A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Egy sima Rába teherautó beszerzési ára úgy 110-120 millió Forint, ez pontosan ugyanannyi, mint amennyibe a német gyártású MAN teherautók kerülnek. Kell a halálnak a RÁBA!



Nagyon helyesen teszik, ha azonos költségen gyártanak, mint a németországi MAN gyár, német munkásokkal, akkor pusztuljanak, mert megérdemlik!

Na jó, nem fognak, természetesen tudni kell, hogy a RÁBA hadiipari megrendelései alapvetően nem a cég fő profilja. A futóművek gyártása az. Az a kampácsolás amit a MAN licensz alapján végeznek ott RÁBA teherautó címszóval a németekével azonos árú terméket kihozva nem olyasmi, amit siratnunk kellene!

Évente kb. 30 darabot rendelt a HM, igazi "hand made" melóvá alakítva a Rába egyébként nagy múltú gyártását. Ilyen kevés jármű gyártásából még a Roys Royce sem élne meg. Sajnos annyiba is kerül, mint egy RR.
Az eredeti GBP keretszerződés 15 év alatt 12-15 000 darab jármű gyártására szólt.....
A 15 év eltelt...... 500-at vettünk. A csapatoknál még mindig van Ural, Kraz, stb.
Ahogy az Ikarust ezt is tönkretettük. Lehet sírni, hogy meg kell teremteni a magyar védelmi ipart. A Rába több ezer PSZH-t, FUG-ot gyártott pár év alatt, még exportra is. Most meg mindenki pingvinezik, senki nem tehet róla, értsük meg a válság, meg minden....
A Rába minőségén lehet vitatkozni, de az Európai új teherautók 10-15 %-a (Scania, stb. ) Rába futómű részegységekkel készül. A John Deer, Claas legnagyobb traktorjai komplett hátsó meghajtott futóművet a Rábától rendelik.
4.+A+k%C3%B6z%C3%BAtij%C3%A1rm%C5%B1-program+%C3%A9s+ut%C3%B3%C3%A9lete%3A+FUT%C3%93M%C5%B0.jpg


Ha van igény, akkor tudnak gyártani elfogadható minőséget.
De nincs.
 

Én imádom az ilyen cikkeket,meg amikor itt a fórumon is nagy erővel körbe ujjongják a cg-t,meg a cz gyártást meg rendszeresítést,meg a leókat és minden ehhez hasonlót.Ilyenkor lehet érzékelni azt a nagyfokú naivságot ami az országban is uralkodik.Pedig a cz gyártás jó.Vagyis inkább jó lenne ha nem lenne teljes sötétség a fejekben vele kapcsolatban.Még a seregben is.
Miért is kellenek a modern kiegészitőket is használni engedő,új és modern fegyverek,amikor a lövészet oktatása megmaradt a hidegháborús szinten?
Minek a rengeteg kiegészitő hozzá,ha a fegyverszobában ugyan úgy lesz tárolva mint az AK-k is?
Miért jó hogy rendszeresítettük,mikor normális lőszer nincs itthon hozzá?
Miért jó hogy gyártunk,hogyha már az alakulathoz is rozsdásan érkeznek meg a fegyverek?
Miként maradhatnak ki rugók,hogyan lehetséges,hogy tár problémákkal küzd a bren is meg a skorpio is?
Hogyan lehetséges,hogy az alakulat raktárában kirágták az egerek a tároló dobozt?Az hogy bele is költöztek,nem javitott a helyzeten.
Hogyan képződik szakember gárda a leók üzemeltetéséhez,ha a gyártó nagy valószinűséggel a közelébe sem engedi a szerelőinket?
Irhatnám tovább,de értelmetlen.Elkeserítőbb a helyzet mint azt sokan hiszik...
 
