Egy sima Rába teherautó beszerzési ára úgy 110-120 millió Forint, ez pontosan ugyanannyi, mint amennyibe a német gyártású MAN teherautók kerülnek. Kell a halálnak a RÁBA!
Nagyon helyesen teszik, ha azonos költségen gyártanak, mint a németországi MAN gyár, német munkásokkal, akkor pusztuljanak, mert megérdemlik!
Na jó, nem fognak, természetesen tudni kell, hogy a RÁBA hadiipari megrendelései alapvetően nem a cég fő profilja. A futóművek gyártása az. Az a kampácsolás amit a MAN licensz alapján végeznek ott RÁBA teherautó címszóval a németekével azonos árú terméket kihozva nem olyasmi, amit siratnunk kellene!
Évente kb. 30 darabot rendelt a HM, igazi "hand made" melóvá alakítva a Rába egyébként nagy múltú gyártását. Ilyen kevés jármű gyártásából még a Roys Royce sem élne meg. Sajnos annyiba is kerül, mint egy RR.
Az eredeti GBP keretszerződés 15 év alatt 12-15 000 darab jármű gyártására szólt.....
A 15 év eltelt...... 500-at vettünk. A csapatoknál még mindig van Ural, Kraz, stb.
Ahogy az Ikarust ezt is tönkretettük. Lehet sírni, hogy meg kell teremteni a magyar védelmi ipart. A Rába több ezer PSZH-t, FUG-ot gyártott pár év alatt, még exportra is. Most meg mindenki pingvinezik, senki nem tehet róla, értsük meg a válság, meg minden....
A Rába minőségén lehet vitatkozni, de az Európai új teherautók 10-15 %-a (Scania, stb. ) Rába futómű részegységekkel készül. A John Deer, Claas legnagyobb traktorjai komplett hátsó meghajtott futóművet a Rábától rendelik.

Ha van igény, akkor tudnak gyártani elfogadható minőséget.
De nincs.