Egyéb 5. generációs vadászbombázók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

grabo112

Active Member
2011. október 15.
393
206
43
Apró hiba, hogy ez nem igaz generálisan... Egy szarul megcsinált kéthajótműves gép túlélési aránya nem jobb. Vietnámnál az F-105 és F-4 között nem volt statisztikailag kimutatható eltérés. A rakéták nagy része akkora, hogy kb. AAA ellen lehet kimutatni vagy max. R-60 méretű kis rakétáknál.

A SARH/ARH rakéták ráadásul rendszerint a törzs elejét-közepét kapják el a többnyire pilótafülke tájékán vagy kicsivel amögött, mert egyrészt ezeket az IR rakétákkal ellentétben többnyire szemből indítják, másrészt a rakéta másrészt a rakéta a legnagyobb visszaverő keresztmetszet közepébe vezérli magát (ez kb a szárny bekötési csomópontjánál van), tehát hiába van két hajtómű ha kompletten leszakad a pilótafülke. Illetve az újabb IR rakétákat is lehet használni közeledő cél ellen, így az is inkább a törzs elejét fogja elkapni, nem feltétlen a hajtóművet

Normál meghibásodás/hajtóműleállás kivédésére, illetve MANPADS ellen biztos jobb a két hajtómű, kérdés hogy mennyivel, mert a hajtómű a legdrágább részegység egy gépen, nem biztos hogy olcsóbb egy teljes, többszáz gépes flottát két hajtóművel üzemeltetni 30-40 évig, mint ugyanennyi idő alatt elveszteni mondjuk 5-el több gépet bevetésen vagy balesetben. Az F-35A ára hajtómű nélkül 85 milla USD, a hajtómű meg kábé 10 milla. Két hajtómű 2x ennyibe kerülne.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and endre

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 954
39 237
113
A SARH/ARH rakéták ráadásul rendszerint a törzs elejét-közepét kapják el a többnyire pilótafülke tájékán vagy kicsivel amögött, mert egyrészt ezeket az IR rakétákkal ellentétben többnyire szemből indítják, másrészt a rakéta másrészt a rakéta a legnagyobb visszaverő keresztmetszet közepébe vezérli magát (ez kb a szárny bekötési csomópontjánál van), tehát hiába van két hajtómű ha kompletten leszakad a pilótafülke. Illetve az újabb IR rakétákat is lehet használni közeledő cél ellen, így az is inkább a törzs elejét fogja elkapni, nem feltétlen a hajtóművet

