T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 678
34 573
113
Ez az írás nem hivatalos forrás csak valakinek az agymenete, ötletelés.
Egyébként szerintem elég sok mindent átvettek abből a tervezetből Obj.299 és átültettékk az Armatába.
Az Obj.299 a T80 ra épült volna és mivel rengeteg T80 van volt raktáron és alkatrész is van hozzá dögivel így olcsóbb lenne azt megcsinálni, csakhogy a régi T80 asokat már elkezdték felújítani és visszahoznak pár ezer darabot szolgálatba.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 557
113
Egyáltalán mit ír?


Előzmények: Kb 1 hónapja jelentek meg az orosz sajtóban infók arról , hogy az Armatával párhuzamosan a szentpétervári KB is fejlesztett új harckocsit(illetve folytatta a szovjet fejlesztést) 2010-ben szinte teljesen kész volt a Burlak(Objekt 299)
A cikk azt boncolgatja, hogy a T-80 alapján fejlesztett harckocsi szériás gyártása sokkal olcsóbb lenne mivel már kipróbált technológiákról van szó és rengeteg alkatrész van felhalmozva raktárkon ami kompatibilis lenne a Burlakhoz. Míg a T-14 darabja igen drága, a nulláról volt kifejlesztve , így nincs meg hozzá kiépítve sem az ipari háttér sem a beszállítói kapacitások, hozzá jönnek még a nyugati szankciók. Így csak kis számban lesznek rendszeresítve a közeljövőben(150 darab)
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 591
113
Előzmények: Kb 1 hónapja jelentek meg az orosz sajtóban infók arról , hogy az Armatával párhuzamosan a szentpétervári KB is fejlesztett új harckocsit(illetve folytatta a szovjet fejlesztést) 2010-ben szinte teljesen kész volt a Burlak(Objekt 299)
A cikk azt boncolgatja, hogy a T-80 alapján fejlesztett harckocsi szériás gyártása sokkal olcsóbb lenne mivel már kipróbált technológiákról van szó és rengeteg alkatrész van felhalmozva raktárkon ami kompatibilis lenne a Burlakhoz. Míg a T-14 darabja igen drága, a nulláról volt kifejlesztve , így nincs meg hozzá kiépítve sem az ipari háttér sem a beszállítói kapacitások, hozzá jönnek még a nyugati szankciók. Így csak kis számban lesznek rendszeresítve a közeljövőben(150 darab)
Magyarul a sz@r reszelgetését a gépkarabélyok után a harckocsikkal is meglépik, a T-80 n+1. verziója megkapja a T-14 nevet pont ahogy az AK-74M3 (AK-400) megkapta az AK-12-t.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 099
113
Előzmények: Kb 1 hónapja jelentek meg az orosz sajtóban infók arról , hogy az Armatával párhuzamosan a szentpétervári KB is fejlesztett új harckocsit(illetve folytatta a szovjet fejlesztést) 2010-ben szinte teljesen kész volt a Burlak(Objekt 299)
A cikk azt boncolgatja, hogy a T-80 alapján fejlesztett harckocsi szériás gyártása sokkal olcsóbb lenne mivel már kipróbált technológiákról van szó és rengeteg alkatrész van felhalmozva raktárkon ami kompatibilis lenne a Burlakhoz. Míg a T-14 darabja igen drága, a nulláról volt kifejlesztve , így nincs meg hozzá kiépítve sem az ipari háttér sem a beszállítói kapacitások, hozzá jönnek még a nyugati szankciók. Így csak kis számban lesznek rendszeresítve a közeljövőben(150 darab)
Magyarán a Burlak nem a T-14 helyett, hanem mellett jönne? Viszonylag olcsón, viszonylag nagyobb számban tudnák rendszeresíteni, miközben a T-14-hez is lassan kiépülne, felfejlődne a beszállítói lánc, raktárkészletek a kisebb mennyiségű rendszeresítés miatt, ami nyitva hagyná az ajtót a későbbi nagyobb rendelésnek. Ebben a formában talán lehetne értelme, bár megint nagyon szétforgácsolnák az erőforrásokat (T-72, -80, -90 modernizáció, Burlak, T-14, csak harckocsi fronton)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 167
113
Ez a baj a szovjet-orosz gyártásszervezéssel. Óriási még mindig a szakadék a prototípusgyártás és a sorozatgyártás közt, sajnos a gyártósorok szent limitációi gúzsba kötik a fejlesztők kezeit. Így nem lehet továbblépni. Persze nem is kéne továbblépni, lehetne a végtelenségig helyben toporogni, viszont rá vannak kényszerítve, mert a világ is továbblépp.
Csakhogy, mire kész vannak a váltótípussal, jön felülről az ukáz, hogy ez így túl drága, minden, amit az új vívmányhoz kifejleszettek, installálják a régibe és folytassák ott, ahol az már idejétmúlt állapotában elakadt.
Nem egy nagy titok: így minden új feljesztés esetében kiderül a sorozatgyártás beindultakor (a legrosszabkor), hogy ez így drága lesz.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 835
113
Vagy Szentpéterváron valaki többet költ kenőpénzre mint harckocsifejlesztésre...
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 203
2 673
113
Ha mar parhuzamos fejlesztes, nekem az lett volna laikuskent szimpatikusabb ha a szemelyzet van leghatul:

<motor|torony|szemelyzet| elrendezesben. Melloztem volna a felso buvonyilasokat es gyorsan ki be lehetne szallni hatul. A szemelyzetet vedo vastagabb pancelzat ellensulyozna gondolom a motort is reszben.

Masik dolog, szerintem nem feltetlenul elony a regi alaktreszek ujrahasznositasa. A regi alkatreszeknek vannak adott parametereik, amik utana behatarolhatjak a tovabbi elemeket.

Bar ezeket mind ugy irom, hogy semmit sem tudok azokrol az elemekrol :p
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 466
113
Ha mar parhuzamos fejlesztes, nekem az lett volna laikuskent szimpatikusabb ha a szemelyzet van leghatul:

<motor|torony|szemelyzet| elrendezesben. Melloztem volna a felso buvonyilasokat es gyorsan ki be lehetne szallni hatul. A szemelyzetet vedo vastagabb pancelzat ellensulyozna gondolom a motort is reszben.

Masik dolog, szerintem nem feltetlenul elony a regi alaktreszek ujrahasznositasa. A regi alkatreszeknek vannak adott parametereik, amik utana behatarolhatjak a tovabbi elemeket.

Bar ezeket mind ugy irom, hogy semmit sem tudok azokrol az elemekrol :p
Nekem is pont ez jutott eszembe régebben, de én a másik lehetséges változattal is eljátszadoztam volna: torony-motor-személyzet. Ebben az esetben az ágyú még nagyobb negatív szögtartományban mozoghat, a személyzetet meg mégjobban védi a közbeiktatott motor.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 835
113
Nekem is pont ez jutott eszembe régebben, de én a másik lehetséges változattal is eljátszadoztam volna: torony-motor-személyzet. Ebben az esetben az ágyú még nagyobb negatív szögtartományban mozoghat, a személyzetet meg mégjobban védi a közbeiktatott motor.


Viszont hátulról védtelenebb a személyzet.Ha elöl van a torony akkor a lőszer is elöl van ez ugye nem szemből hanem oldalról gáz.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 466
113
Viszont hátulról védtelenebb a személyzet.Ha elöl van a torony akkor a lőszer is elöl van ez ugye nem szemből hanem oldalról gáz.
Oldalról bármi komolyabb gáz. Még a mostani kialakítás esetében is. Hátúlról meg kb annyira védtelen mint napjainkban a Merkaváknál. Viszont előny, hogy baj esetén egy nagyméretű ajtón relatíve biztonságban el lehet hagyni a járművet.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 835
113
Oldalról bármi komolyabb gáz. Még a mostani kialakítás esetében is. Hátúlról meg kb annyira védtelen mint napjainkban a Merkaváknál. Viszont előny, hogy baj esetén egy nagyméretű ajtón relatíve biztonságban el lehet hagyni a járművet.

Igen oldalról minden gáz de a harckocsi oldalának az eleje jobban ki van téve a találatoknak mint a közepe vagy a hátulja.Ez azért van mert ha nem pont szemből hanem 20-30 fokos szögből jön a találat akkor a harckocsi oldalának az elejét éri a találat.