Azt árulja el nekem valaki, hogy a harcjárműveknél miért nem jött vissza a féllánctalpas kialakítás a jó minőségű gumihevederekkel/lánctalpakka?
Én pl. a Boxeren simán megnézném, ha a 2 hátsó tengelyre akár különállóan, akár összekötve egy lánctalpakkal valami ilyen felkerülne:
Ugye a Boxer 2 hátsó tengelye nem kormányzott, viszont drasztikusan lehetne növelni a kerekes járművek terepjáró képességét. Valószínűleg lassulnának a járművek, de szerintem csak országúton.
Szerintem mert:
1, "vaskalaposak", előző háborúkat akarnak (újra) vívni...
2, erős lobby-érdekek szoktak gátolni az új technológiákat, ezért a hadi-ipar/-technika sok terulete kontraszelektált.
Technikai szempontból én sem értem!
Pl:
Pedig a gumikerekeseknél a további páncélozást a a tömeg/talajnyomás probléma stoppolja jelenleg. Ez megoldaná ezt a problémát, kis közúti sebességcsökkenés árán. Cserebe nehéz terepen tudná tartani a tempót a "láncosokkal", rá lehetne "dobni" pár tonna páncélt vagy fegyverzetet.
Szerintem majd amikor egyszer egy (kis) gyártó veszi a bátorságot (és egy megrendelő), utána a nagyok is rávetik magukat erre a technikai megoldásra.
Pl-2:
Elavultnak, gyenge páncélzatúnak számító 2-3 tengelyes gumikerekesek konstrukciók egyből tudnának rendes tömegű páncélt viselni, ráadásul ha az egyik h-talpat kilövik, a másik 1-2- h-talp még mindig dolgozna, ellentétben a klasszikus láncos megoldással.