Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
MMPP Szaljut jól látom, hogy végül része lett a MMPP Szaljut United Engine Corporation., ahogy 2016-ban megjósolta Allesmor?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
.
.
A Mig-31 is egy jo kerdes, öreg gep a BM tuning ellenere is. Mondjuk ez a Kinhzal project egy kisebb reszuknek ad eselyt a tovabbelesre, de amugy szerintem a Szu-34 atvehetne a szerepköret mint hosszutavu örjaratozo gep ket ulessel.

Nem hiszem, hogy bírná azt a tempót.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 982
113
Csak most veszem észre, hogy a J-10 kimaradt.

Hát mert a legcsekélyebb jel sem mutatkozott arra, hogy mást is képesek lennének kifejleszteni és rendszeresíteni, mint amit a hidegháborúban kifejlesztettek. A múlt terveit reszelgetik mind a mai napig. Ok, van már Szu-57.
.
.
De ha megnezzuk, az amerikaiak se mutattak sok teljesen ujat. F-15, F-16, F-18 valtozatai, Abrams tank, Arleigh Burke osztaly, AMRAAM raketa, Trident ICBM, stb. Az F-22 es F-35 se uj, csak sokaig tartott a fejlesztesuk, ezert tunnek ujnak.
 
M

molnibalage

Guest
Csak most veszem észre, hogy a J-10 kimaradt.
Mert azt nem exportálják senkinek, ergo nem elérhető. Nem választható.
.
.
De ha megnezzuk, az amerikaiak se mutattak sok teljesen ujat. F-15, F-16, F-18 valtozatai, Abrams tank, Arleigh Burke osztaly, AMRAAM raketa, Trident ICBM, stb. Az F-22 es F-35 se uj, csak sokaig tartott a fejlesztesuk, ezert tunnek ujnak.
Ez nem igaz. Az F-35 a hidegháború végén nyomokban sem létezett. A Super Hornet legalább annyira új gép, mint a Szu-35Sz sőt, annál sokkal több.
Bár ez most nem vágom, hogy hogyan jön ide.

(A Virgina osztály meg teljesen új hidegháború utáni tengó osztály.)
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 229
17 085
113
Akkor tévedtem. Ezek elkerülték a figyelmem. Én eddig úgy tudtam, hogy a JF-17 pont emiatt készült, hogy J-10 maradjon belül.
A JF-17 elsősorban Pakisztánnak készült, másodsorban exportra. Illetve csak részben konkurensek házon belül, a J-10 azért egy potensebb, közepes gép.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 982
113
Mert azt nem exportálják senkinek, ergo nem elérhető. Nem választható.

Ez nem igaz. Az F-35 a hidegháború végén nyomokban sem létezett. A Super Hornet legalább annyira új gép, mint a Szu-35Sz sőt, annál sokkal több.
Bár ez most nem vágom, hogy hogyan jön ide.

(A Virgina osztály meg teljesen új hidegháború utáni tengó osztály.)
.
.
Csak hogy felmerult, hogy az oroszok nem tudnak tovabb lepni a szovjet idök, 80-as evek tervein es azt fejlesztgetik. Erre volt valasz, hogy ez kb vilagjelenseg, lasd amerikai peldak. Az, hogy Virginia osztaly, az a szabalyt erösitö kisszamu kivetel egyike, de ilyet az oroszoknal is lehet talalni.
A Super Hornet az F-18 tovabbfejlesztese, F-18E, tehat ez is hideghaborus alapokra epul.
.
Az F-35 jobb kerdes, gondolkoztam is hogy beirjam, de az F-35B-t eredmenyezö fejlesztes eredete a Lockheed ASTOVL programja, ami 1983-ban indult.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 187
13 456
113
Mert azt nem exportálják senkinek, ergo nem elérhető. Nem választható.
Asszem ott a saját hajtómű hiánya lehetett a gond, a JF-17-nél ezt valahogy áthidalták.
Viszont ha még egyhajtóműves gépeknél tartunk, a J-7-est 2012-ben még exportálták. Azóta nem jött újabb igény, de gyanítom, hogy ha valakinek még kéne, gyártanának még neki.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 982
113
Végülis mindent vissza lehet vezetni akár a Wright fivérekig is :)
.
.
Ennel közelebbi a rokonsag azert, es az F-35B-hez hasonloan mar ez is US-UK koprodukcio volt, 83 es 91 között, a DARPA es a Lockheed Skunk Works hattermunkajaval. Amikor ez kifutott, es 92-ben a folytatast szerveztek egy atdolgozott ASTOVL project formajaban, akkor lepett be a kepbe az USMC is egy hagyomanyosan fel-leszallo valtozat igenyevel, es onnantol CALF neven ment a dolog tovabb.
.
ASTOVL rajz 1988-as Flight International ujsagcikkben:

