Egyéb 5. generációs vadászbombázók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
1 175
1 766
113
Ez a gombos megoldás, egy fapados kifejezés. De nagyon sokan meg vagyunk róla győződve, hogy talán már a mai 4++ generációs amerikai repülőgépekkel sem lehetséges, amerikai fegyverzettel lelőni a másikat (most a gépágyút felejtsük el, bár fene tudja).
Utoljára a pakisztániak két F-16-osa közül lőtte seggbe a másikat, de ez is lehet urbánus legenda, mivel orosz verzió szerint MiG-27-esek által leszórt légiaknába ütközött az egyik..
Az F-16, F/A-18 stb. egész a F-35 programsorai egy milliónál több sorosak. A fene tudja mi van bele programozva. Az tény, hogy probálták a törökök lemásolni az F-15C (fene tudja melyik Block változat) kódját. Nos valahogy elkezdtek fogyni a programozó matematikusok, akik dolgoztak a dolgon. Egyik másik éppen szuicid öngyilkos hajlámnak esett áldozatukl, mások szívionfarktust kaptak, volt közlekedési baleset is stb. Szóval a törörökök végül felhagytak az elképzelésükkel.
En a mai lokátor, szenzor és fegyverzettechnika, és a beépített számítógépek és szoftverek miatt, egytalán nem tartom elképzelhetetlennek bizonyos jelek küldését, bizonyos szenzorok érzékelése , akár IFF után a fegyverzet "lekapcsolását", stb. Ez egyébként logikus lenne akár pld légiharc esetében is, hiszen biztonságot ad..
Nem véletlenül a zsidó állam F-15, F-16 repülőgépei és az F-35-ösök is módosított "hazai" változatokkal repülnek, ami nemcsak az izraeli fegyverek integrációjában merül ki, hanem akár a passzív és aktív zavaró, elhárító berendezések esetében is. Felfoghajtjuk aktív ellentevékenység rendszernek, hogy Ők nem akarják egy valószínütlen, de valamennyire mégis lehetséges esetben, hogy amerikaiak beavatkozzanak a saját gépeik tevékenységébe.
emlékezzünk rá, hogy szánt-szándékkal az egyik arab-izraeli háborúban szétlőttek egy USA kémhajót, mert oda hajózótt ahova a zsidó állam nem szerette volna. Aztán lett persze öszinte sajnálkozás, és bocsánatkérés és a nagypolitikai szemet húnyt erre..
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 110
37 268
113
Ez a gombos megoldás, egy fapados kifejezés. De nagyon sokan meg vagyunk róla győződve, hogy talán már a mai 4++ generációs amerikai repülőgépekkel sem lehetséges, amerikai fegyverzettel lelőni a másikat (most a gépágyút felejtsük el, bár fene tudja).
Utoljára a pakisztániak két F-16-osa közül lőtte seggbe a másikat, de ez is lehet urbánus legenda, mivel orosz verzió szerint MiG-27-esek által leszórt légiaknába ütközött az egyik..
Kele, itt megyek le hídba... A paki F-16 és akkor még minden F-16 only AIM-9-es volt... Az IR rakéta szenzorának lövése sincs róla, hogy mit fog be tehát a fegyverhasználatot semmilyen intelligens módon nem lehet blokkolni...

Nem véletlenül a zsidó állam F-15, F-16 repülőgépei és az F-35-ösök is módosított "hazai" változatokkal repülnek, ami nemcsak az izraeli fegyverek integrációjában merül ki, hanem akár a passzív és aktív zavaró, elhárító berendezések esetében is.
1982-ben semmiféel komoly izraeli elektronika nem volt a kapott F-15 és F-16 gépekben...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
1 175
1 766
113
Senki sem írt 1982-ről, meg a Paki gépek idején az elektronikáról. Azt írtam, hogy utoljára akkor volt olyan hír, mintha lelőtték volna egymást amcsi repülőgépek.
Az Izraeliek viszont az F-15E, és a Soufa F-16-be komoly cuccokat építettek be. Angliába mikor ott voltunk érkezett két izraelil F-15-ös repnapra. Az amcsik megrohanták a gépeiket, és midenhol azt nézegették miben térnek el a LH-s gépeiktől..