Én imádom az ilyen cikkeket,meg amikor itt a fórumon is nagy erővel körbe ujjongják a cg-t,meg a cz gyártást meg rendszeresítést,meg a leókat és minden ehhez hasonlót.Ilyenkor lehet érzékelni azt a nagyfokú naivságot ami az országban is uralkodik.Pedig a cz gyártás jó.Vagyis inkább jó lenne ha nem lenne teljes sötétség a fejekben vele kapcsolatban.Még a seregben is.
Miért is kellenek a modern kiegészitőket is használni engedő,új és modern fegyverek,amikor a lövészet oktatása megmaradt a hidegháborús szinten?
Minek a rengeteg kiegészitő hozzá,ha a fegyverszobában ugyan úgy lesz tárolva mint az AK-k is?
Miért jó hogy rendszeresítettük,mikor normális lőszer nincs itthon hozzá?
Miért jó hogy gyártunk,hogyha már az alakulathoz is rozsdásan érkeznek meg a fegyverek?
Miként maradhatnak ki rugók,hogyan lehetséges,hogy tár problémákkal küzd a bren is meg a skorpio is?
Hogyan lehetséges,hogy az alakulat raktárában kirágták az egerek a tároló dobozt?Az hogy bele is költöztek,nem javitott a helyzeten.
Hogyan képződik szakember gárda a leók üzemeltetéséhez,ha a gyártó nagy valószinűséggel a közelébe sem engedi a szerelőinket?
Irhatnám tovább,de értelmetlen.Elkeserítőbb a helyzet mint azt sokan hiszik...
Ez valóban igaz?
 
Évente kb. 30 darabot rendelt a HM, igazi "hand made" melóvá alakítva a Rába egyébként nagy múltú gyártását. Ilyen kevés jármű gyártásából még a Roys Royce sem élne meg. Sajnos annyiba is kerül, mint egy RR.
Az eredeti GBP keretszerződés 15 év alatt 12-15 000 darab jármű gyártására szólt.....
A 15 év eltelt...... 500-at vettünk. A csapatoknál még mindig van Ural, Kraz, stb.
Ahogy az Ikarust ezt is tönkretettük. Lehet sírni, hogy meg kell teremteni a magyar védelmi ipart. A Rába több ezer PSZH-t, FUG-ot gyártott pár év alatt, még exportra is. Most meg mindenki pingvinezik, senki nem tehet róla, értsük meg a válság, meg minden....

Az a helyzet, hogy Tátra se él meg ezen a piacon, hanem döglődik, a Rábának végképp nincs helye a nap alatt, mint teherautógyár. A magyar haderőn kívül nincs és nem is lesz megrendelője, teljesen fölösleges álmodozni. A saját teherautógyártásnak annyi, jobban járunk, ha eredetibe vesszük a MAN-t. Lehet sírni, teljesen irreális álmokat kergetni, de a valóság mindig az lesz, hogy kétes minőségű, manufakturálisan előállított terméket fog produkálni Győr, olyan áron, mintha németet vennénk. A német jobban megéri.

A katonai járműgyártás nagyon úgy tűnik, hogy kifutott Magyarországon. Nincs rá semmilyen ígény. A hadsereg teljes teherautóígénye nem teszi lehetővé rentábilis magyarországi gyártás fenntartását és nincs is értelme, mert nem stratégiai képesség. Teherautót bármikor, bárhonnan tudsz venni!
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Az a helyzet, hogy Tátra se él meg ezen a piacon, hanem döglődik, a Rábának végképp nincs helye a nap alatt, mint teherautógyár. A magyar haderőn kívül nincs és nem is lesz megrendelője, teljesen fölösleges álmodozni. A saját teherautógyártásnak annyi, jobban járunk, ha eredetibe vesszük a MAN-t. Lehet sírni, teljesen irreális álmokat kergetni, de a valóság mindig az lesz, hogy kétes minőségű, manufakturálisan előállított terméket fog produkálni Győr, olyan áron, mintha németet vennénk. A német jobban megéri.

A katonai járműgyártás nagyon úgy tűnik, hogy kifutott Magyarországon. Nincs rá semmilyen ígény. A hadsereg teljes teherautóígénye nem teszi lehetővé rentábilis magyarországi gyártás fenntartását és nincs is értelme, mert nem stratégiai képesség. Teherautót bármikor, bárhonnan tudsz venni!

Kivéve ha nem. Jobb, ha minél több alkatrész gyártását, esetleg összeszerelést itthon tudunk végezni. A szerbek is erőltetik a régi Mercédes licenceiket, TAM utódokat katonai célokra. A lengyelek is támogatják a Jelcz teherautógyárat kizárólag katonai és rendvédelmi célra. A Tatra is jórészt a cseh állami megrendelésekből éldegél, bármily jó reklám neki a Párizs Dakar múlt.
Ha mi magunk önként feladjuk, akkor saját dolgunk nehezítjük meg, ha baj van. A honvédelem az nem pusztán üzleti kérdés, néha állami segítséggel (megrendelésekkel, hosszútávú valós rendelésekkel) kell életben tartani, egyébként üzletileg kockázatos termelő vállalatokat. Én is sokallom a Rábák árát, nagyon meg tudnék ruházni embereket ezért, de szégyenteljesen kevés teherautót rendelt az állam.
 
