T-14 Armata

Obj. 299
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A T15 hasonlít rá mert ott elöl van a motor.
 
Ez az írás nem hivatalos forrás csak valakinek az agymenete, ötletelés.
Egyébként szerintem elég sok mindent átvettek abből a tervezetből Obj.299 és átültettékk az Armatába.
Az Obj.299 a T80 ra épült volna és mivel rengeteg T80 van volt raktáron és alkatrész is van hozzá dögivel így olcsóbb lenne azt megcsinálni, csakhogy a régi T80 asokat már elkezdték felújítani és visszahoznak pár ezer darabot szolgálatba.
 
Egyáltalán mit ír?


Előzmények: Kb 1 hónapja jelentek meg az orosz sajtóban infók arról , hogy az Armatával párhuzamosan a szentpétervári KB is fejlesztett új harckocsit(illetve folytatta a szovjet fejlesztést) 2010-ben szinte teljesen kész volt a Burlak(Objekt 299)
A cikk azt boncolgatja, hogy a T-80 alapján fejlesztett harckocsi szériás gyártása sokkal olcsóbb lenne mivel már kipróbált technológiákról van szó és rengeteg alkatrész van felhalmozva raktárkon ami kompatibilis lenne a Burlakhoz. Míg a T-14 darabja igen drága, a nulláról volt kifejlesztve , így nincs meg hozzá kiépítve sem az ipari háttér sem a beszállítói kapacitások, hozzá jönnek még a nyugati szankciók. Így csak kis számban lesznek rendszeresítve a közeljövőben(150 darab)
 
Előzmények: Kb 1 hónapja jelentek meg az orosz sajtóban infók arról , hogy az Armatával párhuzamosan a szentpétervári KB is fejlesztett új harckocsit(illetve folytatta a szovjet fejlesztést) 2010-ben szinte teljesen kész volt a Burlak(Objekt 299)
A cikk azt boncolgatja, hogy a T-80 alapján fejlesztett harckocsi szériás gyártása sokkal olcsóbb lenne mivel már kipróbált technológiákról van szó és rengeteg alkatrész van felhalmozva raktárkon ami kompatibilis lenne a Burlakhoz. Míg a T-14 darabja igen drága, a nulláról volt kifejlesztve , így nincs meg hozzá kiépítve sem az ipari háttér sem a beszállítói kapacitások, hozzá jönnek még a nyugati szankciók. Így csak kis számban lesznek rendszeresítve a közeljövőben(150 darab)
Magyarul a sz@r reszelgetését a gépkarabélyok után a harckocsikkal is meglépik, a T-80 n+1. verziója megkapja a T-14 nevet pont ahogy az AK-74M3 (AK-400) megkapta az AK-12-t.
 
Előzmények: Kb 1 hónapja jelentek meg az orosz sajtóban infók arról , hogy az Armatával párhuzamosan a szentpétervári KB is fejlesztett új harckocsit(illetve folytatta a szovjet fejlesztést) 2010-ben szinte teljesen kész volt a Burlak(Objekt 299)
A cikk azt boncolgatja, hogy a T-80 alapján fejlesztett harckocsi szériás gyártása sokkal olcsóbb lenne mivel már kipróbált technológiákról van szó és rengeteg alkatrész van felhalmozva raktárkon ami kompatibilis lenne a Burlakhoz. Míg a T-14 darabja igen drága, a nulláról volt kifejlesztve , így nincs meg hozzá kiépítve sem az ipari háttér sem a beszállítói kapacitások, hozzá jönnek még a nyugati szankciók. Így csak kis számban lesznek rendszeresítve a közeljövőben(150 darab)
Magyarán a Burlak nem a T-14 helyett, hanem mellett jönne? Viszonylag olcsón, viszonylag nagyobb számban tudnák rendszeresíteni, miközben a T-14-hez is lassan kiépülne, felfejlődne a beszállítói lánc, raktárkészletek a kisebb mennyiségű rendszeresítés miatt, ami nyitva hagyná az ajtót a későbbi nagyobb rendelésnek. Ebben a formában talán lehetne értelme, bár megint nagyon szétforgácsolnák az erőforrásokat (T-72, -80, -90 modernizáció, Burlak, T-14, csak harckocsi fronton)
 