De van ilyen hasonló kaland, pld. az Ostrava-ban feltünt izraeli F-15-ösök esetében is, mikor még a nyitás előtt voltam benn (hehe újságíró akredittel) és ott ua volt. Az amcsi B-52- személyzet - ok ŐK lehet, hogy a saját F-15-öst is megnézegetik - egy emberként rohanták le a gépeket..
Ja: az már érdekes volt, hogy az Izaeliek adták át 1-2 ládában az amcsik saját felvarróit amit árultak... ez milyen barterügyelt volt a fene tudja...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 110
37 268
113
Senki sem írt 1982-ről, meg a Paki gépek idején az elektronikáról.

Egy kommenttel ezelőtt... Te írtad...
Utoljára a pakisztániak két F-16-osa közül lőtte seggbe a másikat, de ez is lehet urbánus legenda, mivel orosz verzió szerint MiG-27-esek által leszórt légiaknába ütközött az egyik..

Azt írtam, hogy utoljára akkor volt olyan hír, mintha lelőtték volna egymást amcsi repülőgépek.
Én az elmúlt 30 évből ilyen esetre nem emlékszem, de a RSAF F-15-öse pl. vígan lőtte le az IAF F-4-est. Sőt McDD lőtt le McDD gyártmányt...

Az amcsik megrohanták a gépeiket, és midenhol azt nézegették miben térnek el a LH-s gépeiktől..
Bármilyen hihetetlem számodra a jenki pilóták többsége talán kevesebbszer látja egyes országok gépeit a földön tapintás közelben, mint te...

Az amcsi B-52- személyzet - ok ŐK lehet, hogy a saját F-15-öst is megnézegetik - egy emberként rohanták le a gépeket..
Lásd fent. A pilóták repülik a saját gépeiket, de azok műszaki hátterét is sokszor nem ismerik behatóan, mert nem az a feladatuk. A B-1-en fent levő két másik pilóta teljesen meglepődött, hogy nem full glass cockőit a a csúcs B-1. Én meg tudtam. Pedig én csak egy "kis hülye" vagyok a HTKA,hu-ról.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 110
37 268
113
A BVR denial meg az IFF rendszerek széles azimut korlátja miatt zizis. Az AN/APG-63-on láthatók a dipólok, az F-16C és Hornet orrán meg a késantennák. A hullmáhossz ismert, ebből kiszámolható, hogy mekkora térrészből várják a választ. Ha ezen belül van baráti és nem baráti gép is, akkor ezek nem képesek különbséget tenni tudtomal a célok között, ez igaz a földi rendszerekre is. Ezért nincs olyan - amit a repszimekben képtelenek lemodellezni - hogy két gép közel van egyámsohz vagy beleesnek a nyalábba - és a SAM meg beavatkozik és ledurrantja.

Komplex légi helyzet esetén ezért BVR beavatkozni más faja IFF nélkül lehetetlen, pusztán az EIFF a géppel transzponderrel nem megy.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 937
8 683
113
Aha... Akkor a régi gépeknél miért nincs ilyen képesség? Akkor nem ismerték a rádiót és nem volt szofvter...? Pakisztánnál és Iránnál mégis a supportot vágták el és nem lekapcsolták a gépeket...

Joker, ilyenkor egyszerűen képtelen vagyok komolyan venni téged...
Tényleg szükségét érzed a mostani és a 30 évvel ezelőtti IT meg kommunikációs lehetőségek, programozás közti különbség elmagyarázását? Kettőnk közül nem engem képtelenség ilyenkor komolyan venni.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 937
8 683
113
Amúgy Iránnál működött és elégséges volt a helyzethez képest. Ha megromlana a vizsony valamelyik másik országgal akiknek eladnák most is ezt csinálnák, és a gépeket egy idő után nem tudnák (rendesen vagy egyáltalán) üzemeltetni. De ha több előzőleg szövetséges ország egy bazinagy fegyvertartalékkal valami okból tettlegesen az amerikaiak ellen fordulna, akkor az ők F-35-öseik már felvehetnék a versenyt az amerikai gépek ellen és hullana mindkét oldalról a repülő. Ez már háború, mégpedig nem is kicsi, ilyenkor lekapcsolnák az egészet a gecibe, vagy fel se szállnának vagy lezuhannának. Ezt a lépést csak egy kis megromlott kapcsolatért aminek nincs fegyveres következménye, nem lépnék meg, mert a többi vevőt egy nap alatt elkergetnék vele és nem lenne aki 300 millióért F-35-öst vegyen, hogy otthon 100-ért tudják árulni.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 110
37 268
113
Tényleg szükségét érzed a mostani és a 30 évvel ezelőtti IT meg kommunikációs lehetőségek, programozás közti különbség elmagyarázását? Kettőnk közül nem engem képtelenség ilyenkor komolyan venni.
Jó reggelt a gázveztékes sztorit nem ismered? Ott sokkal komplexebb dolgot oldottak meg egy lekapcsolásnál vagy tiltásnál...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 974
6 377
113
Az f-35 gépeket begyalulnák az f-22-ek azért nem adják oda senkinek tudják hogy az jelenti a csúcsot (vadászban) .Repteljesítmény, lopakodás

