Egyébként miért kéne a sátorban hajtóművet indítani?
Ott áll a gép a sátorban vontatóra akasztva...
Ha kell egy perc alatt kihúzza a sátor elé és ott már mehet minden a megszokottak szerint. Szerintem ez annyira minimális időveszteség hogy szóra sem érdemes.
Szerintem sem tűnik megoldhatatlan problémának...
Cseh Gripen készültség a Baltikumban (1:04-nél van a lényeg):
(Amíg a sátor/hangár előtt nyitva van a kabintető, addig beleesik az eső/hó.)
2018 decemberében jött a hír, hogy a Honvédség rendelt egy SAAB karbantartó hangárt.
Azt gondoltuk azért kell, hogy az alatt a fél év alatt, amíg Pápán vannak a Gripenek, el lehessen végezni rajtuk a nagyobb karbantartásokat is.
És hogy később a több hónapos kitelepülésekhez (Baltikum, Izland) is jól jön majd. És persze itthon is lehet vele gyakorolni a kitelepülést.
Nyáron megérkezett a hangár, összerakták. Aztán jött a hír, hogy valami nincs rendben vele.
Sokáig csend, majd ősz végén megírták, hogy csúszik a kecskeméti hazatelepülés, Pápán a betonfedezékeket nem lehet fűteni, a mobil hangár meg nem jó a keszinek, mert nem lehet benne hajtóművet indítani. Aztán jött a HM közlemény decemberben, hogy két karbantartó hangár van és nagyon örülnek neki.
Valószínűleg sosem fogjuk megtudni, hogy tényleg a keszi miatt vették-e a hangárokat vagy közben változott a terv, hogy a svédek mondták-e azt hogy lehet benne hajtóművet is indítani vagy a magyarok próbálták meg de "nem sikerült". És hogy a sátrat is garanciában javították-e...
