Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A tűzszerész járőrhajók számának bővítésével kapcsolatban a következőket tudtam meg:
A Tiszát rövid időn belül nemzetközi hajózási útvonallá szeretnék nyilvánítani. Több új kikötő és egyébb partmenti műtárgy is fog épülni. Az építkezések során feltételezhető, hogy világháborúból visszanaradt robbanószerkezetek fognak előkerülni a mederből, ezek kiemelésére/hatástalanítására ideiglenesen tűzszerész járőrhajók lesznek készenlétben a Tiszán.
Off:
Idén volt cikk, hogy a szegedi hadiparkot működtető csávó szeretné kiszedetni a Belvárosi híd mellett lévő tankot. Csak az a baj, hogy kanyarban van és a folyó ott (a mélyben lévő mindenféle törmelék miatt) elég durván áramlik felfelé és lefelé is. A folyó meg van annyira mély, hogy az úszóházak, sétahajó, köves uszály mozgatását nem zavarja. Mocsókat meg főleg nem.Tudjak a helyet, de kiemelni az egy masik dolog, siman elsullyed a sarban, azt a 2 horgaszcsonakot meg nem zavarja... ha vegre rendes hajozas megindul a Tiszan akkor talan kiszedik. De mondom, ezt csak ugy olvastam valahol, nem biztos, hogy igy is van.
Amugy toriszakon volt ket felev regeszetunk, tanarom mondta, hogy a Duna is tele van meg hajoroncsokkal, de van ami torok kori(!), egyszeruen ha nem fontos akkor nem szedik ki, mert penzbe kerul.
A tűzszerész járőrhajók számának bővítésével kapcsolatban a következőket tudtam meg:
A Tiszát rövid időn belül nemzetközi hajózási útvonallá szeretnék nyilvánítani. Több új kikötő és egyébb partmenti műtárgy is fog épülni. Az építkezések során feltételezhető, hogy világháborúból visszanaradt robbanószerkezetek fognak előkerülni a mederből, ezek kiemelésére/hatástalanítására ideiglenesen tűzszerész járőrhajók lesznek készenlétben a Tiszán.
Igen, én is épp ezen gondolkodom, hogy mikor írhatták ezt a cikket, novemberben? Értem én hogy a Karácsony miatt korábban volt lapzárta, na de ennyivel?!?
Persze az is jól látszik belőle, hogy 1 hónap alatt mennyit változott a kormány"elképzelése".
Miért ne töltsük fel rögtön a teljes Kárpát medencét vízzel? XDValahogy így (a Dunató nem ide tartozik):
Köszi, a mostarit tudtam de a pontonhidas történetet nem.Ok ok szerbek a dunahidakat direkt nem raktak rendbe, mert igy szedhettek a sapot ( pontonhid nyitas zaras penzert)
A Mostari hid persze mas eset, a folyo nem hHajozhato , muemlek kovenkent kellett osszeszedni stb
Na ja. Közben mai infrastruktúra mellett meg az őszi szemestermény-kampánynál a nagy magtárakból beteszik vonatra a rakomanyt és elhúzzák Bajáig és ott rakodnak. Kicsit egyszerűbb lenne mondjuk az ottani iparvágányt kigányolni, hogy ne nyíljon szét a komolyabb mozdonyok alatt - mint átépíteni a fél Alföldet. Annak persze lenne értelme, ha Mártély-Körtvélyes mintára a komolyabb holtágakat vennék körbe gátakkal és nem lennének elzárva a folyótól. Pl Atkai, Nagyfai holtág most is körbe van gátolva. A Csaj-tó meg a csongrádi holtág meg nincs körbeépítve. Illetve a Kurcát is jobban be lehetne fogni. De amúgy tök felesleges szállítmányozási céllal bármit is oda fejleszteni. Meglevő kapacitasok sincsenek kihasználva.A tiszai hajózáshoz gátat kellene építeni Algyőnél, Csongrádnál, megnövelni a kisköreit, vagy valahol Tiszafüred és Tiszabábolna között egy újat, majd Tiszaújvárosnál és Tokajnál is egyet. Ezzel létrehozva több Balatonnyi víztározó és Tiszató-szerű vizivilág mellett egy egész évben, rendes hajókkal hajózható viziutat. Különben ez a tiszai nemzetközi viziút olyan lesz, mint a trianoni határ Sátoraljaújhelynél!
Tehát az oldalba támadás az normális dolog. A btr-80-al meg az a gond hogy xar átmászni a túloldalt levő ajtóhoz. Ha a felszerelés nem bent van hanem oldalt a járműn kívül úgy is xar? Vagy ez ne,m járható út? Oroszék előszeretettel utaznak a tetőn, az nem gyorsabb deszantolás?Nem, bármely irányból, de leginkább előröl és oldalból, ezért van nagyobb százalék esélye a lövésznek, ha hátul száll ki. Ha oldalból is kapják a tüzet és kapják a "harcjárműből" parancsot a hátsó ajtó is fedezete nyújt, amíg kiszállnak a jármű védettebb oldalára. A két sorból gyors egymásutánban. Ellenben a BTR-nél, ha szintén van egy oldalról kapott tűz az egyik sornak át kell magát préselni a védettebb oldalról való kiszálláshoz. Időveszteség, korlátozott válasz lehetőség ...
