Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Milyen erős volt ez a cucc? Lehet hogy erre írták a feliratban, hogy ezt fogják eltolni tervek szerint a fejlesztésekkel 180 KN tolóerőig?
 
Az amit láttam nem az volt. Film volt, mérnökökkel, köpenyes technikusokkal. Viszont akár lehetett valami kísérleti baszott erős AL-41 is, meg nem mondom nektek 100%-ra hogy a mostani 30 as típus volt e vagy sem, egészben van részegységeiben.

Úgy értem, hogy az újról beszéltek, de a 41F1-et mutatták közben illusztrálás gyanánt.

Nem. Ott egy teljesen máshogy kinéző fickó volt a mérnök, illetve az a műsor nem a hajtóműre volt kihegyezve, hanem a Szuhojra. Nem is a Pak-Fa-ra, hanem a gyárra, cakk pakk. Így említették az új fejlesztéseket, és ott egy pici részt kapott a hajtómű. Arra nem esküszöm azért meg, hogy nem valami kísérleti AL-41 tökömtudja milyen verzió volt, de erős volt, és nagyon szép volt az utánégető csóvája, valamint az volt feliratozva, amit mondtam nektek :p.

Illetve RT-s volt, nem krixkrax 24 es.

Végül is mindegy, de ha valóban a 30-ast mutatták működés közben, akkor az tavalyinál régebbi nem lehetett, mert azt 2016-ban üzemelték be először próbapadon. De szerintem nem az volt, mert különben már tele lenne vele a net azóta.
 
Kb. 1 éve volt, most meg 2017 vége van. A pontos dátumra nem emlékszem, s mondom még egyszer, ha az újról beszéltek, és közben egy régit mutogattak, azt én észre nem veszem. Nekem minden hajtómű egyforma, annyit látok köztük különbséget, hogy a turbopropot és a turbojet-et tudom megkülönböztetni. De ott egy turbojetről irták amit mondtam nektek, és közben egy turbojet volt próbapadon forszázsig hajtva. Egyértelműen új generációsnak, jövőbeni alapnak, és 180KN tervezett teljesítményre képesnek emlékszem hogy mondták.
 
Akkor tegye már valaki magyarrá azt a belső orosz infót legyen olyan kedves(meg dima "falusi" ;) orosz szövegét is).Köszönöm


MAGYAR ÉGRA MAGYAR UFO-T!!!!
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
@Allesmor
Ehhez mit szólsz?
Новая силовая установка дает летательному аппарату отличные боевые возможности. Например, в бесфорсажном режиме ПАК ФА сможет развивать крейсерскую скорость в 2,1 Маха, а максимальная скорость составит 3000 километров в час....
 
@Allesmor
Ehhez mit szólsz?
Новая силовая установка дает летательному аппарату отличные боевые возможности. Например, в бесфорсажном режиме ПАК ФА сможет развивать крейсерскую скорость в 2,1 Маха, а максимальная скорость составит 3000 километров в час....
Az új hajtómű kitűnő harcászati lehetőségeket biztosít a PAK-FA számára. Pl. utánégető nélküli üzemmódban elérhető a Mach 2.1 utazósebesség, a max sebesség pedig eléri a 3000km/órát ...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Sárkányszerkezeti akadályokat látok a felső érték tekintetében, de azt el tudom képzelni, hogy a gép a Mach 2.1-et tudja tartani ezzel a hajtóművel utánégető nélkül.
Sőt azt is, hogy el is tudja érni anélkül, hogy egyátalán használná. Erre már volt példa korábban is és a Raptor hajtóművénél is lehet jobbat csinálni utólag.

De a 3000km/h-t soknak tartom. Tudom, hogy ez nem Mach 3, de még így is sok.
 
De mi értelme megreptetni egy álló hajtóművet?Értem,hogy az alapjárat kb semmilyen teljesítményt nem ad le de legalább valamilyen adattal szolgál a fejlesztőknek ellenben azzal,hogyha csak be van építve de nem jár.
A lenyeg hogy repuljon a naptari ev vege elott, ez gyakori arra fele.
“ Ugyan, kit csaptunk be? Magunkat? Mi tudjuk, miről van szó. A kutatókat? Azok örülnek, hogy plecsni van a mellükön. A széles tömegeket? Azok úgyse repülnek, de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek. A nyugatiakat? Ühüm, azoknak alaposan túljártunk az eszén. Nem szeretnék most a helyükben lenni! Kiadtuk a jelszót: repüljön az új hajtómű! És repült! Mi nem ígérgetünk a levegőbe. “
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Sárkányszerkezeti akadályokat látok a felső érték tekintetében, de azt el tudom képzelni, hogy a gép a Mach 2.1-et tudja tartani ezzel a hajtóművel utánégető nélkül.
Sőt azt is, hogy el is tudja érni anélkül, hogy egyátalán használná. Erre már volt példa korábban is és a Raptor hajtóművénél is lehet jobbat csinálni utólag.

De a 3000km/h-t soknak tartom. Tudom, hogy ez nem Mach 3, de még így is sok.

Sárkányszerkezeti akadályon pl a függőleges vezérsíkot érted(mivel az egész mozog nem elég erős a szerkezete)?
Ha igen az lehet megoldás,hogy extrém nagy sebességnél a legoptimálisabb helyzetben fixálják és más kormányfelületekkel( netán vektorálássak ha az alkalmas rá???) váltják ki a szerepét?
 
Anno a B-70-esnek és a méggyorsabb SR-71-esnek is ugyanilyen balansz függőleges vezérsíkja volt, tehát nem ez a gond.
A komplett alaktényező, a jókora plexi, a borítás anyaga az, amit nem látok alkalmasnak arra, hogy tartósan ekkora sebességet el bírjon viselni.
Milyen anyagból van a kabintető, a többi borítás?
 
Vastagsag es hoelvezetes a lenyeg. Mikor a csodálkozó Mikiegér kinézetű Super Crusaidert megtolta a J75-ös, 3000km/h lett a vége és a Crusaider-ével lényegében azonos kabintető több helyen megolvadt.

Az igazán gyors gépek osztott szélvédővel bírnak, komoly vastagságuk is komoly merevítésük van. A külön front szélvédő ráadásul többrétegű.
 
Vastagsag es hoelvezetes a lenyeg. Mikor a csodálkozó Mikiegér kinézetű Super Crusaidert megtolta a J75-ös, 3000km/h lett a vége és a Crusaider-ével lényegében azonos kabintető több helyen megolvadt.

Az igazán gyors gépek osztott szélvédővel bírnak, komoly vastagságuk is komoly merevítésük van. A külön front szélvédő ráadásul többrétegű.

Nem fejlődhetett ennyit a technológia ezen a téren?
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
A lenyeg hogy repuljon a naptari ev vege elott, ez gyakori arra fele.
“ Ugyan, kit csaptunk be? Magunkat? Mi tudjuk, miről van szó. A kutatókat? Azok örülnek, hogy plecsni van a mellükön. A széles tömegeket? Azok úgyse repülnek, de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek. A nyugatiakat? Ühüm, azoknak alaposan túljártunk az eszén. Nem szeretnék most a helyükben lenni! Kiadtuk a jelszót: repüljön az új hajtómű! És repült! Mi nem ígérgetünk a levegőbe. “

Nem értem!

Ha nem tartják be, amit ígérnek, akkor az a bajotok. Ha betartják (igaz, csak a másodikat), akkor meg az b@ssza a csőrötöket.
Mi bajotok van nektek?:confused:
 
Vastagsag es hoelvezetes a lenyeg. Mikor a csodálkozó Mikiegér kinézetű Super Crusaidert megtolta a J75-ös, 3000km/h lett a vége és a Crusaider-ével lényegében azonos kabintető több helyen megolvadt.

Az igazán gyors gépek osztott szélvédővel bírnak, komoly vastagságuk is komoly merevítésük van. A külön front szélvédő ráadásul többrétegű.
Anyagminőséggel kizárt hogy megoldják? Azért az a Crusader nem mai történet volt... 3000km/h csúcssebesség az kb. 2,5 Mach, annyit meg tud papíron az F-15, F-22 is. Nem hinném hogy elérhetetlen lenne, pláne úgy hogy azt valóban nem tartósan kell kibírnia a gépnek, csak max kigyorsít odáig, majd kb. már lassul is azonnal vissza.
 
Sárkányszerkezeti akadályon pl a függőleges vezérsíkot érted(mivel az egész mozog nem elég erős a szerkezete)?
Ha igen az lehet megoldás,hogy extrém nagy sebességnél a legoptimálisabb helyzetben fixálják és más kormányfelületekkel( netán vektorálássak ha az alkalmas rá???) váltják ki a szerepét?
Ilyen sebességgel a MiG-25 és az SR-71 tudott repülni, nem véletlenül volt az egyik jelentős részben hőálló acélból a másik meg titánból. A Szu-57-ről eddig nem terjedtek ilyen hírek, inkább kompozitokról volt szó mint modern szerkezeti anyagokról - na de azok ilyen sebességnél nem éppen hőállóak, mint ahogy a durál sem.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Ilyen sebességgel a MiG-25 és az SR-71 tudott repülni, nem véletlenül volt az egyik jelentős részben hőálló acélból a másik meg titánból. A Szu-57-ről eddig nem terjedtek ilyen hírek, inkább kompozitokról volt szó mint modern szerkezeti anyagokról - na de azok ilyen sebességnél nem éppen hőállóak, mint ahogy a durál sem.
Én azt nem értem, hogy mi ebben a sebességben mint csúcssebesség a hihetetlen?
Nem tartós üzemi paraméternek, utazó sebességnek adták meg, hanem csúcssebességnek. A MIG-25 és a BB meg ezt tartotta szolgálati magasságon sok sok km-en keresztül. Azért az nagy különbség szerintem, illetve mindkettő öregebb egy pár évvel, úgy kb. 50 el.
 
Én azt nem értem, hogy mi ebben a sebességben mint csúcssebesség a hihetetlen?
Nem tartós üzemi paraméternek, utazó sebességnek adták meg, hanem csúcssebességnek. A MIG-25 és a BB meg ezt tartotta szolgálati magasságon sok sok km-en keresztül. Azért az nagy különbség szerintem, illetve mindkettő öregebb egy pár évvel, úgy kb. 50 el.
A hagyományos sárkányszerkezeti anyagok kilágyulása, vetemedése és a kompozitok égése, elszenesedése nem 3000km/ó-nál kezdődik hanem jóval korábban. Mire elérné a gép a 3000-et már komoly sérüléseket szenvedne, valószínűleg kormányozhatatlanná válna, és ilyen sebességnél ennek akaratlan irányváltoztatás lenne a következménye kontrollálhatatlan túlterheléssel. Emlékezz vissza az első fotókra amik a PAK-FA-ról megjelentek, sárga színben tündöklött majd az egész gép. Ez vagy eloxált durál, vagy még inkább kompozit szerkezeti anyagot, borítást jelent, csak a hajtómű környékén láthattad a jellegzetes színű hőálló (acél vagy titán) borítólemezeket. A másik dolog, hogy hiába tudna a gép a hajtómú-tolóerőt és a légellenállását tekintve akár 3000-el is repülni, ha ez kívül esik a sárkány tervezett aerodinamikai kialakításán. A MiG-21 korszerűbb, erősebb hajtóművel felszerelt változatai is tudtak volna M 2.05-nél gyorsabban repülni, csak se a szívócsatorna vezérlése nem volt rá alkalmas, se az nem tett volna jót a kormányozhatóságnak, mikor az orr által generált lökéshullám volna a szárny belépőélét. Állítólag volt ugyan néhány ügyes/bátor/vakmerő pilóta aki mégis kipróbálta, de utólag mindegyik azt mondta hogy nem kellett volna, és "kissé" ráizzadt a kezük a botkormányra mire kimásztak a lekvárból. Ráadásul sebesség növekedésekor a felhajtóerő támadáspontja folyamatosan csúszik el hátrafelé, a gép orrnehéz lesz, és ezt bizonyos határon túl nem lehet kompenzálni, ha ez a sebesség nem volt benne a tervezett paraméterekben. Eddig pedig szó sem volt ilyen nagy sebességről még célzások formájában sem a Szu-57-nél.