Ha valaki beleköt abba hogy miért írtam a reptelsítményt akkor a kínai lopadónál sem számít a 5 gern hatjómű ;)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
1 175
1 766
113
Bármilyen hihetetlem számodra a jenki pilóták többsége talán kevesebbszer látja egyes országok gépeit a földön tapintás közelben, mint te...
.... ez abszolút marhaság ...

mert nem voltál ott..
illetve mert voltam legalább jó néhány gyakorlaton és 100-on felüli repnapon amikor USAF(E) vagy Navy, Marine gépek voltak, és 2 esetben volt ez amit leírtam, mikor USA gyártású gépek voltak ott. Érdekes módon fél Európa F-16 vagy F/A-18-asi nem érdekelték Őket, no de egy izraeli az már más tészta.
Orosz gépek az más tészta, azt megnézték... LeBourget, Farnborough, Fairford stb..

Lehet megint okoskodni, Én és ez nem is érdekes, de jó néhány nálam műszakibb szakember, vagy haditechnikával foglalkozó ember gondolja, hogy bizony az F-16-osok utolsó generációja, és talán az F-15C-k illetve a Superhornet érában, van "hardware" vagy "szoftverkulcs" amelyet az amerikai gépeknél lehet aktíválni, akár bizonyos távolságról is amerikai oldalról, ha éppen ilyen korszerűségű USA-ban gyártott gépekkel kerülnének szembe.. Pld. közös barátunk Z.G is ezt vallja..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 110
37 268
113
.... ez abszolút marhaság ...
Az 2012-es ostravai airshown interjú alanya a levegőben találkozott egy rakás géppel, de a földön nem, mert nem egy támaszpontról repülnek. Ezen felül vannak olyan alakulatok, amik sok időt töltenek az USA terülétén és a Red Flag / Maple Flag meg ami Alaszkában van nem nagyon járnak át gépek a nagy vízen.

Őket, no de egy izraeli az már más tészta.
Naná, a Sufa teljesen más, mint az európai MLU vagy Block 50/52+. Egy IAF F-16A vagy C/D szerinted mennyie egzotikus?
 

grabo112

Active Member
2011. október 15.
393
206
43
Hivatalos semmi.

Ezek a rajzok koncepció(egyhajtómuves) szemléltetésnek megteszik.

Van még ilyen (ez orosz oldalról)
Ez olyan félhivatalos. :)




Kösz. Csak azért kérdeztem, mert az utóbbi időben ide is beszabadultak a neten bőségesen keringő kamuképek. Bár tudom, hogy ez ellen nehéz védekezni.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 974
6 377
113
http://www.aerotech.hu/newsdetail.p...n_is_együttműködne_az_emírségek_az_oroszokkal
Még annyit fűznék hozzá hogy ha valóban rászánják magukat ilyenre az arabok ! Akkor mi a francért nem nem vesznek majd pakfa gépet!??

"az új típus első példánya kb. 7-8 évnyi tervezési és fejlesztési munkát követően emelkedhet a levegőbe."

Tegyük fel hogy ez megtörténik 8 év múlva ! Akkor pont megindul a végleges pakfa gyártása . És akkor feltvődik a kérdés hogy mért nem inkább abból vesznek majd ?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
9 546
10 968
113
Roni

Lehet végül úgy döntöttek az oroszok, hogy senkinek sem adnak el PAKFA-t. Indiának sem.
Lehet helyette lesz egy kisebb harcértékű MIG gép, amit meg boldog boldogtalannak eladnának.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 974
6 377
113
Akkor már nyugodtan leírhatjuk az orosz export sikert az elkövetkezendő évtizedekre !

A szu-35 nem fogja tudni felvenni a versenyt az f-35 és a j-31 párossal.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
9 546
10 968
113
Roni

Nem mindenki fog lopakodót venni. A 60 millió dolláros Szu-30 vagy a 80 millió dolláros Szu-35 nagyon jó áron van. 10-15 évig simán exportképesek még.

