T
Törölt tag
Guest
Ez addig lesz így, amig rá nem jönnek a gyors szenzorfúzió fontosságára, és nem fejlesztenek tovább a fedélzeti elektronikai rendszereken.A mostani MI-ket az is hazavágja ha leálcázol egy harckocsit.
Elnézést, de ebbe a beszélgetésbe is ideillik, de főleg a UAV-kkal kapcsolatban jön elő rendszeresen, hogy mennyire fejletlenek meg minden. De abba senki nem gondol bele, hogy egy military MI-t sokkal könnyebb fejleszteni, mint mondjuk egy önvezető autót. Ha belegondolunk levegőben sokkal egyszerűbb a helyzet. Ott ugyanis csak alapvető repülési paraméterekkel kell foglalkozni, és sokkal egyszerűbb a rendszer felkészítése a váratlan helyzetekre. Sokkal kevesebb van ilyenből. Az ellenséges részéről kifejtett problémák már jelenleg is nagymértékben automatizáltak. Egy katonai automatizált rendszer esetén pl. nem igazán kell KRESZ szabályokkal foglalkozni, váratlanul beugráló gyalogosokkal, ráadásul a szárazföldi UGV-knél nincsennek olyan sebességek, mint ami egy önvezető autónál mondjuk egy autópályán. A repülő UAV-knál vannak, viszont ott meg minimálisak a korlátozó tényezők. A terepkövetési technológiák meg már több évtizedes múltra tekintenek vissza. Támadó jellegű műveleteknél pedig, ha megmarad az emberi kontrol/célkijelölés, azzal sincsen semmi gond. Viszont ez minimális adatforgalommal jár.
De nem kell messzire menni! A Brimstone pl. már olyan rendszerrel működik, amelyiknél standoff salvo esetén elég csak a területet kijelölni, a célpont kiválasztását és leküzdését a rakéta már önmaga megoldja.
Mindezt egy nyűves rakétától!