Ez a baj a szovjet-orosz gyártásszervezéssel. Óriási még mindig a szakadék a prototípusgyártás és a sorozatgyártás közt, sajnos a gyártósorok szent limitációi gúzsba kötik a fejlesztők kezeit. Így nem lehet továbblépni. Persze nem is kéne továbblépni, lehetne a végtelenségig helyben toporogni, viszont rá vannak kényszerítve, mert a világ is továbblépp.
Csakhogy, mire kész vannak a váltótípussal, jön felülről az ukáz, hogy ez így túl drága, minden, amit az új vívmányhoz kifejleszettek, installálják a régibe és folytassák ott, ahol az már idejétmúlt állapotában elakadt.
Nem egy nagy titok: így minden új feljesztés esetében kiderül a sorozatgyártás beindultakor (a legrosszabkor), hogy ez így drága lesz.
 
Vagy Szentpéterváron valaki többet költ kenőpénzre mint harckocsifejlesztésre...
 
Ha mar parhuzamos fejlesztes, nekem az lett volna laikuskent szimpatikusabb ha a szemelyzet van leghatul:

<motor|torony|szemelyzet| elrendezesben. Melloztem volna a felso buvonyilasokat es gyorsan ki be lehetne szallni hatul. A szemelyzetet vedo vastagabb pancelzat ellensulyozna gondolom a motort is reszben.

Masik dolog, szerintem nem feltetlenul elony a regi alaktreszek ujrahasznositasa. A regi alkatreszeknek vannak adott parametereik, amik utana behatarolhatjak a tovabbi elemeket.

Bar ezeket mind ugy irom, hogy semmit sem tudok azokrol az elemekrol :P
 
Ha mar parhuzamos fejlesztes, nekem az lett volna laikuskent szimpatikusabb ha a szemelyzet van leghatul:

<motor|torony|szemelyzet| elrendezesben. Melloztem volna a felso buvonyilasokat es gyorsan ki be lehetne szallni hatul. A szemelyzetet vedo vastagabb pancelzat ellensulyozna gondolom a motort is reszben.

Masik dolog, szerintem nem feltetlenul elony a regi alaktreszek ujrahasznositasa. A regi alkatreszeknek vannak adott parametereik, amik utana behatarolhatjak a tovabbi elemeket.

Bar ezeket mind ugy irom, hogy semmit sem tudok azokrol az elemekrol :p
Nekem is pont ez jutott eszembe régebben, de én a másik lehetséges változattal is eljátszadoztam volna: torony-motor-személyzet. Ebben az esetben az ágyú még nagyobb negatív szögtartományban mozoghat, a személyzetet meg mégjobban védi a közbeiktatott motor.
 
Nekem is pont ez jutott eszembe régebben, de én a másik lehetséges változattal is eljátszadoztam volna: torony-motor-személyzet. Ebben az esetben az ágyú még nagyobb negatív szögtartományban mozoghat, a személyzetet meg mégjobban védi a közbeiktatott motor.


Viszont hátulról védtelenebb a személyzet.Ha elöl van a torony akkor a lőszer is elöl van ez ugye nem szemből hanem oldalról gáz.
 
Viszont hátulról védtelenebb a személyzet.Ha elöl van a torony akkor a lőszer is elöl van ez ugye nem szemből hanem oldalról gáz.
Oldalról bármi komolyabb gáz. Még a mostani kialakítás esetében is. Hátúlról meg kb annyira védtelen mint napjainkban a Merkaváknál. Viszont előny, hogy baj esetén egy nagyméretű ajtón relatíve biztonságban el lehet hagyni a járművet.
 
Oldalról bármi komolyabb gáz. Még a mostani kialakítás esetében is. Hátúlról meg kb annyira védtelen mint napjainkban a Merkaváknál. Viszont előny, hogy baj esetén egy nagyméretű ajtón relatíve biztonságban el lehet hagyni a járművet.

Igen oldalról minden gáz de a harckocsi oldalának az eleje jobban ki van téve a találatoknak mint a közepe vagy a hátulja.Ez azért van mert ha nem pont szemből hanem 20-30 fokos szögből jön a találat akkor a harckocsi oldalának az elejét éri a találat.