• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 289
13 716
113
Azért logisztika is van a világon: hidaknak bírniuk kell, stb. Szerintem a meglévő infrastruktúra miatt sem erőltették a nehezebb tankokat, és ennek lehetett eredménye az is, hogy a nagyobb teljesítményű motorgyártást is hanyagolták.
Mindenféle motorgyártást hanyagoltak. Lényegében a hetvenes évekig adós maradt az iparuk egy használható dízel kamionmotorral. Addig benzinmotort használt a legtöbb kamionjuk. Sőt ezeket a nyolcvanas évekig sem sikerült lecserélniük. A nyolcvanas években volt alkalmam a Szovjetunióban járni és hatalmas mennyiségű benzines Zil szaladgált az utakon. Voltak modernnek mondható Kamazok is, meg Uralok, de a benzines kamionok egyáltalán nem számítottak ritkaságnak. A BTR-60-70 szériában még a Land Lease alkalmával kapott Studebaker kamionok motorjának akárhányadik modernizációja volt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 370
54 994
113
molnibalage

"Kétlem, hogy otthagytak volna T-72B-t. Tökölről még a vasúti felsővezetéket is vitték magukkal. Majd pont egy olyan harckocsit hagynak hátra, amit addig esélye sem volt a nyugatnak megvizsgálni."

Azért nem értem a dolgot, mert elkezdtem keresgélni, hogy honnan valók azok a képek amelyek a T-72B páncélját ábrázolják. És ezek az USA-ból valók. Nah, ők honnan és kitől vásároltak akkor ilyen tankot? Még keresek hátha létezik valahol a válasz.
 
M

molnibalage

Guest
molnibalage

"Kétlem, hogy otthagytak volna T-72B-t. Tökölről még a vasúti felsővezetéket is vitték magukkal. Majd pont egy olyan harckocsit hagynak hátra, amit addig esélye sem volt a nyugatnak megvizsgálni."

Azért nem értem a dolgot, mert elkezdtem keresgélni, hogy honnan valók azok a képek amelyek a T-72B páncélját ábrázolják. És ezek az USA-ból valók. Nah, ők honnan és kitől vásároltak akkor ilyen tankot? Még keresek hátha létezik valahol a válasz.
Szovjet utódállamokból...
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Igen, a Gárda elnevezést még a második VH idejében szerezték, de azért ha jól tudom annyiban mégis jelentett külömbséget, hogy általában ezeket jobban szerelték fel.

A DHDSCS-nél biztosan nem, de szerintem máshol sem, ez csak egy nyugati legenda.
Amúgy nem csak gárda, de egyéb jelzői is voltak a hadosztályoknak;
A Kecskemét környékén diszlokált 93. Harkovi, kétszeres Vörös Zászló, Szuvorov, és Kutuzov érdemrenddel kitüntetett gárda gépesített hadosztály fegyverzetének minősége megegyezett a Fehérvár környéki 254. Cserkasszi, Vörös Zászló, Lenin, Szuvorov, és Kutuzov érdemrenddel kitüntetett, Bogdan Hmelickovo gépesített hadosztály fegyverzetével.
Mindkettő a valóságban csak simán első lépcsős alakulat volt.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 289
13 716
113
Nagyon nem értek egyet. Nézd meg, hogy a T-72 ős koncepcióhoz képest az agyonpakolt és tuningolt T-90 sincs még 50 tonna. Egy három fős harckocsi annyival kisebb, hogy nem lesz 60+ tonnás szörny, mint a Leo2 és az M1. Ergo nem a nem tudunk része a dolognak. Egy 3 fős hk nem lesz ekkora.
A Gripen sem azért kicsi, mert a svéd ipar ne tudna nagyobb és nehezebb gépet építeni...
Viszont a Type-99, ami szintén három fős és amolyan T-72 evolúciónak is nevezhetnénk 54 tonna. Az Type-99A elérte az 58 tonnát. Ok, hogy még nem haladták meg a 60-at, de a helyzet az, hogy tankok esetében a páncél sosem elég vastag. Állandóan maximalizálni fogod a vastagságát, ameddig a fizikai méreteid, motorteljesítmény, talajnyomás stb. stb engedni fogják. Annyi a külömbség, hogy a kínaiak valahogy megszerezték a németektől a MTU MB 873 Ka-501 licencét és ezáltal hosszabb a takarójuk ameddig nyújtózhatnak.
Ami a T-90-et illeti ott sem sikerült jelentősen növelni a motorteljesítményt. Ha jól tudom az AM változatnál sikerült túllépni a bűvös 1000 lóerőt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Python

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 320
17 447
113
Viszont a Type-99, ami szintén három fős és amolyan T-72 evolúciónak is nevezhetnénk 54 tonna. Az Type-99A elérte az 58 tonnát. Ok, hogy még nem haladták meg a 60-at, de a helyzet az, hogy tankok esetében a páncél sosem elég vastag. Állandóan maximalizálni fogod a vastagságát, ameddig a fizikai méreteid, motorteljesítmény, talajnyomás stb. stb engedni fogják. Annyi a külömbség, hogy a kínaiak valahogy megszerezték a németektől a MTU MB 873 Ka-501 licencét és ezáltal hosszabb a takarójuk ameddig nyújtózhatnak.
Ami a T-90-et illeti ott sem sikerült jelentősen növelni a motorteljesítményt. Ha jól tudom az AM változatnál sikerült túllépni a bűvös 1000 lóerőt.
A Type 10-et 48 tonnára írja a wiki teljesen megpakolva.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 011
54 001
113
Viszont a Type-99, ami szintén három fős és amolyan T-72 evolúciónak is nevezhetnénk 54 tonna. Az Type-99A elérte az 58 tonnát. Ok, hogy még nem haladták meg a 60-at, de a helyzet az, hogy tankok esetében a páncél sosem elég vastag. Állandóan maximalizálni fogod a vastagságát, ameddig a fizikai méreteid, motorteljesítmény, talajnyomás stb. stb engedni fogják. Annyi a külömbség, hogy a kínaiak valahogy megszerezték a németektől a MTU MB 873 Ka-501 licencét és ezáltal hosszabb a takarójuk ameddig nyújtózhatnak.
Ami a T-90-et illeti ott sem sikerült jelentősen növelni a motorteljesítményt. Ha jól tudom az AM változatnál sikerült túllépni a bűvös 1000 lóerőt.



1150 lovas T90 verziók is van, Esetleg 1130,és rosszul emlékszem.
Szerintem ott már 50-100 le nem sok at számít a maximális teljesítmény kb 2%-ában van használva a motor élettertama alatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 113
73 641
113
86932815_3722284857812187_5908797585274961920_o.jpg


Saab camouflage for extreme arctic environments.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 289
13 716
113
1150 lovas T90 verziók is van, Esetleg 1130,és rosszul emlékszem.
Szerintem ott már 50-100 le nem sok at számít a maximális teljesítmény kb 2%-ában van használva a motor élettertama alatt.
Igen. Arról beszéltem. Az AM változatnál sikerült túllépni az 1000 lóerőt.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113
Mindenféle motorgyártást hanyagoltak. Lényegében a hetvenes évekig adós maradt az iparuk egy használható dízel kamionmotorral. Addig benzinmotort használt a legtöbb kamionjuk. Sőt ezeket a nyolcvanas évekig sem sikerült lecserélniük. A nyolcvanas években volt alkalmam a Szovjetunióban járni és hatalmas mennyiségű benzines Zil szaladgált az utakon. Voltak modernnek mondható Kamazok is, meg Uralok, de a benzines kamionok egyáltalán nem számítottak ritkaságnak. A BTR-60-70 szériában még a Land Lease alkalmával kapott Studebaker kamionok motorjának akárhányadik modernizációja volt.

A benzin alacsonyabb hőmérsékleten fagy.
Azért ez náluk nem lehet hátrány.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat