Leopard 2

molnibalage

"Kétlem, hogy otthagytak volna T-72B-t. Tökölről még a vasúti felsővezetéket is vitték magukkal. Majd pont egy olyan harckocsit hagynak hátra, amit addig esélye sem volt a nyugatnak megvizsgálni."

Azért nem értem a dolgot, mert elkezdtem keresgélni, hogy honnan valók azok a képek amelyek a T-72B páncélját ábrázolják. És ezek az USA-ból valók. Nah, ők honnan és kitől vásároltak akkor ilyen tankot? Még keresek hátha létezik valahol a válasz.
 
molnibalage

"Kétlem, hogy otthagytak volna T-72B-t. Tökölről még a vasúti felsővezetéket is vitték magukkal. Majd pont egy olyan harckocsit hagynak hátra, amit addig esélye sem volt a nyugatnak megvizsgálni."

Azért nem értem a dolgot, mert elkezdtem keresgélni, hogy honnan valók azok a képek amelyek a T-72B páncélját ábrázolják. És ezek az USA-ból valók. Nah, ők honnan és kitől vásároltak akkor ilyen tankot? Még keresek hátha létezik valahol a válasz.
Szovjet utódállamokból...
 
Igen, a Gárda elnevezést még a második VH idejében szerezték, de azért ha jól tudom annyiban mégis jelentett külömbséget, hogy általában ezeket jobban szerelték fel.

A DHDSCS-nél biztosan nem, de szerintem máshol sem, ez csak egy nyugati legenda.
Amúgy nem csak gárda, de egyéb jelzői is voltak a hadosztályoknak;
A Kecskemét környékén diszlokált 93. Harkovi, kétszeres Vörös Zászló, Szuvorov, és Kutuzov érdemrenddel kitüntetett gárda gépesített hadosztály fegyverzetének minősége megegyezett a Fehérvár környéki 254. Cserkasszi, Vörös Zászló, Lenin, Szuvorov, és Kutuzov érdemrenddel kitüntetett, Bogdan Hmelickovo gépesített hadosztály fegyverzetével.
Mindkettő a valóságban csak simán első lépcsős alakulat volt.
 
Nagyon nem értek egyet. Nézd meg, hogy a T-72 ős koncepcióhoz képest az agyonpakolt és tuningolt T-90 sincs még 50 tonna. Egy három fős harckocsi annyival kisebb, hogy nem lesz 60+ tonnás szörny, mint a Leo2 és az M1. Ergo nem a nem tudunk része a dolognak. Egy 3 fős hk nem lesz ekkora.
A Gripen sem azért kicsi, mert a svéd ipar ne tudna nagyobb és nehezebb gépet építeni...
Viszont a Type-99, ami szintén három fős és amolyan T-72 evolúciónak is nevezhetnénk 54 tonna. Az Type-99A elérte az 58 tonnát. Ok, hogy még nem haladták meg a 60-at, de a helyzet az, hogy tankok esetében a páncél sosem elég vastag. Állandóan maximalizálni fogod a vastagságát, ameddig a fizikai méreteid, motorteljesítmény, talajnyomás stb. stb engedni fogják. Annyi a külömbség, hogy a kínaiak valahogy megszerezték a németektől a MTU MB 873 Ka-501 licencét és ezáltal hosszabb a takarójuk ameddig nyújtózhatnak.
Ami a T-90-et illeti ott sem sikerült jelentősen növelni a motorteljesítményt. Ha jól tudom az AM változatnál sikerült túllépni a bűvös 1000 lóerőt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Python
Viszont a Type-99, ami szintén három fős és amolyan T-72 evolúciónak is nevezhetnénk 54 tonna. Az Type-99A elérte az 58 tonnát. Ok, hogy még nem haladták meg a 60-at, de a helyzet az, hogy tankok esetében a páncél sosem elég vastag. Állandóan maximalizálni fogod a vastagságát, ameddig a fizikai méreteid, motorteljesítmény, talajnyomás stb. stb engedni fogják. Annyi a külömbség, hogy a kínaiak valahogy megszerezték a németektől a MTU MB 873 Ka-501 licencét és ezáltal hosszabb a takarójuk ameddig nyújtózhatnak.
Ami a T-90-et illeti ott sem sikerült jelentősen növelni a motorteljesítményt. Ha jól tudom az AM változatnál sikerült túllépni a bűvös 1000 lóerőt.
A Type 10-et 48 tonnára írja a wiki teljesen megpakolva.
 
Viszont a Type-99, ami szintén három fős és amolyan T-72 evolúciónak is nevezhetnénk 54 tonna. Az Type-99A elérte az 58 tonnát. Ok, hogy még nem haladták meg a 60-at, de a helyzet az, hogy tankok esetében a páncél sosem elég vastag. Állandóan maximalizálni fogod a vastagságát, ameddig a fizikai méreteid, motorteljesítmény, talajnyomás stb. stb engedni fogják. Annyi a külömbség, hogy a kínaiak valahogy megszerezték a németektől a MTU MB 873 Ka-501 licencét és ezáltal hosszabb a takarójuk ameddig nyújtózhatnak.
Ami a T-90-et illeti ott sem sikerült jelentősen növelni a motorteljesítményt. Ha jól tudom az AM változatnál sikerült túllépni a bűvös 1000 lóerőt.



1150 lovas T90 verziók is van, Esetleg 1130,és rosszul emlékszem.
Szerintem ott már 50-100 le nem sok at számít a maximális teljesítmény kb 2%-ában van használva a motor élettertama alatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
86932815_3722284857812187_5908797585274961920_o.jpg


Saab camouflage for extreme arctic environments.
 
1150 lovas T90 verziók is van, Esetleg 1130,és rosszul emlékszem.
Szerintem ott már 50-100 le nem sok at számít a maximális teljesítmény kb 2%-ában van használva a motor élettertama alatt.
Igen. Arról beszéltem. Az AM változatnál sikerült túllépni az 1000 lóerőt.
 
Mindenféle motorgyártást hanyagoltak. Lényegében a hetvenes évekig adós maradt az iparuk egy használható dízel kamionmotorral. Addig benzinmotort használt a legtöbb kamionjuk. Sőt ezeket a nyolcvanas évekig sem sikerült lecserélniük. A nyolcvanas években volt alkalmam a Szovjetunióban járni és hatalmas mennyiségű benzines Zil szaladgált az utakon. Voltak modernnek mondható Kamazok is, meg Uralok, de a benzines kamionok egyáltalán nem számítottak ritkaságnak. A BTR-60-70 szériában még a Land Lease alkalmával kapott Studebaker kamionok motorjának akárhányadik modernizációja volt.

A benzin alacsonyabb hőmérsékleten fagy.
Azért ez náluk nem lehet hátrány.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti