A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Azért a szerbeknek eltartott egy ideig míg kipucolták a Dunát. A Neretva hidat is el halászgattuk egy ideig.
Ok ok szerbek a dunahidakat direkt nem raktak rendbe, mert igy szedhettek a sapot ( pontonhid nyitas zaras penzert)
A Mostari hid persze mas eset, a folyo nem hHajozhato , muemlek kovenkent kellett osszeszedni stb
 
Nézd, én azt látom a szír videókon hogy nem csak előröl lőnek ki technikát, és ott jobbára hk meg ifv vagy hasonló szerepkörű holmik repülnek szét. A btr elvileg arra való hogy elvigye a talpas váltást hátulról előre, aztán hátulról keresgéljen célt a szabadidejében. Vagy épp hátul valami hidat vagy útkereszteződést biztosítson fedezékből. Szóval azt nem vágom hogyha előrevisznek egy szakaszt 3 bmp-vel egy úton ami kanyargós miegymás, akkor nem csak szemből tudnak lőni rá.

Nem, bármely irányból, de leginkább előröl és oldalból, ezért van nagyobb százalék esélye a lövésznek, ha hátul száll ki. Ha oldalból is kapják a tüzet és kapják a "harcjárműből" parancsot a hátsó ajtó is fedezete nyújt, amíg kiszállnak a jármű védettebb oldalára. A két sorból gyors egymásutánban. Ellenben a BTR-nél, ha szintén van egy oldalról kapott tűz az egyik sornak át kell magát préselni a védettebb oldalról való kiszálláshoz. Időveszteség, korlátozott válasz lehetőség ...

Az ellenség lesálláskor úgyis megnézi, melyik terep a legalkalmasabb de általános valami mozgást akadályozó úttorlasz és tűz és az oldalba támadás, mert így a legsebezhetőbb a konvoj. A BTR-ben ilyen esetekben jobban ki van szolgáltatva a katona, hiszen mint az előről és oldalról is tűz alá vehető. Nem beszélve, hogy a mindenfelé ugráló lövészek fedezete is nehézkes a mögötte haladó járművekből.
 
Fizetni kéne gondolom. :)
Epp ellenkezoleg, ha nagyobb fizut adsz mint a miniszterelnoke, akkor sincs aki minosegi munkat tudna csinalni, egyszeruen a rendszervaltas ota nem tanult senki varrononek, az a keves meg aki maradt, az a szocializmusban szocializalodott, es olyan munkat vegez, ez ilyen egyszeru.
 
Bővítés a flottillánál:
Döntés született további 2 db AN-2 aknásznaszád átépítéséről tűzszerész járőrhajóvá, az idei év folyamán. Utánanéztem, több mint 50 éves hajókról van szó, 2000-ben lettek leállítva...
Nemreg a Baja (az is AN-2) is fel lett ujitva es atvittek a Balatonra, hogy allovizen is tudjanak gyakorolni.
 
Szerintem még az is előfordulhat hogy ez lesz:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egy szaros cézium lámpa...
látszanak a videón a teszt és ellenörző rakétafejek, hőkamerák, stb..
Ez tovabbra is ugyanaz a feleves dolog ami tegnap is elobukkant megint.
 
Egyébként egy pár db folyami aknaszedőt vagy erősebb tűzerejű támogató folyami hajókat (bocsesz nem vagyok a thémában annyira járatos) mi is meg tudnánk csinálni. Itthon? nem tudom hogy mekkora hajóépítési kapacitásunk maradt. Vagy máshol egy vegyesvállalatot létrehozunk addig az ideig míg a szükséges mennyiséget le nem gyártjuk.
Ma is mukodik tobb tucat hajoepito ceg Mo-n, ne felejtsuk el, hogy Europa (kiveve a volt szovjet reszek) legnagyobb tava es Europa (1./2.) legnagyobb folyoja van Mo-n.
 
Egyébként meg valaki számolt egy kicsIt, szerintem optimistán.

azért ezt küldöm a pilisi szívcsakra energiájából élőknek, akik old szö9vetségi rendszeren KÍVÜL képzelik el az ország védelmét.

(MERUGYE egy magyar baka szuronnyal többet ér mint egy kozmopolita katona ötezer rakétával)



azért van egy kérdésem: tüzérség nulla felé, hk dettó, akkor ki fogja támogatni a gyalogságot ha a Gripen-ek kizárólag légtérvédelemre képesek a heliknek meg netán akad egyéb dolguk is?





-----------





Milyen gyalogságot ?



Azt a kb. 2000 főt akit ilyen helyzetben össze tudunk kaparni ?

Ők felvonulnak és terepszakasz foglalnak.

Ok.



Mögöttük mind a 4 db harcképes T-72.

Közöttük vagy 20 db BTR-80.

Ok.



Szerencsés esetben ez a kb. 2000 fő talpasunk (gyalogságunk) védhet kb. 20 km-es terepszakaszt.

akkor már védelmi második lépcső nem nagyon marad.

Ok.





- Szlovákia felé van 677 km határunk,

- Románia felé van 449 km határunk,

- Ausztria felé van 366 km határunk,

- Horvátország felé van 329 km határunk,

- Szerbia felé 151 km határunk,

- Ukrajna felé van 133 km határunk,

- Szlovénia felé van 102 km határunk.



Hová akarod küldeni azt a gyalogságot mely képes (valóban képes) kb. 20 km-t megvédeni ?



Melyik országhatárra küldöd őket ?

A gyalogságot?

Akiket majd piszkosul támogat majd a légicsapás.



Ha a legrövidebb határszakaszt a Szlovént választod, mely csak 102 km, akkor marad kb. 80 km védtelen szakasz, ahová csak másik 4 dandárt kell kölcsönkérned egy nagyobb országtól, hogy a teljes határhosszon (102 km) egy gyenge védvonalat felállíts.



Érted már, hogy mi a fenének a Gripennek a légicsapás képesség ?

Te is tudod, hogy ezek netto hazugsagok...
 
Epp ellenkezoleg, ha nagyobb fizut adsz mint a miniszterelnoke, akkor sincs aki minosegi munkat tudna csinalni, egyszeruen a rendszervaltas ota nem tanult senki varrononek, az a keves meg aki maradt, az a szocializmusban szocializalodott, es olyan munkat vegez, ez ilyen egyszeru.
Dudiék azt írták, hogy van olyan cég, akik meg tudnák csinálni, jól dolgoznak, külföldre is gyártanak. Csak végül az nyerte el a munkát, akinek sem tapasztalat, sem munkaerő nem állt a rendelkezésére, és ráadásul a telephelyük is a tanyavilág közepén van. És a varrónők fizuja tényleg az egyik leggyengébb az iparosok között.
 
http://www.aranysas.hu/cikk_valtozo_idok.php

"
Magyarország helyzete javarészt ismert olvasóink előtt, nálunk nem csökkenő, hanem növekvő mértékben alapoznak exszovjet technikára, bár „csak” az egyébként nagyon fontos forgószárnyas területen. Az utóbbi idők változása, hogy „angyalbőrbe” bújtatták a mentőszolgálat két régi AS350 Ecureuil könnyűhelikopterét. Típusváltás helyett üzemidő-hosszabbításon esett át öt Mi-17-es, és ötéves kényszerpihenőt követően újra üzembe állnak 2018-ban a Mi-24-esek. Üröm az örömben, hogy korszerűsítés nélkül, ugyanis azt állítólag nem engedik meg az embargós szabályok, amelyeket a Krím annektálását követően foganatosítottak Nyugaton Oroszország ellen. A nagyjavítást azonban mástól is meg lehetett volna rendelni (hol van már az egykoron erre szakosodott, a rövidlátó politika áldozatává vált Pestvidéki Gépgyár/Dunai Repülőgépgyár Rt.), és akkor legalább részlegesen modernizálni is lehetett volna a forgószárnyasokat. Bár ennek vannak jelei, pl. ukrán eredetű infra-zavarórendszerek formájában, de ezekről még hivatalos információval nem rendelkezünk.

A Gripen-lízing hosszú időre „rendbe tette” a hazai légtérvédelmet, de az ígért csapásmérő képesség nyögvenyelősen valósult meg. A 40 Maverick és a gépágyú teljességgel elégtelen volt, és a végre 2015-ben megérkezett lézervezérlésű bombákkal csak 2017 novemberében hajtották végre az első repüléseket. Ez persze még nem jelenti azt, hogy máris bevethetők. Felelős illetékes részéről elhangzott, hogy második századdal bővítik a kecskeméti bázist, de konkrét lépésről ez ügyben nem tudunk. Előbb inkább a meglévő pilótaállománynak kellene a szükséges minimális repülési lehetőséget biztosítani. Régóta aktuális kérdés a szállítógépek cseréje, a reménytelenül elavult és életük vége felé járó An-26-osok utódját azonban még nem választották ki. Fontosabbnak ítélik a csapatszállításra és kormányzati feladatok ellátására alkalmas típus beszerzését, a cikk írásának idején a leginkább valószínű az eddig „fapadosként” üzemelt Airbus A320-asok vétele. Csak ezek után következik a dedikált katonai tehergép beszerzése, de hogy melyik típus lesz a befutó, nem tudjuk. Ugyancsak nyitott a kisebb VIP-szállítógép kérdése. Nyílt „titok” volt, hogy a magyar lajstromban repülő Falcon 900-ast veszik át erre a célra, de a sajtó felé történt kiszivárgást követően a kormány letett a megrendelésről. A kiképzés terén előrelépés, hogy a Jak-52-esek helyét a Zlin 242 veszi át, de a tervezettnél sajnos lassabban. Egyelőre csak két gép érkezett, a többi nem nyilvános okok miatt késik."
 
http://www.aranysas.hu/cikk_valtozo_idok.php

"
Magyarország helyzete javarészt ismert olvasóink előtt, nálunk nem csökkenő, hanem növekvő mértékben alapoznak exszovjet technikára, bár „csak” az egyébként nagyon fontos forgószárnyas területen. Az utóbbi idők változása, hogy „angyalbőrbe” bújtatták a mentőszolgálat két régi AS350 Ecureuil könnyűhelikopterét. Típusváltás helyett üzemidő-hosszabbításon esett át öt Mi-17-es, és ötéves kényszerpihenőt követően újra üzembe állnak 2018-ban a Mi-24-esek. Üröm az örömben, hogy korszerűsítés nélkül, ugyanis azt állítólag nem engedik meg az embargós szabályok, amelyeket a Krím annektálását követően foganatosítottak Nyugaton Oroszország ellen. A nagyjavítást azonban mástól is meg lehetett volna rendelni (hol van már az egykoron erre szakosodott, a rövidlátó politika áldozatává vált Pestvidéki Gépgyár/Dunai Repülőgépgyár Rt.), és akkor legalább részlegesen modernizálni is lehetett volna a forgószárnyasokat. Bár ennek vannak jelei, pl. ukrán eredetű infra-zavarórendszerek formájában, de ezekről még hivatalos információval nem rendelkezünk.

A Gripen-lízing hosszú időre „rendbe tette” a hazai légtérvédelmet, de az ígért csapásmérő képesség nyögvenyelősen valósult meg. A 40 Maverick és a gépágyú teljességgel elégtelen volt, és a végre 2015-ben megérkezett lézervezérlésű bombákkal csak 2017 novemberében hajtották végre az első repüléseket. Ez persze még nem jelenti azt, hogy máris bevethetők. Felelős illetékes részéről elhangzott, hogy második századdal bővítik a kecskeméti bázist, de konkrét lépésről ez ügyben nem tudunk. Előbb inkább a meglévő pilótaállománynak kellene a szükséges minimális repülési lehetőséget biztosítani. Régóta aktuális kérdés a szállítógépek cseréje, a reménytelenül elavult és életük vége felé járó An-26-osok utódját azonban még nem választották ki. Fontosabbnak ítélik a csapatszállításra és kormányzati feladatok ellátására alkalmas típus beszerzését, a cikk írásának idején a leginkább valószínű az eddig „fapadosként” üzemelt Airbus A320-asok vétele. Csak ezek után következik a dedikált katonai tehergép beszerzése, de hogy melyik típus lesz a befutó, nem tudjuk. Ugyancsak nyitott a kisebb VIP-szállítógép kérdése. Nyílt „titok” volt, hogy a magyar lajstromban repülő Falcon 900-ast veszik át erre a célra, de a sajtó felé történt kiszivárgást követően a kormány letett a megrendelésről. A kiképzés terén előrelépés, hogy a Jak-52-esek helyét a Zlin 242 veszi át, de a tervezettnél sajnos lassabban. Egyelőre csak két gép érkezett, a többi nem nyilvános okok miatt késik."
Ilyen gagyi cikket... csak ezen a forumon tobb, precizebb es frisebb info van a legiero fejleszteserol.
 
Ilyen gagyi cikket... csak ezen a forumon tobb, precizebb es frisebb info van a legiero fejleszteserol.

Igen, én is épp ezen gondolkodom, hogy mikor írhatták ezt a cikket, novemberben? Értem én hogy a Karácsony miatt korábban volt lapzárta, na de ennyivel?!?

Persze az is jól látszik belőle, hogy 1 hónap alatt mennyit változott a kormány"elképzelése".
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

bizony.
IM000122.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Nemreg a Baja (az is AN-2) is fel lett ujitva es atvittek a Balatonra, hogy allovizen is tudjanak gyakorolni.

Ősszel mindig visszahozzák az újpesti hadikikötőbe. A Baján kívül az AN-2 típusból még létezik az Ercsi és a Zeusz.. Ezek mellé lesz hadrendbe állítva további 2 db felújított.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Ősszel mindig visszahozzák az újpesti hadikikötőbe. A Baján kívül az AN-2 típusból még létezik az Ercsi és a Zeusz.. Ezek mellé lesz hadrendbe állítva további 2 db felújított.

A tűzszerész járőrhajók számának bővítésével kapcsolatban a következőket tudtam meg:
A Tiszát rövid időn belül nemzetközi hajózási útvonallá szeretnék nyilvánítani. Több új kikötő és egyébb partmenti műtárgy is fog épülni. Az építkezések során feltételezhető, hogy világháborúból visszanaradt robbanószerkezetek fognak előkerülni a mederből, ezek kiemelésére/hatástalanítására ideiglenesen tűzszerész járőrhajók lesznek készenlétben a Tiszán.
 
A tűzszerész járőrhajók számának bővítésével kapcsolatban a következőket tudtam meg:
A Tiszát rövid időn belül nemzetközi hajózási útvonallá szeretnék nyilvánítani. Több új kikötő és egyébb partmenti műtárgy is fog épülni. Az építkezések során feltételezhető, hogy világháborúból visszanaradt robbanószerkezetek fognak előkerülni a mederből, ezek kiemelésére/hatástalanítására ideiglenesen tűzszerész járőrhajók lesznek készenlétben a Tiszán.
Allitolag 2.vh-s elsullyedt T-34 is ismert a Tiszaban amit meg mindig nem szedtek ki, lehet most sem fogjak.
 
Mondjuk ezt nem értem.A T-34 elég nagy vasdarab már rég meg kellett volna találni.
Tudjak a helyet, de kiemelni az egy masik dolog, siman elsullyed a sarban, azt a 2 horgaszcsonakot meg nem zavarja... ha vegre rendes hajozas megindul a Tiszan akkor talan kiszedik. De mondom, ezt csak ugy olvastam valahol, nem biztos, hogy igy is van.
Amugy toriszakon volt ket felev regeszetunk, tanarom mondta, hogy a Duna is tele van meg hajoroncsokkal, de van ami torok kori(!), egyszeruen ha nem fontos akkor nem szedik ki, mert penzbe kerul.