Azt mondták a franszöák megoldják, csak nem kevés zseton lett volna. A plató olcsóbb volt.Ez nem kézi irányzásúban van csak?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Azt mondták a franszöák megoldják, csak nem kevés zseton lett volna. A plató olcsóbb volt.Ez nem kézi irányzásúban van csak?
Lynx elvileg tudhat úszni.
Nem volt szo Lynxrol sehol, mar csak azert sem, mert nincs is meg keszen.
Hát kb annyira kész van mint a puma, az se sokkal kiforrottabb még egyelőre. A lynxnek meglenne az az előnye, hogy a nehezebbik verziójába belemegy a mostani raj, illetve, hogy a pumával ellentétben ennek meg vannak már minimum a rajzasztalon, de kb féligmeddig megépült protó formájában a kiegészítő verziók.Nem volt szo Lynxrol sehol, mar csak azert sem, mert nincs is meg keszen.
Nemcsak abból nem, de manapság már egyetlen modern láncos jármű sincs, ami úszóképes lenne. Egyszerűen túl fejlettek lettek az AT eszközök ahhoz, hogy sima páncélzattal kiengedjék a őket a gyárból. A kerekeseknél még megvan kiegészítő páncélzatos rendszer, és mondjuk átkelési feladatnál könnyítve megoldják a dolgot, de manapság már a kerekesekből is inkább kihagyják az úszóképességet (Pl. Boxer), pedig ott még maga a kerék is segítene. Onnantól meg marad a ponton.Oh, peldaul melyik lancos uszokepes abbol, amit mi neztunk ki magunknak?
Hát kb annyira kész van mint a puma, az se sokkal kiforrottabb még egyelőre. A lynxnek meglenne az az előnye, hogy a nehezebbik verziójába belemegy a mostani raj, illetve, hogy a pumával ellentétben ennek meg vannak már minimum a rajzasztalon, de kb féligmeddig megépült protó formájában a kiegészítő verziók.
Vettünk egy rakat hídvetőt a leók mellé. Meg a régiek se lesznek kidobva egyelőre.Nemcsak abból nem, de manapság már egyetlen modern láncos jármű sincs, ami úszóképes lenne. Egyszerűen túl fejlettek lettek az AT eszközök ahhoz, hogy sima páncélzattal kiengedjék a őket a gyárból. A kerekeseknél még megvan kiegészítő páncélzatos rendszer, és mondjuk átkelési feladatnál könnyítve megoldják a dolgot, de manapság már a kerekesekből is inkább kihagyják az úszóképességet (Pl. Boxer), pedig ott még maga a kerék is segítene. Onnantól meg marad a ponton.
Pedig szerintem tényleg nagyon fontos, hogy a MH megőrizze legalább részben az úszóképességet. "Sajnos" Magyarország földrajza elkerülhetetlenné teszi ezt.
Mert nem lehet mindig a műszakiakra várni, hogy át kompoljanak. Akkor is 2-3 járművet max.
Dehogy tud! Egy ekkora méretű jármű úgy 25-26t önsúlyig tud úszni. A Patria az AMV-ből készített egy 28t-ásat, ami speciális oldalra, a pótpáncél helyre szerelhető. Na így tud 28t-val úszni. A Lynx 30-nál kezdődik, és bőven 40 felett van a teteje.Lynx elvileg tudhat úszni.
k21, kurganyec, borsuk ezek tuti úsznak és modernekNemcsak abból nem, de manapság már egyetlen modern láncos jármű sincs, ami úszóképes lenne. Egyszerűen túl fejlettek lettek az AT eszközök ahhoz, hogy sima páncélzattal kiengedjék a őket a gyárból. A kerekeseknél még megvan kiegészítő páncélzatos rendszer, és mondjuk átkelési feladatnál könnyítve megoldják a dolgot, de manapság már a kerekesekből is inkább kihagyják az úszóképességet (Pl. Boxer), pedig ott még maga a kerék is segítene. Onnantól meg marad a ponton.
