Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Félre érted. Nem azért osztom meg mert benyalom(ahogy írtad), hanem mert ilyen információkat írnak, ilyen információk keringenek. Nekem is világos amiket írsz, de mivel nincsenek konkrét-részletes információk csak itt-ott valami ez is jobb mint a semmi.
Lehet, hogy bennem van a hiba, mert ez szerintem nem jobb, mint a semmi. Nyilvánvaló hülyeségek további köröztetése az hol segít?

Az ilyen "keringésekből" lettek olyanok, amikor olyan faszságokat írkáltak egyesek, hogy a MiG-21 is legyőznéi légiharcban az F-35-öt és ezek köszöntek már vissza...

Ez szerinted jó...? :eek:
 
M

molnibalage

Guest
De és jobban belegondolva a Tu-160-as még arra is alkamas, hogy a szokásos utazójánál némiképp magasabbról és gyorsabban repülve ugrásból hajítsa el. Neki ez smafu. A 18000 méteres csúcsmagasságából származtatva egy Mach 1.5-nél 14-16 ezer méteres magasságban oldás is sokat számítana.
És miért Tu-160-nal kellene ilyen ugrást csinálni, erre szerintem sokkal alkalmasabb a MiG-31... Az ASAT-ot sem B-1-ről oldották...

A Tu-160 hol hordozná? Jelenlegi formában biztosan nem fér el a belső térben, külső függesztési pontja ehhez van szükséges terhebírással?
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 554
12 910
113
És miért Tu-160-nal kellene ilyen ugrást csinálni, erre szerintem sokkal alkalmasabb a MiG-31... Az ASAT-ot sem B-1-ről oldották...

A Tu-160 hol hordozná? Jelenlegi formában biztosan nem fér el a belső térben, külső függesztési pontja ehhez van szükséges terhebírással?
A Tu-160 elvileg képes lehet rá, a Kh-101 kb7,5 m hosszú 2,5t körül mozog és nem egyet visz/bay, szóval szerintem csak a megfelelő függesztési pontot kellene kialakítani a Kindzsalnak. A Burlakot külső függesztési pontról indította volna az meg valami 9t feletti súlyú volt.
A Tu-22 biztosan lazán vinné, a Kh-22 után meg sem kottyanna neki.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and endre

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 554
12 910
113
De és jobban belegondolva a Tu-160-as még arra is alkamas, hogy a szokásos utazójánál némiképp magasabbról és gyorsabban repülve ugrásból hajítsa el. Neki ez smafu. A 18000 méteres csúcsmagasságából származtatva egy Mach 1.5-nél 14-16 ezer méteres magasságban oldás is sokat számítana.
A jóval nagyobb Burlakot 14000 m körül indította volna 1,7M mellett. Szóval lazán képes lenne rá.
 
T

Törölt tag

Guest
160 elvileg képes lehet rá, a Kh-101 kb7,5 m hosszú 2,5t körül mozog és nem egyet visz/bay, szóval szerintem csak a megfelelő függesztési pontot kellene kialakítani a Kindzsalnak. A
A másik topicban linkelt cikk szerint az Oroszok arra szánták a Kindzsalt hogy hazai légtérből indítva nagy számú rakétával szórhassák meg az E.i tengerre behajózó NATO hajókat.
Ehhez felesleges egy 10 000 km hatósugarú stratégiai bombázó amiből összesen 16 db van.
A MIG 31 ből vagy több száz példány áll szolgálatban...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Roni

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 836
113
Eddig, egyetlen, ha jól tudom tesztekre használt Mig-31-ről egy képe, egy tesztfestésű valamivel a hóna alatt, mai hasonlít egy áramvonalazó kúppal megtuningolt SS-26-ra.
na ennyi a biztos.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 836
113
De és jobban belegondolva a Tu-160-as még arra is alkamas, hogy a szokásos utazójánál némiképp magasabbról és gyorsabban repülve ugrásból hajítsa el. Neki ez smafu. A 18000 méteres csúcsmagasságából származtatva egy Mach 1.5-nél 14-16 ezer méteres magasságban oldás is sokat számítana.

Ugrásból?
Csak azért mert amit ASAT és Földikutya tesztindítás videon láttam egyik se ugrásból történt. Arra gondolok, ha így indít egy ilyen rakétát, annak az égéstermékeit nem épp a hajtómű fogja így beszívni?
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 276
10 655
113
Ugrásból?
Csak azért mert amit ASAT és Földikutya tesztindítás videon láttam egyik se ugrásból történt. Arra gondolok, ha így indít egy ilyen rakétát, annak az égéstermékeit nem épp a hajtómű fogja így beszívni?

Az oldástól kezdve olyan pályán meg a hordozó és a rakéta is, hogy ne legyen ilyen gond. Műholdakat is küldenek fel rakétával repülőgépről oldva, ott se gond.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 836
113
közben találtam más felvételt is ASAT indításról, ugrásból..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 311
70 869
113
Azért egy Tu-160-assal ugrásból indítást nem úgy kell elképzelni, mint az F-15 ASAT-nál volt, hiszen nem vadászgép. 2.5g-s limitbe be kell férnie a dolognak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Azért egy Tu-160-assal ugrásból indítást nem úgy kell elképzelni, mint az F-15 ASAT-nál volt, hiszen nem vadászgép. 2.5g-s limitbe be kell férnie a dolognak.
Pontosan ezért nincs az égvilágon semmi értelme. Egy vadászgép 10-12 km magasan még ezzel a böszme rakétával is felgyorsítana M1.5 tájára vagy kicsit talán fölé is kb. 3-3,5 perc és 100 km távolság nagyságrendjében, no meg több G-t képes húzni, min 2,5, tehát értelmes sebességgel tudja a sebességvektorát megfeleő irányba fordítani. A Tu-160 meg sanszosan nem. Kettőt lehet találni, hogy SR-71-gyel miért nem próbélkoztak soha dinamikus ugrásokkal. (Pedig az oroszok tartottak ettől, az Sz-200 lőszabályzatban vagy fejlesztési doksikban vannak erre utaló dolgok.)

A a V-G* diagram, ami a repcsik repteljesítményét ábrázolja. Minden vadászrepcsinél, amit csak láttam hangsebesség felett a max. engedélyezett G érték csökkent. Tehát a 9G-s gép értéke az a max. érték transzszonikus tartományban, aztán szuperszonikusban csökken. Tehát igen valószínű, hogy a Tu-160 M1.5 táján még 2,5G-t sem tudna húzni...

*A diagramok általános és specifikusan. Van olyan gép, ahol a sebességnél nem változik az üzemi tartományon belül, de van ahol igen. Ilyen és olyan is szerepel a lentki képen és linkeken. Szu-27-ről asszem láttam is ilyen diagramot és emlékeim szerint M1.3 felett mintha 5-6G lett volna a max. túlterhelés, de mivel nincs előttem, ez csak halvány emlék.

https://www.theairlinepilots.com/forum/viewtopic.php?t=441
http://www.faatest.com/books/flt/chapter17/vgdiagram.htm

PerformanceEnvelope.gif
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 816
113
Nézzük meg Szergej Szurovkin nyilatkozatát a Kinzsal-ról: (Szergej Szurovkin az orosz légi és kozmikus erők parancsnoka)

https://rg.ru/2018/03/01/glavkom-vks-rossii-raskryl-sekret-giperzvukovoj-rakety-kinzhal.html

"Kinzsal avagy H-47M2 hiperszónikus rakéta kb 3m hosszú,a harci rész sebessége M10és hatótávja 2000 km."

Ezzel szemben mit láttunk? Egy MiG-31DZ indított egy Iszkanderre hasonlító rakétát, amely kb 7m hosszú és 1m átmérőjü, Tömege nem egész 5 t (harci rész tömege 800kg)
 
M

molnibalage

Guest
Nézzük meg Szergej Szurovkin nyilatkozatát a Kinzsal-ról: (Szergej Szurovkin az orosz légi és kozmikus erők parancsnoka)

https://rg.ru/2018/03/01/glavkom-vks-rossii-raskryl-sekret-giperzvukovoj-rakety-kinzhal.html

"Kinzsal avagy H-47M2 hiperszónikus rakéta kb 3m hosszú,a harci rész sebessége M10és hatótávja 2000 km."

Ezzel szemben mit láttunk? Egy MiG-31DZ indított egy Iszkanderre hasonlító rakétát, amely kb 7m hosszú és 1m átmérőjü, Tömege nem egész 5 t (harci rész tömege 800kg)
Nem tudok szebben fogalmazni. Összevissza handabandázás esete áll fent? Az a videó is amit betettek mondom olyan szinten nevetségesen volt vágva, hogy az ember csak vakarta a fejét.

Én egyszerűen csak egy médiaoffenzívát látok, ami kb. annyira jön be, mint amikor az lelőtt MH17-nél DCS-sel készült képpel próbálkoztak be. Hmhm...
 
T

Törölt tag

Guest
Nézzük meg Szergej Szurovkin nyilatkozatát a Kinzsal-ról: (Szergej Szurovkin az orosz légi és kozmikus erők parancsnoka)

https://rg.ru/2018/03/01/glavkom-vks-rossii-raskryl-sekret-giperzvukovoj-rakety-kinzhal.html

"Kinzsal avagy H-47M2 hiperszónikus rakéta kb 3m hosszú,a harci rész sebessége M10és hatótávja 2000 km."

Ezzel szemben mit láttunk? Egy MiG-31DZ indított egy Iszkanderre hasonlító rakétát, amely kb 7m hosszú és 1m átmérőjü, Tömege nem egész 5 t (harci rész tömege 800kg)
Akkor most Putyin dezinformál kamuképpel vagy Szurovkin dezinformál kamuadattal? A kettő üti egymást, valamelyik dezinfo, hacsak nem mindkettő.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 816
113
Nem tudok szebben fogalmazni. Összevissza handabandázás esete áll fent? Az a videó is amit betettek mondom olyan szinten nevetségesen volt vágva, hogy az ember csak vakarta a fejét.

Én egyszerűen csak egy médiaoffenzívát látok, ami kb. annyira jön be, mint amikor az lelőtt MH17-nél DCS-sel készült képpel próbálkoztak be. Hmhm...
Legalább így már érted az összefüggést a Szu-57 mint az egyik Kinzsal hordozó nyilatkozatokat . :)
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
Teljesen felesleges itt boncolgatni ezt a egészet, véleményem szerint... Ez nem egy új fegyver bemutató volt egy kiállításon, hanem egy üzenet USA-nak, hogy nem fogunk ülni és nézni tétlenül. Benne lehet egy egyszerű és szándékos félrevezetés is.....Ki tudja? Idővel biztos, hogy többet fogunk tudni az egészről, de nem most... Ha valaki blöffnek néz, legyen az, ha komolytalannak és nevetségesnek - legyen.... A lényeg az, hogy oroszok kényszerből elindultak több irányba, hogy a paritás továbbra is fennálljon.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 311
70 869
113
A a V-G* diagram, ami a repcsik repteljesítményét ábrázolja. Minden vadászrepcsinél, amit csak láttam hangsebesség felett a max. engedélyezett G érték csökkent. Tehát a 9G-s gép értéke az a max. érték transzszonikus tartományban, aztán szuperszonikusban csökken. Tehát igen valószínű, hogy a Tu-160 M1.5 táján még 2,5G-t sem tudna húzni...

És vajon az összefüggést is tudod-e?
Mach 1 felett nem azért csökken a túlterhelhetőség értéke, mert nagy a sebesség, hanem mert ezekhez a sebesség értékekhez olyan repülési magasság tartozik, aminél a kormányfelületekkel nem tudnak nagyobb g értéket húzni. A gép sárkánya bőven tudná.
Mach 1.2 - 1.4-en simán lehet földközelben 9g-vel manőverezni, csak elég veszélyes, mert ennél a sebességnél a legtöbb negyedik generációs vadászgép tolóerőkarakterisztikája gond nélkül g-shock-ot okozna, vagy simán törné a gépet. Ezért van, hogy földközelben az FbW rendszerek nem engednek hangsebesség felett nagyobb kormánykitérést, így a 9g-ig se lehet elhúzni a gépet.

Namármost, egy ilyen jókora rakéta esetében az amúgy 5g környékén maximált terhelhetőségű MiG-31-es se fog sokkal többet húzni nagyobb magasságon, részint a hajtómű pompázs miatt, részben a függesztmény tömege miatt (leszakadna a tartóról), részben pedig azért, mert a magassági kormányok nem tudnak ekkorát húzni a gépen.
A Tu-160-as az más, mivel ott egy ekkora rakéta nam tétel a bekötési csomópontnak, hiszen a forgótár bekötési pontjait eleve statikusan több terheli, rövid idejű alacsony dinamikus terhelés esetén is az elfogadható zónán belül maradnak. Ugyanakkor azt is tudni kell, hogy egy 2.5g-s limitbe bele lehet bőven férni egy 1.5g-s emelkedéssel (ahogy írtad, ez a gép se képes hangsebesség felett a max g értéke elérésére), ami Mach 1.7-nél, nagy íven is kiadja a dolgot. A gyorsítást 12 ezer környékén végzik, majd belehúznak 14-16 ezer méterig és ott oldanak. Attól, hogy nem az ASAT-féle közel függőleges ugrásról beszélünk, a nagy rádiuszú, alacsony terhelésű ugrás is ugrás.
Amúgy nem egy nagy etvasz, az iraki Tu-22-esek oldottak így szuperszonikusan 15000 körnéykéig felugrova FAB-9000-est és az kilenc tonna volt...

amo72007_6.jpg
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 836
113
Most nézem boki Űrkutatás topicba most tett be egy videot a Falcon-x indításról, ott az látszik, 16 km-en már több mint 2000 km-el megy. Ehehz hozzáadódhat a hordozóeszközé, de nekem akkor is az jön le hogy ez plusz a 2000 km ígért hatótávolságot igénylő több mint 18 000 km-es végsebességhez képest nem hmm.... sorsdöntő, csak egy feleslegesen bonyolult rendszer jön létre....(infrastruktúra, etc)
mindenkinek egyszerűbb, és gyorsabban használható pld egy olyan rendszer, mint a ballisztikus rakéta hagyományos, vagy a bejelentett kínai hiperszónikus fejjel.
kisebb távra pedig ott vannak rendszerben álló rendszerek ha jól tudom...
Szóval ez most valami, vagy megy valahová...
 
M

molnibalage

Guest
És vajon az összefüggést is tudod-e?
Mach 1 felett nem azért csökken a túlterhelhetőség értéke, mert nagy a sebesség, hanem mert ezekhez a sebesség értékekhez olyan repülési magasság tartozik, aminél a kormányfelületekkel nem tudnak nagyobb g értéket húzni. A gép sárkánya bőven tudná.
Mach 1.2 - 1.4-en simán lehet földközelben 9g-vel manőverezni, csak elég veszélyes, mert ennél a sebességnél a legtöbb negyedik generációs vadászgép tolóerőkarakterisztikája gond nélkül g-shock-ot okozna, vagy simán törné a gépet. Ezért van, hogy földközelben az FbW rendszerek nem engednek hangsebesség felett nagyobb kormánykitérést, így a 9g-ig se lehet elhúzni a gépet.

Namármost, egy ilyen jókora rakéta esetében az amúgy 5g környékén maximált terhelhetőségű MiG-31-es se fog sokkal többet húzni nagyobb magasságon, részint a hajtómű pompázs miatt, részben a függesztmény tömege miatt (leszakadna a tartóról), részben pedig azért, mert a magassági kormányok nem tudnak ekkorát húzni a gépen.
A Tu-160-as az más, mivel ott egy ekkora rakéta nam tétel a bekötési csomópontnak, hiszen a forgótár bekötési pontjait eleve statikusan több terheli, rövid idejű alacsony dinamikus terhelés esetén is az elfogadható zónán belül maradnak. Ugyanakkor azt is tudni kell, hogy egy 2.5g-s limitbe bele lehet bőven férni egy 1.5g-s emelkedéssel (ahogy írtad, ez a gép se képes hangsebesség felett a max g értéke elérésére), ami Mach 1.7-nél, nagy íven is kiadja a dolgot. A gyorsítást 12 ezer környékén végzik, majd belehúznak 14-16 ezer méterig és ott oldanak. Attól, hogy nem az ASAT-féle közel függőleges ugrásról beszélünk, a nagy rádiuszú, alacsony terhelésű ugrás is ugrás.
Amúgy nem egy nagy etvasz, az iraki Tu-22-esek oldottak így szuperszonikusan 15000 körnéykéig felugrova FAB-9000-est és az kilenc tonna volt...

amo72007_6.jpg
F-104A_flight_envelope.jpg

Ez alapján úgy látom rosszul emlékeztem, ez is mutatja az elérhető max. G-t magasság szerint, ha úgy rajzolják meg. Csak ezzel szemben a képem linkelt diagramom meg Vc velett csökkenő engedélyezett G terhelést mutat.

A Streak Eagle a rekordrepülés során 4-5G-s emelkedést húzott bele a 20 km feletti rekorodoknál, nem megoldhatatlan.