Eurofighter Typhoon

Nos szerintem itt több eset is lehetséges :
1. Műszaki hiba, ez lenne a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb magyarázat.
2. Szándékos indítás (mert megzsarolták, lefizették ürgebőrbe bújt ügynökök, hogy NATO csúcstechnológiát juttason el az ellenségnek)
3. Szándekos indítás (szupertitkos légiharc egy láthatatlan orosz vadászgéppel)
4. Véletlen indítás (Carlos annyira beleélte magát a szerepébe, hogy addig jatszadozott az indítógombbal amíg indítás lett a vége)
5. Véletlen indítás (szimulált légicél befogás végén véletlenül tényleg kilőtt egy rakétát)
Vagy ezek tetszőleges kombinációja :)
 
Az oroszoknak meg úgy sincs akkora mákjuk hogy megtalálják
Ha mégis akkor is már Kína is előttük jár .Légiharcászatba lemaradtak mint a borra való ;)
 
Nos szerintem itt több eset is lehetséges :
1. Műszaki hiba, ez lenne a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb magyarázat.
A légiharc-rakéták indításánál többszörös biztosítás van. Az F-15 cikkben láthatod az AIM-7-nél alkalmazott módszert. Ha még le is old véletlenül a rakéta rögzítő szerkezete, akkor a hajtómű indítás nem feltétlen történik meg.

A példa nem teljesen azonos, mert az AIM-7-et "leejtették/löktél, addig az AIM-120 az EF-ről csak akkor távozik így, ha törzs alatt van a szárnyaknál a sínszőr "lecsúszik" a sínről. Legalábbis tudtommal mert a törzsnél levő pontoknál nem sínen van. Lásd a lenti képen. Nem érdekes a rakéta egzakt típusa. A szárnyakon sín van, a törzsnél levőnél nincs.

1*wfKzhTWl8cz8Gw-dZefDDA.jpeg


2. Szándékos indítás (mert megzsarolták, lefizették ürgebőrbe bújt ügynökök, hogy NATO csúcstechnológiát juttason el az ellenségnek)
Ez is felmerül, de nehezen elképzelhető.

3. Szándekos indítás (szupertitkos légiharc egy láthatatlan orosz vadászgéppel)
Ez teljesen elképzelhetetlen, a hh alatt és soha nem fordult elő tudtommal ilyen eset.

4. Véletlen indítás (Carlos annyira beleélte magát a szerepébe, hogy addig jatszadozott az indítógombbal amíg indítás lett a vége)
Na ilyen viszont már volt több is. A görög-török gépek cicázása közben is elvileg így lőttek le gépet, téves állásban volt a MASTER ARM. Legalábbis ez a hivatalos változat...

Viszont jenki gép is lőtt seggbe többször jenki gépet már gyakorlaton. Így fejből F-4-es korszakban és F-15/F-16-tal is volt ilyen eset. Majd megpróbálom ezeket megkeresni.

5. Véletlen indítás (szimulált légicél befogás végén véletlenül tényleg kilőtt egy rakétát)
Igen, ez is. Szerintem ezt történhetett, a HOTAS és a többi azért érdekel, hogy ez hogyan lehetett.
 
Az F-16-on volt AMRAAM, látszottak néhány roncsról készült fotón a maradványok, de mire a háború után a "gazdik" fel tudták kutatni addigra már csak a gép roncsa volt ott rakéták nélkül.

Emlékszem azokra a fotókra, a szárnyvégi AMRAAM első harmadtát csavarozták le, ahol a radar meg az elektronika van - a raksimotort hagyták
 
  • Tetszik
Reactions: endre and emel
Nem, az írják, hogy az említett településtől északra volta a gép. Repülési irányról szó sincs. Gondolom okkal, hogy "túrázó" orosz "civileknek" ne adjanak tippeket hol keressék.

Iszonyatosan nagy blama lenne, ha orosz kézbe kerülne a rakéta.

