BTR-60, -70, -80, -90, -94

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 869
86 234
113
Mi van a BTR-ek tetején? Igazából szinte minden jármű kapott valami extrát, megszakérthetné valaki.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Vitalij Kuzmin felvételei.

BPDM "Tajfun" BTR 80 alvázon
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 428
58 720
113
BTR-60 motortér.
BTR60_4-L.jpg


Hű,ez kedvelheti a benzint rendesen,nemesküdnék meg rá,hogy ua,de hasonló sorhat volt a Molotov 5t tartgoncájukban,alulvezérelt őskövület,de kibírt 30évet.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
szerintem 2 generátor. Így első ránézésre hasonló elrendezés mint a Volvo turistabuszok motorjánál, csak ott a két genyó egymás alatt kapott helyet. Gondolom rendszerkettőzés, meg a fedélzeti rendszerek sem épp keveset fogyasztanak, meg az állóhelyzetben való üzemhez lehet extra akkuk kellenek.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 250
113
Hű,ez kedvelheti a benzint rendesen,nemesküdnék meg rá,hogy ua,de hasonló sorhat volt a Molotov 5t tartgoncájukban,alulvezérelt őskövület,de kibírt 30évet.
Ez egy rakat xar, kegyetlen hülye egy megoldás. Volt szerencsém hozzá, csoda volt ha működtek. A két motor általában különböző fordulatszámon pörgött, már ha beindult. Az egyik a szervót is hajtotta, szóval ha az kiesett akkor gyakorlatilag vége volt. Raktunk fel trélerre párat egyszer amit vittek M zárolni vagy hová de 5 ből 4 xar volt, vagy csak 1 motorja vagy egy se működött. Üvöltött a motor de alig ment csak erőlködött. A kormányzás szervó nélkül úgy működött hogy a vezető ráállt a kormányra és hol a jobb oldalán hol a bal oldalán ugrált a kormánynak. Gaz-66 motor van bennük ha jól emlékszem, és ezzel kb minden érthető is.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 428
58 720
113
Ez egy rakat xar, kegyetlen hülye egy megoldás. Volt szerencsém hozzá, csoda volt ha működtek. A két motor általában különböző fordulatszámon pörgött, már ha beindult. Az egyik a szervót is hajtotta, szóval ha az kiesett akkor gyakorlatilag vége volt. Raktunk fel trélerre párat egyszer amit vittek M zárolni vagy hová de 5 ből 4 xar volt, vagy csak 1 motorja vagy egy se működött. Üvöltött a motor de alig ment csak erőlködött. A kormányzás szervó nélkül úgy működött hogy a vezető ráállt a kormányra és hol a jobb oldalán hol a bal oldalán ugrált a kormánynak. Gaz-66 motor van bennük ha jól emlékszem, és ezzel kb minden érthető is.


Hát,nekünk működött megbízhatóan a targoncában,tök egyszerű technika,ha nem működik,az user error,ami ettől egyszerűbb,az már azért nem működik.:D
Az,hogy lehet,hogy nem egyszerre működnek a motorok?
Gondolom van egy közbenső áttétel,és a két motor együtt hajtja a váltót onnan.Úgy látom külön kuplungjuk van,meg váltó,de a váltó rudazatja egybe van kötve,vagyis egyszerre rakja a sofőr mindkét váltót ugyanabba a sebességbe,értelemszerűen a gázrudazat is össze kell kötve legyen.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 428
58 720
113
Hűha,kicsit rágugliztam az anyanyelvén,hát ez volt 2x sorhattal,majd 2x v8-cal,majd egy dízel v8-cal,mondjuk a hajtásképletet elnézve volt agymenés Grísáéknál rendesen,ezt a kócmókot,ennyi kardánt,már akkor is voltak duplahúzós teherautók,ahol a b tengely difijén átmegy a hajtás a c tengelyhez,ugye itt kellett volna 3 darab olyan amin átmegy a hajtás,meg egy amin nem,no ehhez képest ezt sikerült összehozni:
:eek:

A kétmotoros verzió

3454563.jpg



Ez meg az egy motoros.

67eg7as-960.jpg



Itt a 2x v8 benzinessel,ez szívhatja a benyát szépen:

BTR-70_engine.jpg



Ez egy dízel v8,nem kis darab,ebben már lehet nyomaték,2 turbó is van rajta:

1076275_800.jpg



A 2x sorhat már volt,de sebaj:

BTR60_4-L.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 250
113
Hát,nekünk működött megbízhatóan a targoncában,tök egyszerű technika,ha nem működik,az user error,ami ettől egyszerűbb,az már azért nem működik.:D
Az,hogy lehet,hogy nem egyszerre működnek a motorok?
Gondolom van egy közbenső áttétel,és a két motor együtt hajtja a váltót onnan.Úgy látom külön kuplungjuk van,meg váltó,de a váltó rudazatja egybe van kötve,vagyis egyszerre rakja a sofőr mindkét váltót ugyanabba a sebességbe,értelemszerűen a gázrudazat is össze kell kötve legyen.
Nem tudom, de még most is emlékszem Szabó Z mennyire szentségelt miatta. Az egyik motor pörgött mint atom,a másik meg alapjáraton pöfögött. De ha elkapta mindkettő akkor azért ment egy darabig,kb az első kanyarig, kuplungig,fékig.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 716
13 362
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 009
18 195
113
Nekem elsőre a BTR-60 ugrik be róla.

Mert picit magasabb.

Kis képen elsőre én is annak néztemm, de aztán a kerekek miatt egyértelmű lett. Amúgy jobban hasonlít a román SAUR1-re, ami meg BTR70 hasonló átépítése. Lehet onnan vették az 5letet. Úgy tűnik az úszóképességet megtartották, szóval a tömeg nem sokkal növekedhetett,bár a BTR90 is 20 tonna, szóval ha jobb lett a motor, akár 5-6 tonnát is rápakolhattak.

Nem tudom mennyire érné meg a magyar BTR-ek ilyen átépítése. Ha érdemben jobb a páncélzat, akkor talán, ha stabilizált a gépágyú, akkor biztosan.

szerk:

Na, időközben egy kép alapján ez is 19tonna valahány kiló, szóval rátoltak van +5 tonna páncélt.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
oké ezt a képet nem látta itt.

Tehát: kb faék egyszerűségű pótpámcéllemez készlet BTR-re. Ukrán cucc.
189956_900.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Az oroszok hadsereg november 20-ig 20 db BTR-82a páncélozott járművet kap.

Legutóbb júniusban kaptak akkor 12 db adtak át .
btr-82a_2.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Mert picit magasabb.

Kis képen elsőre én is annak néztemm, de aztán a kerekek miatt egyértelmű lett. Amúgy jobban hasonlít a román SAUR1-re, ami meg BTR70 hasonló átépítése. Lehet onnan vették az 5letet. Úgy tűnik az úszóképességet megtartották, szóval a tömeg nem sokkal növekedhetett,bár a BTR90 is 20 tonna, szóval ha jobb lett a motor, akár 5-6 tonnát is rápakolhattak.

Nem tudom mennyire érné meg a magyar BTR-ek ilyen átépítése. Ha érdemben jobb a páncélzat, akkor talán, ha stabilizált a gépágyú, akkor biztosan.

szerk:

Na, időközben egy kép alapján ez is 19tonna valahány kiló, szóval rátoltak van +5 tonna páncélt.
A magyar BTR re nem tudsz pakolni SEMMIT. Olyan szinten van a futomuvel mar leterhelve hogy nem mehet ra extra suly maximum jelkepes 1-300 kg vagy csokkented a szalitando szemelyek szamat.