462-22866699e4189ee954ea0f33916edfa9.jpg



F-35B:

F-35B_UK-new-order_Navy-1_edit.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
253182.jpg


Ez csak egy szokásosan keményen megtépett Szu-35Sz fotó, ráadásul nem is a legújabb.
De ami most a lényeg, az a vízszintes vezérsík kialakítása.
Azt tudjuk, hogy az összes új Szu-27 leszármazott kapott valamiféle titán "patkolást" a vezérsíkra, hol csak alul, hol felül is, hogy a szárnyról meginduló rakéták lángja ne tegyen benne kárt. Sőt, az egyik nullszéria Szu-34-esnél egy korai teszt során a sorozatban oldott ZAB-500-as gyújtótartályok egyike neki is csapódott a felületnek, szerencsére nem ez utóbbi húzta a rövidebbet.

Itt azonban másról van szó.
Volt amiatt konkrét gépvesztés is (711-es Szu-37, majd átnevezés után Szu-35-ös), hogy a sorozatos brutális túlterhelésű manővereket követően az amúgy mindössze 7 éves (!) gép vezérsíkja egyszerűen letört. A gép lezuhant, a pilóta katapultált.
A Szu-35Sz-nél minden egyben van ahhoz, hogy ez gyakorivá válhasson, hiszen erősebb hajtóművei vannak, mint az összes többi verziónak és még van vektorálás is.
Nade itt nem titán rátétlemezelés van, hanem a vezérsík felületének első, több mint a fele titánból van, amit be se festenek. A titán könnyűfém ugyan, de gyanítom, hogy a kegyetlenül megerősített hajtóműgondolákkal együttvéve ez is közre játszik abban, hogy a jókora tömegű Irbisz radar miatt amúgy lecsökkenő instabilitást úgy kompenzálják, hogy ne kelljen a Szu-30SzM-nél, vagy a korábbi Szu-35-ösnél látott kacsaszárnyakat alkalmazni.
Röviden, így tudták hátul tartani a súlypontot.

És mit látunk még?
Hogy a nem titán felület már behullámosodik, mikor a titán még meg se rezdül.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
.
.
Ennel közelebbi a rokonsag azert, es az F-35B-hez hasonloan mar ez is US-UK koprodukcio volt, 83 es 91 között, a DARPA es a Lockheed Skunk Works hattermunkajaval. Amikor ez kifutott, es 92-ben a folytatast szerveztek egy atdolgozott ASTOVL project formajaban, akkor lepett be a kepbe az USMC is egy hagyomanyosan fel-leszallo valtozat igenyevel, es onnantol CALF neven ment a dolog tovabb.
.
ASTOVL rajz 1988-as Flight International ujsagcikkben:

462-22866699e4189ee954ea0f33916edfa9.jpg



F-35B:

F-35B_UK-new-order_Navy-1_edit.jpg

Azért ez a két gép legalább annyira különbözik egymástól, mint amennyire hasonlít. Az ASTOVL kinézete a Rafale-ra hajaz. Kacsaszárnyak, légbeömlök, szárnyak, nincs hátsó vízszintes vezérsík. Oldalsó kifúvók vannak, mint a Harriernél. A pilótakabin az F-16-é. Igazán csak a "függőleges" vezérsíkok az ami F-35-szerű.