltó rudazatja egybe van kötve,vagyis egyszerre rakja a sofőr mindkét váltót ugyanabba a sebességbe,értelemszerűen a gázrudazat is össze kell kötve legyen.
 Már csak a rohamosztagosok hiányoznakNekem elsőre a BTR-60 ugrik be róla.
	
	A magyar BTR re nem tudsz pakolni SEMMIT. Olyan szinten van a futomuvel mar leterhelve hogy nem mehet ra extra suly maximum jelkepes 1-300 kg vagy csokkented a szalitando szemelyek szamat.Mert picit magasabb.
Kis képen elsőre én is annak néztemm, de aztán a kerekek miatt egyértelmű lett. Amúgy jobban hasonlít a román SAUR1-re, ami meg BTR70 hasonló átépítése. Lehet onnan vették az 5letet. Úgy tűnik az úszóképességet megtartották, szóval a tömeg nem sokkal növekedhetett,bár a BTR90 is 20 tonna, szóval ha jobb lett a motor, akár 5-6 tonnát is rápakolhattak.
Nem tudom mennyire érné meg a magyar BTR-ek ilyen átépítése. Ha érdemben jobb a páncélzat, akkor talán, ha stabilizált a gépágyú, akkor biztosan.
szerk:
Na, időközben egy kép alapján ez is 19tonna valahány kiló, szóval rátoltak van +5 tonna páncélt.
Ők hogyhogy elférnek benn?Az oroszok hadsereg november 20-ig 20 db BTR-82a páncélozott járművet kap.
Legutóbb júniusban kaptak akkor 12 db adtak át .
![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..