Normál meghibásodás/hajtóműleállás kivédésére, illetve MANPADS ellen biztos jobb a két hajtómű, kérdés hogy mennyivel, mert a hajtómű a legdrágább részegység egy gépen, nem biztos hogy olcsóbb egy teljes, többszáz gépes flottát két hajtóművel üzemeltetni 30-40 évig, mint ugyanennyi idő alatt elveszteni mondjuk 5-el több gépet bevetésen vagy balesetben. Az F-35A ára hajtómű nélkül 85 milla USD, a hajtómű meg kábé 10 milla. Két hajtómű 2x ennyibe kerülne.
Az Igla-1-től felfelé a MANPAD-ok pont ugyanúgy a géptörzset kaptáj telibe, ha nem nagyon a hátsó féllégtérből voltak indítva és kellően gyorsa sikerült az indítás. Ha meg a gép már menekül és akkor kapják el, akkor minden gépet hátulról ér a találat. Ha forduló közben, akkor igen jó esély van arra, hogy az acélpálcikás harci rész akkora darabot vág le a gépből, hogy az nem marad röpképes.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 368
18 804
113
Ma egy vadászgép fejlesztés 12-15 mrd USD alatt mese. A világ fajlagosan legdrágább vadászgépe lesz ez, ha csak az UAE-nek kifejlesztik.
Kizártnak tartom, hogy ez a program odáig eljusson egyáltalán, hogy 1 db röpképes protot is legyártsanak, ha az valóban teljesen új, és 5.gen fejlesztés lesz, mint ahogy itt írva vagyon.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
38 457
33 508
113
Az egyhajtómuves koncepció amibe a "30"-as kerulne.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 937
8 683
113
Ez az orosz-UAE közös fejlesztés a valóságban úgy nézne ki, hogy az arabok kifizetik, megmondják mi kell, az oroszok meg kifejlesztik nekik. Maguktól a homok + teveszar kitermelést nem tudnák megcsinálni, észbeli hozzájárulásuk kb annyi lenne az egészhez, mint Viktor rejtett erőforrásainak a CERN megtervezéséhez. Viszont ha végigcsinálják, akkor lesz egy gépük amit a Lockeednál nem tudnak egy gombnyomással lekapcsolni, és a 300+ millió dolláros F-35 darabár mellett (mert arab ezalatt nem kap az kurvaélet) a saját gép kifejlesztésével lehet ha féláron kijönnek.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 954
39 237
113
Ez az orosz-UAE közös fejlesztés a valóságban úgy nézne ki, hogy az arabok kifizetik, megmondják mi kell, az oroszok meg kifejlesztik nekik. Maguktól a homok + teveszar kitermelést nem tudnák megcsinálni, észbeli hozzájárulásuk kb annyi lenne az egészhez, mint Viktor rejtett erőforrásainak a CERN megtervezéséhez. Viszont ha végigcsinálják, akkor lesz egy gépük amit a Lockeednál nem tudnak egy gombnyomással lekapcsolni, és a 300+ millió dolláros F-35 darabár mellett (mert arab ezalatt nem kap az kurvaélet) a saját gép kifejlesztésével lehet ha féláron kijönnek.
Látom ez a gombos lekapcsolás a mániád. Áruld már el, hogy akkor orosz érdekek sérülése esetén az orosz gép miért nem ilyen lesz, ha egyik oldalon ilyen hollywoodi hülyeséget haluzol be? Merő szívszerelemből...?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 937
8 683
113
Látom ez a gombos lekapcsolás a mániád. Áruld már el, hogy akkor orosz érdekek sérülése esetén az orosz gép miért nem ilyen lesz, ha egyik oldalon ilyen hollywoodi hülyeséget haluzol be? Merő szívszerelemből...?
Neked meg a nemlekapcsolás a mániád, ami meg baromság. Amilyen érzékenyek az amerikaiak a veszteségeikre, nulla esély van rá, hogy megkockáztassák, hogy rossz kezekbe kerüljön a gép, akár utólag. Meg szeretnek mindenkit kontrol alatt tartani és amivel csak lehet zsarolni. Te valami rózsaszín mesében élsz, ha csak egy pillanatig is azt gondolod, hogy nem kapcsolnák le az egész flottát egy pillanat alatt, ha oldalt váltanának. Az oroszokkal nincsenek összefonódva annyira a dolgaik, ez egy megrendelés, rájuk szabják, kifizetik és kb ennyi. Ennél is megvan az esély egy beépített kiskapura, de kisebb. A piszkos anyagiakat nézve is megérné. Ha 10 mld dollár lesz a fejlesztés, 100 rendszeresített gépnél 100 millió, 200 rendszeresített gépnél 50 millió a darabonkénti fejlesztési költség. De ezzel a gép rájuk lesz szabva, 5. gen gép lesz, és elnézve az araboknak eladott 4. gen amerikai gépek árait, ez féláron kijön az UAE-nek.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 954
39 237
113
Neked meg a nemlekapcsolás a mániád, ami meg baromság. Amilyen érzékenyek az amerikaiak a veszteségeikre, nulla esély van rá, hogy megkockáztassák, hogy rossz kezekbe kerüljön a gép, akár utólag. Meg szeretnek mindenkit kontrol alatt tartani és amivel csak lehet zsarolni. Te valami rózsaszín mesében élsz, ha csak egy pillanatig is azt gondolod, hogy nem kapcsolnák le az egész flottát egy pillanat alatt, ha oldalt váltanának. Az oroszokkal nincsenek összefonódva annyira a dolgaik, ez egy megrendelés, rájuk szabják, kifizetik és kb ennyi. Ennél is megvan az esély egy beépített kiskapura, de kisebb. A piszkos anyagiakat nézve is megérné. Ha 10 mld dollár lesz a fejlesztés, 100 rendszeresített gépnél 100 millió, 200 rendszeresített gépnél 50 millió a darabonkénti fejlesztési költség. De ezzel a gép rájuk lesz szabva, 5. gen gép lesz, és elnézve az araboknak eladott 4. gen amerikai gépek árait, ez féláron kijön az UAE-nek.
Tehát az érved kb. az, hogy "mert csak".
Már elve a képessége feltételezése a hülyeség csúcsa...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 937
8 683
113
Tehát az érved kb. az, hogy "mert csak".
Már elve a képessége feltételezése a hülyeség csúcsa...
Az érvem az amit oda leírtam, nemaz, hogy "mert csak". Mivel nincs közvetlen infóm róla így nem tudom azzal alátámasztani. Talán neked van arra bizonyítékod, hogy nincs ilyen megoldás az F-35 szoftverében? A hülyeség csúcsa meg az, hogy az hiszed nem lehet megoldani.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 954
39 237
113
Az érvem az amit oda leírtam, nemaz, hogy "mert csak". Mivel nincs közvetlen infóm róla így nem tudom azzal alátámasztani. Talán neked van arra bizonyítékod, hogy nincs ilyen megoldás az F-35 szoftverében? A hülyeség csúcsa meg az, hogy az hiszed nem lehet megoldani.
Aha... Akkor a régi gépeknél miért nincs ilyen képesség? Akkor nem ismerték a rádiót és nem volt szofvter...? Pakisztánnál és Iránnál mégis a supportot vágták el és nem lekapcsolták a gépeket...

Joker, ilyenkor egyszerűen képtelen vagyok komolyan venni téged...