Egyéb 5. generációs vadászbombázók

A L.A. Times interjut csinált a Chris Hernandezzel Northrop Grumann kutatásokért és fejlesztésekért felelős alelnökével.
A cikkhez ez a kép volt mellékelve
400x225

Valami furcsa van a képen...:)
http://www.latimes.com/business/la-fi-himi-hernandez-20170903-htmlstory.html
Mi a furcsa?
 
A szekrény tetején a típusok:
- egy érdekes helikopter,
- E-10 MC2A
- E-7 Felvétel a szótárba
- MQ-4C Triton
- RQ-4 Global Hawk
- MQ-8B Fire Scout
- Bat
- Proteus
- ???
- F-117
Az asztalán egy B2 és a Northrop 6.gen vadász koncepció, de ez most nem érdekes...

A kérdőjelesről nem igazán tudják hogy mi lehet.
Erről:
DIwJfQSUQAIXlCC.jpg


Valamennyire hasonlít az RQ-180-ra de azért a különbség egyértelmű.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
X-47B alapformájú izé, ami hasonlít az RQ-180-ra is, semmi különös. Legalábbis szerintem.
 
Mit értesz druva akatt számszerűleg?

Igazából nem tudom. Itt olvastam ilyesmiket:
https://htka.hu/2010/06/17/putyin-megmondta-bagoert-szorjak-majd-a-pak-fa-t/#comment-17760

A szekrény tetején a típusok:
- egy érdekes helikopter,
- E-10 MC2A
- E-7 Felvétel a szótárba
- MQ-4C Triton
- RQ-4 Global Hawk
- MQ-8B Fire Scout
- Bat
- Proteus
- ???
- F-117
Az asztalán egy B2 és a Northrop 6.gen vadász koncepció, de ez most nem érdekes...

A kérdőjelesről nem igazán tudják hogy mi lehet.
Erről:
DIwJfQSUQAIXlCC.jpg


Valamennyire hasonlít az RQ-180-ra de azért a különbség egyértelmű.

RQ-180-ról fényképet látott már valaki? Szerintem lehet akár az is, vagy ami még valószínűbb, hogy a tervezett, X-47B-nél nagyobb, végleges UCLASS-gép makettje lehet.
 
Igazából nem tudom. Itt olvastam ilyesmiket:
https://htka.hu/2010/06/17/putyin-megmondta-bagoert-szorjak-majd-a-pak-fa-t/#comment-17760

RQ-180-ról fényképet látott már valaki? Szerintem lehet akár az is, vagy ami még valószínűbb, hogy a tervezett, X-47B-nél nagyobb, végleges UCLASS-gép makettje lehet.
7 éve volt. Én azt látom, hogy semmit nem szórnak bagóért, mert beláthatatlan messzeségben van a fejlesztés vége. A fagyott gleccser ehhez képest villámgyors.
 
7 éve volt. Én azt látom, hogy semmit nem szórnak bagóért, mert beláthatatlan messzeségben van a fejlesztés vége. A fagyott gleccser ehhez képest villámgyors.

A kommentre gondoltam, erre:

"Az iráni fórumon oroszok is írnak. ( szerintem bennfentesek) Azt állítják ismerik a lopakodó technikákat.(hiszen az ő tőlük származik) Több megoldást is felsorolt! A következőt állította a fickó: A mig21 lefújtak 1 speciális festékkel kísérletképpen, és a radar észlelhetősége 1/3 lett az eredetinek.(mást nem változtattak) Szerinte nem a láthatóság kérdése az egyetlen probléma, sokkal inkább probléma hogy az milyen tartományban legyen, illetve a saját jelkibocsátás problémaköre!(hajtómű, saját berendezések elektromos zaja ” generátor”!?!?)"


Ez X-47B. :)
https://htka.hu/2011/03/15/elkezdodott-az-x-47b-strukturalis-tesztelese/
http://news.northropgrumman.com/new...ctural-proof-testing-of-second-x-47b-aircraft

RQ-180-ról nincs nyilvános kép.
 
Nagyon kíváncsi vagyok ezekre a projektekre.
Nekem sokkal "specializáltabb" elgondolásoknak tűnnek mint pl. az F-35, sokkal kevesebb kompromisszummal (még ha optimistának is tartom a várt adatokat.)
Ebből fakadóan a technológia hátrány egy részét úgy gondolom, hogy át is hidalhatják mivel akár hardveres, akár szoftveres szinten egyszerűbb gépek lehetnének bár ebben nyilván van egy kényszerűség is a fejlesztő országok gazdasági és technológiai lehetőségei miatt.

Ettől függetlenül úgy gondolom hogy sajnos egyik gép sem lesz jelentősebb szériagyártásba véve.
A török gép talán kap egy lökést a török "szabadságharc" miatt, de ezzel együtt nem tartom reális gazdasági lehetőségnek akár a 100 gépes nagyságrendet egy gazdasági "krach" nélkül.
A dél-koreai gép kapcsán meg kissé elgondolkodtató hogy mint az egyik legfontosabb ázsia USA szövetséges miért nem F-35-ből vásárol be?
Sanszosan többet és olcsóbban tudnának vásárolni nagyobb csapásmérő képességgel.
Kicsit egy F-5 analógia ugrott be csak jóval kedvezőtlenebb ár-érték aránnyal.
 
Nagyon kíváncsi vagyok ezekre a projektekre.
Nekem sokkal "specializáltabb" elgondolásoknak tűnnek mint pl. az F-35, sokkal kevesebb kompromisszummal (még ha optimistának is tartom a várt adatokat.)
Ebből fakadóan a technológia hátrány egy részét úgy gondolom, hogy át is hidalhatják mivel akár hardveres, akár szoftveres szinten egyszerűbb gépek lehetnének bár ebben nyilván van egy kényszerűség is a fejlesztő országok gazdasági és technológiai lehetőségei miatt.

Ettől függetlenül úgy gondolom hogy sajnos egyik gép sem lesz jelentősebb szériagyártásba véve.
A török gép talán kap egy lökést a török "szabadságharc" miatt, de ezzel együtt nem tartom reális gazdasági lehetőségnek akár a 100 gépes nagyságrendet egy gazdasági "krach" nélkül.
A dél-koreai gép kapcsán meg kissé elgondolkodtató hogy mint az egyik legfontosabb ázsia USA szövetséges miért nem F-35-ből vásárol be?
Sanszosan többet és olcsóbban tudnának vásárolni nagyobb csapásmérő képességgel.
Kicsit egy F-5 analógia ugrott be csak jóval kedvezőtlenebb ár-érték aránnyal.
Úgy volt, hogy a törökök és a koreaiak együtt csinálják, nem?
 
Úgy volt, hogy a törökök és a koreaiak együtt csinálják, nem?
Tudtommal nem.
A KAI FX / IF-X egy dél-korei és indonéz közös projekt a Lockheed Martin segedelmével, míg a TAI TF-X csak török projekt a BAE Systemssel kiegészülve.

Ha megnézed az infografikát akkor azt is látod hogy a sárkányok kialakítása is különböző, nem hinném hogy sok csereszabatos alkatrészük lesz a lemezek alatt sem. Kivéve talán a Link-16 rendszert, de az már lassan mindenbe belekerül.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Eléggé hülyeségnek tűnik.
Valljuk be, hogy az orr Su-27.
A szárnyak kb Su-50, a gép hátulja meg FY-23 koppintás.
Ez egy montázs csak több gépből.
Nem beszélve a "kacsaszárnyról"; ez kb. olyan jelentéktelen méretűnek tűnik, hogy kiváltható lenne bármilyen más, a lopakodó-képességnek jobban megfelelő megoldással.
Ahogy én látom...

Akkor már inkább vegyenek J-31-et.
 
????
török-angol????