Pedig szerintem tényleg nagyon fontos, hogy a MH megőrizze legalább részben az úszóképességet. "Sajnos" Magyarország földrajza elkerülhetetlenné teszi ezt.
Mert nem lehet mindig a műszakiakra várni, hogy át kompoljanak. Akkor is 2-3 járművet max.
Mindegyik bőven 30 tonna alatt van. Borsuk meg inkább nincs mint van jelenleg.k21, kurganyec, borsuk ezek tuti úsznak és modernek
nem arról volt szó, hogy mekkora a tömege, hanem hogy modern legyen igen a borsuk nincs de nagyobb esélyt látok arra hogy lesz mint a török tulparraMindegyik bőven 30 tonna alatt van. Borsuk meg inkább nincs mint van jelenleg.
Pedig a Tulpar előrébb jár a fejlesztésben, a Borsuk az még nagyon messze van a késztől.nem arról volt szó, hogy mekkora a tömege, hanem hogy modern legyen igen a borsuk nincs de nagyobb esélyt látok arra hogy lesz mint a török tulparra
Dehogy tud! Egy ekkora méretű jármű úgy 25-26t önsúlyig tud úszni. A Patria az AMV-ből készített egy 28t-ásat, ami speciális oldalra, a pótpáncél helyre szerelhető. Na így tud 28t-val úszni. A Lynx 30-nál kezdődik, és bőven 40 felett van a teteje.
Hja és a kerekeseknek maga a kerék is segít. A láncosoknek meg nem.
nem arról volt szó, hogy mekkora a tömege, hanem hogy modern legyen igen a borsuk nincs de nagyobb esélyt látok arra hogy lesz mint a török tulparra
A hídvetővel már nem sokat érsz egy Sajó méretű folyón sem. Meg még van olyan, hogy Rába, Bodrog, Kőrösök, Dráva, Ipoly, stb. a Dunáról, Tiszáról már nem is beszélek.Vettünk egy rakat hídvetőt a leók mellé. Meg a régiek se lesznek kidobva egyelőre.
OFFHát kb annyira kész van mint a puma, az se sokkal kiforrottabb még egyelőre. A lynxnek meglenne az az előnye, hogy a nehezebbik verziójába belemegy a mostani raj, illetve, hogy a pumával ellentétben ennek meg vannak már minimum a rajzasztalon, de kb féligmeddig megépült protó formájában a kiegészítő verziók.
/Bár már elképesztően szövevényes az európai hadi business, de a Lynx tisztán Rheinmetall. Bár most már asszem a KMW is RM/ (tényleg csak zárójelbe, mert lényegtelen a téma szempontjából.)Igaz az valami KMW-s prototípus lehetett amit linkeltem múltkor videót.
Szóval ezt úgy kell érteni, hogy a 28t-áson a kiegészítő úszófeltétek voltak (szépen integrálva), és azzal tudtak még felhajtóerőt előidézni.Dehogy tud! Egy ekkora méretű jármű úgy 25-26t önsúlyig tud úszni. A Patria az AMV-ből készített egy 28t-ásat, ami speciális oldalra, a pótpáncél helyre szerelhető úszókat kapott. Na így tud 28t-val úszni. A Lynx 30-nál kezdődik, és bőven 40 felett van a teteje.
Hja és a kerekeseknek maga a kerék is segít. A láncosoknek meg nem.
ahhoz képest, hogy MANPADnak indult... Szerintem a BTR-t már túlzásnak érezték letolni a torkokon...Azt mondták a franszöák megoldják, csak nem kevés zseton lett volna. A plató olcsóbb volt.
Szamomra impressziv, bar azt elismerem, hogy azt is jol mutatja, milyen szinten el tudnak csuszni a nemetek tervezes kozben...OFF
...de ugye a budi!!!! /órákat gondolkoztam különben a téma felvetése után és a végén csettintettem egyet, hogy azért a KMW, csak KMW/
ON