Mi van a BTR-ek tetején? Igazából szinte minden jármű kapott valami extrát, megszakérthetné valaki.
Vitalij Kuzmin felvételei.
BPDM "Tajfun" BTR 80 alvázon
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mi van a BTR-ek tetején? Igazából szinte minden jármű kapott valami extrát, megszakérthetné valaki.
Vitalij Kuzmin felvételei.
BTR-60 motortér.
Ez egy rakat xar, kegyetlen hülye egy megoldás. Volt szerencsém hozzá, csoda volt ha működtek. A két motor általában különböző fordulatszámon pörgött, már ha beindult. Az egyik a szervót is hajtotta, szóval ha az kiesett akkor gyakorlatilag vége volt. Raktunk fel trélerre párat egyszer amit vittek M zárolni vagy hová de 5 ből 4 xar volt, vagy csak 1 motorja vagy egy se működött. Üvöltött a motor de alig ment csak erőlködött. A kormányzás szervó nélkül úgy működött hogy a vezető ráállt a kormányra és hol a jobb oldalán hol a bal oldalán ugrált a kormánynak. Gaz-66 motor van bennük ha jól emlékszem, és ezzel kb minden érthető is.Hű,ez kedvelheti a benzint rendesen,nemesküdnék meg rá,hogy ua,de hasonló sorhat volt a Molotov 5t tartgoncájukban,alulvezérelt őskövület,de kibírt 30évet.
Ez egy rakat xar, kegyetlen hülye egy megoldás. Volt szerencsém hozzá, csoda volt ha működtek. A két motor általában különböző fordulatszámon pörgött, már ha beindult. Az egyik a szervót is hajtotta, szóval ha az kiesett akkor gyakorlatilag vége volt. Raktunk fel trélerre párat egyszer amit vittek M zárolni vagy hová de 5 ből 4 xar volt, vagy csak 1 motorja vagy egy se működött. Üvöltött a motor de alig ment csak erőlködött. A kormányzás szervó nélkül úgy működött hogy a vezető ráállt a kormányra és hol a jobb oldalán hol a bal oldalán ugrált a kormánynak. Gaz-66 motor van bennük ha jól emlékszem, és ezzel kb minden érthető is.
Nem tudom, de még most is emlékszem Szabó Z mennyire szentségelt miatta. Az egyik motor pörgött mint atom,a másik meg alapjáraton pöfögött. De ha elkapta mindkettő akkor azért ment egy darabig,kb az első kanyarig, kuplungig,fékig.Hát,nekünk működött megbízhatóan a targoncában,tök egyszerű technika,ha nem működik,az user error,ami ettől egyszerűbb,az már azért nem működik.
Az,hogy lehet,hogy nem egyszerre működnek a motorok?
Gondolom van egy közbenső áttétel,és a két motor együtt hajtja a váltót onnan.Úgy látom külön kuplungjuk van,meg váltó,de a váltó rudazatja egybe van kötve,vagyis egyszerre rakja a sofőr mindkét váltót ugyanabba a sebességbe,értelemszerűen a gázrudazat is össze kell kötve legyen.
Nekem elsőre a BTR-60 ugrik be róla.
A magyar BTR re nem tudsz pakolni SEMMIT. Olyan szinten van a futomuvel mar leterhelve hogy nem mehet ra extra suly maximum jelkepes 1-300 kg vagy csokkented a szalitando szemelyek szamat.Mert picit magasabb.
Kis képen elsőre én is annak néztemm, de aztán a kerekek miatt egyértelmű lett. Amúgy jobban hasonlít a román SAUR1-re, ami meg BTR70 hasonló átépítése. Lehet onnan vették az 5letet. Úgy tűnik az úszóképességet megtartották, szóval a tömeg nem sokkal növekedhetett,bár a BTR90 is 20 tonna, szóval ha jobb lett a motor, akár 5-6 tonnát is rápakolhattak.
Nem tudom mennyire érné meg a magyar BTR-ek ilyen átépítése. Ha érdemben jobb a páncélzat, akkor talán, ha stabilizált a gépágyú, akkor biztosan.
szerk:
Na, időközben egy kép alapján ez is 19tonna valahány kiló, szóval rátoltak van +5 tonna páncélt.
Ők hogyhogy elférnek benn?Az oroszok hadsereg november 20-ig 20 db BTR-82a páncélozott járművet kap.
Legutóbb júniusban kaptak akkor 12 db adtak át .