Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Félre érted. Nem azért osztom meg mert benyalom(ahogy írtad), hanem mert ilyen információkat írnak, ilyen információk keringenek. Nekem is világos amiket írsz, de mivel nincsenek konkrét-részletes információk csak itt-ott valami ez is jobb mint a semmi.
Lehet, hogy bennem van a hiba, mert ez szerintem nem jobb, mint a semmi. Nyilvánvaló hülyeségek további köröztetése az hol segít?

Az ilyen "keringésekből" lettek olyanok, amikor olyan faszságokat írkáltak egyesek, hogy a MiG-21 is legyőznéi légiharcban az F-35-öt és ezek köszöntek már vissza...

Ez szerinted jó...? :eek:
 
De és jobban belegondolva a Tu-160-as még arra is alkamas, hogy a szokásos utazójánál némiképp magasabbról és gyorsabban repülve ugrásból hajítsa el. Neki ez smafu. A 18000 méteres csúcsmagasságából származtatva egy Mach 1.5-nél 14-16 ezer méteres magasságban oldás is sokat számítana.
És miért Tu-160-nal kellene ilyen ugrást csinálni, erre szerintem sokkal alkalmasabb a MiG-31... Az ASAT-ot sem B-1-ről oldották...

A Tu-160 hol hordozná? Jelenlegi formában biztosan nem fér el a belső térben, külső függesztési pontja ehhez van szükséges terhebírással?
 
És miért Tu-160-nal kellene ilyen ugrást csinálni, erre szerintem sokkal alkalmasabb a MiG-31... Az ASAT-ot sem B-1-ről oldották...

A Tu-160 hol hordozná? Jelenlegi formában biztosan nem fér el a belső térben, külső függesztési pontja ehhez van szükséges terhebírással?
A Tu-160 elvileg képes lehet rá, a Kh-101 kb7,5 m hosszú 2,5t körül mozog és nem egyet visz/bay, szóval szerintem csak a megfelelő függesztési pontot kellene kialakítani a Kindzsalnak. A Burlakot külső függesztési pontról indította volna az meg valami 9t feletti súlyú volt.
A Tu-22 biztosan lazán vinné, a Kh-22 után meg sem kottyanna neki.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and endre
De és jobban belegondolva a Tu-160-as még arra is alkamas, hogy a szokásos utazójánál némiképp magasabbról és gyorsabban repülve ugrásból hajítsa el. Neki ez smafu. A 18000 méteres csúcsmagasságából származtatva egy Mach 1.5-nél 14-16 ezer méteres magasságban oldás is sokat számítana.
A jóval nagyobb Burlakot 14000 m körül indította volna 1,7M mellett. Szóval lazán képes lenne rá.
 
160 elvileg képes lehet rá, a Kh-101 kb7,5 m hosszú 2,5t körül mozog és nem egyet visz/bay, szóval szerintem csak a megfelelő függesztési pontot kellene kialakítani a Kindzsalnak. A
A másik topicban linkelt cikk szerint az Oroszok arra szánták a Kindzsalt hogy hazai légtérből indítva nagy számú rakétával szórhassák meg az E.i tengerre behajózó NATO hajókat.
Ehhez felesleges egy 10 000 km hatósugarú stratégiai bombázó amiből összesen 16 db van.
A MIG 31 ből vagy több száz példány áll szolgálatban...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Roni
Eddig, egyetlen, ha jól tudom tesztekre használt Mig-31-ről egy képe, egy tesztfestésű valamivel a hóna alatt, mai hasonlít egy áramvonalazó kúppal megtuningolt SS-26-ra.
na ennyi a biztos.
 
De és jobban belegondolva a Tu-160-as még arra is alkamas, hogy a szokásos utazójánál némiképp magasabbról és gyorsabban repülve ugrásból hajítsa el. Neki ez smafu. A 18000 méteres csúcsmagasságából származtatva egy Mach 1.5-nél 14-16 ezer méteres magasságban oldás is sokat számítana.

Ugrásból?
Csak azért mert amit ASAT és Földikutya tesztindítás videon láttam egyik se ugrásból történt. Arra gondolok, ha így indít egy ilyen rakétát, annak az égéstermékeit nem épp a hajtómű fogja így beszívni?
 
Ugrásból?
Csak azért mert amit ASAT és Földikutya tesztindítás videon láttam egyik se ugrásból történt. Arra gondolok, ha így indít egy ilyen rakétát, annak az égéstermékeit nem épp a hajtómű fogja így beszívni?

Az oldástól kezdve olyan pályán meg a hordozó és a rakéta is, hogy ne legyen ilyen gond. Műholdakat is küldenek fel rakétával repülőgépről oldva, ott se gond.
 
közben találtam más felvételt is ASAT indításról, ugrásból..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Azért egy Tu-160-assal ugrásból indítást nem úgy kell elképzelni, mint az F-15 ASAT-nál volt, hiszen nem vadászgép. 2.5g-s limitbe be kell férnie a dolognak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Azért egy Tu-160-assal ugrásból indítást nem úgy kell elképzelni, mint az F-15 ASAT-nál volt, hiszen nem vadászgép. 2.5g-s limitbe be kell férnie a dolognak.
Pontosan ezért nincs az égvilágon semmi értelme. Egy vadászgép 10-12 km magasan még ezzel a böszme rakétával is felgyorsítana M1.5 tájára vagy kicsit talán fölé is kb. 3-3,5 perc és 100 km távolság nagyságrendjében, no meg több G-t képes húzni, min 2,5, tehát értelmes sebességgel tudja a sebességvektorát megfeleő irányba fordítani. A Tu-160 meg sanszosan nem. Kettőt lehet találni, hogy SR-71-gyel miért nem próbélkoztak soha dinamikus ugrásokkal. (Pedig az oroszok tartottak ettől, az Sz-200 lőszabályzatban vagy fejlesztési doksikban vannak erre utaló dolgok.)

A a V-G* diagram, ami a repcsik repteljesítményét ábrázolja. Minden vadászrepcsinél, amit csak láttam hangsebesség felett a max. engedélyezett G érték csökkent. Tehát a 9G-s gép értéke az a max. érték transzszonikus tartományban, aztán szuperszonikusban csökken. Tehát igen valószínű, hogy a Tu-160 M1.5 táján még 2,5G-t sem tudna húzni...

*A diagramok általános és specifikusan. Van olyan gép, ahol a sebességnél nem változik az üzemi tartományon belül, de van ahol igen. Ilyen és olyan is szerepel a lentki képen és linkeken. Szu-27-ről asszem láttam is ilyen diagramot és emlékeim szerint M1.3 felett mintha 5-6G lett volna a max. túlterhelés, de mivel nincs előttem, ez csak halvány emlék.

https://www.theairlinepilots.com/forum/viewtopic.php?t=441
http://www.faatest.com/books/flt/chapter17/vgdiagram.htm

PerformanceEnvelope.gif
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7
Nézzük meg Szergej Szurovkin nyilatkozatát a Kinzsal-ról: (Szergej Szurovkin az orosz légi és kozmikus erők parancsnoka)

https://rg.ru/2018/03/01/glavkom-vks-rossii-raskryl-sekret-giperzvukovoj-rakety-kinzhal.html

"Kinzsal avagy H-47M2 hiperszónikus rakéta kb 3m hosszú,a harci rész sebessége M10és hatótávja 2000 km."

Ezzel szemben mit láttunk? Egy MiG-31DZ indított egy Iszkanderre hasonlító rakétát, amely kb 7m hosszú és 1m átmérőjü, Tömege nem egész 5 t (harci rész tömege 800kg)
 
Nézzük meg Szergej Szurovkin nyilatkozatát a Kinzsal-ról: (Szergej Szurovkin az orosz légi és kozmikus erők parancsnoka)

https://rg.ru/2018/03/01/glavkom-vks-rossii-raskryl-sekret-giperzvukovoj-rakety-kinzhal.html

"Kinzsal avagy H-47M2 hiperszónikus rakéta kb 3m hosszú,a harci rész sebessége M10és hatótávja 2000 km."

Ezzel szemben mit láttunk? Egy MiG-31DZ indított egy Iszkanderre hasonlító rakétát, amely kb 7m hosszú és 1m átmérőjü, Tömege nem egész 5 t (harci rész tömege 800kg)
Nem tudok szebben fogalmazni. Összevissza handabandázás esete áll fent? Az a videó is amit betettek mondom olyan szinten nevetségesen volt vágva, hogy az ember csak vakarta a fejét.

Én egyszerűen csak egy médiaoffenzívát látok, ami kb. annyira jön be, mint amikor az lelőtt MH17-nél DCS-sel készült képpel próbálkoztak be. Hmhm...
 
Nézzük meg Szergej Szurovkin nyilatkozatát a Kinzsal-ról: (Szergej Szurovkin az orosz légi és kozmikus erők parancsnoka)

https://rg.ru/2018/03/01/glavkom-vks-rossii-raskryl-sekret-giperzvukovoj-rakety-kinzhal.html

"Kinzsal avagy H-47M2 hiperszónikus rakéta kb 3m hosszú,a harci rész sebessége M10és hatótávja 2000 km."

Ezzel szemben mit láttunk? Egy MiG-31DZ indított egy Iszkanderre hasonlító rakétát, amely kb 7m hosszú és 1m átmérőjü, Tömege nem egész 5 t (harci rész tömege 800kg)
Akkor most Putyin dezinformál kamuképpel vagy Szurovkin dezinformál kamuadattal? A kettő üti egymást, valamelyik dezinfo, hacsak nem mindkettő.
 
Nem tudok szebben fogalmazni. Összevissza handabandázás esete áll fent? Az a videó is amit betettek mondom olyan szinten nevetségesen volt vágva, hogy az ember csak vakarta a fejét.

Én egyszerűen csak egy médiaoffenzívát látok, ami kb. annyira jön be, mint amikor az lelőtt MH17-nél DCS-sel készült képpel próbálkoztak be. Hmhm...
Legalább így már érted az összefüggést a Szu-57 mint az egyik Kinzsal hordozó nyilatkozatokat . :)
 
Teljesen felesleges itt boncolgatni ezt a egészet, véleményem szerint... Ez nem egy új fegyver bemutató volt egy kiállításon, hanem egy üzenet USA-nak, hogy nem fogunk ülni és nézni tétlenül. Benne lehet egy egyszerű és szándékos félrevezetés is.....Ki tudja? Idővel biztos, hogy többet fogunk tudni az egészről, de nem most... Ha valaki blöffnek néz, legyen az, ha komolytalannak és nevetségesnek - legyen.... A lényeg az, hogy oroszok kényszerből elindultak több irányba, hogy a paritás továbbra is fennálljon.
 
A a V-G* diagram, ami a repcsik repteljesítményét ábrázolja. Minden vadászrepcsinél, amit csak láttam hangsebesség felett a max. engedélyezett G érték csökkent. Tehát a 9G-s gép értéke az a max. érték transzszonikus tartományban, aztán szuperszonikusban csökken. Tehát igen valószínű, hogy a Tu-160 M1.5 táján még 2,5G-t sem tudna húzni...

És vajon az összefüggést is tudod-e?
Mach 1 felett nem azért csökken a túlterhelhetőség értéke, mert nagy a sebesség, hanem mert ezekhez a sebesség értékekhez olyan repülési magasság tartozik, aminél a kormányfelületekkel nem tudnak nagyobb g értéket húzni. A gép sárkánya bőven tudná.
Mach 1.2 - 1.4-en simán lehet földközelben 9g-vel manőverezni, csak elég veszélyes, mert ennél a sebességnél a legtöbb negyedik generációs vadászgép tolóerőkarakterisztikája gond nélkül g-shock-ot okozna, vagy simán törné a gépet. Ezért van, hogy földközelben az FbW rendszerek nem engednek hangsebesség felett nagyobb kormánykitérést, így a 9g-ig se lehet elhúzni a gépet.

Namármost, egy ilyen jókora rakéta esetében az amúgy 5g környékén maximált terhelhetőségű MiG-31-es se fog sokkal többet húzni nagyobb magasságon, részint a hajtómű pompázs miatt, részben a függesztmény tömege miatt (leszakadna a tartóról), részben pedig azért, mert a magassági kormányok nem tudnak ekkorát húzni a gépen.
A Tu-160-as az más, mivel ott egy ekkora rakéta nam tétel a bekötési csomópontnak, hiszen a forgótár bekötési pontjait eleve statikusan több terheli, rövid idejű alacsony dinamikus terhelés esetén is az elfogadható zónán belül maradnak. Ugyanakkor azt is tudni kell, hogy egy 2.5g-s limitbe bele lehet bőven férni egy 1.5g-s emelkedéssel (ahogy írtad, ez a gép se képes hangsebesség felett a max g értéke elérésére), ami Mach 1.7-nél, nagy íven is kiadja a dolgot. A gyorsítást 12 ezer környékén végzik, majd belehúznak 14-16 ezer méterig és ott oldanak. Attól, hogy nem az ASAT-féle közel függőleges ugrásról beszélünk, a nagy rádiuszú, alacsony terhelésű ugrás is ugrás.
Amúgy nem egy nagy etvasz, az iraki Tu-22-esek oldottak így szuperszonikusan 15000 körnéykéig felugrova FAB-9000-est és az kilenc tonna volt...

amo72007_6.jpg
 
Most nézem boki Űrkutatás topicba most tett be egy videot a Falcon-x indításról, ott az látszik, 16 km-en már több mint 2000 km-el megy. Ehehz hozzáadódhat a hordozóeszközé, de nekem akkor is az jön le hogy ez plusz a 2000 km ígért hatótávolságot igénylő több mint 18 000 km-es végsebességhez képest nem hmm.... sorsdöntő, csak egy feleslegesen bonyolult rendszer jön létre....(infrastruktúra, etc)
mindenkinek egyszerűbb, és gyorsabban használható pld egy olyan rendszer, mint a ballisztikus rakéta hagyományos, vagy a bejelentett kínai hiperszónikus fejjel.
kisebb távra pedig ott vannak rendszerben álló rendszerek ha jól tudom...
Szóval ez most valami, vagy megy valahová...
 
És vajon az összefüggést is tudod-e?
Mach 1 felett nem azért csökken a túlterhelhetőség értéke, mert nagy a sebesség, hanem mert ezekhez a sebesség értékekhez olyan repülési magasság tartozik, aminél a kormányfelületekkel nem tudnak nagyobb g értéket húzni. A gép sárkánya bőven tudná.
Mach 1.2 - 1.4-en simán lehet földközelben 9g-vel manőverezni, csak elég veszélyes, mert ennél a sebességnél a legtöbb negyedik generációs vadászgép tolóerőkarakterisztikája gond nélkül g-shock-ot okozna, vagy simán törné a gépet. Ezért van, hogy földközelben az FbW rendszerek nem engednek hangsebesség felett nagyobb kormánykitérést, így a 9g-ig se lehet elhúzni a gépet.

Namármost, egy ilyen jókora rakéta esetében az amúgy 5g környékén maximált terhelhetőségű MiG-31-es se fog sokkal többet húzni nagyobb magasságon, részint a hajtómű pompázs miatt, részben a függesztmény tömege miatt (leszakadna a tartóról), részben pedig azért, mert a magassági kormányok nem tudnak ekkorát húzni a gépen.
A Tu-160-as az más, mivel ott egy ekkora rakéta nam tétel a bekötési csomópontnak, hiszen a forgótár bekötési pontjait eleve statikusan több terheli, rövid idejű alacsony dinamikus terhelés esetén is az elfogadható zónán belül maradnak. Ugyanakkor azt is tudni kell, hogy egy 2.5g-s limitbe bele lehet bőven férni egy 1.5g-s emelkedéssel (ahogy írtad, ez a gép se képes hangsebesség felett a max g értéke elérésére), ami Mach 1.7-nél, nagy íven is kiadja a dolgot. A gyorsítást 12 ezer környékén végzik, majd belehúznak 14-16 ezer méterig és ott oldanak. Attól, hogy nem az ASAT-féle közel függőleges ugrásról beszélünk, a nagy rádiuszú, alacsony terhelésű ugrás is ugrás.
Amúgy nem egy nagy etvasz, az iraki Tu-22-esek oldottak így szuperszonikusan 15000 körnéykéig felugrova FAB-9000-est és az kilenc tonna volt...

amo72007_6.jpg
F-104A_flight_envelope.jpg

Ez alapján úgy látom rosszul emlékeztem, ez is mutatja az elérhető max. G-t magasság szerint, ha úgy rajzolják meg. Csak ezzel szemben a képem linkelt diagramom meg Vc velett csökkenő engedélyezett G terhelést mutat.

A Streak Eagle a rekordrepülés során 4-5G-s emelkedést húzott bele a 20 km feletti rekorodoknál, nem megoldhatatlan.