http://www.aranysas.hu/cikk_valtozo_idok.php
"
Magyarország helyzete javarészt ismert olvasóink előtt, nálunk nem csökkenő, hanem növekvő mértékben alapoznak exszovjet technikára, bár „csak” az egyébként nagyon fontos forgószárnyas területen. Az utóbbi idők változása, hogy „angyalbőrbe” bújtatták a mentőszolgálat két régi AS350 Ecureuil könnyűhelikopterét. Típusváltás helyett üzemidő-hosszabbításon esett át öt Mi-17-es, és ötéves kényszerpihenőt követően újra üzembe állnak 2018-ban a Mi-24-esek. Üröm az örömben, hogy korszerűsítés nélkül, ugyanis azt állítólag nem engedik meg az embargós szabályok, amelyeket a Krím annektálását követően foganatosítottak Nyugaton Oroszország ellen. A nagyjavítást azonban mástól is meg lehetett volna rendelni (hol van már az egykoron erre szakosodott, a rövidlátó politika áldozatává vált Pestvidéki Gépgyár/Dunai Repülőgépgyár Rt.), és akkor legalább részlegesen modernizálni is lehetett volna a forgószárnyasokat. Bár ennek vannak jelei, pl. ukrán eredetű infra-zavarórendszerek formájában, de ezekről még hivatalos információval nem rendelkezünk.
A Gripen-lízing hosszú időre „rendbe tette” a hazai légtérvédelmet, de az ígért csapásmérő képesség nyögvenyelősen valósult meg. A 40 Maverick és a gépágyú teljességgel elégtelen volt, és a végre 2015-ben megérkezett lézervezérlésű bombákkal csak 2017 novemberében hajtották végre az első repüléseket. Ez persze még nem jelenti azt, hogy máris bevethetők. Felelős illetékes részéről elhangzott, hogy második századdal bővítik a kecskeméti bázist, de konkrét lépésről ez ügyben nem tudunk. Előbb inkább a meglévő pilótaállománynak kellene a szükséges minimális repülési lehetőséget biztosítani. Régóta aktuális kérdés a szállítógépek cseréje, a reménytelenül elavult és életük vége felé járó An-26-osok utódját azonban még nem választották ki. Fontosabbnak ítélik a csapatszállításra és kormányzati feladatok ellátására alkalmas típus beszerzését, a cikk írásának idején a leginkább valószínű az eddig „fapadosként” üzemelt Airbus A320-asok vétele. Csak ezek után következik a dedikált katonai tehergép beszerzése, de hogy melyik típus lesz a befutó, nem tudjuk. Ugyancsak nyitott a kisebb VIP-szállítógép kérdése. Nyílt „titok” volt, hogy a magyar lajstromban repülő Falcon 900-ast veszik át erre a célra, de a sajtó felé történt kiszivárgást követően a kormány letett a megrendelésről. A kiképzés terén előrelépés, hogy a Jak-52-esek helyét a Zlin 242 veszi át, de a tervezettnél sajnos lassabban. Egyelőre csak két gép érkezett, a többi nem nyilvános okok miatt késik."