10-15 év alatt összehozhatnak az oroszok egy elfogadható, egyhajtóműves 5. gen repülőgépet. Itt a kérdés megint az, hogy mennyi eszük van. Mert a MIG koncepció rajzai több, mint nevetségesek. Főleg 2 hajtóművel....

Én a helyükben simán fölhasználnám a PAKFA elemeit.
A hajtóműve jelenleg is 145 KN-t tud, ami elég komoly teljesítmény. (A Mig-29 két hajtóművel 160 KN-t tud....)
PESA/AESA radarjuk elvileg már van, csak kicsit vissza kell butítani, meg méretben kisebb antenna kell.
Ultra modern FBW-jük már van.
Az új rakéták elkészülnek már a PAKFA-hoz is.
OLSZ IR érzékelőjük már van.
Modern adatátvitelük és EW-jük már van.
"Lopakodó" kompozit burkolat és festés már ki lett fejlesztve, ez is a rendelkezésükre áll.
Katapult ülés van.
OBOGS rendszer van.
A MIG-35 futóműve szintén megfelelhet a célnak...
Ha van esze az oroszoknak szimplán csak legóznak egyet és nem fognak bele egy "új MIG-29-be" vagy egy agyonbonyolított F-35-be.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 974
6 377
113
Nem mindenki fog lopakodót venni. A 60 millió dolláros Szu-30 vagy a 80 millió dolláros Szu-35 nagyon jó áron van. 10-15 évig simán exportképesek még.


Az f-35 terjedésével alig ha fognak már venni szu-35 gépet ! Ugyan minek vegyek 80 milcsiért szu-35 gépet mikor ()120?) millió dollárért j-31 veszek ! és közelebb kerül az f-35- höz mint szu-35?o_O

PESA/AESA radarjuk elvileg már van, csak kicsit vissza kell butítani, meg méretben kisebb antenna kell.

Majd lesz 2020 után és nincs kész az export verzió
Az új rakéták elkészülnek már a PAKFA-hoz is.

Szintén
"Majd lesz 2020 után és nincs kész az export verzió"

EOTS nincs a 4 gen gépekre + JHMCS sem lesz az orosz 4 gen gépekre + csökkentett észlehetőség

Ennyi előnnyel akkor már nem mindegy? És 25 évre biztosítva vagy!
:rolleyes:

OLSZ IR érzékelőjük már van.

OLS-35 a szu-35 gépnek! a pakfa újat kap OLS 50-est ami nagyobb távolságból derít fel (radar nélkül) gépet

Ha van esze az oroszoknak szimplán csak legóznak egyet és nem fognak bele egy "új MIG-29-be" vagy egy agyonbonyolított F-35-be.


Hát sok sikert nekik a 15 éves legózáshoz :D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
9 546
10 968
113
Roni

"Az f-35 terjedésével alig ha fognak már venni szu-35 gépet ! Ugyan minek vegyek 80 milcsiért szu-35 gépet mikor ()120?) millió dollárért j-31 veszek ! és közelebb kerül az f-35- höz mint szu-35?o_O"

Mert a 60-80 millió dollár nem 120-150 millió :)
A világ országainak nagy része full csóró. Nem telik mindenhol 5. gen gépre. És ha egy nagy hatótávolságú, nagy teherbírású modern gép kell nekik, akkor Szu-30/35-öt vagy F-15/F-18SH-t fognak venni.

"EOTS nincs a 4 gen gépekre + JHMCS sem lesz az orosz 4 gen gépekre + csökkentett észlehetőség"

Sisakcélzó most is van az orosz gépeken. Már az R-73 is tudta ezeket a funkciókat. Egy csomó Dél-Amerikai , Afrikai vagy Csendes-óceáni vásárlónak ez is elegendő.


"Hát sok sikert nekik a 15 éves legózáshoz :D"

A PAKFA-val azért haladnak ilyen lassan mert ez az első 5. gen gépük. Ha az egyhajtóműves gépük a már meglévő elemekből épül fel akkor 5 éven belül akár repülhet is, 10 éven belül szolgálatba is állhat. A lényeg az, hogy ne sok mindent keljen hozzá kifejleszteni és, hogy olcsó legyen. Ugyanis képességek terén tuti nem érik majd el az F-35-öt. Viszont nem is kell olyan képességű gép sok helyre. Ellenben olcsó 5. gen gépre lenne igény a világpiacon.