Ezt nemrég olvastam (szerintük észak felé indítottak)

"The missile's last location was about 25 miles north of the Estonian city of Tartu. It was reportedly fired northward, but the trajectory and its final location are not known. The 12-foot-long missile has a range of about 60 miles and carries a roughly 50-pound high-explosive warhead.
The missile has a built-in self-destruct mode for such occasions, but it's not certain that it was activated, and the weapon may have landed on the ground.
The Estonian Defense Ministry has launched a search for the missile using helicopters, and emergency services in the area have asked residents who happen upon the missile or parts of it not to approach it.
Estonian Prime Minister Juri Ratas said on Facebook that there were "thank God no human casualties," and called the incident "extremely regrettable."
"I am sure that the Estonian defence forces will, in cooperation with our allies, identify all the circumstances of the case and make every effort to make sure that nothing like this happens again," he added.
Estonia's defense minister also ordered the suspension of all aerial military exercises in the country's air space until the incident was resolved.
The Spanish Defense Ministry also opened an investigations."
 
Jó kérdés, sanszosan volt rajta. A roncsokról készült fotókon kéne megnézni, hogy mi maradt belőle.

Ha volt is máshonnan, mi arról nem tudunk, mert ha sikerült is szerezni, akkor azt titkolni kell, úgy van csak értelme.

F-15E is zuhant le Líbiában, azon is lehetett. Azt, hogy hova került, tudja a fene. Lehet, hogy annak roncsait megbombázták.

Líbiai F15, eléggé kiégett, de a fegyverek leszakadtak róla:

14013c6b5a53287abb3ea4e58f39aa35.jpg
 
Fel nem tudom fogni, hogyan lehet véletlenül inditani:

- készültségi gép volt, vagy...
- gyakorlatozott (minek ehhez éles?)
- lehet inditani konkrét célkijelölés nélkül is?
- véletlen inditás elleni védelem a levegőben miből állhat...?

mert ugyebár nem vészleoldás volt...
nem tudom elképzelni, mit matathatott a pilóta, hogy ez történt...
Leningrádból indították interneten, a pilóta Tindrén keresztül.
 
Nos szerintem itt több eset is lehetséges :
1. Műszaki hiba, ez lenne a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb magyarázat.
2. Szándékos indítás (mert megzsarolták, lefizették ürgebőrbe bújt ügynökök, hogy NATO csúcstechnológiát juttason el az ellenségnek)
3. Szándekos indítás (szupertitkos légiharc egy láthatatlan orosz vadászgéppel)
4. Véletlen indítás (Carlos annyira beleélte magát a szerepébe, hogy addig jatszadozott az indítógombbal amíg indítás lett a vége)
5. Véletlen indítás (szimulált légicél befogás végén véletlenül tényleg kilőtt egy rakétát)
Vagy ezek tetszőleges kombinációja :)
A 4esre több példa is volt.
 
A kép alapján nekem eléggé érthetetlen, hogy miért oda tették a fegyverzeti főkapcsolót. Gázkarról picit csúszik le a kéz vagy akad be kesztyű, stb. akkor átpöccinti a kapcsolót és kész a baj. A jenki gépeken én úgy látom, hogy mindig szem/váll magasság közelében van a MASTER ARM. Annál ilyen nem fordulhat elő, mert fel kell emelni a kezet a mozgatáshoz.

F-15-tel volt, hogy még katapultálni is sikerült véletlenül az oxigéncső befeszülés miatt. Akkor egy kapcsoló átbillentése ehhez képest a simán megtörténhet kategória.

Pár éve egy F-16-nál felszállás közben a trim gombot buzerálta meg valami a kabinban és zuhantak le. Az is lent, bár sokkal hátrébb van baloldalt.

A görög Mirage-2000C 1996-ban lőtte a török F-16-ost pedig ott a főkapcsoló szintén magasabban van... (A magyarázat az volt, hogy véletlenül rossz állásban volt a kapcsoló.) A lenti képen a TOP felirat mellett, a magasságmérőtől balra az ARME felirat és piros kapcsoló.

2000c.jpg
 
A kép alapján nekem eléggé érthetetlen, hogy miért oda tették a fegyverzeti főkapcsolót. Gázkarról picit csúszik le a kéz vagy akad be kesztyű, stb. akkor átpöccinti a kapcsolót és kész a baj. A jenki gépeken én úgy látom, hogy mindig szem/váll magasság közelében van a MASTER ARM. Annál ilyen nem fordulhat elő, mert fel kell emelni a kezet a mozgatáshoz.

F-15-tel volt, hogy még katapultálni is sikerült véletlenül az oxigéncső befeszülés miatt. Akkor egy kapcsoló átbillentése ehhez képest a simán megtörténhet kategória.

Pár éve egy F-16-nál felszállás közben a trim gombot buzerálta meg valami a kabinban és zuhantak le. Az is lent, bár sokkal hátrébb van baloldalt.

A görög Mirage-2000C 1996-ban lőtte a török F-16-ost pedig ott a főkapcsoló szintén magasabban van... (A magyarázat az volt, hogy véletlenül rossz állásban volt a kapcsoló.) A lenti képen a TOP felirat mellett, a magasságmérőtől balra az ARME felirat és piros kapcsoló.

2000c.jpg
A miragen is temyleg eleg rossz helyen van a lab miatt. Siman megeshet egy hadgyakorlaton hogy ki be szal a pilota vagy legalabbis felall valamiert... /beadnak neki valamit barmi miatt./
 
Nos szerintem itt több eset is lehetséges :
1. Műszaki hiba, ez lenne a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb magyarázat.
2. Szándékos indítás (mert megzsarolták, lefizették ürgebőrbe bújt ügynökök, hogy NATO csúcstechnológiát juttason el az ellenségnek)
3. Szándekos indítás (szupertitkos légiharc egy láthatatlan orosz vadászgéppel)
4. Véletlen indítás (Carlos annyira beleélte magát a szerepébe, hogy addig jatszadozott az indítógombbal amíg indítás lett a vége)
5. Véletlen indítás (szimulált légicél befogás végén véletlenül tényleg kilőtt egy rakétát)
Vagy ezek tetszőleges kombinációja :)
A 4esre több példa is volt.


Erről nekem rögtön ez jutott eszembe - vagyis amikor halhatatlanná válsz...
Látjátok; egy viszonylag macerás procedúra kell a robbantáshoz - mégis sikerült:(
Érdemes nézni, ahogy 0:40-nél próbálja visszacsinálni...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Volt már a Zuni rakéta, ami letarolta a Forestalt? Ott benn sem ült a pilóta. Csak úgy elindult.
 
Volt már a Zuni rakéta, ami letarolta a Forestalt? Ott benn sem ült a pilóta. Csak úgy elindult.
Hát nem "csak úgy" magától gondolta hogy "el kellene már indulnom"! Egy működő starterkocsi kipufogója pont ráfújt és felfűtötte a Zuni hajtómű-szekcióját, ettől lett "mehetnéke" és indult be a hajtóműve.
 
Hát nem "csak úgy" magától gondolta hogy "el kellene már indulnom"! Egy működő starterkocsi kipufogója pont ráfújt és felfűtötte a Zuni hajtómű-szekcióját, ettől lett "mehetnéke" és indult be a hajtóműve.
Érdekes új magyarázat.
Forrás?
A TV szerint rövidzár volt.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Érdekes új magyarázat.
Forrás?
A TV szerint rövidzár volt.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A forrás az a hosszú emlékezetem, és vagy Flight International vagy Air International úgy legalább 20-25 éve (akkoriban ezekhez jutottam hozzá). Szóval szerintem sem 100% hogy pont ez a ZUNI-eset volt, de nekem csak a rakéta típusa és a váratlan beindulás oka ragadt meg. Egyébként rövidzárlat nehezebben képzelhető el ha a személyzet bent sem ül a kabinban, mert akkor mire föl van áram alatt a gazdátlan gép, ez szerintem nem nagyon szokás (legalábbis mifelénk nem nagyon szabad úgy kiszállni a kabinból hogy áram alatt hagyom a gépet - hacsak nincs ott a váltás, aki azonnal beül a helyemre, akár másik műszaki akár pilóta).
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nagyjából a ruszki határral párhuzamosan repült az AMRAAM, ha jól emlékeszem Tartu alól indult.
A pirossal jelzett környéken volt a becsapódási kráter.
Viszont inkább arra lennék kíváncsi, hogy hozták működésbe ? Cél nélkül egy AA-rakéta ?
2 EF + 2 Mirage.
Mindenesetre a szitu több mint érdekes, a civil gépek miatt pl.
Egyelőre hírzárlat van a vizsgálat végéig.

1a23701696a757e095e455e537693d79.jpg


a7b2b5288342bb520a98fe6c695014a5.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre