Mindenféle motorgyártást hanyagoltak. Lényegében a hetvenes évekig adós maradt az iparuk egy használható dízel kamionmotorral. Addig benzinmotort használt a legtöbb kamionjuk. Sőt ezeket a nyolcvanas évekig sem sikerült lecserélniük. A nyolcvanas években volt alkalmam a Szovjetunióban járni és hatalmas mennyiségű benzines Zil szaladgált az utakon. Voltak modernnek mondható Kamazok is, meg Uralok, de a benzines kamionok egyáltalán nem számítottak ritkaságnak. A BTR-60-70 szériában még a Land Lease alkalmával kapott Studebaker kamionok motorjának akárhányadik modernizációja volt.Azért logisztika is van a világon: hidaknak bírniuk kell, stb. Szerintem a meglévő infrastruktúra miatt sem erőltették a nehezebb tankokat, és ennek lehetett eredménye az is, hogy a nagyobb teljesítményű motorgyártást is hanyagolták.