M
molnibalage
Guest
A légiharc-rakéták indításánál többszörös biztosítás van. Az F-15 cikkben láthatod az AIM-7-nél alkalmazott módszert. Ha még le is old véletlenül a rakéta rögzítő szerkezete, akkor a hajtómű indítás nem feltétlen történik meg.Nos szerintem itt több eset is lehetséges :
1. Műszaki hiba, ez lenne a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb magyarázat.
A példa nem teljesen azonos, mert az AIM-7-et "leejtették/löktél, addig az AIM-120 az EF-ről csak akkor távozik így, ha törzs alatt van a szárnyaknál a sínszőr "lecsúszik" a sínről. Legalábbis tudtommal mert a törzsnél levő pontoknál nem sínen van. Lásd a lenti képen. Nem érdekes a rakéta egzakt típusa. A szárnyakon sín van, a törzsnél levőnél nincs.
Ez is felmerül, de nehezen elképzelhető.2. Szándékos indítás (mert megzsarolták, lefizették ürgebőrbe bújt ügynökök, hogy NATO csúcstechnológiát juttason el az ellenségnek)
Ez teljesen elképzelhetetlen, a hh alatt és soha nem fordult elő tudtommal ilyen eset.3. Szándekos indítás (szupertitkos légiharc egy láthatatlan orosz vadászgéppel)
Na ilyen viszont már volt több is. A görög-török gépek cicázása közben is elvileg így lőttek le gépet, téves állásban volt a MASTER ARM. Legalábbis ez a hivatalos változat...4. Véletlen indítás (Carlos annyira beleélte magát a szerepébe, hogy addig jatszadozott az indítógombbal amíg indítás lett a vége)
Viszont jenki gép is lőtt seggbe többször jenki gépet már gyakorlaton. Így fejből F-4-es korszakban és F-15/F-16-tal is volt ilyen eset. Majd megpróbálom ezeket megkeresni.
Igen, ez is. Szerintem ezt történhetett, a HOTAS és a többi azért érdekel, hogy ez hogyan lehetett.5. Véletlen indítás (szimulált légicél befogás végén véletlenül tényleg kilőtt egy rakétát)