Az ellenség lesálláskor úgyis megnézi, melyik terep a legalkalmasabb de általános valami mozgást akadályozó úttorlasz és tűz és az oldalba támadás, mert így a legsebezhetőbb a konvoj. A BTR-ben ilyen esetekben jobban ki van szolgáltatva a katona, hiszen mint az előről és oldalról is tűz alá vehető. Nem beszélve, hogy a mindenfelé ugráló lövészek fedezete is nehézkes a mögötte haladó járművekből.
A harcjárművel illik mindig szembe fordulni az ellenség felé, hisz a front páncél a legpotensebb. És ha oldalt kiugrálnak a katonáid akkor rögtön a tűzvonalba ugranak... Ha hátul desszantolnak akkor legaláb fedezékbe vannak a jármű mögött..Tehát az oldalba támadás az normális dolog. A btr-80-al meg az a gond hogy xar átmászni a túloldalt levő ajtóhoz. Ha a felszerelés nem bent van hanem oldalt a járműn kívül úgy is xar? Vagy ez ne,m járható út? Oroszék előszeretettel utaznak a tetőn, az nem gyorsabb deszantolás?
Másrészt akkor olyan jármű szükséges ha jól értem ami hátul nem rámpás,hanem mint a Bmp, jobbra balra nyíló ajtós.
A BTR meg úgy szar ahogy van. Pár hete ültem egy példányban... Ergonómiai és biztonsági rémálom.A harcjárművel illik mindig szembe fordulni az ellenség felé, hisz a front páncél a legpotensebb. És ha oldalt kiugrálnak a katonáid akkor rögtön a tűzvonalba ugranak... Ha hátul desszantolnak akkor legaláb fedezékbe vannak a jármű mögött..
Tehát az oldalba támadás az normális dolog. A btr-80-al meg az a gond hogy xar átmászni a túloldalt levő ajtóhoz. Ha a felszerelés nem bent van hanem oldalt a járműn kívül úgy is xar? Vagy ez ne,m járható út? Oroszék előszeretettel utaznak a tetőn, az nem gyorsabb deszantolás?
Másrészt akkor olyan jármű szükséges ha jól értem ami hátul nem rámpás,hanem mint a Bmp, jobbra balra nyíló ajtós.
Azért ez sem igaz, legalábbis itt a nyugati határszélen. Anyámnak több munkatársa is volt akik most 30-40 körül vannak. Nem azzal volt baj hogy nem tanultak, mert szerintem most is tanulnak pl Szombathelyen, pl egy 23 éves csaj is varrónőnek tanult az utcámból. Az a baj hogy ez halott szakma lett idehaza,legalábbis mifelénk. 20 km-es körzetben most hirtelen összeszámolva amit tudok az kérlek szépen 7 nagyobb varroda, na ezekből talán egy működik még ha működik talán 10-15 emberrel (pont munkaruhát varrnak még ha varrnak a Lamivédnek.) és ebben a körben egyetlen nagyobbacska város sincs. Közben itt még beszélhetünk arról hogy Sopronban , Kőszegen, (komplett textilipar volt, Nemez,Bútorszövet, Posztógyár, Ruhaipari szövetkezet) gyakorlatilag megszűnt, Szombathelyen meg évek óta döglődik ez az ipar.Epp ellenkezoleg, ha nagyobb fizut adsz mint a miniszterelnoke, akkor sincs aki minosegi munkat tudna csinalni, egyszeruen a rendszervaltas ota nem tanult senki varrononek, az a keves meg aki maradt, az a szocializmusban szocializalodott, es olyan munkat vegez, ez ilyen egyszeru.
Egyertelmu, hogy ez el let hibazva, fentebb atbeszeltuk miert, hogyan, de azt kizartnak tartom, hogy szar minoseget adnanak ki, pont azert csuszik mar regota, mert ha szar minosegben is elfogadtak volna, akkor nem lett volna nehez tartani az eredeti hataridot. Legalabbis meg egyetlen katonatol sem olvastam, hogy szar lenne az M15.Azért ez sem igaz, legalábbis itt a nyugati határszélen. Anyámnak több munkatársa is volt akik most 30-40 körül vannak. Nem azzal volt baj hogy nem tanultak, mert szerintem most is tanulnak pl Szombathelyen, pl egy 23 éves csaj is varrónőnek tanult az utcámból. Az a baj hogy ez halott szakma lett idehaza,legalábbis mifelénk. 20 km-es körzetben most hirtelen összeszámolva amit tudok az kérlek szépen 7 nagyobb varroda, na ezekből talán egy működik még ha működik talán 10-15 emberrel (pont munkaruhát varrnak még ha varrnak a Lamivédnek.) és ebben a körben egyetlen nagyobbacska város sincs. Közben itt még beszélhetünk arról hogy Sopronban , Kőszegen, (komplett textilipar volt, Nemez,Bútorszövet, Posztógyár, Ruhaipari szövetkezet) gyakorlatilag megszűnt, Szombathelyen meg évek óta döglődik ez az ipar.
Plusz még ugye normázni kell, a fizetés is minimálbér csak ha megvan a norma. Ez nem versenyképes errefelé, de talán már sehol sem az országban. Szóval ha a HM-EI nem akarna nagyot szakítani akkor kiadná bérvarrásba , örülne neki bármelyik varroda hogy évekre van munkája, gyakorlott meosok ellenőriznék a minőséget, sőt az EI is megkövetelhetné azt így. Jutna is, maradna is. De jobban megéri ezek szerint nagyot szakítani, keveset gyártani, xar minőséget gyártani kényszerűségből.
Óóh ha te azt tudnádEgyertelmu, hogy ez el let hibazva, fentebb atbeszeltuk miert, hogyan, de azt kizartnak tartom, hogy szar minoseget adnanak ki, pont azert csuszik mar regota, mert ha szar minosegben is elfogadtak volna, akkor nem lett volna nehez tartani az eredeti hataridot. Legalabbis meg egyetlen katonatol sem olvastam, hogy szar lenne az M15.
Növekvő mértékben??? Vettünk valami újat oroszból? Milyen növekvő mértékben mikor már csak mutatóban vannak helikoptereink abból a mennyiségből ami volt, plusz ott a két "új" Ecureuil? Hol vannak már a Migek? Már a Jakok sincsenek! Miket beszél ez? Hagyjuk már az ukrán témát... De jó hogy mióta HTKA-t olvasok leszoktam az Aranysasról...http://www.aranysas.hu/cikk_valtozo_idok.php
"
Magyarország helyzete javarészt ismert olvasóink előtt, nálunk nem csökkenő, hanem növekvő mértékben alapoznak exszovjet technikára, bár „csak” az egyébként nagyon fontos forgószárnyas területen. Az utóbbi idők változása, hogy „angyalbőrbe” bújtatták a mentőszolgálat két régi AS350 Ecureuil könnyűhelikopterét. Típusváltás helyett üzemidő-hosszabbításon esett át öt Mi-17-es, és ötéves kényszerpihenőt követően újra üzembe állnak 2018-ban a Mi-24-esek. Üröm az örömben, hogy korszerűsítés nélkül, ugyanis azt állítólag nem engedik meg az embargós szabályok, amelyeket a Krím annektálását követően foganatosítottak Nyugaton Oroszország ellen. A nagyjavítást azonban mástól is meg lehetett volna rendelni (hol van már az egykoron erre szakosodott, a rövidlátó politika áldozatává vált Pestvidéki Gépgyár/Dunai Repülőgépgyár Rt.), és akkor legalább részlegesen modernizálni is lehetett volna a forgószárnyasokat. Bár ennek vannak jelei, pl. ukrán eredetű infra-zavarórendszerek formájában, de ezekről még hivatalos információval nem rendelkezünk.
A Gripen-lízing hosszú időre „rendbe tette” a hazai légtérvédelmet, de az ígért csapásmérő képesség nyögvenyelősen valósult meg. A 40 Maverick és a gépágyú teljességgel elégtelen volt, és a végre 2015-ben megérkezett lézervezérlésű bombákkal csak 2017 novemberében hajtották végre az első repüléseket. Ez persze még nem jelenti azt, hogy máris bevethetők. Felelős illetékes részéről elhangzott, hogy második századdal bővítik a kecskeméti bázist, de konkrét lépésről ez ügyben nem tudunk. Előbb inkább a meglévő pilótaállománynak kellene a szükséges minimális repülési lehetőséget biztosítani. Régóta aktuális kérdés a szállítógépek cseréje, a reménytelenül elavult és életük vége felé járó An-26-osok utódját azonban még nem választották ki. Fontosabbnak ítélik a csapatszállításra és kormányzati feladatok ellátására alkalmas típus beszerzését, a cikk írásának idején a leginkább valószínű az eddig „fapadosként” üzemelt Airbus A320-asok vétele. Csak ezek után következik a dedikált katonai tehergép beszerzése, de hogy melyik típus lesz a befutó, nem tudjuk. Ugyancsak nyitott a kisebb VIP-szállítógép kérdése. Nyílt „titok” volt, hogy a magyar lajstromban repülő Falcon 900-ast veszik át erre a célra, de a sajtó felé történt kiszivárgást követően a kormány letett a megrendelésről. A kiképzés terén előrelépés, hogy a Jak-52-esek helyét a Zlin 242 veszi át, de a tervezettnél sajnos lassabban. Egyelőre csak két gép érkezett, a többi nem nyilvános okok miatt késik."
Egyertelmu, hogy ez el let hibazva, fentebb atbeszeltuk miert, hogyan, de azt kizartnak tartom, hogy szar minoseget adnanak ki, pont azert csuszik mar regota, mert ha szar minosegben is elfogadtak volna, akkor nem lett volna nehez tartani az eredeti hataridot. Legalabbis meg egyetlen katonatol sem olvastam, hogy szar lenne az M15.