A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Majd szállítanak ukrajnából a ZAZ autógyárból. Úgy is áll :) Egyébként a fizukat itt a keleten 180-220 neto közé saccolom. Ezért meg nem hinném hogy Debrecenből átmennének a BMW hez. Ahhoz jóval 200 felett kellene kínálnia. 3 műszak nem leányálom. Temetői műszak. Ma már inkább úgy vannak vele hogy inkább kevesebb de ne keljen "állandóan" éjszakázni. A lego is ép a nyomott bérek miatt vergődik. Mert nincs már aki elmenne oda azért a pénzért.
 
Majd szállítanak ukrajnából a ZAZ autógyárból. Úgy is áll :) Egyébként a fizukat itt a keleten 180-220 neto közé saccolom. Ezért meg nem hinném hogy Debrecenből átmennének a BMW hez. Ahhoz jóval 200 felett kellene kínálnia. 3 műszak nem leányálom. Temetői műszak. Ma már inkább úgy vannak vele hogy inkább kevesebb de ne keljen "állandóan" éjszakázni. A lego is ép a nyomott bérek miatt vergődik. Mert nincs már aki elmenne oda azért a pénzért.

Vajon, ha a Brexit miatt el kellene hagyják a magyarok, vagy túlnyomó részük, haza jönnének, vagy szétszélednének?
 
Van keleten a kisebbségen kívül normális munkaerő? Vagy csak más helyekről fogja elszívni az embereket? Nagy fizukat ne várjatok, állítólag a Merci se szakítja meg magát, ha a fizuról van szó. (átlag melósra gondolok, nem valami spéci beosztâsra)
Van melós, meg aki nyugatra jár dolgozni, esetleg külföldre jó eséllyel az is haza jönne, ha helyben jobb fizetést kapna mint addig. Azért van az úgy, hogy a (nyugati)pénz sem minden. Egyébként meg ha nem is lenne, akkor a határon túlról jönnének át dolgozni, ahogy nálunk is megy. A cég nem nagyon akar megszakadni azért hogy megfizesse a melósokat, így meg csak az van ott, aki vagy nem jó sehova, vagy nem akar elmenni, ezért Felvidékről importál embereket. Érdekes, egy megyével arrébb megfizeti a dolgozóit...
 
Rastattban dolgoztam még egy évvel ezelőtt a Mercedes gyárban. Voltak a Kecskeméti testvérgyárból kiküldetésen emberkék, akik azt mondták, hogy kecsón sokkal gyorsabban megy a szalag is, pluszba csak 180 nettót kapnak. A bér a német testvérgyárban 2500 euró nettó egy szintén direkt mercisnek, és akkor még nem beszéltem az évi több ezer eurós prémiumokról. Persze gyakorlatilag lehetetlen bejutni...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
A fél debreceni laktanya kiürül ha megnyílik a gyár...
Nem valószínű, hacsak nem mindenki autóipari technikusi végzettségű, esetleg a gyár profiljához passzoló mérnök.
Ráadásul a toborzás nemcsak Debrecenben lesz, hanem kiterjed a térségre, pl a szintén 200ezres Nagyváradra is. Csak itt félmillió ember közül válogathatnak, aztán tehetjük hozzá a további térségeket, Nyíregyházát stb.
Az első évekre 1000 embert keresnek majd, ami nem hinném hogy nehézséget okozna, amellett hogy összességében nem full droidok lesznek a kiválasztottak, hanem "némileg" kvalifikált szakik.
https://www.bmwgroup.jobs/hu/hu.html
Regisztráljatok :D
 
  • Tetszik
Reactions: kiskrumpli
Nem valószínű, hacsak nem mindenki autóipari technikusi végzettségű, esetleg a gyár profiljához passzoló mérnök.
Ráadásul a toborzás nemcsak Debrecenben lesz, hanem kiterjed a térségre, pl a szintén 200ezres Nagyváradra is. Csak itt félmillió ember közül válogathatnak, aztán tehetjük hozzá a további térségeket, Nyíregyházát stb.
Az első évekre 1000 embert keresnek majd, ami nem hinném hogy nehézséget okozna, amellett hogy összességében nem full droidok lesznek a kiválasztottak, hanem "némileg" kvalifikált szakik.
https://www.bmwgroup.jobs/hu/hu.html
Regisztráljatok :D

A nagy német autóipari beszállítók is jelentősen bővítenek a Nyíregyháza-Temesvár térségben, kb. 3000-4000 emberre lesz szükségük a magyar és a román oldalon összesen a következő 5 évben...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nem valószínű, hacsak nem mindenki autóipari technikusi végzettségű, esetleg a gyár profiljához passzoló mérnök.
Ráadásul a toborzás nemcsak Debrecenben lesz, hanem kiterjed a térségre, pl a szintén 200ezres Nagyváradra is. Csak itt félmillió ember közül válogathatnak, aztán tehetjük hozzá a további térségeket, Nyíregyházát stb.
Az első évekre 1000 embert keresnek majd, ami nem hinném hogy nehézséget okozna, amellett hogy összességében nem full droidok lesznek a kiválasztottak, hanem "némileg" kvalifikált szakik.
https://www.bmwgroup.jobs/hu/hu.html
Regisztráljatok :D
A gyártó szalag mellé, nem hiszem, hogy mérnökök kellenének. Piros lámpa-piros gomb, kék lámpa-kék gomb. Gyórben is betanított munkás szinten zajlik a fyártás az AUDI-nál.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A gyártó szalag mellé, nem hiszem, hogy mérnökök kellenének. Piros lámpa-piros gomb, kék lámpa-kék gomb. Gyórben is betanított munkás szinten zajlik a fyártás az AUDI-nál.

Először szelektálás lesz. A sor mellé anno, 1992-ben, az Opelnél csak érettségizetteket vettek fel. Aztán a szakmunkások. Egyébként a megadott bérek, az alsó határ az autógyártásban. 200 ezer nettónál több lesz az jócskán. Van Szombathelyen olyan cég, ahol egy szakmunkás, 350 ezer nettot is hazavisz, 3 műszakban, túlórákkal. Olyan, aki már 10 éve legalább ott van. Örülök én is hogy keletre ment a cég, pedig én a nyugati országrészben élek. Fel kell zárkóztatni az ország minden területét, ahol még lemaradás van a fizetésekben. Ez másképp nem megy, csak jólfizető versenyszférés munkahelyekkel. Az esetben a kivándorlás is lecsökkenhet egy teljesen kezelhető szintre. Ami a debreceni dandárt illeti. Biztosra veszem, hogy sajnos, gonban lesz majd emberanyaggal a közeljövőben. Szerződéses katonák, ha szakképzettek, akkor tömegesen léphetnek le majd a BMW gyárba dolgozni. A honvédségi illetmények, ami a szerződéses állományt illeti, nagyon alacsonyak. Trathatatlan helyzet llesz ebből, ha drasztikus emelés nem lesz. 5 % évi, ami most létezik a törvény szerint, kevés lesz mindenre. A versenyszféra kapitalista törvényei felülírnak mindent e téren is majd.
 
Először szelektálás lesz. A sor mellé anno, 1992-ben, az Opelnél csak érettségizetteket vettek fel. Aztán a szakmunkások. Egyébként a megadott bérek, az alsó határ az autógyártásban. 200 ezer nettónál több lesz az jócskán. Van Szombathelyen olyan cég, ahol egy szakmunkás, 350 ezer nettot is hazavisz, 3 műszakban, túlórákkal. Olyan, aki már 10 éve legalább ott van. Örülök én is hogy keletre ment a cég, pedig én a nyugati országrészben élek. Fel kell zárkóztatni az ország minden területét, ahol még lemaradás van a fizetésekben. Ez másképp nem megy, csak jólfizető versenyszférés munkahelyekkel. Az esetben a kivándorlás is lecsökkenhet egy teljesen kezelhető szintre. Ami a debreceni dandárt illeti. Biztosra veszem, hogy sajnos, gonban lesz majd emberanyaggal a közeljövőben. Szerződéses katonák, ha szakképzettek, akkor tömegesen léphetnek le majd a BMW gyárba dolgozni. A honvédségi illetmények, ami a szerződéses állományt illeti, nagyon alacsonyak. Trathatatlan helyzet llesz ebből, ha drasztikus emelés nem lesz. 5 % évi, ami most létezik a törvény szerint, kevés lesz mindenre. A versenyszféra kapitalista törvényei felülírnak mindent e téren is majd.
Teljesen igazad van abban amit leírtál. Néhány ezer Ft plusszért a fiatalabbal váltani akarnak. Pláne, ha gyakpótlékért "cserébe" heteket kell kempingezni Várpalotán, ami a BMW-nél nincsen.
Aztán szembesülnek olyannal, hogy a multinál 8 óra munka az 8 óra gépsor melletti meló. Nincs 1 óra tesi, nincs kantin, meg könyvtárba mászkálás stb. Aztán mindenki dönt, hogy melyik is jobb.
Tény a Honvédség munkaerőpiaci helyzete merőben más, mint 2004-ben volt, amikor több ezer szerződésest kellett felvenni. A megnyírbált járandóságok, és a nékány százazezer, jellemzően 20 és 30 közötti férfi, akik külföldön dolgoznak csökkentik a potenciális szolgálatvállalók számát.
A megtartás pedig ehy külön fejezet. A pályántartás és a pályán maradás kényszerítése külömbözik. A visszafizettetés rendszerének alkalmazása nem eredményez motivált munkaerőt. Lehetne ezt külön taglalni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Először szelektálás lesz. A sor mellé anno, 1992-ben, az Opelnél csak érettségizetteket vettek fel. Aztán a szakmunkások. Egyébként a megadott bérek, az alsó határ az autógyártásban. 200 ezer nettónál több lesz az jócskán. Van Szombathelyen olyan cég, ahol egy szakmunkás, 350 ezer nettot is hazavisz, 3 műszakban, túlórákkal. Olyan, aki már 10 éve legalább ott van. Örülök én is hogy keletre ment a cég, pedig én a nyugati országrészben élek. Fel kell zárkóztatni az ország minden területét, ahol még lemaradás van a fizetésekben. Ez másképp nem megy, csak jólfizető versenyszférés munkahelyekkel. Az esetben a kivándorlás is lecsökkenhet egy teljesen kezelhető szintre. Ami a debreceni dandárt illeti. Biztosra veszem, hogy sajnos, gonban lesz majd emberanyaggal a közeljövőben. Szerződéses katonák, ha szakképzettek, akkor tömegesen léphetnek le majd a BMW gyárba dolgozni. A honvédségi illetmények, ami a szerződéses állományt illeti, nagyon alacsonyak. Trathatatlan helyzet llesz ebből, ha drasztikus emelés nem lesz. 5 % évi, ami most létezik a törvény szerint, kevés lesz mindenre. A versenyszféra kapitalista törvényei felülírnak mindent e téren is majd.

Az 5% 2019-el végetér.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Nem valószínű, hacsak nem mindenki autóipari technikusi végzettségű, esetleg a gyár profiljához passzoló mérnök.
Ráadásul a toborzás nemcsak Debrecenben lesz, hanem kiterjed a térségre, pl a szintén 200ezres Nagyváradra is. Csak itt félmillió ember közül válogathatnak, aztán tehetjük hozzá a további térségeket, Nyíregyházát stb.
Az első évekre 1000 embert keresnek majd, ami nem hinném hogy nehézséget okozna, amellett hogy összességében nem full droidok lesznek a kiválasztottak, hanem "némileg" kvalifikált szakik.
https://www.bmwgroup.jobs/hu/hu.html
Regisztráljatok :D
Mindenféle ember kell majd, mérnök, autóipari technikus, és olyan is aki szalagmunkát fog csinálni saját pár hetes belső képzés után.
 
  • Tetszik
Reactions: endre