Hát egy korábbi hozzászólásban említettem, hogy a valós helyzettől a főtisztek akik nem az alakulatoknál vannak olyan távol vannak mint makó jeruzsálemtől,
Ezt befejezem, mert túl okosnak és tájékozottnak tartod magad. Én téged nem sértegettelek, légy oly kedves, hogy te se tedd.
 
Ezt befejezem, mert túl okosnak és tájékozottnak tartod magad. Én téged nem sértegettelek, légy oly kedves, hogy te se tedd.
Nem sértésnek szántam, elnézést kérek miatta, csak elkeserítő, hogy rá kell kérdezned, hogy igaz-e, mert ezek szerint az ilyen információk nem jutnak fel, ami azt is jelenti, hogy alulról felfelé való információ áramlás valahol megintcsak elakad. Szóval szerintem érted mire gondolok.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Nem sértésnek szántam, elnézést kérek miatta, csak elkeserítő, hogy rá kell kérdezned, hogy igaz-e, mert ezek szerint az ilyen információk nem jutnak fel, ami azt is jelenti, hogy alulról felfelé való információ áramlás valahol megintcsak elakad. Szóval szerintem érted mire gondolok.
Csapatpróbán nem nyafiztak a katonák egyik fegyverrel kapcsolatban sem, pedig ott voltak a cseszko gyári szakértők is.
 
A rozsdát én is csak hallottam, eddig. De a tárolási gondok és a régi stílusú lőkiképzés, lőszerhiány valós probléma.

Amennyiben az új gyártású fegyverek korrodálnak, akkor azt sűrgősen reklamálni kell a gyártó felé. Mert lehet hogy valami gyártástechnológiai probléma van a dolog mögött. A tárolási körülményeket nem lehet orvosolni helyben ? A lőkiképzés meg központi szabályzatok szerint megy gondolom. Azt fentről kell hogy megváltoztassák.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Kivéve ha nem. Jobb, ha minél több alkatrész gyártását, esetleg összeszerelést itthon tudunk végezni. A szerbek is erőltetik a régi Mercédes licenceiket, TAM utódokat katonai célokra. A lengyelek is támogatják a Jelcz teherautógyárat kizárólag katonai és rendvédelmi célra. A Tatra is jórészt a cseh állami megrendelésekből éldegél, bármily jó reklám neki a Párizs Dakar múlt.
Ha mi magunk önként feladjuk, akkor saját dolgunk nehezítjük meg, ha baj van. A honvédelem az nem pusztán üzleti kérdés, néha állami segítséggel (megrendelésekkel, hosszútávú valós rendelésekkel) kell életben tartani, egyébként üzletileg kockázatos termelő vállalatokat. Én is sokallom a Rábák árát, nagyon meg tudnék ruházni embereket ezért, de szégyenteljesen kevés teherautót rendelt az állam.
De minek rendeljen! A hadseregnek évi pár száz kell, ha rendesen fut a teherautóprogram és folyamatosan cserélik a régieket. És ennyi. Nincs hova rendelni, a licenszelt MAN teherautóval pedig nincs civil piacunk, ellentétben mondjuk a TATRA-val, amely legyárt évi ezer-kétezer teherautót, alapvetően a civil és nemzetközi piacra, ahonnan a RÁBA eltűnt és soha nem fog visszakapaszkodni, mert nincs saját produktuma és nincs semmilyen neve és nem is lesz már soha. A TATRA egy létező cég a nemzetközi piacon, a RÁBA nem. Nem a teherautó üzemágban! Ez a teherautóberhelés egy agyrém, amihez buszberhelés is csatlakozott az adófizetők legnagyobb örömére!

Arra kell törekedni, hogy a RÁBA minnél több részegységet szállítson a nagy gyártóknak, hogy a nemzetközi piacon olyan termékkel legyen jelen, aminek értelme is van. Szerencsére van ilyen, a futóművek például. Ha valaki tönkre akarja tenni a RÁBÁ-t, akkor az az, aki az értelmes célok helyett, a teljesen irreális teherautó és buszgyártásra pazarolja a vállalat erőforrásait és munkaerejét!
 
  • Tetszik
Reactions: Loken