Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 095
113
Nem tudok szebben fogalmazni. Összevissza handabandázás esete áll fent? Az a videó is amit betettek mondom olyan szinten nevetségesen volt vágva, hogy az ember csak vakarta a fejét.

Én egyszerűen csak egy médiaoffenzívát látok, ami kb. annyira jön be, mint amikor az lelőtt MH17-nél DCS-sel készült képpel próbálkoztak be. Hmhm...
Legalább így már érted az összefüggést a Szu-57 mint az egyik Kinzsal hordozó nyilatkozatokat . :)
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
Teljesen felesleges itt boncolgatni ezt a egészet, véleményem szerint... Ez nem egy új fegyver bemutató volt egy kiállításon, hanem egy üzenet USA-nak, hogy nem fogunk ülni és nézni tétlenül. Benne lehet egy egyszerű és szándékos félrevezetés is.....Ki tudja? Idővel biztos, hogy többet fogunk tudni az egészről, de nem most... Ha valaki blöffnek néz, legyen az, ha komolytalannak és nevetségesnek - legyen.... A lényeg az, hogy oroszok kényszerből elindultak több irányba, hogy a paritás továbbra is fennálljon.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 760
66 629
113
A a V-G* diagram, ami a repcsik repteljesítményét ábrázolja. Minden vadászrepcsinél, amit csak láttam hangsebesség felett a max. engedélyezett G érték csökkent. Tehát a 9G-s gép értéke az a max. érték transzszonikus tartományban, aztán szuperszonikusban csökken. Tehát igen valószínű, hogy a Tu-160 M1.5 táján még 2,5G-t sem tudna húzni...

És vajon az összefüggést is tudod-e?
Mach 1 felett nem azért csökken a túlterhelhetőség értéke, mert nagy a sebesség, hanem mert ezekhez a sebesség értékekhez olyan repülési magasság tartozik, aminél a kormányfelületekkel nem tudnak nagyobb g értéket húzni. A gép sárkánya bőven tudná.
Mach 1.2 - 1.4-en simán lehet földközelben 9g-vel manőverezni, csak elég veszélyes, mert ennél a sebességnél a legtöbb negyedik generációs vadászgép tolóerőkarakterisztikája gond nélkül g-shock-ot okozna, vagy simán törné a gépet. Ezért van, hogy földközelben az FbW rendszerek nem engednek hangsebesség felett nagyobb kormánykitérést, így a 9g-ig se lehet elhúzni a gépet.

Namármost, egy ilyen jókora rakéta esetében az amúgy 5g környékén maximált terhelhetőségű MiG-31-es se fog sokkal többet húzni nagyobb magasságon, részint a hajtómű pompázs miatt, részben a függesztmény tömege miatt (leszakadna a tartóról), részben pedig azért, mert a magassági kormányok nem tudnak ekkorát húzni a gépen.
A Tu-160-as az más, mivel ott egy ekkora rakéta nam tétel a bekötési csomópontnak, hiszen a forgótár bekötési pontjait eleve statikusan több terheli, rövid idejű alacsony dinamikus terhelés esetén is az elfogadható zónán belül maradnak. Ugyanakkor azt is tudni kell, hogy egy 2.5g-s limitbe bele lehet bőven férni egy 1.5g-s emelkedéssel (ahogy írtad, ez a gép se képes hangsebesség felett a max g értéke elérésére), ami Mach 1.7-nél, nagy íven is kiadja a dolgot. A gyorsítást 12 ezer környékén végzik, majd belehúznak 14-16 ezer méterig és ott oldanak. Attól, hogy nem az ASAT-féle közel függőleges ugrásról beszélünk, a nagy rádiuszú, alacsony terhelésű ugrás is ugrás.
Amúgy nem egy nagy etvasz, az iraki Tu-22-esek oldottak így szuperszonikusan 15000 körnéykéig felugrova FAB-9000-est és az kilenc tonna volt...

amo72007_6.jpg
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Most nézem boki Űrkutatás topicba most tett be egy videot a Falcon-x indításról, ott az látszik, 16 km-en már több mint 2000 km-el megy. Ehehz hozzáadódhat a hordozóeszközé, de nekem akkor is az jön le hogy ez plusz a 2000 km ígért hatótávolságot igénylő több mint 18 000 km-es végsebességhez képest nem hmm.... sorsdöntő, csak egy feleslegesen bonyolult rendszer jön létre....(infrastruktúra, etc)
mindenkinek egyszerűbb, és gyorsabban használható pld egy olyan rendszer, mint a ballisztikus rakéta hagyományos, vagy a bejelentett kínai hiperszónikus fejjel.
kisebb távra pedig ott vannak rendszerben álló rendszerek ha jól tudom...
Szóval ez most valami, vagy megy valahová...
 
M

molnibalage

Guest
És vajon az összefüggést is tudod-e?
Mach 1 felett nem azért csökken a túlterhelhetőség értéke, mert nagy a sebesség, hanem mert ezekhez a sebesség értékekhez olyan repülési magasság tartozik, aminél a kormányfelületekkel nem tudnak nagyobb g értéket húzni. A gép sárkánya bőven tudná.
Mach 1.2 - 1.4-en simán lehet földközelben 9g-vel manőverezni, csak elég veszélyes, mert ennél a sebességnél a legtöbb negyedik generációs vadászgép tolóerőkarakterisztikája gond nélkül g-shock-ot okozna, vagy simán törné a gépet. Ezért van, hogy földközelben az FbW rendszerek nem engednek hangsebesség felett nagyobb kormánykitérést, így a 9g-ig se lehet elhúzni a gépet.

Namármost, egy ilyen jókora rakéta esetében az amúgy 5g környékén maximált terhelhetőségű MiG-31-es se fog sokkal többet húzni nagyobb magasságon, részint a hajtómű pompázs miatt, részben a függesztmény tömege miatt (leszakadna a tartóról), részben pedig azért, mert a magassági kormányok nem tudnak ekkorát húzni a gépen.
A Tu-160-as az más, mivel ott egy ekkora rakéta nam tétel a bekötési csomópontnak, hiszen a forgótár bekötési pontjait eleve statikusan több terheli, rövid idejű alacsony dinamikus terhelés esetén is az elfogadható zónán belül maradnak. Ugyanakkor azt is tudni kell, hogy egy 2.5g-s limitbe bele lehet bőven férni egy 1.5g-s emelkedéssel (ahogy írtad, ez a gép se képes hangsebesség felett a max g értéke elérésére), ami Mach 1.7-nél, nagy íven is kiadja a dolgot. A gyorsítást 12 ezer környékén végzik, majd belehúznak 14-16 ezer méterig és ott oldanak. Attól, hogy nem az ASAT-féle közel függőleges ugrásról beszélünk, a nagy rádiuszú, alacsony terhelésű ugrás is ugrás.
Amúgy nem egy nagy etvasz, az iraki Tu-22-esek oldottak így szuperszonikusan 15000 körnéykéig felugrova FAB-9000-est és az kilenc tonna volt...

amo72007_6.jpg
F-104A_flight_envelope.jpg

Ez alapján úgy látom rosszul emlékeztem, ez is mutatja az elérhető max. G-t magasság szerint, ha úgy rajzolják meg. Csak ezzel szemben a képem linkelt diagramom meg Vc velett csökkenő engedélyezett G terhelést mutat.

A Streak Eagle a rekordrepülés során 4-5G-s emelkedést húzott bele a 20 km feletti rekorodoknál, nem megoldhatatlan.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
"az amúgy 5g környékén maximált terhelhetőségű MiG-31-es"
Teljes terhelésnél 2g.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Ballisztikus rakéta esetén nem sokkal szerintem, nem éri meg vele vacakolni, mert a vége úgyis sűrűbb légkörben van. Az ASAT-nál minden kg számított, ott megérte ezzel szőrőzni.


Szerintem nem a hatotavolsag az amit igazan megdob a repfdelzeti telepites ( 2000km ugyanmar ) hanem a strategiai mobilitast, az az akarhol gyorsan bevetheto lehet lesz (?) a rendszer.

Mondjuk szerintem az egesz egyelore csak egy otleteles es meg evekig nem lesz belole semmi. Jol mutatja a dezinfot hogy a temban jaratos nagykutyak is ellenkezo dolgokat nyilatkoznak rola.

Az oroszoknak szerintem elsonek a CGI re kene ragyurni. Azzal gyorsan es olcson tudnanak nagy eredmenyt elerni.

:)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 760
66 629
113
Ballisztikus rakéta esetén nem sokkal szerintem, nem éri meg vele vacakolni, mert a vége úgyis sűrűbb légkörben van. Az ASAT-nál minden kg számított, ott megérte ezzel szőrőzni.
Mekkora lehet a tömegcsökkenése egy Iszkandernek 14 ezer méteren a földi indulótömeghez képest?
Nem beszélve arról, hogy ilyen magasságban a rakétája eleve nagyobb nyomásviszonnyal dolgozik, illetve az erre az induló nyomásviszonyra méretezett fúvócső profilja közelebb van az égésvégi magasság nyomásviszonyához, mintha a 14 ezer méter alatti emelkedési szakaszt is bele kellett volna kalkulálni.
A harmadik pedig a cél közelében kezdett meredek rázuhanás, ami feltételezi, hogy az égésvégi sebesség elérése után relatíve tovább marad a rakéta a ritkább, magasabb régióban, ezzel nyújtva el a röppályát jelentősen.
 
M

molnibalage

Guest
Mekkora lehet a tömegcsökkenése egy Iszkandernek 14 ezer méteren a földi indulótömeghez képest?
Nem beszélve arról, hogy ilyen magasságban a rakétája eleve nagyobb nyomásviszonnyal dolgozik, illetve az erre az induló nyomásviszonyra méretezett fúvócső profilja közelebb van az égésvégi magasság nyomásviszonyához, mintha a 14 ezer méter alatti emelkedési szakaszt is bele kellett volna kalkulálni.
A harmadik pedig a cél közelében kezdett meredek rázuhanás, ami feltételezi, hogy az égésvégi sebesség elérése után relatíve tovább marad a rakéta a ritkább, magasabb régióban, ezzel nyújtva el a röppályát jelentősen.
Lehet, hogy szinte semmi, mert így jön ki azonos tömegből 500 km helyett 2000 km.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 631
113
...

"Kinzsal avagy H-47M2 hiperszónikus rakéta kb 3m hosszú,a harci rész sebessége M10és hatótávja 2000 km."

...

Ezt nem igazán tudom elképzelni.
Egy 3m hosszú rakéta 2000kmre milyen hajtóanyaggal fog elmenni? Vagy ez a hatótáv a hordozóplatform+rakéta együttes hatótávja? Ahhoz elég kevésnek tűnik, ismerve a MiG-31 hatótávolságát... de még a hatósugárral számolva is.... Nem értem így az egész értelmét...
Ez a 3 méter vagy csak maga a harci rész mérete, vagy valami tévedés lehet, vagy az oroszok kifejlesztettek valami új hajtóanyagot...
 
M

molnibalage

Guest
Ezt nem igazán tudom elképzelni.
Egy 3m hosszú rakéta 2000kmre milyen hajtóanyaggal fog elmenni? Vagy ez a hatótáv a hordozóplatform+rakéta együttes hatótávja? Ahhoz elég kevésnek tűnik, ismerve a MiG-31 hatótávolságát... de még a hatósugárral számolva is.... Nem értem így az egész értelmét...
Ez a 3 méter vagy csak maga a harci rész mérete, vagy valami tévedés lehet, vagy az oroszok kifejlesztettek valami új hajtóanyagot...
Az R-33 hosszabb ennél...
 
  • Tetszik
Reactions: endre