A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Oh, peldaul melyik lancos uszokepes abbol, amit mi neztunk ki magunknak? :)
Nemcsak abból nem, de manapság már egyetlen modern láncos jármű sincs, ami úszóképes lenne. Egyszerűen túl fejlettek lettek az AT eszközök ahhoz, hogy sima páncélzattal kiengedjék a őket a gyárból. A kerekeseknél még megvan kiegészítő páncélzatos rendszer, és mondjuk átkelési feladatnál könnyítve megoldják a dolgot, de manapság már a kerekesekből is inkább kihagyják az úszóképességet (Pl. Boxer), pedig ott még maga a kerék is segítene. Onnantól meg marad a ponton.
Pedig szerintem tényleg nagyon fontos, hogy a MH megőrizze legalább részben az úszóképességet. "Sajnos" Magyarország földrajza elkerülhetetlenné teszi ezt.
Mert nem lehet mindig a műszakiakra várni, hogy át kompoljanak. Akkor is 2-3 járművet max.
 
Hát kb annyira kész van mint a puma, az se sokkal kiforrottabb még egyelőre. A lynxnek meglenne az az előnye, hogy a nehezebbik verziójába belemegy a mostani raj, illetve, hogy a pumával ellentétben ennek meg vannak már minimum a rajzasztalon, de kb féligmeddig megépült protó formájában a kiegészítő verziók.

Meg annyira csúnya hogy már szép :)
 
Nemcsak abból nem, de manapság már egyetlen modern láncos jármű sincs, ami úszóképes lenne. Egyszerűen túl fejlettek lettek az AT eszközök ahhoz, hogy sima páncélzattal kiengedjék a őket a gyárból. A kerekeseknél még megvan kiegészítő páncélzatos rendszer, és mondjuk átkelési feladatnál könnyítve megoldják a dolgot, de manapság már a kerekesekből is inkább kihagyják az úszóképességet (Pl. Boxer), pedig ott még maga a kerék is segítene. Onnantól meg marad a ponton.
Pedig szerintem tényleg nagyon fontos, hogy a MH megőrizze legalább részben az úszóképességet. "Sajnos" Magyarország földrajza elkerülhetetlenné teszi ezt.
Mert nem lehet mindig a műszakiakra várni, hogy át kompoljanak. Akkor is 2-3 járművet max.
Vettünk egy rakat hídvetőt a leók mellé. Meg a régiek se lesznek kidobva egyelőre.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Lynx elvileg tudhat úszni.
Dehogy tud! Egy ekkora méretű jármű úgy 25-26t önsúlyig tud úszni. A Patria az AMV-ből készített egy 28t-ásat, ami speciális oldalra, a pótpáncél helyre szerelhető. Na így tud 28t-val úszni. A Lynx 30-nál kezdődik, és bőven 40 felett van a teteje.
Hja és a kerekeseknek maga a kerék is segít. A láncosoknek meg nem. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Anti and kamm
Nemcsak abból nem, de manapság már egyetlen modern láncos jármű sincs, ami úszóképes lenne. Egyszerűen túl fejlettek lettek az AT eszközök ahhoz, hogy sima páncélzattal kiengedjék a őket a gyárból. A kerekeseknél még megvan kiegészítő páncélzatos rendszer, és mondjuk átkelési feladatnál könnyítve megoldják a dolgot, de manapság már a kerekesekből is inkább kihagyják az úszóképességet (Pl. Boxer), pedig ott még maga a kerék is segítene. Onnantól meg marad a ponton.
Pedig szerintem tényleg nagyon fontos, hogy a MH megőrizze legalább részben az úszóképességet. "Sajnos" Magyarország földrajza elkerülhetetlenné teszi ezt.
Mert nem lehet mindig a műszakiakra várni, hogy át kompoljanak. Akkor is 2-3 járművet max.
k21, kurganyec, borsuk ezek tuti úsznak és modernek
 
Dehogy tud! Egy ekkora méretű jármű úgy 25-26t önsúlyig tud úszni. A Patria az AMV-ből készített egy 28t-ásat, ami speciális oldalra, a pótpáncél helyre szerelhető. Na így tud 28t-val úszni. A Lynx 30-nál kezdődik, és bőven 40 felett van a teteje.
Hja és a kerekeseknek maga a kerék is segít. A láncosoknek meg nem. ;)

Igaz az valami KMW-s prototípus lehetett amit linkeltem múltkor videót.
 
nem arról volt szó, hogy mekkora a tömege, hanem hogy modern legyen :D igen a borsuk nincs de nagyobb esélyt látok arra hogy lesz mint a török tulparra

De a tomeg miatt nem tudnak uszni, errol beszeltem mar a legelejen is. Annyira vedettek ezek a modern lancos IFVk, hogy borzaszto nehezek, igy aztan iszonyu bonyolultan lehetne csak usztatni (nem usznia), annak meg nincs ertelme.
 
Hát kb annyira kész van mint a puma, az se sokkal kiforrottabb még egyelőre. A lynxnek meglenne az az előnye, hogy a nehezebbik verziójába belemegy a mostani raj, illetve, hogy a pumával ellentétben ennek meg vannak már minimum a rajzasztalon, de kb féligmeddig megépült protó formájában a kiegészítő verziók.
OFF
...de ugye a budi!!!! :D:D /órákat gondolkoztam különben a téma felvetése után és a végén csettintettem egyet, hogy azért a KMW, csak KMW/
ON
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Igaz az valami KMW-s prototípus lehetett amit linkeltem múltkor videót.
/Bár már elképesztően szövevényes az európai hadi business, de a Lynx tisztán Rheinmetall. Bár most már asszem a KMW is RM/ (tényleg csak zárójelbe, mert lényegtelen a téma szempontjából.)
 
Dehogy tud! Egy ekkora méretű jármű úgy 25-26t önsúlyig tud úszni. A Patria az AMV-ből készített egy 28t-ásat, ami speciális oldalra, a pótpáncél helyre szerelhető úszókat kapott. Na így tud 28t-val úszni. A Lynx 30-nál kezdődik, és bőven 40 felett van a teteje.
Hja és a kerekeseknek maga a kerék is segít. A láncosoknek meg nem. ;)
Szóval ezt úgy kell érteni, hogy a 28t-áson a kiegészítő úszófeltétek voltak (szépen integrálva), és azzal tudtak még felhajtóerőt előidézni.
Egy link hozzá.
 
k21, kurganyec, borsuk ezek tuti úsznak és modernek
Elkezdtem utánanézni ezeknek.
A K21-ről ezt találtam:
"However a redesign is in order following the sinking of two vehicles while engaged in amphibious operations, a board of inquiry found that the problem was a lack of buoyancy, a malfunctioning wave plate and a technical problem with the drain pump, all of which will be corrected in the new design."
:rolleyes:
Ezt nem gúnyolódásból írtam, szimplán csak elég kemény, hogy mennyire ki kell centizni így is, hogy a K21 kicsit több mint 25t.
A kurganyec-cel kapcsolatban meg szerintem annyi kicsi csalás biztos van, hogy a két oldalsó "páncélzatot" szerintem elég könnyen le lehet kapni. Szerintem ezzel nem is várnak sokat, vízbe szállás előtt. Nincs ezzel baj! Már az is rohadt jó ha ezek nélkül át tud kelni. Amíg őt nem kell vinni, addig mehetnek a tankok, SPG-k a kompon/pontonhídon.
 
En azt irtam, "atlagos terepen", ami ugye *nem* sarat jelent. :) Normal, szilard uton (folduton is) siman 80-110km/h repeszt folyamatosan egy 8x8-as (Boxer, Patria), a tracked jo esetben 60-70-et tud - arrol mar nem is beszelve, hogy kicsit komplikaltabb egy lancossal atuszni egy Dunat-Tiszat, ugye. :D
Nem veletlenul van nemcsak defense, de expeditionary forces eseten is annyi 8x8 szolgalatban (pl USMC LAV25, a millio MOWAG Piranha verzio), szimplan gyorsabbak atlagos terepen meg kozuton.
Hát nem is tudom :D 80-100 km/h repeszteni magyarországon másod-harmadrendű il mellekutakon. Hát megnézném azt a futóművet az után a "száguldás" után.
 
Hát nem is tudom :D 80-100 km/h repeszteni magyarországon másod-harmadrendű il mellekutakon. Hát megnézném azt a futóművet az után a "száguldás" után.
Különben ezek a finnek soha sem voltak normálisak :D:D:D:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Még mindig itt tartunk?
Sajnos igen. Bármennyire is szeretnéd soha nem leszünk nagy barátok azokkal akik az ország nagy részét ellopták. Egyébként ha megnézed a beszerzéseiket (pl. hogy mire is kell nekik a HIMARS) akkor látni fogod, hogy ők is hasonlóan "baráti" országként gondolnak ránk. Az F-16 beszerzéskor bevallott céljuk volt a későbbi F-35 beszerzés egy múlt heti cikkben pedig az amerikaiak nyilatkoztak potenciális vásárlóként a románokról. Arról nem beszélve, hogy Románia szinte amerikai gyarmatként funkcionál: lényegében kötelező számára a vásárlás.